Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.  (Przeczytany 193522 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Bartoszewicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 148
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: Pomagier przy XM 2,5td 96' u syna :D
  • Zainteresowania: pływanie (niekoniecznie Xm'em;)
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1200 dnia: Październik 09, 2017, 07:50:16 »
...
W tym samochodzie NAPRAWDĘ stosunek ilości mechanizmów i układów sprawnych do uszkodzonych jest stały. Kiedy coś się naprawi, coś innego musi zaraz nawalić.

 Stałość w stosunkach ja uważam za zaletę w ... Citroenach. :) To jest mocny punkt podparcia przy tego typu pasjach, a niepokój może wywołać u mnie jedynie częstotliwość takich stosunków, hmm ... latka lecą. ;D
Co do postojówek, w ogóle oświetlenia zew., to w poprzednim obiekcie mej pasji zadałem sobie trud i prócz odświeżenia odbłyśników delikatnie posmarowałem miejsca styku żarówek(+ i -), ograniczając utlenianie- cztery lata(oczywiście to nie jest rekord) stosunki w tym zakresie spadły do zera. ;D Z pewnością nie "dziś", ale tym razem zrobię taki zabieg tylko lepiej. :)

P.s.  :)
Wymiana skorodowanego przewodu wys. ciśnienia powinna- według założenia- zagwarantować mi kolejną wymianę czegokolwiek, a co jest najbardziej prawdopodobne, konieczność zajrzenia do mechanizmu wspomagania w przekładni kierowniczej- ... "i chciałbym i boję się". Póki co, to czekam na ekspertyzę pompy lhm od Michała z Lipnika, może otrzymam ją właśnie dziś. ;D
--
Tomasz Bartoszewicki(Legionowo)
 Xm 2,1td '91- ... ubył. :|
W zasięgu wzroku XM 2,5td MKII :D
Xm! ...Cave ne prostratus ;)

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1201 dnia: Październik 09, 2017, 17:32:32 »
(...) konieczność zajrzenia do mechanizmu wspomagania w przekładni kierowniczej- ... "i chciałbym i boję się". Póki co, to czekam na ekspertyzę pompy lhm od Michała z Lipnika, może otrzymam ją właśnie dziś. ;D


Słabe wspomaganie przy szybszych ruchach kierownicą?
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Tomasz Bartoszewicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 148
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: Pomagier przy XM 2,5td 96' u syna :D
  • Zainteresowania: pływanie (niekoniecznie Xm'em;)
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1202 dnia: Październik 09, 2017, 18:15:22 »
Brak!- brak jakiejkolwiek pomocy ze strony układu wspomagania.  ;D Mowy nie ma o szybkich ruchach, tym bardziej, że luzów, w tym na krzyżakach nie ma. :) Dawno, dawno temu, choć to inna bajka, zbudowałem pojazd, któremu w papierach wbito "samochód". Był bez wspomagania i jeździł w kapciach o rozmiarze coś około 235-255, ... wiem, o czym tu napisałem. ;D ;D Pomoc Michała jest konieczna i to z dwóch powodów, hmm ... trzech, ale tego nie wyjawię, ... czterech i też zachowam go w tajemnicy.  :) Jak obrazowo wygląda ciśnienie w układzie chłodzenia po wydmuchaniu uszczelki z pod głowicy, wiem, podobnie zaprezentował mi XM awarię głównego przewodu hydrauliki wysokiego ciśnienia(do konżektora). W tym przypadku(2,5td) sprawę macałem tak: płyn w układzie jest i do tego niezapowietrzony- to macanie było bez udziału wysokiego ciśnienia; przy pracującym silniku każda próba skrętu kierownicą uruchamiała zawór w pompie, no to niby jakieś "niebezpieczne" ciśnienie jest, próby oględzin metodą obserwacji powrotu nie robiłem, ponieważ przez zbiornikiem lhm'u jest w syna żelazku trójnik, który łączy powrót od przekładni z konżektorowym(auto wstaje, opada tak, jak tego sobie życzę- sprawnie, o HA nie napiszę, bo póki co, to nie znam przypadku, aby wozy drabiniaste amortozowane były inaczej niż wysokością opon  ;) ) i pojęcia nie mam co wraca, a co nie. W miejsce obserwacji powrotu zaryzykowałem "podglądanie" kolejnych punktów na drodze pompa-przekładnia(warunki BHP zachowałem) i ... zjawiska choćby zbliżonego do obrazu wspomnianej awarii nie zauważyłem, ale wyciek w punktach był. ;D Poprosiłem Michała, aby zdiagnozował pompę "przed i po" regeneracji i ... jestem cierpliwy. :)
--
Tomasz Bartoszewicki(Legionowo)
 Xm 2,1td '91- ... ubył. :|
W zasięgu wzroku XM 2,5td MKII :D
Xm! ...Cave ne prostratus ;)

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1203 dnia: Październik 10, 2017, 23:16:06 »
Wymieniłem tę lewą żarówkę. Dzisiaj zauważyłem że w szybie autobusu za mną nie odbija się trzecie światło stopu. Faktycznie nie świeci. Zastanawiam się czy kusić los naprawiając to.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1204 dnia: Październik 10, 2017, 23:39:14 »
Wymieniłem tę lewą żarówkę. Dzisiaj zauważyłem że w szybie autobusu za mną nie odbija się trzecie światło stopu. Faktycznie nie świeci. Zastanawiam się czy kusić los naprawiając to.
Kusić.
Mandat.

Offline Tomasz Bartoszewicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 148
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: Pomagier przy XM 2,5td 96' u syna :D
  • Zainteresowania: pływanie (niekoniecznie Xm'em;)
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1205 dnia: Październik 11, 2017, 07:25:21 »
Wymieniłem tę lewą żarówkę. ...

Jeżeli załapałeś się na "prawo serii" przepalanych żarówek, to ... sprawdź regulator/szczotkotrzymacz w alternatorze. ;) Okpisz los, o mandatach tylko wspomnę. ;D
--
Tomasz Bartoszewicki(Legionowo)
 Xm 2,1td '91- ... ubył. :|
W zasięgu wzroku XM 2,5td MKII :D
Xm! ...Cave ne prostratus ;)

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1206 dnia: Październik 12, 2017, 19:21:39 »
Okazało się że nie wpiąłem wtyczki w prawej lampie. Są dwie - jedna z nich podaje napięcie w górę słupka, do harmonijki. Być może nie miałem też podświetlenia tablicy, ale nie sprawdzałem już tego.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Tomasz Bartoszewicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 148
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: Pomagier przy XM 2,5td 96' u syna :D
  • Zainteresowania: pływanie (niekoniecznie Xm'em;)
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1207 dnia: Październik 12, 2017, 22:08:51 »
Okazało się że nie wpiąłem wtyczki w prawej lampie. Są dwie - jedna z nich podaje napięcie w górę słupka, do harmonijki. Być może nie miałem też podświetlenia tablicy, ale nie sprawdzałem już tego.

Ha, ha, ha, ha ... pokonałeś własną teorię, brawo.  ;) ;D
--
Tomasz Bartoszewicki(Legionowo)
 Xm 2,1td '91- ... ubył. :|
W zasięgu wzroku XM 2,5td MKII :D
Xm! ...Cave ne prostratus ;)

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1208 dnia: Luty 26, 2018, 01:06:14 »
Krople różowego boryga na dywaniku pasażera. Prawdopodobnie zsikała się nagrzewnica. Nie sprawdzałem ze względu na chorobę i pogodę. Mamy gdzieś w zapasową, ale trochę szkoda że trzeba to robić w najzimniejszym okresie roku... Jakieś dobre rady i sugestie co do wymiany?
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1209 dnia: Luty 26, 2018, 03:51:09 »
Zbyszku, zanim ją wyciągniesz sprawdź oringi nagrzewnicy. U mnie po 3 latach zrobiły się kwadratowe i poniżej 0* na zimnym układzie przepuszczały na dywanik. Jak się nagrzało lub było na plusie to były szczelne.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1210 dnia: Luty 26, 2018, 22:19:53 »
Mam już nową w domu. Są w niej dwa oringi więc w razie czego można je wymienić.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1211 dnia: Luty 27, 2018, 23:25:51 »
Polazłem wczoraj w nocy, zdjąłem osłonę, zalałem dywanik i dokręciłem tę śrubkę mocującą przewody. Przestało lecieć. Jak się ociepli to wymienię oringi. Nowa wraca do szafy. Dzięki za trafną podpowiedź!
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1212 dnia: Luty 28, 2018, 00:25:21 »
Nie ma problemu Zbyszku. Sam aktualnie walczę z układem chłodzenia bo "przybywa" mi płynu w zbiorniczku aż przelewa się w zbiorniku. Na zimno stan na minimum jest. Nie kojarzę żeby tak kiedyś było i dodatkowo delikatnie pociekło wczoraj z uszczelki głowicy na zewnątrz od strony grodzi... Dzisiaj już niby jest ok ale jak raz pociekło... Chyba będzie trzeba tester kupić na spaliny. Oryginalnie jakie podkładki pod odpowietrzniki powinny być? Przy termostacie mam nową miedź i poci się. Boję się dokręcać mocniej bo miękko już idzie. Przy nagrzewnicy mam gruby kawałek gumy dopasowany średnicą do odpowietrznika.
https://www.youtube.com/watch?v=NfurK6mCF_A&list=WL&index=9&t=0s
« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2018, 06:10:17 wysłana przez Mateusz Kaczorek »

Offline Stanisław Olszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Estate + C6 2,7HDi
  • Zainteresowania: nowe techniki i technologie
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1213 dnia: Luty 28, 2018, 09:07:12 »
Polazłem wczoraj w nocy, zdjąłem osłonę, zalałem dywanik i dokręciłem tę śrubkę mocującą przewody. Przestało lecieć. Jak się ociepli to wymienię oringi. Nowa wraca do szafy. Dzięki za trafną podpowiedź!
Zanim je wymienisz - sprawdź ich wymiar tj średnice przekroju.
Np w moim: katalog podaje 21 x 1,6(chyba) a w praktyce powinien być 21 x 2,5 !!!
Wymieniałem nagrzewnicę i...zostały założone stare bo nowe jakie dotarły z nagrzewnicą  były nie do dociśnięcia.
Wiedza skończona nie istnieje...

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1214 dnia: Luty 28, 2018, 16:32:39 »
Swoje oringi zamawiałem w serwisie i wymiary mają takie jak napisał Stanisław 21x26x2,5. Polecam jeszcze zobaczyć jakie są wypustki w nagrzewnicy gdzie siedzą oringi. Są 2 rodzaje i jak źle dobierzemy to będzie i tak ciekło przez oringi.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1215 dnia: Marzec 24, 2018, 15:17:40 »
Tydzień temu wymieniona sfera konżektora u taty. Moja nagrzewnica wciąż trochę popuszcza, ale już wiosnę widać to się za nią wezmę.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1216 dnia: Kwiecień 07, 2018, 21:57:01 »
Naprawiłem sobie kabel do zmieniarki. Urwał się bo zmieniarka nie jest zamocowana i lata przy mocnym hamowaniu po podłodze. Naprawa o tyle upierdliwa że chyba jednak ją przymocuję...

Ponieważ stosunek ilości rzeczy sprawnych do zepsutych musi być stały, po uporaniu się z kablem mam nowy problem. Na dziurach potrafi zapalić się kontrolka airbag. Właściwie to miga. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu przestaje.

Byłem też na stacji diagnostycznej celem sprawdzenia tłumienia przedniej osi. Koło lewe 51%, prawe 47% - oba w normie. Zabawne jest to że z prawej strony mam wkręconą konżektorówkę :D
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1217 dnia: Kwiecień 07, 2018, 22:53:47 »

