Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.  (Przeczytany 193521 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 781
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1250 dnia: Styczeń 10, 2019, 00:32:09 »
To nie jest to Robercie. Taką "niewidzialną wycieraczkę" w płynie też testowałem ale mocno smużyła po tym szyba podczas pracy wycieraczek także nie polecam. To co nakładali wyglądało bardziej jak pasta polerska.
Ja mam całkiem inne doświadczenie z tym produktem.Pozytywne.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Piotr Kobak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: XM V6 1998, ASX 4WD 1.8 DI-D 2010; były: Xantia 1993, C5 2001
  • Zainteresowania: żeglarstwo, jazda konna
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1251 dnia: Styczeń 10, 2019, 22:46:46 »
To jest jakiś preparat, który nakładają polerką. Czeka się 20 min i poleruje to co zaschło na tej szybie wypełniając nim porowatość szyby. Podobny efekt miałem jak woskowałem sobie boczne szyby woskiem do lakieru. Tylko po wosku ciężko było uzyskać klarowność szyby dlatego przedniej nie robiłem nigdy.
Różne ludzie mają sposoby. Ze środkami do polerowania kojarzy mi się Scotty Kilmer. Poleca na przednią szybę niezawierającą wosku emulsję, która wcale nie jest do szyb tylko do nabłyszczania lakieru: https://www.youtube.com/watch?v=WTkbwli1i2Y
Co prawda on tego używa żeby wycieraczki nie skrzypiały po szybie, ale kto wie, może wypełni porowatość szyby albo zadziała hydrofobowo? Mają na Amazonie i Allegro, spróbuję wypróbować.

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1252 dnia: Styczeń 10, 2019, 22:51:58 »
Czemu nie kupujecie polskich produktow?
RRCustoms na yt maja filmiki jak dzialaja ich preparaty. Do tego sa tanie i dostepne. Kombinujecie a macie pod reka. Uzywam ichbi sa rwwelacyjnie tanie i dobre. Mam do skory, kokpitu,plastikow i opon. Wycieraczka juz do mnie jedzie.

Wysłane z mojego 6070K przy użyciu Tapatalka


Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1253 dnia: Styczeń 10, 2019, 23:57:44 »
Ze środkami do polerowania kojarzy mi się Scotty Kilmer. Poleca na przednią szybę niezawierającą wosku emulsję, która wcale nie jest do szyb tylko do nabłyszczania lakieru: https://www.youtube.com/watch?v=WTkbwli1i2Y
To coś na podobieństwo politury, o której pisałem parę postów wczesniej.
Poza tym nie da się tego oglądać- jakiś psychol.

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1254 dnia: Styczeń 11, 2019, 00:28:20 »
Czemu nie kupujecie polskich produktow?
RRCustoms na yt maja filmiki jak dzialaja ich preparaty. Do tego sa tanie i dostepne. Kombinujecie a macie pod reka. Uzywam ichbi sa rwwelacyjnie tanie i dobre. Mam do skory, kokpitu,plastikow i opon. Wycieraczka juz do mnie jedzie.

Wysłane z mojego 6070K przy użyciu Tapatalka


U nich wpadło mi w oko to:
https://shop.rrcustoms.pl/pl/p/Czapka-RR-CUSTOMS-Zimowa-Pomaranczowa/853
Pewnie bawełna a to takie polskie.

Offline Piotr Kobak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: XM V6 1998, ASX 4WD 1.8 DI-D 2010; były: Xantia 1993, C5 2001
  • Zainteresowania: żeglarstwo, jazda konna
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1255 dnia: Styczeń 11, 2019, 22:35:37 »
U nich wpadło mi w oko to:
https://shop.rrcustoms.pl/pl/p/Czapka-RR-CUSTOMS-Zimowa-Pomaranczowa/853
Kolorem czapka pasuje do opakowania tego środka reklamowanego przez Kilmera.

Offline Stanisław Olszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Estate + C6 2,7HDi
  • Zainteresowania: nowe techniki i technologie
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1256 dnia: Styczeń 13, 2019, 12:09:17 »
"Niewidzialna wycieraczka" - taki produkt stosuję od lat a "ochrzciłem" go jako "ANTYDESZCZ". Raz na miesiąc a właściwie i rzadziej, odnawiam i efekt jest wymierny. Wycieraczki rzadziej włączam no i pióra nie skrzypią, nie skaczą i szybciej wedrują. Efekty uboczne - nie zauważyłem, zero refleksów, zamazań i tym podobnych efektów. Cena ok. 20 zeta i wystarcza na rok. Sprawdzone w kilku ostatnich latach(chyba 7-miu).
Wiedza skończona nie istnieje...

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1257 dnia: Styczeń 13, 2019, 13:39:21 »
Jakiej firmy produkt i gdzie można dostać?

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1258 dnia: Luty 14, 2019, 01:18:14 »
Robię właśnie silnik w 2.1 turbo. Zdjąłem głowicę i zauważyłem popękane komory wirowe. Takie rzeczy to się rozsypują od razu, czy potrafią wytrzymać kilka tysięcy kilometrów? Ten konkretnie silnik jest cały w słabym stanie i nie bardzo chciałbym w niego inwestiować, a chwilowo brak drugiego sensownego na wymianę (chyba że ktoś ma namiar). Korci mnie to złożyć jak jest i zajeździć ten silnik.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1259 dnia: Luty 14, 2019, 01:39:12 »
Mam taki silnik, mogę tanio oddać. Jeśli jesteś zainteresowany to napisz wiadomość prywatną.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1260 dnia: Marzec 15, 2019, 21:55:28 »
Poskładałem jednak stary silnik. Teraz mam problem z pompą Boscha. Trzeba odpalać na pełnym gazie, trzymać 1500-2000 rpm i powoli odpuszczać, bo inaczej gaśnie. Na wolnych obrotach telepie, mocno kopci na biało i strasznie śmierdzą spaliny. Po rozgrzaniu lepiej, ale wciąż źle. Brak mocy. Wtryski po regeneracji w Boschu.

Kwestia drobnej regulacji, czy się za to nie zabierać i szukać fachowca? O starych dieslach pojęcia nie mam, ale chętnie się czegoś nauczę.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Jan Walczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 109
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 mk1
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1261 dnia: Marzec 16, 2019, 00:39:44 »
jak to jest zwykła rotacyjna pompa to ustawia się na czujnik zegarowy wkręcany w tłoko rozdzielacz.

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1262 dnia: Marzec 16, 2019, 06:52:13 »
Pogadaj z Rafał Zorski, zorauto, mościska.
Może oni coś?

Offline Jan Walczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 109
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 mk1
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1263 dnia: Marzec 16, 2019, 12:12:45 »

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1264 dnia: Wrzesień 12, 2019, 22:58:23 »
Taką złączkę znalazłem w wiązce przy prawym słupku A. Wiązka była ładnie owinięta taśmą, a to siedziało pod, ale ciężko mi ocenić czy to fabryczne połączenie, bo samochód jest ewidentnie po przejściach. Ma ktoś pomysł co to może być, zanim zacznę bobrować pod deską? Chwilowo nie mogłem bo z powodu napraw blacharskich jest tam już wystarczający bałagan.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1265 dnia: Grudzień 08, 2019, 02:12:49 »
Miał ktoś może tak, że mu woda przez szyberdach ciekła? Ale nie jest to kwestia zapchanych odpływów - z tego co widzę leci pod uszczelkę, a potem pomiędzy ramką a szkłem dostaje się do środka i kapie w miejscu, w którym nie ma jak spłynąć do rynienki, więc moczy podsufitkę.

Zastanawiam się czym to uszczelnić, zwłaszcza że teraz w tej przestrzeni jest mokro, a nie zanosi się żebym miał to jak wysuszyć do lata. Powinna być to jakaś masa, która złapie mimo wody.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Przemysław Orłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 3.0 24 Pallas
  • Zainteresowania: Wszystko co można rozebrać i popsuć
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1266 dnia: Grudzień 08, 2019, 12:34:14 »
Miałem w poprzednim Xm-e podobną sytuacje ale to było 10 lat temu i tak kurcze nie mogę sobie przypomnieć co ja wtedy zrobiłem, ale coś mi się wydaje że smarowałem jakieś uszczelki czy coś podklejałem .
Wiem że walczyłem z tym i udało mi się zrobić że jak deszcz padał to się nie lało ale jak pojechałem na myjnie i sztota poszła po dachu to potrafiło się wlać .

BX 1,4 85 rok zoltar.
CC 900
Alfa Romeo 146 1,4 TS
XM 2,1 TD 1997 zielony-metalik + szyber dach
C5 II 2.0i Pb

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 781
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1267 dnia: Grudzień 08, 2019, 17:40:45 »
Ja miałem od lat ten problem.Jak obficie popada to kapie z wyłączników od dachu.Rozwiązałem to w ten sposób że przeprowadziłem się na wieś i samochód nie widzi wcale deszczu.Stoi w garażu a jezdzi tak ze 200 km w roku......po suchym.A tak na poważnie to żeby ten problem usunąć to należy niestety wyjąć szyberdach i rozkręcić jego plastikowe elementy tutaj nad silnikiem.Ta osłona plastikowa widoczna po odsunięciu szyby,zasłaniająca spiralę i trybik silnika lest wklejana (uszczelniana) jakimś takim kitem wiecznie miękkim.Ale żeby ją zdemontować w celu uszczelnienia trzeba wyjmować cały szyberdach.Łączy się to z demontażem podsufitki a ona przeważnie się wtedy łamie.Dlatego nie robiłem tej operacji.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1268 dnia: Grudzień 09, 2019, 01:45:39 »
Szyber miałem wyjęty, podsufitki nie popsułem. Nie mniej jednak robota upierdliwa, bo trzeba ściągać wszystkie osłony słupków, a żeby zdjąć te z B trzeba wyjąć fotele. Koniec końców połowa wnętrza do wyszarpania. Ze dwie godziny najmarniej, a jeszcze coś się po drodze urwie...

Jedyne elementy uszczelniane jakimś kitem to były osłony prowadnic tych "wyciorów" napędzających szybę. Jeżeli tamtędy Ci leci to może masz problem z odpływami? Przy okazji warto wymienić gąbkową uszczelkę wokół ramy szybra.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1269 dnia: Grudzień 09, 2019, 17:27:03 »
Napchałem po obwodzie kleju do szyb. Przy okazji upierniczyłem ręce i ubranie. Zobaczymy co będzie za parę dni.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 781
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1270 dnia: Grudzień 09, 2019, 18:34:27 »
Czyszczenie odpływów to pierwsza robota jaką zrobiłem po kupnie auta........Zresztą mnie się nie leje do środka tylko delikatnie podcieka.I to tylko wtedy gdy deszcz trwa długi czas.Była to tylko jedna lub dwie kropelki.Więc wnioskuję że to na tym uszczelnieniu o którym pisałem.Wystarczyło też że auto stało lekko pochylone i nic nie ciekło
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1271 dnia: Grudzień 12, 2019, 21:39:40 »
Naprawiłem szyberdach to się silnik zatrzymał...
https://www.youtube.com/watch?v=iyZZmUiGN_M
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 781
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1272 dnia: Grudzień 13, 2019, 15:36:42 »
Może "pomogłeś" mu tym.....klejem do szyb
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1273 dnia: Grudzień 13, 2019, 23:58:44 »
Na razie głowimy się jak go zaholować 6,5 km przez miasto do warsztatu. Położył się już dawno, bo to wersja bez antyopadu.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 781
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1274 dnia: Grudzień 14, 2019, 20:34:25 »
Kiedyś jak miałem cx-a to w książce było napisane że holować należy na 5 biegu (oczywiście gdy nie ma wycieku LHM) Wtedy koła napędzają pompę i robi się ciśnienie.Natomiast patent na holowanie XM-a mam taki że podnoszę po kolei przy każdym kole żabką i wkładam klocki drewniane.Z przodu pomiędzy kopułę nadkola a górne mocowanie łącznika stabilizatora.Z tyłu między wahacza belkę nad wahaczem.Oczywiście klocki muszą być z twardego drewna.Wspomagania co prawda nie ma ale hamować można awaryjnym.Nie jednego już tak przetransportowałem.Innym sposobem na "bezhamulcowe" holowanie jest wykonanie z rury sztywnego holu.Też mam......
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów