Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] temperatura silnika - porażka - marznę w aucie  (Przeczytany 7508 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
[MkI] temperatura silnika - porażka - marznę w aucie
« dnia: Grudzień 23, 2009, 22:41:58 »
W niżej załączonej fotce przedstawiam wskazanie temperatury silnika, który pracuje na biegu jałowym stojąc ok 45 minut. Wskazanie to miałem jak było w ciągu dnia 10 stopni mrozu, chociaż jak jest mniej mrozu to też mam zimno w samochodzie. Jedynie w momencie bezustannej jazdy wskazówka jest na połowie i mam ciepło w aucie. Jak tylko się zatrzymam i przestaję jeździć to po 30 minutach mam zimno i wskazówka spada do minimum. Gdzie szukać awarii? Czy to po prostu do wymiany termostat?
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: [MkI] temperatura silnika - porażka - marznę w aucie
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 23, 2009, 23:05:49 »
Sprawdź czy po krótkiej jeździe  chłodnica jest ciepła?Najpierw powinien zagrzać się silnik,a później duży obieg.Prawdopodobnie termostat.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Patryk Liber

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 295
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 GP 1.6 HDi 2014r 115 KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkI] temperatura silnika - porażka - marznę w aucie
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 24, 2009, 08:48:37 »
Weź tez pod uwagę że diesla nie jest łatwo zagrzać na wolnych obrotach

Offline Wiciu Rudziński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 926
  • Skąd: Szamotuły-Poznań
  • Posiadany samochód: C3 1.4sx / Dacia Lodgy 1.6Mpi
  • Zainteresowania: eksploracja
  • Miejscowość: Szamotuły-Poznań
Odp: [MkI] temperatura silnika - porażka - marznę w aucie
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 24, 2009, 09:03:07 »
Na włączonej klimatyzacji auto nagrzewa się szybciej, przynajmniej u mnie.
Były 2CV,BX,ZX,XM,C5  a są C3 1,4sx, Dacia Lodgy 1.6Mpi, czyli jak mówi moja baba:
Facet rozwija się do 6 roku życia, potem już tylko rośnie....

Offline Karol Tomczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI EXLUSIVE
  • Zainteresowania: obszerne
  • Miejscowość: Legnica
Odp: [MkI] temperatura silnika - porażka - marznę w aucie
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 24, 2009, 09:17:45 »
sprawdz tez czy nie brakuje Ci plynu chlodniczego.
Żaden madafaka nie podskoczy do ERMACA

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Odp: [MkI] temperatura silnika - porażka - marznę w aucie
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 24, 2009, 10:19:15 »
Dolną pokrywę komory silnikowej masz??
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MkI] temperatura silnika - porażka - marznę w aucie
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 24, 2009, 14:25:55 »
Dolna pokrywa nie ma na to wpływu. Jeśli w czasie jazdy silnik łapie temperature a potem na biegu jałowym ją traci to trzeba zacząć od termostatu oraz sprawdzenia czy wentylator chłodnicy nie kręci się cały czas. Poziom płynu oczywiście musi być prawidłowy. Termostat sprawdzamy uruchamiając zimny silnik i ręką trzymamy za przewód gumowy wychodzący z obudowy termostatu do chłodnicy. Wąż powinien zacząć robić się ciepły dopiero jak temperatura silnika osiągnie ok. 80C.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: [MkI] temperatura silnika - porażka - marznę w aucie
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 24, 2009, 23:20:30 »
Cytuj

Maciej Szcząchor napisał:
Dolną pokrywę komory silnikowej masz??


Tak, dolna osłona silnika jest (oryginał).
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: [MkI] temperatura silnika - porażka - marznę w aucie
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 24, 2009, 23:23:36 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
Dolna pokrywa nie ma na to wpływu. Jeśli w czasie jazdy silnik łapie temperature a potem na biegu jałowym ją traci to trzeba zacząć od termostatu oraz sprawdzenia czy wentylator chłodnicy nie kręci się cały czas. Poziom płynu oczywiście musi być prawidłowy. Termostat sprawdzamy uruchamiając zimny silnik i ręką trzymamy za przewód gumowy wychodzący z obudowy termostatu do chłodnicy. Wąż powinien zacząć robić się ciepły dopiero jak temperatura silnika osiągnie ok. 80C.


Wentylator chłodnicy nie pracuje cały czas. W sumie też podejrzewam termostat. Jutro sprawdzę jak Artur napisał. Płyn też jest ok.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Jacek Obłękowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 440
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: C5 MK2 1,6HDI 2008r
  • Zainteresowania: MOTO
  • Miejscowość: Żyrardów
Odp: [MkI] temperatura silnika - porażka - marznę w aucie
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 26, 2009, 09:49:50 »
U mnie zauważyłem, że przy mrozach -15* i:
-zostawieniu samochodu na okolo 20-25min po trasie okolo 100km (czyli przyjechalem rozgrzanym),
-wlączeniu ogrzewania rozkręconego na 3/4, temperatura 25*

---Samochod "ostygł" całkowicie - fakt z nawiewu leciało ciepło - ale wskaźniki płynu jak i oleju były tylko nieznacznie powyżej niebieskiej kreski.
Ogólnie samochod w/g mnie ma slabe ogrzewanie ( porównuje do: Mercedesa w190, Lanos). Prawdopodobnie przyczyną może być to, iż przed silnikiem są dosyć duże wloty powietrza.
:-) FAP & EGR FREE  :-)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MkI] temperatura silnika - porażka - marznę w aucie
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 26, 2009, 22:02:51 »
Nie porównuj silników benzynowych do diesli, które mają prawie 2 razy wiekszą sprawność w stosunku do benzyny czyli dwa razy mniej energii zostaje zamienione na ciepło. Niektóre diesle w zimie potrzebują 15-20 km aby się w miare zagrzać (miałem Vectre 1,7TD) i nie powinno sie tego robić na postoju. Jeśli chodzi o najlepszy samochód na surowe zimy to miałem łade samare 1,5 z 92r. Przy -25C lub niżej w srodku po kilku minutach można było spokojnie osiągnąć temperature +28 C, ale za to w lecie bez klimy było kiepsko. Mój 2,2 hdi jak na diesla nagrzewa się dość szybko (przy -15C po ok. 6 km wskazówka jest na środku skali) a dzięki dodatkowej grzałce ciepło robi się już po kilku minutach. Teścia 1,9 TDI w Audi A4 nagrzewa się sporo dłużej za to 1,8 B w A4 mojej żony nagrzewa się szybciej i mocniej działa ogrzewanie. Silniki benzynowe generalnie w zimie spisują się lepiej dzięki swojej kiepskiej sprawności.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: [MkI] temperatura silnika - porażka - marznę w aucie
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 26, 2009, 22:18:55 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
... Mój 2,2 hdi jak na diesla nagrzewa się dość szybko (przy -15C po ok. 6 km wskazówka jest na środku skali) a dzięki dodatkowej grzałce ciepło robi się już po kilku minutach....

To faktycznie szybko,mój do osiągnięcia takiej temp. w takim mrozie potrzebuje co najmniej 10 km,a ciepło robi się faktycznie po kilku minutach,tylko nie wiem czy mam taką grzałkę jak ty.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MkI] temperatura silnika - porażka - marznę w aucie
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 27, 2009, 14:14:33 »
W 2,2 HDI takie grzałki były raczej standardowo montowane. Gdyby jej nie było to ciepłe powietrze leciałoby znacznie później niż po 1-2minutach.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: [MkI] temperatura silnika - porażka - marznę w aucie
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 27, 2009, 15:24:19 »
Czy na Citroen Serwis po Vin-ie sprawdzę, czy mam taka grzałkę?
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkI] temperatura silnika - porażka - marznę w aucie
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 27, 2009, 15:58:20 »
Sprawdzisz choc to nie odpowie na pytanie czy masz ja sprawna lub czy jest aktywowana.
PS. Kiedys, ladnych pare lat temu chlopaki z jakies politechniki sprawdzili ile pali na biegu jalowym nieobciazony silnik diesla (auta osobowego) z wtryskiem bezposrednim i wyszlo cos kolo 1 litra na cztery godziny pracy silnika. Taki silnik na mrozie jest wiec malo wydajna grzalka bo spora czesc ciepla ucieka do otoczenia a tylko niewielka czesc trafi poprzez plyn chlodzacy do nagrzewnicy.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Andrzej Orych

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Staśków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 '02 2.0 LPG
  • Zainteresowania: elektronika, audio
  • Miejscowość: Staśków
Odp: [MkI] temperatura silnika - porażka - marznę w aucie
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 27, 2009, 19:13:19 »
Chyba jednak w mk1 ogrzewanie nie jest mocną stroną. U mnie też przy -10 raczej słabo grzało. Wskazówka temperatury w połowie, temp. na 28  a z nawiewów tylko ciepłe powietrze, goraca nie było. Chociaż czasami ma natchnienie i naprawdę daję gorącym.
Andrzej Orych
C5 2.0 LPG
mazowsze

