Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.  (Przeczytany 81120 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 806
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 Break 1997
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1225 dnia: Sierpień 28, 2018, 20:32:48 »
Wymieniłem oring na wyjściu z pompy hydrauliki. Założyłem od termostatu chłodniczki EGR z BMW (nr 11532248435), bo tylko taki miałem dostępny od ręki o wymiarach 19 x 2,5 mm. Mam nadzieję, że nie pocieknie od razu, mimo że jest przeznaczony do chłodziwa.  Teraz będę mógł wymyć alternator i coś zrobić ze sprzęgłem sprężarki klimy. Układ szczelny (w miarę), sprężarka nie zatarta, a klimy brak. Zalane sprzęgło nie łączy, nawet zasilane na krótko.


Wyrzuciłem też automat domykania szyby kierowcy. Miałem założony z Mk1, ale zmókł i zgłupiał. Musiałem odpiąć, żeby mi okna sam nie otwierał. Przerobiłem to wszystko na zwykły przełącznik. Lepiej nie mieć domykania wcale, niż mieć niepewne.
ja: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 806
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 Break 1997
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1226 dnia: Wrzesień 23, 2018, 21:51:12 »
Znalazłem świerszcza w desce - trzeba dokręcić śrubkę, która znajduje się mniej-więcej pod nakleją z nr rejestracyjnym. Torx 20. Wymieniłem też oring w pompie na normalny, bo ten z BMW spuchł i zaczął wyłazić, co było w sumie do przewidzenia. Wymieniłem też głośniki na jakieś Voicecrafty. Chińszczyzna, ale gra znośnie. Trochę mniej skuteczne są, bo zauważalnie mocniej trzeba radio podgłaśniać. Oryginalne Philipsy zaczęły gubić zawieszenie ze starości.

Pojawił się nowy problem - silnik po uruchomieniu dostaje wariackich obrotów. Wchodzi powoli na 2500-4000 i nie bardzo jest go jak zmusić do posłuszeństwa. Czyściłem zaworek od wolnych, ale chyba nie pomogło. Albo o nie on, albo trzeba go będzie rozebrać i posmarować.
ja: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 251
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1227 dnia: Wrzesień 24, 2018, 23:51:33 »
Jak ruszasz tym "krokowcem" na boki to płynnie ten bębenek w środku się rusza? U mnie jeden się zacinał i wlałem mu kapkę oleju silnikowego na rozruszanie. Póki co pomogło. Mierzyłem też oporności na pinach gdzieś w temacie Xantii powinno być to zapisane i wychodziły rozbieżności przy trochę zużytym, a takim jeżdżącym na aucie. Także możesz pomierzyć i porównać jeśli elektrycznie się kończy. Z rozebraniem go ktoś próbował i chyba odpuścił albo się nie pochwalił, że naprawił. Oby Tobie się udało, bo mam na zapas tylko 1 sztukę.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 806
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 Break 1997
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1228 dnia: Wrzesień 25, 2018, 00:16:02 »
No niby się telepie, ale nie wiem czy opór ruchu nie jest za duży przy delikatnym regulowaniu przez sterownik. Czyściłem do jakimś rozpuszczalnikiem na bazie lekkiej benzyny, a potem zalałem środkiem smarująco-penetrującym do gwintów, ale może zbyt lotny był i go wysuszyło. Jak będę miał okazję to francję w ATF wykąpię, albo zakoszę babci olej do maszyn do szycia :D Jak to nie pomoże to rozbieranie, ale trochę mi szkoda fabrycznego spasowania. Rozbierałem to u brata w 406 V6 i czyściłem. Jemu pomogło na gaśnięcie. Pierwsze mycie bez rozbierania nic nie dało.

W BMW jest bradzo podobny zawór, ale króćce ma ustawione prosto, a nie kątowo, no i cenę przerażającą. Numer części BMW 13411733090, nr Bosch 0280140532. Nasz ma nr Bosch 0280140563 i jest jeszcze droższy.
ja: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 251
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1229 dnia: Wrzesień 25, 2018, 07:09:14 »
A jak delikatnie na boki kołyszesz to reaguje na każdy taki ruch? U mnie ten z auta się kołysał, a przy zapasowym trzeba było trochę mocniej nim szarpać żeby się kołysał. Swój czyściłem zmywaczem do hamulców ruszając nim i pryskając pod ciśnieniem i później oliwa 5w40. Masz jakieś zdjęcia z rozbiórki?

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 855
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1230 dnia: Wrzesień 25, 2018, 07:22:39 »
To co poniżej napisał Mateusz:
"A jak delikatnie na boki kołyszesz to reaguje na każdy taki ruch? U mnie ten z auta się kołysał, a przy zapasowym trzeba było trochę mocniej nim szarpać żeby się kołysał. Swój czyściłem zmywaczem do hamulców ruszając nim i pryskając pod ciśnieniem i później oliwa 5w40. Masz jakieś zdjęcia z rozbiórki?"

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 251
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1231 dnia: Wrzesień 25, 2018, 10:47:27 »
Dzięki. Na szybko pisałem i nie zobaczyłem jak się zapisało :)

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 806
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 Break 1997
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1232 dnia: Wrzesień 26, 2018, 23:35:46 »
Ruchów swojego nie analizowałem. Brata się wyraźnie zacinał. Zdjęć nie robiłem. Na ile pamiętam to trzeba wyskrobać zalewę z trzech otworów w deklu i tam są śrubki. W środku przypominał silnik elektryczny.

Dzisiaj pojechałem nim do pracy i w obie strony grzecznie się zachowywał.

Za to zdechło ogrzewanie tylnej szyby... Lusterka grzeją, więc pewnie wiązka do klapy.
ja: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'

Offline Sebastian Wyglądała

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: Berlingo 1 NFU, Saxo VTS NFZ, C2 1,4 HDi
  • Zainteresowania: elektronika, mechanika
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1233 dnia: Grudzień 06, 2018, 22:01:04 »
Witam
Jestem nowy na forum i nie wiem czy to odpowiedni dział w mojej sprawie.
Mam pomysł wstawić fotele z XM do mojego Berlingo mk1.
Potrzebuję Waszej opinii (ewentualnych wskazówek).
Najbardziej jednak potrzebuję wszelkich wymiarów.

Przymierzałem fotele z C5. Gdyby nie boczne elektryczne sterowanie to już bym na nich jeździł...

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 806
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 Break 1997
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1234 dnia: Grudzień 06, 2018, 22:09:46 »
Witam
Jestem nowy na forum i nie wiem czy to odpowiedni dział w mojej sprawie.
Mam pomysł wstawić fotele z XM do mojego Berlingo mk1.
Potrzebuję Waszej opinii (ewentualnych wskazówek).
Najbardziej jednak potrzebuję wszelkich wymiarów.

Przymierzałem fotele z C5. Gdyby nie boczne elektryczne sterowanie to już bym na nich jeździł...

Mam dostęp do ramy fotela XM. Mogę spróbować w weekend coś pomierzyć, ale nie obiecuję że się uda. No i to jest sama rama, bez tapicerki.
ja: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'

Offline Sebastian Wyglądała

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: Berlingo 1 NFU, Saxo VTS NFZ, C2 1,4 HDi
  • Zainteresowania: elektronika, mechanika
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1235 dnia: Grudzień 08, 2018, 09:38:18 »
Ok. Zależy mi głównie na rozstawie otworów. Ewentualnie szerokość siedziska/oparcia. Mam do kupienia ładne skóry.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 806
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 Break 1997
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1236 dnia: Grudzień 11, 2018, 21:00:06 »
Orientacyjne wymiary zaznaczyłem na zdjęciu. Myślę że to da jakieś blade pojęcie o mocowaniu tego fotela. Otwory z tyłu mają kształt wkładki zamka lobi. Wymiary w cm.
ja: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'

Offline Piotr Kobak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: XM V6 1998, ASX 4WD 1.8 DI-D 2010; były: Xantia 1993, C5 2001
  • Zainteresowania: żeglarstwo, jazda konna
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1237 dnia: Grudzień 27, 2018, 19:24:11 »
"- króćce nagrzewnicy 22mm przechodzą w 19mm"
Czy dobrze rozumiem, że gumowe kolanka prowadzące do nagrzewnicy (te co na trzecim zdjęciu od góry są odcięte)  mają 22 mm a kolanka z drugiego końca na tych złączonych równoległych rurkach (górna z odpowietrzeniem) mają 19mm?
Pytam, bo kuna stoczyła walkę z wężem nagrzewnicy i wygrała niestety. Czeka mnie wymiana.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 251
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1238 dnia: Grudzień 27, 2018, 22:09:59 »
Tak, z nagrzewnicy wychodzi 22mm i za rurkami jest 19mm. Możliwe, że przed rurkami jest już 19mm ale tego nie zmierzyłem akurat.

Offline Piotr Kobak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: XM V6 1998, ASX 4WD 1.8 DI-D 2010; były: Xantia 1993, C5 2001
  • Zainteresowania: żeglarstwo, jazda konna
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1239 dnia: Styczeń 05, 2019, 14:20:33 »
Tak, z nagrzewnicy wychodzi 22mm i za rurkami jest 19mm.
Wielkie dzięki. Okręciłem taśmą K2 do przewodów chłodzenia (dalej ciekło) a potem samowulkanizującą taśmą silikonową (na razie przestało cieknąć) i czekam aż się skończy zima.
Cytat: Mateusz Kaczorek
Tak, z nagrzewnicy wychodzi 22mm i za rurkami jest 19mm. Możliwe, że przed rurkami jest już 19mm ale tego nie zmierzyłem akurat.
A nie próbowałeś jakoś pokombinować, żeby te rurki zostawić?

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 251
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1240 dnia: Styczeń 05, 2019, 14:30:20 »
Tak, z nagrzewnicy wychodzi 22mm i za rurkami jest 19mm.
Wielkie dzięki. Okręciłem taśmą K2 do przewodów chłodzenia (dalej ciekło) a potem samowulkanizującą taśmą silikonową (na razie przestało cieknąć) i czekam aż się skończy zima.
Cytat: Mateusz Kaczorek
Tak, z nagrzewnicy wychodzi 22mm i za rurkami jest 19mm. Możliwe, że przed rurkami jest już 19mm ale tego nie zmierzyłem akurat.
A nie próbowałeś jakoś pokombinować, żeby te rurki zostawić?

Taśmą samowulkanizującą też miałem "uszczelnione" ale rozszczelniło się przy prędkościach autostradowych... Chciałem pominąć fabryczny odpowietrznik i zamontować coś co się nie zepsuje albo można łatwiej naprawić/wymienić dlatego rurki też wywaliłem z odpowietrznikiem.

Offline Piotr Kobak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: XM V6 1998, ASX 4WD 1.8 DI-D 2010; były: Xantia 1993, C5 2001
  • Zainteresowania: żeglarstwo, jazda konna
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1241 dnia: Styczeń 05, 2019, 14:40:32 »
Chciałem pominąć fabryczny odpowietrznik i zamontować coś co się nie zepsuje albo można łatwiej naprawić/wymienić dlatego rurki też wywaliłem z odpowietrznikiem.
OK. To jeszcze poprzynudzam. Na wyjściu z nagrzewnicy dałeś kolanka czy te giętkie węże (flex)?

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 251
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1242 dnia: Styczeń 05, 2019, 14:48:34 »
Kolanka zwykłe 22x19 ale te dłuższe wziąłem. Giętki flex mam tylko od chłodnicy do termostatu, bo tam jest zły kąt fabrycznie i też z 35mm na 32mm się zmienia. Giętki możesz rozpoznać po pierścieniach wewnątrz jak na foto.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 251
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1243 dnia: Styczeń 08, 2019, 22:39:04 »
Wymianiałem ostatnio przednią szybę i przy okazji zrobiłem Hydrofobizację szyby w firmie NordGlass. Polecam zrobić w okresie gdy często padają deszcze. Dzisiaj padało także przedstawiam filmik : https://www.youtube.com/watch?v=kf3VKnxh_TM&index=23&list=WL&t=0s . Testowane do prędkości 140km/h. Przez ok 12km jazdy w deszczu nie było potrzeby włączać wycieraczek. Poniżej prędkości 70km/h wolniej oczyszcza szybę. Ostrość trochę źle złapało, ale efekt widać.

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 855
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1244 dnia: Styczeń 09, 2019, 00:28:05 »
Ile to kosztuje?
Czy samemu nie da rady bo powiem Ci, że jak wyczyszczę szyby(bardzo dokładnie) to efekt może i jest podobny.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 251
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1245 dnia: Styczeń 09, 2019, 10:37:01 »
Koszt według cennika 50zł. Podejrzewam, że da radę samemu. To jest jakiś preparat, który nakładają polerką. Czeka się 20 min i poleruje to co zaschło na tej szybie wypełniając nim porowatość szyby. Podobny efekt miałem jak woskowałem sobie boczne szyby woskiem do lakieru. Tylko po wosku ciężko było uzyskać klarowność szyby dlatego przedniej nie robiłem nigdy. Może polerką by się udało. Po samym wyczyszczeniu szyby woda na szybie i tak ma różne rozmiary kropli, nie chce się łączyć w większe i "stoi" w miejscu utrudniając widoczność przez co trzeba użyć co jakiś czas wycieraczki. Im szybciej jechałem tym częściej trzeba było używać wycieraczki, a po hydrofobizacji im szybciej jadę tym szybciej się oczyszcza. Nawet wyprzedzając tira nie musiałem włączać wycieraczki. Efekt jak po woskowaniu lakieru. Ruszasz autem i woda z dachu od razu spływa. Także do miasta raczej szkoda pieniędzy ale jak ktoś gna często poza miastem to moim zdaniem warto.

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 855
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1246 dnia: Styczeń 09, 2019, 13:50:01 »
Ja czasem przejadę szyby politurą i prócz tego, że szyby łatwiej się doczyszcza i mam wrażenie że trochę są bardziej "przejrzyste", to osiągałem efekt podobny do hydrofobizacji.
Natomiast nie wiem jakie jest działanie w zależności od prędkości.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 532
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: XM V6 12v 1993 LPG STAG300,Saxo1,4 VTS,Nissan Terrano 3.0,Renault Laguna GT 2.0 16v. był CX25TRD Turbo II 1987
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1247 dnia: Styczeń 09, 2019, 21:04:22 »
Mateuszu takie coś to kupowałem lata temu w markecie i kosztowało około 16 zł.Teraz to jest tego na rynku dość dużo i różnych firm.Podejrzewam że to jeden specyfik przez te firmy rozlewany z beczek.Nazywa się to zazwyczaj "niewidzialna wycieraczka" i działa.Sprawdziłem.Pryska się tym suchą szybę (oczywiście po umyciu) i wystarczy wytrzeć do sucha bez polerowania.Jest też podobny preparat zapobiegający parowaniu szyb od środka samochodu.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 251
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1248 dnia: Styczeń 09, 2019, 21:31:23 »
To nie jest to Robercie. Taką "niewidzialną wycieraczkę" w płynie też testowałem ale mocno smużyła po tym szyba podczas pracy wycieraczek także nie polecam. To co nakładali wyglądało bardziej jak pasta polerska.

Online Nathan Podkański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1249 dnia: Styczeń 09, 2019, 21:43:56 »
RRCustoms maja bardzo dobra niewidzialna wycieraczke dlugo trzyma , mala cena i polski produkt. Sa na yt.

Wysłane z mojego 6070K przy użyciu Tapatalka