Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.  (Przeczytany 194835 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Głodek

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 043
  • Skąd: Rzeszów / Kraków
  • Posiadany samochód: XM 2.9 BVA
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1175 dnia: Grudzień 26, 2016, 13:46:26 »
i... "Chytry dwa razy płaci" :)
-XM 2.9 V6 BVA 1999
były:
-C5 1.6 HDi 2005
- C5 2.9 V6 BVA 2009
- C5 2.0 HPi 2001
- Berlingo 2.0 HDi 2003
- XM 2.0 TCT 1995 Miss you :(
- Xsara 1.9 TurboD 1998

Offline Sławomir Cabała

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 619
  • Skąd: Garwolin
  • Posiadany samochód: . .Czytaj podpis
  • Miejscowość: Garwolin
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1176 dnia: Grudzień 27, 2016, 11:44:27 »
Jestem pod wrażeniem po obejrzeniu filmu normalnie szczęka opada

Wysłane z mojego LG-K430 przy użyciu Tapatalka

XM 91r 2.0 I LPG orga 5324 zmienił właściciela
XM 90r 3.0 V6 automat LPG orga 4903
XM 92r 2.1 turboD12 automat orga 5852

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1177 dnia: Luty 04, 2017, 23:45:32 »
https://www.youtube.com/watch?v=TmkSINKnhSk
Niby to nic nie znaczy, ale jakoś tak bardziej poczułem jak stary już jest ten samochód.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1178 dnia: Luty 05, 2017, 12:54:54 »
https://www.youtube.com/watch?v=TmkSINKnhSk
Niby to nic nie znaczy, ale jakoś tak bardziej poczułem jak stary już jest ten samochód.
https://www.youtube.com/watch?v=QRSHKHMpzX8
tak bylo 27/08/2010. teraz jest 7000 km wiecej.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1179 dnia: Luty 27, 2017, 00:44:11 »
Wymiana chłodnicy. Puściło klejenie dziury, wykonane jeszcze przez poprzedniego właściciela w 2010 roku, albo dawniej. Dziura powstała gdy chłodnica razem ze skraplaczem odpadły od mocowania i uderzyły w blaszany wieszak do podnoszenia silnika. Gdy kupiłem ten samochód to dalej sobie tak leżała na nim, tyle że dotykała już tą łatą. Mocowanie poprawiłem ale wiedziałem że to klejenie kiedyś puści, więc nową chłodnicę kupiłem na początku 2014.

Jeżeli chce się przyspieszyć wymianę, bo nie wiadomo kiedy usterka wystąpi, to można spróbować ją wywołać poprzez wywiezienie dużego i przeszkadzającego pudła z częścią zapasową na odległą działkę... Moja chłodnica pojechała tam bardzo późną jesienią i jak widać długo sobie nie poleżała.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Sławomir Cabała

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 619
  • Skąd: Garwolin
  • Posiadany samochód: . .Czytaj podpis
  • Miejscowość: Garwolin
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1180 dnia: Luty 27, 2017, 23:37:15 »
Zbyszku a cóż to za siłownik jakiś nie spotykany podtrzymuje klapę  ;-)

Wysłane z mojego LG-K430 przy użyciu Tapatalka

XM 91r 2.0 I LPG orga 5324 zmienił właściciela
XM 90r 3.0 V6 automat LPG orga 4903
XM 92r 2.1 turboD12 automat orga 5852

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1181 dnia: Luty 28, 2017, 17:45:14 »
Zbyszku a cóż to za siłownik jakiś nie spotykany podtrzymuje klapę  ;-)


To wyszło przy okazji. W sobotę było duże wiatrzysko i z każdym silniejszym podmuchem zamykało mi klapę. Muszę wymienić, ale to nie jest takie pilne.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1182 dnia: Marzec 05, 2017, 23:10:25 »
W ten weekend uruchomiłem zamek w tylnej klapie, zrobiłem też przegląd piszczącego silnika tylnej wycieraczki.

W silniku nic specjalnego się nie działo, a piszczał bo prawdopodobnie skończył się smar w tylnym łożysku wirnika. Przy składaniu połamałem szczotki, ale wyjąłem i doszlifowałem drugie z silnika podnośnika szyby. Mam wrażenie że po całej operacji wycieraczka działa znacznie szybciej.

Zamek nie był jakoś szczególnie mocno skorodowany, w sensie zapadki chodziły dobrze, ale te zewnętrzne tuleje cynkowe się pozlepiały białym proszkiem. Dość dużo czasu zajął demontaż bo nie wiedziałem czy dana część nie chce wyjść przez syf, czy źle coś robię. Sam zamek działał gdy kupiłem samochód pod koniec 2010 roku i widać było że jest z nim znacznie lepiej niż było z zamkiem drzwi pasażera, który nigdy mi nie działał, a który czyściłem jakiś czas temu. Pozostała jeszcze wkładka drzwi kierowcy - też mi działała, więc może nie będzie tak źle. Bardzo polecam uruchamianie zamków tak szybko jak tylko zauważycie ze stanęły.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1183 dnia: Maj 23, 2017, 21:05:39 »
Polecam przed latem sprawdzić drożność chłodnicy klimatyzacji jak i chłodzenia. Po ostatnim spotkaniu z sarną musiałem zmienić pas przedni i po jego zdjęciu ukazała się oryginalna chłodnica ... zalepiona kamieniami i robalami. Straciłem ok 5 godzin wydłubując szpikulcem kamienie + myjka pod ciśnieniem itp. NIestety nic to nie dało. Chłodnicę kupiłem nową za 280zł NRF. Przy okazji zamontowałem kompresor po regeneracji, alternator (bo światła migały) i nowy osuszacz. No i pompę LHM inną  (sprawdziłem jej wydatek przed montażem to 1,1ml na zawieszenie i 2,8ml na wspomaganie). Oczywiście nie obyło się bez problemów. Po zrzuceniu paska wieloklinowego zauważyłem luźny napinacz, a niedawno zamontowałem nówkę po akcji jak mi wkręciło pasek... Okazało się, że gwint został na wykręconej śrubie. Także uważajcie jak mocno dokręcacie ten napinacz, bo śruba jest twardości 10.9 i dużo zniesie. Zamówiłem komplet naprawczy helicoil i po rozwierceniu (ręcznie, bo wietarka tam się nie mieści) i nagwintowaniu nowego gwintu wkręciłem "sprężynkę" i w to oryginalną śrubę M10 (polecam te zestawy do naprawy zerwanych gwintów). Gdyby nie problem z napinaczem to robota na 1 dzień. Teraz tylko sprawdzić szczelność klimatyzacji i cieszyć się chłodem :)

Offline Stanisław Olszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Estate + C6 2,7HDi
  • Zainteresowania: nowe techniki i technologie
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1184 dnia: Maj 24, 2017, 18:13:35 »
Dłubanie, dłubanie...
Wymieniłem na nowy napinacz mikropaska ze sprężyną - ten co miałem zmęczył (pękały albo w otworze albo na styku z tuleją) mi kilka śrub mocujących, śrub cechowanych 12,9 bodaj a więc najmocniejszych i takie jakie powinny tam być.
Pudło rezonansowe kryjące pasek rozrządu i równoważący przestało warczeć po każdym uruchomieniu.
Wróciły poduchy z regeneracji - trza będzie zamienić z tymi na jakich zaraz jeździ/ trochę niepewne.
Dziwna sprawa - poduchy odwarstwiły się  od czaszy i po podniesieniu autka korpus opierał się osłonką o nadwozie a na korpusie zero odwarstwień - nie groził widok siłowników nad błotnikiem...
Wymieniłem tylne tarcze i klocki - nikt chyba ich nie wymieniał tak zardzewiałe a jednak tył czasem hamował gdy był dociążany.
Dwa razy trza było podchodzić - po złożeniu tarczy nie dało się ruszyć...usunąłem blaszki termiczne z klocków i ta grubość wystarczyła aby było normalnie. Jak to różnie bywa z produkcją a przecież tak tarcze jak i klocki to ATE...niejako "po drodze" wymieniłem sworzeń zwrotnicy "superprodukt" jakiejś qualitet francy - tfu! Wytrzymał "aż" ROK!...ech.
Irytują mnie tylne  tuleje wahaczy - krótko po wymianie (już kolejna w ciągu roku) pojawia się luz poprzeczny odczuwalny na kole. Będzie kolejna i kolejnego producenta.
Będą jeszcze robótki spawalnicze od spodu - krótkie podłużnice między progami a długimi. Ruda zadziałała od środka robiąc papierec.
Wstawki z profili zamkniętych 80x40 z wycięciem klina pośrodku tak aby zmieściły się między stare pionowe ścianki.
CDN..
Oblazł miejscami klar - bezbarwny lakier i trza było "zamalować"w jakiś rozsądny sposób no i polerka...
No ale.. emeryt ma dość czasu aby spokojnie ogarniać.
Wiedza skończona nie istnieje...

Offline Ryszard Dutkowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 910
  • Skąd: Dabrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: xantia v6 z 97r., 265 kkm + v6 z 99r ., 340kkm ;
  • Zainteresowania: cytrynki i inne autka
  • Miejscowość: Dabrowa Górnicza
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1185 dnia: Maj 25, 2017, 09:29:18 »
Nowe klocki prawie zawsze trzeba obrobić na papierze (grubość) ..... i pilniczkiem na wysokość ..... ;)
 w warsztacie Ci tego nie zrobią i każą kupić nowy zacisk ... :P

Offline Stanisław Olszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Estate + C6 2,7HDi
  • Zainteresowania: nowe techniki i technologie
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1186 dnia: Maj 31, 2017, 16:36:46 »
Nowe klocki prawie zawsze trzeba obrobić na papierze (grubość) ..... i pilniczkiem na wysokość ..... ;)
 w warsztacie Ci tego nie zrobią i każą kupić nowy zacisk ... :P
Wszystko robię sam tak w XM-ie jak i w C6 - warsztaty jako takie jakoś nigdy mnie nie interesowały.
Na razie usunąłem blaszki termiczne i bez piłowania czy szlifowania pod wymiary - pasowały bez luzów.
Przeleci kiklaset km - samodopasowanie pokaże czy już je założyć czy pozostawić aby "nie rdzewiały"

Wymieniłem poduchy - stoi w tym samym miejscu jak dawniej - jest OK.
Aha - miałem mokro w bagażniku po każdym dobrym deszczu - co za...
Wszędzie niby OK a mokro - wymontowałem tylne lampy bo tylko tam nie zaglądnąłem ...
jakiś "umielec" równał do tylnej krawędzi błotnika i dołożył podkładki między nadwozie a lampę - uszczelka dociskała powietrze.
Woda wędrowała przez dolny otwór w blasze za lampą.
No i zrobiło się suchutko.

Kolejny temacik to wyświetlacz incydentów (lewy) - kilkanaście martwych kresek a w tym i dwie poziome.
Żadne dociskanie, obracanie gumki"O" co dociska taśmę,mrożenie czy grzanie nic nie dało...
No cóż - albo znajdzie się jakieś w stanie bardzo dobrym(sprzedający pisują "siuper hiper extra) albo wymiana taśmy z jakiej połuszczyły się ścieżki miedziane na złożeniach z płytkami.
Czekam na tasiemki z Chin - zapłacone za kilka sztuk.
Będę szukał firmy jaka zgrzewa/ klei na gorąco takie taśmy do płytek.

CDN
Wiedza skończona nie istnieje...

Kuba Żerdzicki

  • Gość
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1187 dnia: Maj 31, 2017, 17:40:12 »
Gumy do wyświetlacza można kupić u nas w Polsce, jest ogłoszenie na OLX od Michała Kurleja. Taka przyjemność kosztuje 35zł, guma pasuje BDB, pojechała z moim poprzednim XMem, bez żadnego zgrzewania, lutowania itp itd. W aktualnym poprzedni właściciel już wymieniał i też jest ok. Jutro będę testował sposób z tego filmu w drugim aucie:
https://www.youtube.com/watch?v=UnH7IVLDoTE
Dam znać czy faktycznie działa, chociaż komentarze są pozytywne :)

Offline Stanisław Olszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Estate + C6 2,7HDi
  • Zainteresowania: nowe techniki i technologie
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1188 dnia: Maj 31, 2017, 20:07:35 »
Gumy do wyświetlacza można kupić u nas w Polsce, jest ogłoszenie na OLX od Michała Kurleja. Taka przyjemność kosztuje 35zł, guma pasuje BDB, pojechała z moim poprzednim XMem, bez żadnego zgrzewania, lutowania itp itd. W aktualnym poprzedni właściciel już wymieniał i też jest ok. Jutro będę testował sposób z tego filmu w drugim aucie:
https://www.youtube.com/watch?v=UnH7IVLDoTE
Dam znać czy faktycznie działa, chociaż komentarze są pozytywne :)
Podany filmik nie pokazuje żadnej gumki prócz "O" dociskającego taśmę z nadrukowanymi ścieżkami. .
U mnie właśnie ta taśma padła i nic jej już nie przywróci życia.
Gumki były w wyświetlaczach przed 1994 rokiem i to dwie wąskie.
Mam gumkę.
Qrna - w końcu dokopałem się do onej gumki.
Wychodzi że trzeba zastosować jakiś cieńszy oring bo nie mieści się z gumeczką i wypycha szkło.
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2017, 21:03:33 wysłana przez Stanisław Olszewski »
Wiedza skończona nie istnieje...

Kuba Żerdzicki

  • Gość
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1189 dnia: Maj 31, 2017, 20:44:20 »
Bo ten filmik tak jak pisałem jest z inną budżetową metodą gdzie łączenie ścieżek poprawia się miękkim grafitowym ołówkiem. Żeby nie było, nie robię nikomu reklamy, same gumy są dostępne tutaj:
https://www.olx.pl/oferta/guma-przewodzaca-wyswietlacza-incydentow-citroen-xm-y4-CID5-ID6R0x3.html#8852b21030


Tutaj jeszcze instrukcja która jest również w ogłoszeniu z linku powyżej:
https://www.dropbox.com/s/wy0kj6n9i9orrd1/Instrukcja%20naprawy%20wy%C5%9Bwietlacza%20incydent%C3%B3w%20Citroen%20XM%20Y4.pdf?dl=0

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1190 dnia: Maj 31, 2017, 21:33:51 »
Wyświetlacz można jeszcze naprawić kupując w elektronicznym pastę do naprawy podgrzewanej szyby. Taśmę odkleiłem i igłą naniosłem nowe ścieżki. To było jakiej 6 lat temu i działa do tej pory bez żadnych problemów.

Offline Stanisław Olszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Estate + C6 2,7HDi
  • Zainteresowania: nowe techniki i technologie
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1191 dnia: Czerwiec 01, 2017, 09:46:45 »
Wyświetlacz świeci normalnie.
Wymęczyła mnie ta elektrogumka..
Zaczepy trzymające szkiełka z oberwanymi ząbkami nie ułatwiały złożenia z obudową - jest dobrze a jak długo to życie pokaże.


Kolejne zadanko czeka - od czasu do czasu zaświeci w lewym wyświetlaczu ABS niesprawny co chyba oznacza że na jakimś złożeniu to łączy to nie łączy...
Przy kole - OK.
Złożenie na wtyczkach za nadkolem - OK.
Trza będzie zerknąć pod chłodnicą - tamtędy wędruje, no i na samym bloku czy przypadkiem wtyk coś nie teges.
Możliwe że na bloku, mogło być zruszone gdy wymieniałem sprzęgło jesienią a że niemal nim nie jeździłem więc...
Wiedza skończona nie istnieje...

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1192 dnia: Czerwiec 01, 2017, 10:50:00 »
Jeśli chodzi o ABS, to albo czujnik dokonuje żywota (miażdży go korozja), albo przewód wewnątrz się przetarł, zgnił i dlatego raz łączy albo i nie.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1193 dnia: Czerwiec 01, 2017, 22:49:58 »
Bo ten filmik tak jak pisałem jest z inną budżetową metodą gdzie łączenie ścieżek poprawia się miękkim grafitowym ołówkiem. Żeby nie było, nie robię nikomu reklamy, same gumy są dostępne tutaj:
https://www.olx.pl/oferta/guma-przewodzaca-wyswietlacza-incydentow-citroen-xm-y4-CID5-ID6R0x3.html#8852b21030

Cytuj
Koszt wyslylki to:
 5zl list zwykly bez potwierdzenia
 27,55 zl - list monitorowany

Serio?
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1194 dnia: Czerwiec 02, 2017, 14:04:00 »
Bo ten filmik tak jak pisałem jest z inną budżetową metodą gdzie łączenie ścieżek poprawia się miękkim grafitowym ołówkiem. Żeby nie było, nie robię nikomu reklamy, same gumy są dostępne tutaj:
https://www.olx.pl/oferta/guma-przewodzaca-wyswietlacza-incydentow-citroen-xm-y4-CID5-ID6R0x3.html#8852b21030


Tutaj jeszcze instrukcja która jest również w ogłoszeniu z linku powyżej:
https://www.dropbox.com/s/wy0kj6n9i9orrd1/Instrukcja%20naprawy%20wy%C5%9Bwietlacza%20incydent%C3%B3w%20Citroen%20XM%20Y4.pdf?dl=0

chyba cosiś poszło nie tak z tą naprawą.

Kuba Żerdzicki

  • Gość
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1195 dnia: Czerwiec 02, 2017, 21:05:19 »
Powiem tak, próbowałem ołówkiem, próbowałem lakierem przewodzącym i niestety moje ręce są zbyt mało precyzyjne. Ktoś z anielską cierpliwością i stabilną ręką pewnie dałby radę, ja ostatecznie zamówiłem gumę. Też jest upierdliwa bo ciężko się składa, ale przynajmniej zawsze działa na 100%. Z resztą zawsze jak chcę coś zrobić na już/teraz byleby nie czekać na przesyłkę to tak wychodzi :D Ale to inna sprawa...

Offline Tomasz Bartoszewicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 148
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: Pomagier przy XM 2,5td 96' u syna :D
  • Zainteresowania: pływanie (niekoniecznie Xm'em;)
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1196 dnia: Sierpień 11, 2017, 20:41:33 »
Gumy do wyświetlacza można kupić ... (ciach) ... będę testował sposób z tego filmu w drugim aucie:
https://www.youtube.com/watch?v=UnH7IVLDoTE
Dam znać czy faktycznie działa, chociaż komentarze są pozytywne :)

W oczekiwaniu na swobodny dostęp do kanału dziś testowałem sposób przedstawiony na filmie i uzyskałem poprawę- przybyło kresek i robaczków.  ;D
Widocznie taśmę mam w marnym stanie, bo mimo umycia miejsc styku, naniesienia grafitu i podłożenia dystansu pod "O" efekt nie jest porównywalny. Przy okazji wywarcie silnego nacisku na zamontowaną już płytkę z przylegającą do niej taśmą ujawniło, ... że komunikaty są w j.angielskim.  :) Pora na gumę. 8)
 Wypatroszone elementy deski to okazja do wymiany choćby żarówek, ale mnie zaniepokoił brak zmian dystrybucji wdmuchiwanego powietrza w klimatroniku. Wytarły się(sic!- nie znam przyczyny) ząbki jednego z trybików. Szczęśliwie pozostały fragment zębatki jest w stanie poprawnie obsłużyć rozdział powietrza, jednak gdyby ktokolwiek wiedział o bezużytecznym, sprawnym egzemplarzu ...  ;) Zdjęcie pokazuje układ zębatek po zmianie. http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/zhsYRW.jpg
--
Tomasz Bartoszewicki(Legionowo)
 Xm 2,1td '91- ... ubył. :|
W zasięgu wzroku XM 2,5td MKII :D
Xm! ...Cave ne prostratus ;)

Offline Tomasz Bartoszewicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 148
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: Pomagier przy XM 2,5td 96' u syna :D
  • Zainteresowania: pływanie (niekoniecznie Xm'em;)
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1197 dnia: Sierpień 30, 2017, 07:30:48 »
Ha, ha, ha, ha. Nie ma to jak porządna gumka ..., ale wyświetlacz "gada" do mnie w języku włoskim i nie znam "szyfru", w jaki sposób poukładać bezpieczniki dla wersji angielskiej, bowiem taki układ w aucie aktualnie jest.  :)
--
Tomasz Bartoszewicki(Legionowo)
 Xm 2,1td '91- ... ubył. :|
W zasięgu wzroku XM 2,5td MKII :D
Xm! ...Cave ne prostratus ;)

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1198 dnia: Październik 08, 2017, 23:57:34 »
Ostatnio zauważyłem że gaśnie mi prawe tylne pozycyjne na błotniku. wystarczy puknąć w lampę, a światło działa. Pomyślałem, że to wina żarówki. Wymieniłem. Sprawdzam czy działa i jest OK, ale zgasło lewe, też na błotniku. Puknąłem w lampę - zapaliło się...

W tym samochodzie NAPRAWDĘ stosunek ilości mechanizmów i układów sprawnych do uszkodzonych jest stały. Kiedy coś się naprawi, coś innego musi zaraz nawalić.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1199 dnia: Październik 09, 2017, 00:10:04 »
Ostatnio zauważyłem że gaśnie mi prawe tylne pozycyjne na błotniku. wystarczy puknąć w lampę, a światło działa. Pomyślałem, że to wina żarówki. Wymieniłem. Sprawdzam czy działa i jest OK, ale zgasło lewe, też na błotniku. Puknąłem w lampę - zapaliło się...

W tym samochodzie NAPRAWDĘ stosunek ilości mechanizmów i układów sprawnych do uszkodzonych jest stały. Kiedy coś się naprawi, coś innego musi zaraz nawalić.
Ja tak stukam/ pukam w postojowe.