Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.  (Przeczytany 129419 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #400 dnia: Czerwiec 10, 2017, 17:40:40 »
Cienkie siłowniki możesz spokojnie założyć.Pierwsze v6 przez kilka lat miały cienkie i nic się nie działo.Wiadomo-grubsze niby wytrzymalsze.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #401 dnia: Czerwiec 10, 2017, 22:25:20 »
Siłowniki i poduchy zamontowane. Wie ktoś czym się różnią siłowniki z jednym a dwoma otworami? Ten z dwoma ma sprężynę w środku i sztycę  jakby krótszą (mniej się chowa w korpus i mniej się wysuwa) tyle z oględzin zauważyłem. Jeszcze jedna rzecz- końcówka siłownika, która wchodzi w poduchę zauważyłem, że w jednym siłowniku nie ma równego stożka, tylko tak jakby z jednej płaskie (słabe zdjęcie ale coś widać) krzywy siłownik czy ktoś już tak miał?

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #402 dnia: Czerwiec 11, 2017, 18:40:35 »
We wszystkich Xm-ach z którymi miałem do czynienia (a było ich ze 40) stożki w siłownikach były równe.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #403 dnia: Czerwiec 11, 2017, 18:56:55 »
To pewnie jest krzywy, a długość siłownika od czego zależy? Możliwe, że dłuższe sztyce z 1 otworem są od wersji bez HA?

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #404 dnia: Czerwiec 11, 2017, 19:51:04 »
W swojej dokumentacji wyczytałem że są dwa typy siłowników.Jeden z ogranicznikiem hydraulicznym a drugi bez.W opisie jest dużo wzorów i takich tam.......Ogólnie chodzi w tym o jakieś tłumienia ciśnienia przy maksymalnym ruchu siłownika.Nie ma tu zależności dotyczącej hydractiwu
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #405 dnia: Czerwiec 11, 2017, 20:21:33 »
Do tej pory też myślałem, że są tylko z tym ogranicznikiem ze sprężynką lub nie, a tu ewidentnie ten bez sprężyny mocniej się chowa i bardziej wysuwa czyli jest dłuższy. No i ten jeden otwór... Siłowniki były wyciągnięte z 2.1TD MKI. Po zmianie poduch kierownica nie jest już prosto.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #406 dnia: Czerwiec 12, 2017, 01:00:02 »
Jest tak jak napisałem.Ja tak nie myślę tylko tak jest napisane w dokumentacji.Są też rysunki przekroje obu siłowników i na spodzie tego z ogranicznikiem jest stożek który w miarę obniżania się tłoka coraz bardziej zasłania w nim otwór przez co przepływ płynu jest utrudniony.Otwory w górnym w stożku są tylko po to żeby LHM przepływał do gruszki.Z hydractivem nie ma to nic wspólnego.Logiczne jest też że ten bez ogranicznika ma większy skok bo niczego ograniczającego w środku nie ma........
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #407 dnia: Czerwiec 13, 2017, 00:08:02 »
Robercie wiem na jakiej zasadzie działają te ograniczniki "dash-pot"- przerobiłem dostępne materiały i z tego co pamiętam to każdy siłownik z przodu w xmie jest wyposażony w hydrauliczny ogranicznik ciśnienia ale niektóre mają na dole jeszcze dodaną sprężynę wspomagającą. Niestety nie spotkałem w żadnej dokumentacji wzmianki o ilość otworów i różnicy co do długości siłowników dlatego pytam może ktoś gdzieś o tym czytał. Wydaje mi się, że długość siłownika jest ważną kwestią, bo zamontowane na jednej osi nie współgrałyby raczej ze sobą prawidłowo.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #408 dnia: Czerwiec 13, 2017, 16:50:13 »
Dlatego trzeba zamontować 2 takie same.......
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #409 dnia: Wrzesień 25, 2017, 15:57:54 »
To i ja dorzucę 3 grosze. Na początku - Robert, bardzo Ci dziękuję za pomoc z poduszkami. Obiecałem napisać wcześniej referencję, ale co się odwlecze... :)

Dłuższą chwilę zastanawiałem się u kogo zrobić poduszki. Chciałem zrobić od razu obie, dlatego cena u Roberta vs. Lorens była dość znacząca, dlatego zadzwoniłem i tu i tu. Ciężko mi się odnieść co do trwałości wyrobów zakładu z Warszawy, ale mnie osobiście odrzuciło jedno stwierdzenie. Na pytanie, czy zostawiają puste przestrzenie w miejscu, gdzie poduszka ma pracować, odpowiedzieli, że tego nie zostawiają, ale to przecież nie jest potrzebne (!)...

W drugiej kolejności zadzwoniłem do Roberta i jestem bardzo zadowolony. Wykonanie na bardzo wysokim poziomie, i gdyby nie fakt, że górna metalowa kopółka też jest pomalowana preparatem antykorozyjnym, to rzeczywiście wyglądają niemal jak oryginalne. Przebieg jaki do tej pory na nich zrobiłem nie jest ogromny (ok 2000km), ale jestem przekonany, że nie zawiodą przez długi czas.

Na foto obie poduszki i zdjęcie "zbiorcze", żeby pokazać równe upozycjonowanie sfer.

Jeszcze raz dziękuję i absolutnie polecam usługi Roberta, zdecydowanie warto.
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #410 dnia: Wrzesień 25, 2017, 22:58:24 »
Dzięki za dobre słowo......Niech służą jak najlepiej
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Rafał Tomi

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: cieszyn
  • Posiadany samochód: citroen xm2.1td
  • Miejscowość: cieszyn
Odp: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #411 dnia: Wrzesień 30, 2020, 14:19:52 »
Robecie czy regenerujesz jeszcze poduszki mam 98 rok sa niby ok ale pordzwiałe chciałbym zrobic dla p[ewności 2 szt  Lorens Michał mi robił w poprzednich xma ach ale on wycinał tą osłanę blaszana nie bardzo mi się to podobało bo oddalone to od org.
proszę o odp na [email protected]
ewentualnie kto to robi tym sposobem bez niszczenia osłon.
dziękuje lemon.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #412 dnia: Wrzesień 30, 2020, 18:26:29 »
Jak trzeba to robię.Z tego co wiem,a raczej z tego co nie wiem to u nas w Polsce robi tylko Lorens i ja.O nikim więcej nie słyszałem. :-\
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów