Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.  (Przeczytany 77361 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 794
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 Break 1997
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1225 dnia: Sierpień 28, 2018, 20:32:48 »
Wymieniłem oring na wyjściu z pompy hydrauliki. Założyłem od termostatu chłodniczki EGR z BMW (nr 11532248435), bo tylko taki miałem dostępny od ręki o wymiarach 19 x 2,5 mm. Mam nadzieję, że nie pocieknie od razu, mimo że jest przeznaczony do chłodziwa.  Teraz będę mógł wymyć alternator i coś zrobić ze sprzęgłem sprężarki klimy. Układ szczelny (w miarę), sprężarka nie zatarta, a klimy brak. Zalane sprzęgło nie łączy, nawet zasilane na krótko.


Wyrzuciłem też automat domykania szyby kierowcy. Miałem założony z Mk1, ale zmókł i zgłupiał. Musiałem odpiąć, żeby mi okna sam nie otwierał. Przerobiłem to wszystko na zwykły przełącznik. Lepiej nie mieć domykania wcale, niż mieć niepewne.
ja: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'

Online Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 794
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 Break 1997
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1226 dnia: Wrzesień 23, 2018, 21:51:12 »
Znalazłem świerszcza w desce - trzeba dokręcić śrubkę, która znajduje się mniej-więcej pod nakleją z nr rejestracyjnym. Torx 20. Wymieniłem też oring w pompie na normalny, bo ten z BMW spuchł i zaczął wyłazić, co było w sumie do przewidzenia. Wymieniłem też głośniki na jakieś Voicecrafty. Chińszczyzna, ale gra znośnie. Trochę mniej skuteczne są, bo zauważalnie mocniej trzeba radio podgłaśniać. Oryginalne Philipsy zaczęły gubić zawieszenie ze starości.

Pojawił się nowy problem - silnik po uruchomieniu dostaje wariackich obrotów. Wchodzi powoli na 2500-4000 i nie bardzo jest go jak zmusić do posłuszeństwa. Czyściłem zaworek od wolnych, ale chyba nie pomogło. Albo o nie on, albo trzeba go będzie rozebrać i posmarować.
ja: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'

Online Mateusz Kaczorek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 215
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1227 dnia: Wrzesień 24, 2018, 23:51:33 »
Jak ruszasz tym "krokowcem" na boki to płynnie ten bębenek w środku się rusza? U mnie jeden się zacinał i wlałem mu kapkę oleju silnikowego na rozruszanie. Póki co pomogło. Mierzyłem też oporności na pinach gdzieś w temacie Xantii powinno być to zapisane i wychodziły rozbieżności przy trochę zużytym, a takim jeżdżącym na aucie. Także możesz pomierzyć i porównać jeśli elektrycznie się kończy. Z rozebraniem go ktoś próbował i chyba odpuścił albo się nie pochwalił, że naprawił. Oby Tobie się udało, bo mam na zapas tylko 1 sztukę.

Online Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 794
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 Break 1997
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1228 dnia: Wrzesień 25, 2018, 00:16:02 »
No niby się telepie, ale nie wiem czy opór ruchu nie jest za duży przy delikatnym regulowaniu przez sterownik. Czyściłem do jakimś rozpuszczalnikiem na bazie lekkiej benzyny, a potem zalałem środkiem smarująco-penetrującym do gwintów, ale może zbyt lotny był i go wysuszyło. Jak będę miał okazję to francję w ATF wykąpię, albo zakoszę babci olej do maszyn do szycia :D Jak to nie pomoże to rozbieranie, ale trochę mi szkoda fabrycznego spasowania. Rozbierałem to u brata w 406 V6 i czyściłem. Jemu pomogło na gaśnięcie. Pierwsze mycie bez rozbierania nic nie dało.