Ponieważ stosunek ilości rzeczy sprawnych do zepsutych musi być stały, po uporaniu się z kablem mam nowy problem. Na dziurach potrafi zapalić się kontrolka airbag. Właściwie to miga. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu przestaje.
Kostka pod fotelem kierowcy? :)
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1218 dnia: Lipiec 16, 2018, 17:42:26 »
Końcówka urlopu to trzeba przy aucie pogrzebać :) Wymienione łożyskowania tylnych wahaczy + inne siłowniki dla pewności. Elektrozawór tył został zastąpiony inną używką (niestety tył dalej gorzej tłumi niż przód). Wróciły na przód siłowniki 25mm i regenerowane poduchy (jak ktoś chce miękko to polecam przejść na 22mm siłowniki. Zdecydowana różnica w ugięciu przedniej osi). Z przodu zamontowany inny elektrozawór + sprężynka i popychacz z Xantii w bloku HA. Dzisiaj będzie jeszcze raz przekładka elektrozaworu przód, bo niestety też mocno leje w trybie soft. Korektor wysokości przód wyczyszczony. Dodatkowo wymienione poduszki silnika dół i góra. Po zamontowaniu siłowników 25mm i poduch zaczęło coś porządnie tłuc w lewym siłowniku podczas zjeżdżania z przeszkody... Łącznik stabilizatora lewy wymieniony na FEBI. Ustawiony też porządnie prześwit. Teraz aż dziwnie nisko wygląda z profilu :)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1219 dnia: Lipiec 22, 2018, 01:26:49 »
W końcu dotarły kolanka/redukcje do naprawy układu chłodzenia. Zastosowałem węże silikonowe do układów chłodzenia o wytrzymałości od -50* do 180* o ściance 4,5mm grubości z 4 oplotami. Póki pamiętam podam średnice, może ktoś będzie potrzebował coś naprawić. Silnik ES9J4.
- wąż od odgazowywacza do zbiornika wyrównawczego - 10mm
- króćce nagrzewnicy 22mm przechodzą w 19mm
- od odgazowywacza do nagrzewnicy krótki zagięty 90* - 19mm
- od silnika do odgazowywacza 18mm przechodzi w ok 20mm
- króciec górny z chłodnicy ma 36mm. Zagięty pod róznymi kątami przechodzi w 32mm na króciec termostatu.
Na zdjęciu widać w jakim stanie były węże na króćcach nagrzewnicy. Poza tym węże zaczęły puszczać na zakuciach w kilku miejscach więc stwierdziłem, że bezpieczniej wymienić na zwykłe króćce z opaskami.

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1220 dnia: Lipiec 22, 2018, 13:50:04 »
Dzięki za podanie wymiarów, na pewno się przydadzą! :)

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1221 dnia: Lipiec 28, 2018, 12:10:38 »

Kostka pod fotelem kierowcy? :)

Nie mogłem się połączyć z poduszkami. Poruszałem tą kostką i od jakiegoś czasu kontrolki nie widziałem. Nie znaczy to że się naprawiło. Latem bardzo mało jeżdżę samochodem.

W końcu dotarły kolanka/redukcje do naprawy układu chłodzenia. Zastosowałem węże silikonowe do układów chłodzenia o wytrzymałości od -50* do 180* o ściance 4,5mm grubości z 4 oplotami. 

Skąd się to bierze i czy mają czarne? Strasznie żarówiasty kolor.



U mnie ostatnio silnik się trochę dławi przy dodawaniu gazu. Trzeba bardzo powoli wciskać pedał.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1222 dnia: Lipiec 28, 2018, 12:50:54 »

To są głównie do "sportów" podzespoły dlatego kolorowe. Są czarne o gorszych parametrach ale wybór słaby niestety. Dolot mam zrobiony na takim wężu silikonowym niebieskim także chłodzenie się dopasowało :)
Firma:  https://rengum.pl   jeśli czegoś nie mają to sprowadzają z Anglii od producenta. Ok miesiąc czekania. Bardzo fajne, solidne opaski posiadają i różnego rodzaju trójniki, redukcje...

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1223 dnia: Lipiec 28, 2018, 14:45:07 »
To może czymś w rodzaju plasti dipu pomalować te przewody, żeby kolor nie raził. Przynajmniej węże czarne by były, a sama guma jest z tego co widziałem trwała, kto wie może by się sprawdziło. Temperaturę powinno wytrzymać, bo przecież samochody tak niektórzy np na czarno malują, a wiadomo, że w słońcu blacha nagrzeje się dosyć mocno.



Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1224 dnia: Lipiec 28, 2018, 22:24:47 »
Węże od nagrzewnicy są za silnikiem także nie widać ich zbytnio. Najbardziej rzuca się w oczy ten przy zbiorniczku wyrównawczym ale mi to nie przeszkadza. Na konkurs piękności i estetyki nie jade :) Zawsze można w peszla czarnego włożyć i po problemie, chyba żę się stopi  :)