Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Xsara I 1.4i] Dziwne problemy  (Przeczytany 6425 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
[Xsara I 1.4i] Dziwne problemy
« dnia: Styczeń 06, 2010, 00:18:18 »
Serdecznie witam wszystkich klubowiczów

Od 3 tygodni jestem prawie szczęśliwym posiadaczem xsary 1.4i z 1999r. Chciałbym się poradzić w kwestii następujących problemów:

1. Po wciśnięciu pedału gazu silnik chwilowo przydusza się, następnie wkręca się na wysokie obroty.
2. W czasie pracy silnika czuć lekkie jego szarpnięcia i słychać przy tym takie basowe "puff".
3. Do modułu cewek podłączony jest kondensator oznaczony FACON 2022 o pojemności 2.2uF - czy to jest kondensator przeciwzakłóceniowy czy ma jakąś ważną rolę? W jednym narożniku wygląda ta kostka na przypaloną (pęcherzyki na plastiku).
4. Tutaj najciekawsze: po rozgrzaniu się silnika w okolice 90 stopni po wkręceniu się silnika na wyższe obroty zapalają się jaśniej światła, podświetlenie deski rozdzielczej itp, silnik zaczyna mulić (jakby 10% mocy mu odebrało) i za 2-3 sekundy zapala się na stałe kontrolka AIRBAG (nie mruga tylko świeci). Po zmniejszeniu obrotów za 30-60 sekund światła się ściemniają, silnik dostaje kopa mocy i za 2-3 sekundy kontrolka AIRBAG gaśnie.
Na zimnym silniku nic takiego się nie dzieje.

Na razie jeszcze nic z nim nie robiłem, pod koniec miesiąca po wypłacie wstawiam go do elektryka-magika, zobaczymy co wybada, a tymczasem chciałem się poradzić Was czy już spotkaliście się z podobnymi objawami.

Pozdrawiam,

Adrian

----------------------------
Edit 11.11.2010
----------------------------
Dla potomności ;)

1. Problem rozwiązała wymiana świec na jednoelektrodowe NGK BKR6E (vline nr 28).
2. Problem pozostał nie rozwiązany. Wymiana świec spowodowała jedynie zmniejszenie ilości "puffów" i szarpnięcia stały się ledwo wyczuwalne.
3. Postanowiłem zignorować skoro jest to tylko kondensator przeciwzakłóceniowy.
4. Problemem okazał się wadliwy alternator lub sam regulator - tego nie wiem bo kupiłem używany alternator z rozbitka i zamontowałem w całości. Teraz jest wszystko w porządku.

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: [Xsara I 1.4i] Dziwne problemy
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 07, 2010, 18:19:19 »
Mam taka sama xsare i ten sam rocznik wiec tak:
1. Wymien swiece i tak Cie to czeka bo pewnie poprzedni wlasciciel to olal przy sprzedazy kazdy by tak zrobil prawie.
2.to moze byc nierowna praca silnika i wibracje sa wtedy i np rura wydechowa uderza o oslone albo resonansuje.
3. Pierwsze slysze o jakims kondensatorze przy cewce ,tam jest jedna cewka tylko polaczona wtyczka chyba ze przed wtyczka cos jeszcze jest bo tego juz nie pamietam.Moze ktos dawal ta cewke do naprawy bo to nie jest tanie oryginal okolo 400zl.
4.Jakies zwarcie ,jesli chodzi o airbag poszukaj na forum bylo opisywane w 1 kolejnosci sprawdzic kostki pod siedzeniami czy nie sa zasniedziale i jak podjedziesz do elektryka niech od razu zmierzy napiecie alternatora.

Offline Adam Harych

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 692
  • Skąd: Przygodzice
  • Posiadany samochód: E46 zastąpiło Xsare, Volvo S40 1.9Di 102km, E46 320D 136km, Mercedes A-class 1.7CDI 90k
  • Miejscowość: Przygodzice
Re: [Xsara I 1.4i] Dziwne problemy
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 07, 2010, 21:19:45 »
fotka jest moja :) stara ale moja :P co do tego kondensator to w ksiazce pisza ze jest to kondensator zaplonu :) co to znaczy piernik wie ale kondensator ogolnie sluzy do magazynowania chwilowego pradu wiec pewnie cos tam robi :)


Będę za nią tęsknił :)

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: [Xsara I 1.4i] Dziwne problemy
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 09, 2010, 19:24:08 »
A taki to tak u mnie jest cos takiego tez ,widocznie to sluzy pomocniczo na rozruch zeby z akumulatora nie pobieralo bezposrednio przy rozruchu  do cewki.
Ja tak sie zastanawiam niech ktos sie wypowie czy wlasnie pasek na alternatorze ma jakis zwiazek z praca silnika?

Offline Adam Harych

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 692
  • Skąd: Przygodzice
  • Posiadany samochód: E46 zastąpiło Xsare, Volvo S40 1.9Di 102km, E46 320D 136km, Mercedes A-class 1.7CDI 90k
  • Miejscowość: Przygodzice
Re: [Xsara I 1.4i] Dziwne problemy
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 10, 2010, 03:02:01 »
oprocz piszczenia i tego ze jesli masz zajechane lozysko na alternatorze i bedzie dawac max opor to nie ma:)


Będę za nią tęsknił :)

Offline Adam Harych

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 692
  • Skąd: Przygodzice
  • Posiadany samochód: E46 zastąpiło Xsare, Volvo S40 1.9Di 102km, E46 320D 136km, Mercedes A-class 1.7CDI 90k
  • Miejscowość: Przygodzice
Re: [Xsara I 1.4i] Dziwne problemy
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 13, 2010, 02:25:31 »
bez miernika i pomiaru to raczej nic nie wskurasz, mozesz jeszcze sprobowac odlaczyc aku i podlaczyc tam zarowke 12v i jak sie przepali to jest wiecej ale to tez glupia metoda bo moze bcy tak ze akurat zarowka wytrzyma i pomyslisz ze wszystko jest ok. Na altku powinienes miec 14,4 ladowania :)


Będę za nią tęsknił :)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [Xsara I 1.4i] Dziwne problemy
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 13, 2010, 20:46:51 »
Cytuj

Adam Harych napisał:
bez miernika i pomiaru to raczej nic nie wskurasz, mozesz jeszcze sprobowac odlaczyc aku i podlaczyc tam zarowke 12v i jak sie przepali to jest wiecej ale to tez glupia metoda bo moze bcy tak ze akurat zarowka wytrzyma i pomyslisz ze wszystko jest ok. Na altku powinienes miec 14,4 ladowania :)

Jeśli mowa tu o odpięciu akumulatora przy pracującym silniku - to jest to głupi pomysł, można uszkodzić co nieco.....
A 14,4 V to górna granica napięcia ładowania, bliżej mi by było 13,8V (w zasadzie zależy od dokładności miernika co zmierzymy).
Na pracę układu ładowania ma wpływ stan akumulatora....oraz stan paska....

A kondensator na cewce służy celom antyzakłóceniowym....

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: [Xsara I 1.4i] Dziwne problemy
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 14, 2010, 22:08:36 »
a jak mierzyles ten stan "rozjasniony" ,sam sie ten stan pojawil? O kurde to niezle wysokie napiecia.