Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.  (Przeczytany 129303 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« dnia: Luty 03, 2010, 21:58:28 »
Przypuśćmy że udałoby się zregenerować poduszkę siłownika.Nie jakąś partyzancką metodą lecz profesjonalnie-z gumą o składzie gumy do simmerblocków,fachowo zwulkanizowaną.Z zabezpieczeniem że w przypadku zużycia nie przeleci górą.Przy założeniu że za używkę w stanie niewiadomym płacimy średnio 200zł.To ile można zażądać za taką zregenerowaną.Po prostu chcę wiedzieć czy będzie mi się to opłacało.Napiszę że jestem na ukończeniu prototypu i wejdzie on w fazę prób.Kwestia tylko tego czy zmieści się
 do pieca wulkanizacyjnego.Proszę o odpowiedzi.Pozdrawiam.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 356
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 03, 2010, 22:35:34 »
Myślę że jak będzie to zrobione profesjonalnie, to cena 500zł powinna być ok.
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Jurij Martyniuk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 241
  • Skąd: Bialystok/Gródek
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI 2010. C2 vtr 1.4 8v+gaz 2004. C4b7 1.6 vti+gaz 2010.
  • Miejscowość: Bialystok/Gródek
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 03, 2010, 23:06:24 »
wiedziałem że w końcu ktoś za to się weźmie,  :-) powodzenia, oby się udało.  Zgadzam się z Andrzejem, 500zł to dobra cena jak dla kupującego tak i dla regenerującego.
Pozdrawiam, Jurek :-)
Był XM 2.0i, XM2.5td, ZX 1.9D, AX 1.5D, XM 2.1td

Offline Marek Sztuka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Gawłuszowice
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 166
  • Zainteresowania: budownictwo - drogi, mechanika i JESTEM DUMNY ŻE BYŁEM W WOJSKU
  • Miejscowość: Gawłuszowice
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 04, 2010, 13:09:23 »
w sumie pisałbym się na to za taką cenę
były:
Xm 2.1TD z HA I 91r.
Xantia Mk1 1.9D
Renault 19 Chamade 1.4 RT

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 04, 2010, 15:18:19 »
Jak się uda to obiecuję że dam znać.Powinno to wszystko wyjaśnić się w tym miesiącu.Za takie pieniądze jak napisaliście to myślę że jest to opłacalne.Mogę też obiecać że do testów to ze dwie poduszki będę mógł dać  dużo taniej.Oczywiście będą tak ulepszone że w razie czego dolna część nie zmieści się w górnej i przez nią nie przeleci.Dla sceptyków napiszę że zanim wtłoczę gumę pomiędzy elementy to do wewnętrznego kielicha dospawam obręcz z pręta śr. 5mm.Średnica otworu zewnętrznego kielicha jest tylko o 1mm większa od zewnętrznej średnicy wewnętrznego kielicha więc siłą żeczy się nie zmieści.Trochę to zagmatwałem ale opisałem dobrze.Pozdrawiam
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 04, 2010, 15:41:54 »
Cytuj

Robert Mulewicz napisał:
Przypuśćmy że udałoby się zregenerować poduszkę siłownika.Nie jakąś partyzancką metodą lecz profesjonalnie-z gumą o składzie gumy do simmerblocków,fachowo zwulkanizowaną.Z zabezpieczeniem że w przypadku zużycia nie przeleci górą.Przy założeniu że za używkę w stanie niewiadomym płacimy średnio 200zł.To ile można zażądać za taką zregenerowaną.Po prostu chcę wiedzieć czy będzie mi się to opłacało.Napiszę że jestem na ukończeniu prototypu i wejdzie on w fazę prób.Kwestia tylko tego czy zmieści się
 do pieca wulkanizacyjnego.Proszę o odpowiedzi.Pozdrawiam.

Rozumiem, że regeneracja obejmowałaby też 100% odtworzenie tych stalowych "misek", korozja których jest najczęstszą przyczyną wychodzenia tłoczyska przez maskę?
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 04, 2010, 15:54:53 »
Fiasko dotychczasowych akcji głównie powodowane było tym, że potencjalny "regenerator" potrzebował naszych starych poduszek, a skąd je brać? Rozebrać auto i czekać tygodniami na efekt bliżej nie wiadomy, czy szukać na szrotach lub w internecie poduszkowego "ścierwa"? Niestety w przypadku tych "większych" (fi tłoczyska 25) nie ma już nawet padliny...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Wojtek Łuczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Xm V6 12v 89r/ C6 2.7
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 04, 2010, 16:01:41 »
W razie czego, też jestem zainteresowany... czekam na dalsze wieści i mam nadzieje, że się uda:) Jestem skłonny zapłacić 500zł za jazdę ze świadomością, że siłownik nie wyjdzie mi przez maskę:) niestety moje autko jest leciwe i poduszki to tykająca bomba zegarowa.

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 04, 2010, 20:06:03 »
500zł dobra cena. Sam też bym się pisał.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 04, 2010, 20:38:29 »
Na początek kilka starych poduszek mam.Potem to trzeba by liczyć na uczciwość kupującego.Widział bym to tak że dopiero po otrzymaniu nowej poduszki klient odsyłałby mi starą.Obojętnie czy prawą czy lewą byle by była sztuka  :) Tym sposobem miałbym "płynność poduszkową"
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 04, 2010, 22:16:48 »
Z tą uczciwością różnie bywa, klubowiczom ok, ale jakby robić na większą skalę (Allegro np) to lepiej, żeby najpierw przysłali starą. Tak jest np z pompami LHM, gdy chcemy zregenerować pompę, najpierw przysyła się swoją. A sprawa jest rozwiązana gdy są na stanie np po 1 szt prawej i lewej, wtedy gość przysyła i zaraz po tym dostaje do siebie nówkę sztukę :)
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Maciej Mielniczek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 240
  • Skąd: podkowa lesna
  • Posiadany samochód: citroen XM 2.1 td 92r HA1 XM 3.0 V6 12v 95r HA2 automat
  • Miejscowość: podkowa lesna
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 05, 2010, 00:38:29 »
jak chcesz moge ci wyslac dwie prawe bo mam

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 05, 2010, 16:09:28 »
Pewnie że chcę tylko wstrzymaj się z tydzień lub dwa bo muszę najpierw zrobić chociaż jedną i założyć do siebie.Muszę przetestować pierwszą na sobie.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Dariusz Fedorowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 883
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: obecnie:2xXM,C5,DS,BX GTi,CX,C6,oraz parę "nie-Cytrynek",wcześniej kilka CX-ów,BX GTi,GSA X3,AX,C25 i XM,XantiaActiva 2.0
  • Zainteresowania: szerokie ;-)
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 05, 2010, 21:01:02 »
Kibicuję!Powodzenia!Bo z tą "bombą zegarową" to prawda..
Jak już opracujesz metodę,to w kolejce stoją Benki i Xieżne ;-) Może przy "masowej produkcji" uda się trochę obniżyć koszty :-)

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 05, 2010, 21:39:49 »
Z tą obniżką kosztów to bym nie szalał  :evil: Bo nie będę owijał w bawełnę że chcę to robić dla pieniędzy.Chyba możecie to zrozumieć.Jednak postaram się żeby było jak najtaniej.Po wstępnej kalkulacji myślę że pięć stów jak napisali koledzy będzie uczciwe.Robię to do spółki z kolegą,który już drugie pokolenie "robi w gumie".Warsztat ma jeszcze po ojcu.Na mieszankach gumowych zna się jak mało kto.Ja będę zajmował się przygotowaniem poduszki-czyszczenie ze starej gumy,ew.spawanie i szlifowanie.Guma to już jego działka.Postaram się też o jakąś słowną gwarancję.Jestem trochę czasu w klubie i ci co mnie znają to mi ufają.Inni na pewno się nie zawiodą.Jak wyjdzie z poduchami xm-owymi to na 100% zajmę się innymi.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 08, 2010, 09:18:28 »
Cytuj

Robert Mulewicz napisał:
Z tą obniżką kosztów to bym nie szalał  :evil: Bo nie będę owijał w bawełnę że chcę to robić dla pieniędzy.Chyba możecie to zrozumieć.Jednak postaram się żeby było jak najtaniej.Po wstępnej kalkulacji myślę że pięć stów jak napisali koledzy będzie uczciwe.Robię to do spółki z kolegą,który już drugie pokolenie "robi w gumie".Warsztat ma jeszcze po ojcu.Na mieszankach gumowych zna się jak mało kto.Ja będę zajmował się przygotowaniem poduszki-czyszczenie ze starej gumy,ew.spawanie i szlifowanie.Guma to już jego działka.Postaram się też o jakąś słowną gwarancję.Jestem trochę czasu w klubie i ci co mnie znają to mi ufają.Inni na pewno się nie zawiodą.Jak wyjdzie z poduchami xm-owymi to na 100% zajmę się innymi.

Wszystko fajnie Robercie, pomijając już specyficzny, przestrzenny kształt przekroju gumowego i rodzaj gumy to do czego tu wulkanizować, co szlifować, skoro oryginalne blachy od poduchy są na ogół totalnie przerdzewiałe? Będziecie te elementy metalowe jakoś dorabiać?
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Maurycy Piniarski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 424
  • Skąd: Sieradz
  • Posiadany samochód: XM 2.5td 1998r,
  • Zainteresowania: motoryzacja,żagle,film, muzyka
  • Miejscowość: Sieradz
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 08, 2010, 14:22:22 »
też interesuje mnie ten temat,ciekawy jestem finału
Życzę powodzenia
CYTRNKI są jak KOBIETY-kochamy je za wady i zalety
jest:XM 2.5TD 1998r,MB Sprinter 313CDI

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 08, 2010, 23:24:07 »
Do Wojtka i do innych którzy nieuważnie czytają.Przecież napisałem że będę spawał i szlifował.Myślę że opisałem operacje dokładnie.Jeżeli coś w poduszce spawamy to chyba wiadomo że nie gumę tylko metal lub ubytki w nim.Potem te spawy trzeba oszlifować. :]Brakujące lub skorodowane części poduszki wiadomo że trzeba wymienić.Napisałem też że guma jest od simmerblocków.A ten kształt ?Co rozumiesz pod słowem "specyficzny"?Kształt sam się robi podczas wulkanizacji pod ciśnieniem.Ograniczają go lielichy.Guma nie wypłynie bo właśnie w tym celu opracowałem przyżąd.Co mam jeszcze napisać ?Niektóre żeczy rozumieją się same przez się.Dlatego nie pisałem że będę wólkanizował gumę do zgnitej blachy.Pozdrawiam
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 09, 2010, 08:24:14 »
Cytuj

Robert Mulewicz napisał:
simmerblocków.A ten kształt ?Co rozumiesz pod słowem "specyficzny"?Kształt sam się robi podczas wulkanizacji pod ciśnieniem.Ograniczają go lielichy.Guma nie wypłynie bo właśnie w tym celu opracowałem przyżąd

 No ja dokładnie przyglądałem się poduszce i widziałem, że blok gumy nie jest jednolity. Są w nim jakby kanały (pionowe i poziome), których zadaniem jest po pierwsze: sprawić, by była miękka (lita guma jest b.twarda), po drugie: zwiększyć jej podatność na odkształcenia skrętne w obu płaszczyznach.
Nie wiem, czy zwróciliście uwagę na to, że podczas pełnego skrętu kierownicą guma podlega znacznemu skręcaniu w płaszczyźnie poziomej i pionowej. Nie widziałem, by poduszki w innych autach też tak ciężko pracowały ale może dlatego, że są tam łożyska oporowe, a u nas ich nie ma... Poza tym guma w naszej poduszce przenosi ciężar auta, a w zwykłym Mcpersonie tylko siły odbicia amortyzatora (wiele razy mniejsze)
pozdr.
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Marek Sztuka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Gawłuszowice
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 166
  • Zainteresowania: budownictwo - drogi, mechanika i JESTEM DUMNY ŻE BYŁEM W WOJSKU
  • Miejscowość: Gawłuszowice
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 09, 2010, 10:15:28 »
Nie ma co gdybać, zobaczymy jak już pierwsze poduszki będą gotowe i przejdą pomyślnie próbę, testy w terenie. Gdyby technologia wykonania była taka sama jak w oryginalnych to myślę, że nikomu by się nie opłacało ich robić, a wykonane w pojedynczych partiach po kilka sztuk kosztowały by więcej niż nowe tak więc albo lubię to co mam .... albo kupuje sobie w ASO  :evil:
były:
Xm 2.1TD z HA I 91r.
Xantia Mk1 1.9D
Renault 19 Chamade 1.4 RT

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 09, 2010, 11:33:15 »
Cytuj

Marek Sztuka napisał:
Nie ma co gdybać, zobaczymy jak już pierwsze poduszki będą gotowe i przejdą pomyślnie próbę, testy w terenie....

Zanim wyruszysz w te testy terenowe dobrze Ci radzę wyspawać kosz zabezpieczający przed wyjazdem kuli maską auta :evil:
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Marek Sztuka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Gawłuszowice
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 166
  • Zainteresowania: budownictwo - drogi, mechanika i JESTEM DUMNY ŻE BYŁEM W WOJSKU
  • Miejscowość: Gawłuszowice
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 09, 2010, 12:27:22 »
spoko, moje wydają mi się jeszcze dość dobre, więc zanim kupię, to te z tego wątku próby przejdą ... a jak nie ... będzie mi szkoda,  wtedy będę musiał szukać innego rozwiązania  :evil:
były:
Xm 2.1TD z HA I 91r.
Xantia Mk1 1.9D
Renault 19 Chamade 1.4 RT

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 09, 2010, 12:37:51 »
Wojtek znowu nie przeczytałeś moich postów dokładnie!!NAWET JAK SIĘ ZERWĄ TO NIE PRZELECĄ.Więc w jakim celu ma być ten kosz.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 09, 2010, 14:59:03 »
Co do pustych miejsc w gumie poduszki to będę dyskutował-co jest lepsze.Czy twardsza z pełną gumą i mocna,czy miększa z otworami.Z obserwacji dziesiątek simmerblocków i kilkunastu poduszek w różnym stanie rozkładu zaobserwowałem że głównym powodem urywania się gumy są właśnie te puste miejsca.W samochodach "starej daty"często spotykałem się z pełnymi elementami gumowymi w bardzo dobrym stanie.Ja myślę że jednak te wolne przestrzenie są w celu "programowalnego zużycia się" elementu.Po prostu zarabiają na częściach.MUSZĘ SIĘ JEDNAK ZGODZIĆ ŻE PEŁNE BĘDĄ CIUT TWARDSZE.Ale za to trwalsze bo 2x więcej gumy.Jak będę robił poduszki to będzie opcja do wyboru.Pełna lub z pustymi przestrzeniami.
Jeszcze ważna uwaga do Wojtka.Góma w poduszce nie ulega newet w najmniejszym stopniu skręcaniu gdyż kręci się tłoczysko w siłowniku.Guma podczas kręcenia kierownicą  tylko ulega z jednej strony sciskaniu a w tym samym momencie z drugiej strony rozciąganiu.Przy skręcie w przeciwnym kierunku działają te same siły tylko zamienione stronami.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Maciek Kliś

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 213
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 09, 2010, 18:30:32 »
Cytuj

Robert Mulewicz napisał:
[color=FF0000]... simmerblock... [/color]


Wali troche po oczach ...
Silentblock lub po prostu tuleja metalowo-gumowa.

A w temacie bardziej - Powodzenia Robert :)
jest :
Citroen XM '97 V6 (ZPJ)
Yamaha TDM 3VD

był :
Jaguar XJ6 Vanden Plas '95, Volvo S80 2.9 geartronic
Saab 900 '95 CABRIO 3.0 V6, Citroen XM '90 V6 3.0
Volvo 765 GLE '88 2.3 Turbo, 4+OD