W BMW jest bradzo podobny zawór, ale króćce ma ustawione prosto, a nie kątowo, no i cenę przerażającą. Numer części BMW 13411733090, nr Bosch 0280140532. Nasz ma nr Bosch 0280140563 i jest jeszcze droższy.
ja: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'

Online Mateusz Kaczorek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 215
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1229 dnia: Wrzesień 25, 2018, 07:09:14 »
A jak delikatnie na boki kołyszesz to reaguje na każdy taki ruch? U mnie ten z auta się kołysał, a przy zapasowym trzeba było trochę mocniej nim szarpać żeby się kołysał. Swój czyściłem zmywaczem do hamulców ruszając nim i pryskając pod ciśnieniem i później oliwa 5w40. Masz jakieś zdjęcia z rozbiórki?

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 810
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1230 dnia: Wrzesień 25, 2018, 07:22:39 »
To co poniżej napisał Mateusz:
"A jak delikatnie na boki kołyszesz to reaguje na każdy taki ruch? U mnie ten z auta się kołysał, a przy zapasowym trzeba było trochę mocniej nim szarpać żeby się kołysał. Swój czyściłem zmywaczem do hamulców ruszając nim i pryskając pod ciśnieniem i później oliwa 5w40. Masz jakieś zdjęcia z rozbiórki?"

Online Mateusz Kaczorek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 215
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1231 dnia: Wrzesień 25, 2018, 10:47:27 »
Dzięki. Na szybko pisałem i nie zobaczyłem jak się zapisało :)

Online Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 794
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 Break 1997
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1232 dnia: Wrzesień 26, 2018, 23:35:46 »
Ruchów swojego nie analizowałem. Brata się wyraźnie zacinał. Zdjęć nie robiłem. Na ile pamiętam to trzeba wyskrobać zalewę z trzech otworów w deklu i tam są śrubki. W środku przypominał silnik elektryczny.

Dzisiaj pojechałem nim do pracy i w obie strony grzecznie się zachowywał.

Za to zdechło ogrzewanie tylnej szyby... Lusterka grzeją, więc pewnie wiązka do klapy.
ja: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'

Offline Sebastian Wyglądała

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: Berlingo 1 NFU, Saxo VTS NFZ, C2 1,4 HDi
  • Zainteresowania: elektronika, mechanika
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1233 dnia: Grudzień 06, 2018, 22:01:04 »
Witam
Jestem nowy na forum i nie wiem czy to odpowiedni dział w mojej sprawie.
Mam pomysł wstawić fotele z XM do mojego Berlingo mk1.
Potrzebuję Waszej opinii (ewentualnych wskazówek).
Najbardziej jednak potrzebuję wszelkich wymiarów.

Przymierzałem fotele z C5. Gdyby nie boczne elektryczne sterowanie to już bym na nich jeździł...

Online Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 794
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 Break 1997
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1234 dnia: Grudzień 06, 2018, 22:09:46 »
Witam
Jestem nowy na forum i nie wiem czy to odpowiedni dział w mojej sprawie.
Mam pomysł wstawić fotele z XM do mojego Berlingo mk1.
Potrzebuję Waszej opinii (ewentualnych wskazówek).
Najbardziej jednak potrzebuję wszelkich wymiarów.

Przymierzałem fotele z C5. Gdyby nie boczne elektryczne sterowanie to już bym na nich jeździł...

Mam dostęp do ramy fotela XM. Mogę spróbować w weekend coś pomierzyć, ale nie obiecuję że się uda. No i to jest sama rama, bez tapicerki.
ja: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'

Offline Sebastian Wyglądała

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: Berlingo 1 NFU, Saxo VTS NFZ, C2 1,4 HDi
  • Zainteresowania: elektronika, mechanika
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1235 dnia: Grudzień 08, 2018, 09:38:18 »
Ok. Zależy mi głównie na rozstawie otworów. Ewentualnie szerokość siedziska/oparcia. Mam do kupienia ładne skóry.

Online Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 794
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 Break 1997
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1236 dnia: Grudzień 11, 2018, 21:00:06 »
Orientacyjne wymiary zaznaczyłem na zdjęciu. Myślę że to da jakieś blade pojęcie o mocowaniu tego fotela. Otwory z tyłu mają kształt wkładki zamka lobi. Wymiary w cm.
ja: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'

 

W szybkiej odpowiedzi możesz użyć kodów BBC i uśmieszków tak jak przy normalnej odpowiedzi.

Nazwa: Email:
Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek
Wpisz litery widoczne na obrazku: