Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.  (Przeczytany 129160 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dariusz Fedorowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 883
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: obecnie:2xXM,C5,DS,BX GTi,CX,C6,oraz parę "nie-Cytrynek",wcześniej kilka CX-ów,BX GTi,GSA X3,AX,C25 i XM,XantiaActiva 2.0
  • Zainteresowania: szerokie ;-)
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 22, 2010, 13:28:46 »
Robercie Kochany!Myślę,że nikt tu nie jest "przeciw Tobie"!Wszyscy Ci kibicujemy i oczekujemy jak najlepszych wiadomości :-) Pewne być może trochę sceptyczne opinie są jak sądzę spowodowane chęcią pomocy Tobie  przez wtrącenie swoich "trzech groszy".. W końcu "co dwie głowy,to nie jedna"... A co dopiero takie szacowne klubowe "konsylium" ;-) Nie gniewaj się więc na tych co nie tylko potakują..Jak wspomniałem opanowanie technologii może być przydatne także dla innych modeli.. I jak wiemy podobne rozwiązania zastosowano także w tych najnowszych... One kiedyś też się zestarzeją...
Sposób na życie?.. A dlaczego nie?? ;-)

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 23, 2010, 23:14:21 »
Cytuj

Robert Mulewicz napisał:
Wojtku najnormalniej w świecie nie masz racji.Prawdopodobnie stało się tak jak napisał Grzesiek.Olej to jest ciecz,A ciecz przy kręceniu tłokiem nie stawia oporu.I nie ważne jest czy jest to tłok siłownika czy szklanej strzykawki.Niezależnie od ciśnienia.Jak się chcesz przekonać to stań samochodem z nie zapalonym silnikiem w (celu wyeliminowania wspomagania) na lodzie i gwarantuje że bardzo łatwo obrocisz koła chwytając za jedno z nich.


Robercie najnormalniej w swiecie nie masz racji. olej to jest ciecz,ktora posiada lepkosc i przy kreceniu tlokiem stawia opor.i wazne jest jakie jest cisnienie.jak sie chcesz  przekonac to proponuje doswiadczenie- krecenie tloczyskiem w strzykawce z etanolem,woda,olejem i smola.
och ta fizyka.
pozdrawiam.
maciek janowski.

Offline Eryk Kozłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 TCT '98 Był: XM 2.0 8V '90
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 23, 2010, 23:37:51 »
Cena 2100 PLN to teraz normalna cena za poduszkę z HA i średnica tłoka 25 mm. Tyle chce w FAS i w każdym innym serwisie bo tyle chce dystrybutor części.

Offline Grzegorz Grabowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: C-5 V6 3,0 automat, C-5 V6 3,0 LPG manual
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 24, 2010, 00:37:00 »
Cytuj

Maciek Janowski napisał:
Cytuj

Robert Mulewicz napisał:
Wojtku najnormalniej w świecie nie masz racji.Prawdopodobnie stało się tak jak napisał Grzesiek.Olej to jest ciecz,A ciecz przy kręceniu tłokiem nie stawia oporu.I nie ważne jest czy jest to tłok siłownika czy szklanej strzykawki.Niezależnie od ciśnienia.Jak się chcesz przekonać to stań samochodem z nie zapalonym silnikiem w (celu wyeliminowania wspomagania) na lodzie i gwarantuje że bardzo łatwo obrocisz koła chwytając za jedno z nich.


Robercie najnormalniej w swiecie nie masz racji. olej to jest ciecz,ktora posiada lepkosc i przy kreceniu tlokiem stawia opor.i wazne jest jakie jest cisnienie.jak sie chcesz  przekonac to proponuje doswiadczenie- krecenie tloczyskiem w strzykawce z etanolem,woda,olejem i smola.
och ta fizyka.
pozdrawiam.
maciek janowski.


Siłownik to nie strzykawka. Robert napisał jasno a ja to sprawdziłem. Stań na lodzie pokręć kołęm. Jak ubrudzisz ręce przekonasz się że siły skręcające nieznaczne. Podrawiam.

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #54 dnia: Luty 24, 2010, 01:23:55 »
Cytuj

Grzegorz Grabowski napisał:
Cytuj

Maciek Janowski napisał:
Cytuj

Robert Mulewicz napisał:
Wojtku najnormalniej w świecie nie masz racji.Prawdopodobnie stało się tak jak napisał Grzesiek.Olej to jest ciecz,A ciecz przy kręceniu tłokiem nie stawia oporu.I nie ważne jest czy jest to tłok siłownika czy szklanej strzykawki.Niezależnie od ciśnienia.Jak się chcesz przekonać to stań samochodem z nie zapalonym silnikiem w (celu wyeliminowania wspomagania) na lodzie i gwarantuje że bardzo łatwo obrocisz koła chwytając za jedno z nich.


Robercie najnormalniej w swiecie nie masz racji. olej to jest ciecz,ktora posiada lepkosc i przy kreceniu tlokiem stawia opor.i wazne jest jakie jest cisnienie.jak sie chcesz  przekonac to proponuje doswiadczenie- krecenie tloczyskiem w strzykawce z etanolem,woda,olejem i smola.
och ta fizyka.
pozdrawiam.
maciek janowski.


Siłownik to nie strzykawka. Robert napisał jasno a ja to sprawdziłem. Stań na lodzie pokręć kołęm. Jak ubrudzisz ręce przekonasz się że siły skręcające nieznaczne. Podrawiam.


witam.
odpisalem czysto teoretycznie na posta Roberta(...A ciecz przy kręceniu tłokiem nie stawia oporu...)- opor maly ale istnieje.w ujeciu sprawy systemem logicznym 0 1 (jedyny sluszny) tu jest 0 czyli nieprawda.
pozdrawiam.
maciek janowski.

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #55 dnia: Luty 24, 2010, 08:00:26 »
Cytuj

Eryk Kozłowski napisał:
Cena 2100 PLN to teraz normalna cena za poduszkę z HA i średnica tłoka 25 mm. Tyle chce w FAS i w każdym innym serwisie bo tyle chce dystrybutor części.

Nie wiem, co to jest "FAS" (nie piszcie sobie tylko znanymi skrótami) ale oficjalna cena Citroena była już 2007r. na poziomie 2200 zł, tylko że u Zoraka można było kupić te same poduchy (oryginały) ze zniżka dla klubowiczów po 1050 zł. Pytałeś u Zoraka?
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Eryk Kozłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 TCT '98 Był: XM 2.0 8V '90
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #56 dnia: Luty 24, 2010, 19:57:21 »
Nie bo nie znam żadnego Zoraka. Znam natomiast France Automobiles Service w Warszawie.

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #57 dnia: Luty 24, 2010, 21:22:29 »
Cytuj
Siłownik to nie strzykawka. Robert napisał jasno a ja to sprawdziłem. Stań na lodzie pokręć kołęm. Jak ubrudzisz ręce przekonasz się że siły skręcające nieznaczne. Podrawiam.

Dokładnie, dodając jeszcze swoje trzy grosze (również teoretycznie) to w strzykawce opór stawia tarcie tłoczyska o ścianki, a różne ciecze dają różne smarowanie (czytaj poślizg), a LHM jak wiadomo nie działa jak klej, tudzież smoła.

Opór przy skręcaniu bardzo mały.
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #58 dnia: Luty 25, 2010, 07:18:01 »
Cytuj

Tomasz Nowak napisał:
Cytuj
Siłownik to nie strzykawka. Robert napisał jasno a ja to sprawdziłem. Stań na lodzie pokręć kołęm. Jak ubrudzisz ręce przekonasz się że siły skręcające nieznaczne. Podrawiam.

Dokładnie, dodając jeszcze swoje trzy grosze (również teoretycznie) to w strzykawce opór stawia tarcie tłoczyska o ścianki, a różne ciecze dają różne smarowanie (czytaj poślizg), a LHM jak wiadomo nie działa jak klej, tudzież smoła.

Opór przy skręcaniu bardzo mały.


witam.
gwoli prawdy- nie uzylem jako pierwszy pojecia strzykawki do porownania silownika czy czegokolwiek. oczywistym jest, ze jesli dwa ciala miedzy soba sie stykaja i zachodzi miedzy nimi ruch to musi byc opor(tloczysko i scianki- tzw. opor zewnetrzny).
co do smoly to musze przypomniec, ze smola (a tym bardziej LHM) nie jest KLEJEM tylko ciecza o bardzo duzej lepkosci- co chcialem pokazac we wczesniejszym moim poscie(wzrastajacy gradient lepkosci- etanoloczywiscie, ze smola posiada duza adhezje co moze przypominac klej ale to nadal ciecz.
proponuje doswaidczenie z jablkiem- czy woda z cukrem to klej?
opor przy skrecaniu bardzo maly ale istnieje. zreszta co to znaczy "bardzo maly"?
pozdrawiam.
maciek janowski.

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #59 dnia: Luty 25, 2010, 07:32:15 »
aha witam jeszcze raz.
jesli ktos nie wierzy ze istnieje opor pomiedzy tlokiem a plynem(LHM) to proponuje doswiadczenie.
nalac LHM do naczynia.
wyciac kolo z czegos co ma mniejsza gestosc niz LHM.
polozyc to cos na LHM.
zrobic proznie nad LHM i tym czyms.
zakrecic tym czyms wokol powirzchni LHM.
i teraz- czy to cos bedzie sie krecic w nieskonczonosc- watpie.
a dlaczego?
bo istnieje opor.
pozdrawiam.
maciek janowski.

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 356
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #60 dnia: Luty 25, 2010, 08:32:29 »
Cytuj

Maciek Janowski napisał:
aha witam jeszcze raz.
jesli ktos nie wierzy ze istnieje opor pomiedzy tlokiem a plynem(LHM) to proponuje doswiadczenie.
nalac LHM do naczynia.
wyciac kolo z czegos co ma mniejsza gestosc niz LHM.
polozyc to cos na LHM.
zrobic proznie nad LHM i tym czyms.
zakrecic tym czyms wokol powirzchni LHM.
i teraz- czy to cos bedzie sie krecic w nieskonczonosc- watpie.
a dlaczego?
bo istnieje opor.
pozdrawiam.
maciek janowski.


Nikt nie pisał że nie tłoczysko nie stawia oporu podczas skręcania. Tarcie występuje zawsze. Chodzi o to że siły jakie działają na skręcanie poduszki są zbyt małe żeby sobie zawracać nimi głowę. Największe siły jakie działają w gumie podpory to rozciąganie- ściskanie. Miałem jeden przypadek w XM-e gdzie guma podpory całkowicie oderwała się od metalu. Podczas skręcania kołami nie było najmniejszych ruchów na boki, co by sugerowało uszkodzenie podpory. Dopiero jak podniosłem auto na podnośniku, środkowa cześć podpory wyszła dołem ;)

Daj już spokój z tymi doświadczeniami bo cała dyskusja zaczyna odbiegać od tematu.
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #61 dnia: Luty 25, 2010, 10:41:54 »
Cytuj

Andrzej Barzał napisał:

Nikt nie pisał że nie tłoczysko nie stawia oporu podczas skręcania. Tarcie występuje zawsze. Chodzi o to że siły jakie działają na skręcanie poduszki są zbyt małe żeby sobie zawracać nimi głowę. Największe siły jakie działają w gumie podpory to rozciąganie- ściskanie. Miałem jeden przypadek w XM-e gdzie guma podpory całkowicie oderwała się od metalu. Podczas skręcania kołami nie było najmniejszych ruchów na boki, co by sugerowało uszkodzenie podpory. Dopiero jak podniosłem auto na podnośniku, środkowa cześć podpory wyszła dołem ;)

Daj już spokój z tymi doświadczeniami bo cała dyskusja zaczyna odbiegać od tematu.


witam.
cala moja rozprawa odbiegajaca od tematu zaczela sie wlasnie dlatego, ze napisano ...że tłoczysko nie stawia oporu podczas skręcania...- vide post#40.
sluszna uwaga- odbiegamy od tematu przewodniego i jezeli nie bede juz wywolywany do tablicy to bede siedziec cicho.
pozdrawiam.
maciek janowski.

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #62 dnia: Luty 25, 2010, 12:15:38 »
Cytuj

Robert Mulewicz napisał:
...Olej to jest ciecz,A ciecz przy kręceniu tłokiem nie stawia oporu...

Nie mogę sie jednak zgodzić ze stwierdzeniem, że siłownik jest uszczelniany olejem lhm, a to bezpośrednio wynika z Twojego postu. Uszczelnienie jest jak najbardziej mechaniczne (epdm, neopren, nie wiem co to takiego) i wcale nie takie wąskie jak się może wydawać. Przy różnicy ciśnień wynoszącej np. 50 bar materiał ten bardzo mocno przylega do obu powierzchni (cylindra i tłoka) stwarzając opór przy obracaniu tłoczyskiem.
Wielkość jest zawsze rzeczą względną ale ten opór jest nieporównywalnie większy do oporu wynikającego z lepkości kinematycznej oleju, a Ty o tym zjawisku zdaje się myślisz, pisząc o oporze jaki stawia ciecz kręcącemu się w niej z b.małą prędkością prętowi ? Rzeczywiście nie stawia żadnego, a ja nigdy nie mówiłem o oporze obracania się tłoczyska w oleju, tylko o oporze tarcia w uszczelnieniu, a to zupełnie rożne sprawy.

