Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.  (Przeczytany 129401 razy)

0 użytkowników i 9 Gości przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 09, 2010, 21:46:42 »
Robercie, żarty na bok. Ja też trzymam kciuki za to, by Wam się udało...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 358
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 10, 2010, 19:54:15 »
Cytuj

Robert Mulewicz napisał:
Co do pustych miejsc w gumie poduszki to będę dyskutował-co jest lepsze.Czy twardsza z pełną gumą i mocna,czy miększa z otworami.Z obserwacji dziesiątek simmerblocków i kilkunastu poduszek w różnym stanie rozkładu zaobserwowałem że głównym powodem urywania się gumy są właśnie te puste miejsca.W samochodach "starej daty"często spotykałem się z pełnymi elementami gumowymi w bardzo dobrym stanie.Ja myślę że jednak te wolne przestrzenie są w celu "programowalnego zużycia się" elementu.Po prostu zarabiają na częściach.MUSZĘ SIĘ JEDNAK ZGODZIĆ ŻE PEŁNE BĘDĄ CIUT TWARDSZE.Ale za to trwalsze bo 2x więcej gumy.Jak będę robił poduszki to będzie opcja do wyboru.Pełna lub z pustymi przestrzeniami.
Jeszcze ważna uwaga do Wojtka.Góma w poduszce nie ulega newet w najmniejszym stopniu skręcaniu gdyż kręci się tłoczysko w siłowniku.Guma podczas kręcenia kierownicą  tylko ulega z jednej strony sciskaniu a w tym samym momencie z drugiej strony rozciąganiu.Przy skręcie w przeciwnym kierunku działają te same siły tylko zamienione stronami.


Poduszka dość mocno pracuje "na boki". Jeśli nie zostawisz pustych miejsc, jak jest w oryginale, to będzie zbyt twarda. Może to powodować szybkie zużycie tulei w siłownikach. Więc zrób tak jak jest w oryginale, albo zastosuj bardziej elastyczną gumę
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 11, 2010, 21:51:44 »
Zgodzę się z tobą ale tylko w przypadku gdy puste miejsca są po bokach poduszki.Jednak po bokach jest lita guma a puste miejsca są w osi podłużnej.Poduszka "kiwa" się na boki.Więc nie będzie to miało aż takiego wpływu na tłoczyska.Zresztą jak ktoś będzie chciał to tak jak napisałem będą dwie wersje.Do projektu powrócę dopiero od poniedziałku bo rozłożyła mnie .......grypa
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 12, 2010, 08:43:13 »
Cytuj

Robert Mulewicz napisał:

...Góma w poduszce nie ulega newet w najmniejszym stopniu skręcaniu gdyż kręci się tłoczysko w siłowniku.Guma podczas kręcenia kierownicą  tylko ulega z jednej strony sciskaniu a w tym samym momencie z drugiej strony rozciąganiu.Przy skręcie w przeciwnym kierunku działają te same siły tylko zamienione stronami.

Niestety nie mogę się z Tobą zgodzić w tej kwestii. Jeżeli sadzisz, że tłoczysko siłownika pod ciśnieniem "do jazdy" daje się łatwo obrócić względem jego cylindra to się mylisz. Potrzebna jest do tego spora siła nawet ramieniu ok. 30 cm. Jeżeli uważasz, że taki moment skręcający nie jest sporym obciążeniem dla gumy (w dodatku zmęczeniowym, bo występuje ich w ciągu godziny miejskiej jazdy od kilkudziesięciu do kilkuset, a może i więcej) to ja już w ogóle nie znam się na fizyce...
Myślę, że Twój trochę pochopny osąd, że poduszka w XM nie jest "skręcana" wynika z tego, że w zwykłym Mcpersonie obrót tłoczyska amortyzatora nie wymaga rzeczywiście większego momentu, ale też w czasie skrętu na płaskiej drodze nie ma w nim żadnego ciśnienia.
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Dariusz Fedorowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 883
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: obecnie:2xXM,C5,DS,BX GTi,CX,C6,oraz parę "nie-Cytrynek",wcześniej kilka CX-ów,BX GTi,GSA X3,AX,C25 i XM,XantiaActiva 2.0
  • Zainteresowania: szerokie ;-)
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 12, 2010, 12:05:40 »
Niestety nie mogę się zgodzić,że pełna  guma i to jak najtwardsza będzie trwalsza :-( Kiedy wiele lat temu wymieniłem uszkodzone silentbloki tylnych wahaczy w Passacie na "solidniejsze" rzemieślniczej produkcji (orginały były bardzo drogie, a o "zamiennikach" w PRL-u można było zapomnieć),te nowe wytrzymały niespełna rok (mały przebieg..),jazda zaś stała się udręką..Auto stało się twarde,znacznie silniej przenosiło hałas z układu jezdnego..
Podobnie jest np. z poduszkami ukł. napędowego.Muszą być elestyczne,bo (zwłaszcza w dieslu) auto by nam popękało od drgań.Podobnie te nasze "kielichy" muszą mieć pewną podatność.. W przeciwnym razie byłyby stalowym monolitem ;-)
P.S.Na litość boską Robercie sprawdź pisownię bo od tych "przyżądów","żeczy","góm" i "simmerbloków) oczy bolą :-) Chyba, że masz na myśli pierścienie Simmera (czyli z niem. Simmer-ring) a po naszemu uszczelniacze ;-)
Pozdrawiam i kibicuję nadal !

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 12, 2010, 13:46:04 »
Darku,gdzie ty wyczytałeś że ja napisałem coś o"najtrwardszej" gumie?Nigdzie nie napisałem że zastosuję "najtrwardszą" gumę.Napisałem tylko że "poduszka pełna będzie trwardsza od tej z pustymi miejscami"Wkładanie komuś do ust czgoś czego nie powiedział zmienia sens całej wypowiedzi.Poza tym nie uważam się za polonistę i zgodzę się że robię czasami błędy.To tylko dlatego że nie przywiązuję wagi do takich spraw.Wylicz raczej ile razy "guma" napisałem prawidłowo :)A i tak uważam że nie najgorzej z tym u mnie czytając innych forumowiczów.Z tymi "simmerblockami" to też przesadziłem.Chciałem być bardziej fachowy od fachowca.I nie wyszło.Trzeba po prostu pisać "element metalowo-gumowy".Po raz trzeci piszę że będą dwie wersje-pełna i z oryginalną pustką.Pozdrawiam
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Dariusz Fedorowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 883
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: obecnie:2xXM,C5,DS,BX GTi,CX,C6,oraz parę "nie-Cytrynek",wcześniej kilka CX-ów,BX GTi,GSA X3,AX,C25 i XM,XantiaActiva 2.0
  • Zainteresowania: szerokie ;-)
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 16, 2010, 13:37:31 »
Robercie przepraszam za tą "najtwardszą gumę",faktycznie zagalopowałem się.. To dlatego,że przeważnie uważa się,że im coś jest twardsze,tym trwalsze ;-) Jednak często rzeczy bardziej miekkie bywają lepsze :-)
Uwagi na temat pisowni nie są broń Boże złośliwością... Każdemu może się zdarzyć błąd ortograficzny,jednak... Warto przywiązać do tego trochę wagi. :-)
Bez urazy proszę :-)
Zdaję sobie sprawę,że wykonanie tych "dziur" stanowi dodatkowy problem technologiczny ale myślę,że nie są one jednak po to aby specjalnie skrócić żywotność tych elementów.Myślę,że kluczowa dla sukcesu będzie jakość gumy i procesu wulkanizacji (przywarcia do metalu),oraz właśnie owa "podatność",czyli elastyczność układu.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 16, 2010, 14:27:48 »
Nie ma najmniejszego problemu z wykonaniem tych pustych miejsc.Wbrew pozorom przyrząd jest całkiem prosty.Główny problem był w tym aby był rozkładany.Udało się i w przyszłym tygodniu będzie pierwsza poduszka.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Grzegorz Grabowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: C-5 V6 3,0 automat, C-5 V6 3,0 LPG manual
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 17, 2010, 00:17:55 »
Cytuj

Wojciech Łapiński napisał:
Cytuj

Robert Mulewicz napisał:

...Góma w poduszce nie ulega newet w najmniejszym stopniu skręcaniu gdyż kręci się tłoczysko w siłowniku.Guma podczas kręcenia kierownicą  tylko ulega z jednej strony sciskaniu a w tym samym momencie z drugiej strony rozciąganiu.Przy skręcie w przeciwnym kierunku działają te same siły tylko zamienione stronami.

Niestety nie mogę się z Tobą zgodzić w tej kwestii. Jeżeli sadzisz, że tłoczysko siłownika pod ciśnieniem "do jazdy" daje się łatwo obrócić względem jego cylindra to się mylisz. Potrzebna jest do tego spora siła nawet ramieniu ok. 30 cm. Jeżeli uważasz, że taki moment skręcający nie jest sporym obciążeniem dla gumy (w dodatku zmęczeniowym, bo występuje ich w ciągu godziny miejskiej jazdy od kilkudziesięciu do kilkuset, a może i więcej) to ja już w ogóle nie znam się na fizyce...
Myślę, że Twój trochę pochopny osąd, że poduszka w XM nie jest "skręcana" wynika z tego, że w zwykłym Mcpersonie obrót tłoczyska amortyzatora nie wymaga rzeczywiście większego momentu, ale też w czasie skrętu na płaskiej drodze nie ma w nim żadnego ciśnienia.


Wbrew pozorom tłok pod ciśnieniem obraca sie łatwo. Co do wytrzymałosci gumy to nieznacznie jest ona obciążona. Wymusza to ruch siłownika podczas skręcania dookoła osi obrotu wyznaczonej sworzniem zwrotnicy a centrum mocowania siłownika w uchwycie. To powoduje poruszanie się kuli do dołu i góru podczas kręcenia kierownicą. Poducha pracuje w płaszczyźnie poprzecznej i podłużnej pojazdu. Musi mieć wolne miejsca - puste bez gumy aby umożliwić obracanie sie wokół osi siłownika. Robert dobrze podchodzi do zagadnienia i oby Mu sie udało. Pozdrawiam.

Offline Dariusz Fedorowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 883
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: obecnie:2xXM,C5,DS,BX GTi,CX,C6,oraz parę "nie-Cytrynek",wcześniej kilka CX-ów,BX GTi,GSA X3,AX,C25 i XM,XantiaActiva 2.0
  • Zainteresowania: szerokie ;-)
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 17, 2010, 12:56:43 »
Tak,oczywiście o tej "podatności" pisałem..Największe obciążenie stanowi ciężar auta i obciążenia dynamiczne podczas jazdy.Przecież na tych poduchach"wisi" cały ciężar przodu.. Dlatego właśnie potrafią one tak "narozrabiać".Kibicuję,żeby się Robertowi udało.. Jest to bowiem problem wszystkich właścicieli XM-ów ( i nie tylko..),a więc i mój.. Choć coraz częściej myślę o powrocie do CX-a jako auta "codziennego".Tam problemu poduszek nie ma ;-)

Offline Tomasz Dobrzański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 461
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 12V Exclusive '95, Jeep WJ V8, Kawasaki Zephyr 550, był BX mk1 w różnych wcieleniach, CX 25GTI '85
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 18, 2010, 10:42:47 »
To może i ja wtrące swoich kilka uwag:

Uwaga co do ceny: każdy by chciał zapłacić jak najmniej, przy cenie 500zł ja bym sie nie spieszył z zakupem :) zdecydowałbym się dopiero jak by mi "strzeliła". Przy cenie 300zł byłbym w stanie kupić i wymienić zapobiegawczo obie sztuki.

Trochę się przestraszyłem tego szlifowania i spawania. Wolałbym, żeby stara guma została odcięta, a elementy metalowe wypiaskowane i zabezpieczone antykorozyjnie :)

Wg mnie do regeneracji nadawałyby się tylko poduszki, których elementy blaszane jeszcze "trzymają się kupy" czyli korozja jest tylko powierzchowna.

Dobrą metodą byłoby zgromadzenie dużej ilości starych poduszek i zregenerowanie hurtowo. Przy sprzedaży zwrot starej, jeszcze nadającej sie do regeneracji lub dopłata powiedzmy 50zł.
http://garazadama.blogspot.com zdjęcia z mojego garażu i okolic

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 18, 2010, 15:16:00 »
Co do ceny to dyskusji nie będzie  :] bo w tym celu założyłem ten temat.Klubowicze się wypowiedzieli.Przy cenie nowej którą każdy z nas zna choćby z opowieści cena 500 zł jest UCZCIWA.Nie piszę niska specjalnie,bo niska być nie może.Zresztą "niskość" każdy może rozumieć inaczej.Jeżeli  poduszka niczym nie ustępuje fabrycznej (a mam nadzieje że tak będzie) to dlaczego sądzisz że 1/3 ceny to drogo?Zawsze można kupić za 250 zł 15 letni oryginał lub sprzedać samochód.Sarkazm w mojej wypowiedzi jest zamierzony.Zawsze znajdzie się ktoś kto będzie narzekał.Wszystkim się nie dogodzi.Napawanie i co za tym idzie szlifowanie jest normalną procedurą przy regeneracji części w samochodach i nie tylko.Więc jak ktoś pisze że nie jest przekonany do tego typu zabiegów to bez obrazy jast laikiem w obróbce metalu i w tym temacie nie powinien zabierać głosu :evil: Pozdrawiam- zadawajcie pytania o aspekt techniczny.Chętnie wyjaśnię jak będzie to robione.Tylko proszę nie męczyć już pisaniem oczywistych oczywistości typu "wulkanizacja gumy do zardzewiałej blachy" czy rad "że trzeba użyć odpowiedniej gumy" :-]   .Nie jestem piekarzen ani dostawcą pizzy i zapewniam że znam się na tym co robię.Z tego też powodu nie piszę wierszy i nie maluje obrazów :)
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 18, 2010, 15:49:26 »
Cytuj

Grzegorz Grabowski napisał:

Wbrew pozorom tłok pod ciśnieniem obraca sie łatwo

To nie pozory, to raczej fizyka. Przy tak dużej różnicy ciśnień na tłoku uszczelnienie mocno przylega do obu powierzchni, która wcale nie jest mała. Opór tarcia jest spory i nie ma znaczenia, że w siłowniku jest olej, a nie np. powietrze. Nie wiem, w jakich sytuacjach Ty próbowałeś obracać tym siłownikiem. Może masz do tego specjalne stanowisko?  Ja wyjąłem kiedyś siłownik ze zwrotnicy, odczepiłem drążek stabilizatora, uruchomiłem silnik i ... nie dałem rady obrócić go ręką, choć nie należę do najsłabszych, no ale może Ty masz w dłoni imadło, he he ?
Zawieszenie było podniesione, wiec ciśnienie w siłownikach było sporo mniejsze, niż w pozycji do jazdy...
pozdr.
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Grzegorz Grabowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: C-5 V6 3,0 automat, C-5 V6 3,0 LPG manual
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 18, 2010, 22:11:06 »
Jak wyjąłeś siłownik ze zwrotnicy i uruchomiłeś silnik to spowodowałeś całe jego wysunięcie i dociśnięcie tłoka do górnej powierzchni wewnętrznej siłownika. I wcale się nie dziwie że nie mogłeś obrócić. Normalnie tłok jest w pozycji pośredniej - i to jest też fizyka. Przeczytaj co napisałeś powyżej. Ponadto elementy uszczelnienia nie przylegają bezpośrednio do obudowy siłownika. Smaruje je LHM w płaszczyznach przylegania.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 18, 2010, 23:21:19 »
Wojtku najnormalniej w świecie nie masz racji.Prawdopodobnie stało się tak jak napisał Grzesiek.Olej to jest ciecz,A ciecz przy kręceniu tłokiem nie stawia oporu.I nie ważne jest czy jest to tłok siłownika czy szklanej strzykawki.Niezależnie od ciśnienia.Jak się chcesz przekonać to stań samochodem z nie zapalonym silnikiem w (celu wyeliminowania wspomagania) na lodzie i gwarantuje że bardzo łatwo obrocisz koła chwytając za jedno z nich.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Tomasz Dobrzański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 461
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 12V Exclusive '95, Jeep WJ V8, Kawasaki Zephyr 550, był BX mk1 w różnych wcieleniach, CX 25GTI '85
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 19, 2010, 13:26:00 »
Odnośnie ceny:
Czemu miało by nie być dyskusji co do ceny :)
Prawa ekonomii mówią, że produkt jest wart tyle ile może zapłacić kupujący :) Ja napisałem ile bym zapłacił w konkretnych przypadkach.

Moje uwagi odnośnie naprawy przerdzewiałych elementów:
Po napawaniu blacha będzie miała naprężenia powstałe w wyniku tej obróbki, może na przykład pęknąć po jakimś czasie. Będzie miała niejednorodną budowę i różne właściowości mechaniczne. Będzie jeszcze bardziej podatna na korozję.

Odnośnie przenoszenia momentu obrotowego na podporę:
Pomijanie różnego rodzaju oporów w płynach to DUŻE uproszczenie. Ale przy skręcaniu kół, w pozycji do jazdy, nie powinny być przenoszone duże siły na podporę siłownika. Słusznie koledzy zauważyli, że w pozycji serwis elementy siłownika opierają się na gumowej poduszcze i to powoduje przenoszenie części momentu obrotowego wzdłóż osi siłownika :D

Podsumowanie:
Czekam niecierpliwie na wyniki testu zregenerowancy poduch i chętnie bym zobaczył jakieś zdjęcia :)

PS. Nie mam zbyt duzej wiedzy na temat wulakanizacji, ale wydaje mi się że piaskowanie i pokrycie galwaniczne jakąś powłoką antykorozyjną zwiększyłoby przycepność i trwałość połączenia guma-blacha.
http://garazadama.blogspot.com zdjęcia z mojego garażu i okolic

Offline Dariusz Fedorowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 883
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: obecnie:2xXM,C5,DS,BX GTi,CX,C6,oraz parę "nie-Cytrynek",wcześniej kilka CX-ów,BX GTi,GSA X3,AX,C25 i XM,XantiaActiva 2.0
  • Zainteresowania: szerokie ;-)
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 19, 2010, 15:00:00 »
Cynkowanie mogłoby też (raczej) przyczynić się do odklejenia gumy..A malowanie antykorozyjne,to już napewno.
Co do ceny,to zgadzam się z Tomkiem - każdy towar jest wart tyle,ile ktoś jest skłonny zapłacić..Myślę,że szansa na większy zarobek jest raczej nie w zwiększaniu zysku jednostkowego,ale obrotu ;-) 1000 zł w aucie wartym np.1,5-3 tys. wymaga gruntownego zastanowienia... Z kolei właściciele nowszych egz. problemu poduszek jeszcze nie powinni mieć :-)
P.S.Benia to za tysiaka można kupić już całkiem fajnego... ;-)

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 19, 2010, 15:13:44 »
Przecież nikt Was nie zmusza do zakupu, nie przesadzajcie też z jakimiś prawami ekonomii. Za darmo to nawet w ryj dzisiaj nie chcą dać. A w stosunku do ceny nowej (a ta ulepszona ma w razie czego nie wypaść) cena jest całkowicie przyzwoita. XM można kupić za 2-3k PLN i z kolejną niepewną poduszką.

Wg mnie cena jest oczywiście ok, moja poducha na razie wygląda na zdrową więc poczekam na Wasze testy i w razie czego... ;)
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 19, 2010, 15:20:11 »
Cytuj

Grzegorz Grabowski napisał:
Jak wyjąłeś siłownik ze zwrotnicy i uruchomiłeś silnik to spowodowałeś całe jego wysunięcie i dociśnięcie tłoka do górnej powierzchni wewnętrznej siłownika. I wcale się nie dziwie że nie mogłeś obrócić. Normalnie tłok jest w pozycji pośredniej - i to jest też fizyka. Przeczytaj co napisałeś powyżej. Ponadto elementy uszczelnienia nie przylegają bezpośrednio do obudowy siłownika. Smaruje je LHM w płaszczyznach przylegania.

Nie do końca tak było, bo cylinder oparł się dołem (powierzchnia sferyczną) o wahacz, wiec tłok nie osiągnął położenia górnego (nie chciałem do tego dopuścić). Oparcie o wahacz było niemal punktowe (kula o płaszczyznę), zatem tarcie niemal równe 0, a jednak nie mogłem nawet o mały kąt przekręcić cylindra. Jak tylko "zrzuciłem" ciśnienie obracał się jednym paluszkiem.
Ech, ta fizyka...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Dariusz Fedorowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 883
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: obecnie:2xXM,C5,DS,BX GTi,CX,C6,oraz parę "nie-Cytrynek",wcześniej kilka CX-ów,BX GTi,GSA X3,AX,C25 i XM,XantiaActiva 2.0
  • Zainteresowania: szerokie ;-)
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 19, 2010, 15:37:41 »
No właśnie.W "razie czego" mniej zasobni Koledzy będą raczej szukać używki.Tym bardziej,że naprawdę można takie znaleźć za symboliczny "grosik" (nie wiem skąd te obiegowe 250zł).Oczywiście musi się to Robertowi opłacać,to przecież logiczne :-) Ponosi też pewnie całkiem znaczące koszty na odpowiednie oprzyrządowanie,materiały,Kolegę "od gumy"itp.
Życie samo zweryfikuje rentowność przedsiewzięcia.. Fajnie,że się za to zabrał!Trzymam kciuki! ...Ale myślę,że większy interes by zrobił "idąc na ilość" i w tym sensie warto czasem zasugerować się prawami rynku ;-)

Offline Tomasz Dobrzański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 461
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 12V Exclusive '95, Jeep WJ V8, Kawasaki Zephyr 550, był BX mk1 w różnych wcieleniach, CX 25GTI '85
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 19, 2010, 18:01:50 »
Przyszła mi jeszcze jedna myśl do głowy

Nie chciał bym mieć tylko jednej poduszki zregenerowanej. Chciałbym, żeby obydwie podpory miały taką samą sztywność.

Takie moje widzi misie ;)
http://garazadama.blogspot.com zdjęcia z mojego garażu i okolic

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 19, 2010, 23:22:54 »
Cytuj
...Ale myślę,że większy interes by zrobił "idąc na ilość" i w tym sensie warto czasem zasugerować się prawami rynku

Byćmoże, ale nie będzie to przynajmniej na razie z tego co czytam produkcja taśmowa, więc na ilość iść też nie bardzo, a osobiście wolałbym zapłacić ciut więcej, dłużej poczekać a żeby była dobrze dopracowana.

Co do zasobności, jak już strzeli i będzie trzeba wymieniać maskę, to chyba lepiej dać nawet te 400zł więcej (zakładając koszt używki 100PLN) i mieć spokój notabene już chyba do końca życia XMa.
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 19, 2010, 23:46:54 »
Cieszą mnie wypowiedzi kolegów trzymających moją stronę chociaż te przeciwne też doceniam.Ewentualna cena poduszki jest uwarunkowana właśnie tą jednostkową produkcją.Będą one po prostu robione na zamówienie.Starych xm-ów jest już tak mało że jaka kolwiek produkcja masowa stoi pod znakiem zapytania.I w takie coś to trzeba zainwestować grubą kasę.A po co?Nie chcę z tego zrobić sposobu na utrzymanie się przy życiu.Ja pisząc posta miałem zamiar raczej pomóc posiadaczom tych wspaniałych samochodów w uniknięciu np.wymiany maski lub grożnemu wypadkowi.Nie nastawiam się też na to że dzięki owym poduszkom stanę się bogaczem.Jak sprzedam dwie sztuki w miesiącu to będę zadowolony.Pozdrawiam
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Grzegorz Grabowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: C-5 V6 3,0 automat, C-5 V6 3,0 LPG manual
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 20, 2010, 18:04:38 »
No cóz dyskusja sie rozwija. I nawet nowe prawa fizyki  przy tym wychodzą. Każdy ma swoje racje. Robert za 200 nie sprzeda i ma do tego prawo. Ja jak mnie zmusi sytuacja to i za 1000 kupię, bo czego się nie robi dla ukochanego XM -a. No i bezpiecznie też by wypadało pośmigać po swiecie dla siebie i dla innych.

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 21, 2010, 23:50:45 »
Cytuj

Grzegorz Grabowski napisał:
... Robert za 200 nie sprzeda i ma do tego prawo. Ja jak mnie zmusi sytuacja to i za 1000 kupię, bo czego się nie robi dla ukochanego XM -a. No i bezpiecznie też by wypadało pośmigać po swiecie dla siebie i dla innych.

Wątek zaczął się od jakiejś kosmicznej kwoty za nową poduszkę - 2000 zł. Skąd się ona w ogóle wzięła? Za 1100 zł jeszcze niedawno można było kupić u kolegi Zoraka nową, oryginalną poduszkę do każdego modelu XM. Wtedy euro kosztowało 4,6 zł, więc chyba teraz powinno być nawet taniej. Sprawdzaliście ?
pozdr.
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d