Serdecznie witam wszystkich klubowiczów
Od 3 tygodni jestem prawie szczęśliwym posiadaczem xsary 1.4i z 1999r. Chciałbym się poradzić w kwestii następujących problemów:
1. Po wciśnięciu pedału gazu silnik chwilowo przydusza się, następnie wkręca się na wysokie obroty.
2. W czasie pracy silnika czuć lekkie jego szarpnięcia i słychać przy tym takie basowe "puff".
3. Do modułu cewek podłączony jest kondensator oznaczony FACON 2022 o pojemności 2.2uF - czy to jest kondensator przeciwzakłóceniowy czy ma jakąś ważną rolę? W jednym narożniku wygląda ta kostka na przypaloną (pęcherzyki na plastiku).
4. Tutaj najciekawsze: po rozgrzaniu się silnika w okolice 90 stopni po wkręceniu się silnika na wyższe obroty zapalają się jaśniej światła, podświetlenie deski rozdzielczej itp, silnik zaczyna mulić (jakby 10% mocy mu odebrało) i za 2-3 sekundy zapala się na stałe kontrolka AIRBAG (nie mruga tylko świeci). Po zmniejszeniu obrotów za 30-60 sekund światła się ściemniają, silnik dostaje kopa mocy i za 2-3 sekundy kontrolka AIRBAG gaśnie.
Na zimnym silniku nic takiego się nie dzieje.
Na razie jeszcze nic z nim nie robiłem, pod koniec miesiąca po wypłacie wstawiam go do elektryka-magika, zobaczymy co wybada, a tymczasem chciałem się poradzić Was czy już spotkaliście się z podobnymi objawami.
Pozdrawiam,
Adrian
----------------------------
Edit 11.11.2010
----------------------------
Dla potomności
1. Problem rozwiązała wymiana świec na jednoelektrodowe NGK BKR6E (vline nr 28).
2. Problem pozostał nie rozwiązany. Wymiana świec spowodowała jedynie zmniejszenie ilości "puffów" i szarpnięcia stały się ledwo wyczuwalne.
3. Postanowiłem zignorować skoro jest to tylko kondensator przeciwzakłóceniowy.
4. Problemem okazał się wadliwy alternator lub sam regulator - tego nie wiem bo kupiłem używany alternator z rozbitka i zamontowałem w całości. Teraz jest wszystko w porządku.