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: [MkI] temperatura silnika - porażka - marznę w aucie
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 27, 2009, 21:07:32 »
Na pewno jutro kuszę się na wymianę termostatu. Nie jest to jakiś astronomiczny koszt, więc może warto spróbować.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MkI] temperatura silnika - porażka - marznę w aucie
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 29, 2009, 09:47:16 »
Termostat zanim wymienisz to go sprawdź abyś wiedział czy to na pewno to. Po wyjęciu w domowych warunkach można włożyć go do garnka z zimną wodą, włączyć gaz (lub prąd) i patrzeć kiedy zacznie sie otwierać i zamykać. Przy szybkim grzaniu początek otwarcia powinien być w momencie jak woda zacznie lekko bulgotać. Jak masz odpowiedni termometr to sprawdzisz też kiedy się zamyka - jest to również bardzo ważne gdyż niektóre termostaty się prawidłowo otwierają, ale nie zamykają gdy temperatura spadnie. Jeśli silnik nie utrzymuje odpowiedniej temperatury a wskaźniki pokazują prawidłową temperature to z reguły winny jest termostat.
Odnośnie grzania w C5 to wg mnie wszystko zależy od sprawności układu (łącznie z klimatronikiem). Wczoraj przejechałem się A4, 1,8B na tym samym dystansie co zwykle robię C5- ok. 5 km i miała taką samą (lub trochę niższą) temperature jak C5 czyli ok. 70C. Za to C5 przy tej temperaturze mocniej już grzała dzięki dodatkowej grzałce w obwodzie. W styczniu wymieniałem czujnik temperatury zewnetrznej i wydaje mi się, że po tym zaczeła lepiej grzać. Im niższa temperatura na zewnątrz tym dmucha bardziej ciepłym powietrzem. Wcześniej przy jeździe na trasie zaczynało być chłodno w samochodzie, trzeba było temperature na maxa ustawiać a na postoju było OK. Po pewnym czasie czujnik zaczął wariować i go wymieniłem na oryginał. Po wymianie problemy zniknęły.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: [MkI] temperatura silnika - porażka - marznę w aucie
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 03, 2010, 22:59:34 »
Proszę mi powiedzieć w jaki sposób włącza się grzałkę z rysunku, element nr 4.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Odp: [MkI] temperatura silnika - porażka - marznę w aucie
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 04, 2010, 07:50:35 »
Sama się włącza w określonych warunkach.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: [MkI] temperatura silnika - porażka - marznę w aucie
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 04, 2010, 17:32:26 »
Co rozumiemy przez "kreślone warunki"? Proszę bardziej rozwinąć.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Mariusz Fałczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Skąd: Choszczno
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI 2001
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Choszczno
Odp: [MkI] temperatura silnika - porażka - marznę w aucie
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 05, 2010, 08:13:34 »
Ja mam 2.2 HDi z 2001r. Cały rok włączoną mam klimę na automat. Latem ustawiam 22 stopnie , a zimą po włączeniu podkręcam do 25. Nawet po 6-8 minutach na postoju zaczyna lecieć ciepłe powietrze z nawiewów. Jednocześnie automatycznie wzrasta moc nawiewu.

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Odp: [MkI] temperatura silnika - porażka - marznę w aucie
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 05, 2010, 08:29:45 »
Cytuj

Marek Bor napisał:
Co rozumiemy przez "kreślone warunki"? Proszę bardziej rozwinąć.

Zobacz tu

Offline Mikołaj Kostusiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 218
  • Skąd: Kusowo
  • Posiadany samochód: citroen c5 xsara picasso
  • Miejscowość: Kusowo
Odp: [MkI] temperatura silnika - porażka - marznę w aucie
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 05, 2010, 22:46:26 »
Witam jestem nowy,więc wszystkich pozdrawiam.Odnośnie dodatkowej grzałki,to również miałem problem z dogrzaniem auta,ale znalazłem w BSI funkcję ,,rezystancja grzewcza(HDI) aktywowałem i jak na pierwsze pomiary to na wylocie z nawiewów uzyskałem w pomiarach parametrów 50 stopni.Jeszcze nigdy nie leciało tak ciepłe powietrze.Więc może trzeba aktywować tą grzałkę .

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: [MkI] temperatura silnika - porażka - marznę w aucie
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 05, 2010, 22:57:05 »
Dokładnie tak. Grzałkę należy aktywować w BSI. Dzisiaj wykonałem ten zabieg w moim tapczanie i brata. Jutro sprawdzę skuteczność jak rano auto będzie totalnie zimne.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.