A propos skręcania poduszek: 80% przypadków ich zerwania miało miejsce przy energicznym ruszaniu na skręconych kołach (źródło: najbardziej doświadczony warsztat hydro-wozów na Dolnym Śląsku), więc nie lekceważmy podatności skrętnej tych elementów.
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 356
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #63 dnia: Luty 25, 2010, 13:48:44 »
Cytuj

A propos skręcania poduszek: 80% przypadków ich zerwania miało miejsce przy energicznym ruszaniu na skręconych kołach (źródło: najbardziej doświadczony warsztat hydro-wozów na Dolnym Śląsku), więc nie lekceważmy podatności skrętnej tych elementów.


Ale to nie jest związane ze skręcaniem gumy. Pokręć kierownicą i zobacz jak pracuje podpora. Będzie lekko pochylać się w dwie strony ( w zależności od położenia kół) Tu działają zupełnie inne siły (rozciąganie)
Tak jak napisałem wcześniej, siły skręcające nie są tak duże żeby powodować jej rozerwanie.
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #64 dnia: Luty 25, 2010, 15:48:16 »
Nigdzie nie napisałem że siłownik jest uszczelniany olejem.A zdania o tym oporze nie zmienię i nie będę zabierał już w tej sprawie głosu bo to bezcelowe.Mogę jedynie poprawić się i napisać że ten opór jest tak znikomy że nie ma w ogóle wpływu na siły działający na gumę poduszki.Dlatego napisałem że nie ma w gumie zadnych sił skręcających.I popieram całkowicie posty Andrzeja.Mogę je uznać za swoje :-)
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #65 dnia: Luty 25, 2010, 16:40:51 »
Hehe, nikt nie twierdzi, że oporu nie ma - to tylko w szkole na zadaniach z fizyki. Mówimy, że opór jest bardzo mały tzn, że samo kręcenie tłoczyska nie "rozrywa" gumowej poduchy, a jest raczej czynnikiem drugorzędnym (np po obciążeniach dynamicznych).
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #66 dnia: Luty 25, 2010, 22:37:05 »
Bardzo rzeczowo to ująłeś i właśnie o to mi chodziło
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #67 dnia: Luty 26, 2010, 07:11:50 »
witam.
mam nadzieje, ze juz mnie nikt nie wywoluje;)
pozdrawiam.
maciek janowski.

Offline Eryk Kozłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 TCT '98 Był: XM 2.0 8V '90
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #68 dnia: Luty 26, 2010, 14:30:50 »
Cytuj

Wojciech Łapiński napisał:
Cytuj

Eryk Kozłowski napisał:
Cena 2100 PLN to teraz normalna cena za poduszkę z HA i średnica tłoka 25 mm. Tyle chce w FAS i w każdym innym serwisie bo tyle chce dystrybutor części.

Nie wiem, co to jest "FAS" (nie piszcie sobie tylko znanymi skrótami) ale oficjalna cena Citroena była już 2007r. na poziomie 2200 zł, tylko że u Zoraka można było kupić te same poduchy (oryginały) ze zniżka dla klubowiczów po 1050 zł. Pytałeś u Zoraka?


Właśnie sprawdzałem cenę u Pana Zoraka. Niestety ale aż 1698 PLN za nową poduszkę z HA ze średnicą tłoka 25 mm. Nie jest to jakąś rewelacją bo po doliczeniu kosztu przesyłki z Niemiec to za jakieś 1500 zł to nawet ja mogę załatwić choć i tak uważam że to dużo za dużo za kawałek z metalu z dziurą i trochę gumy. Mimo wszystko słowa uznania bo kolejny raz okazało się że Pan Zorak cenę ma dużo lepszą nić obowiązujące w serwisach. Tak trzymać.

Pozdrawiam,

Offline Adam Pałka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 340
  • Skąd: Nisko
  • Posiadany samochód: XM 2,0i 1990 automat, z HA
  • Zainteresowania: języki obce - obecnie szlifuję fiński
  • Miejscowość: Nisko
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #69 dnia: Luty 28, 2010, 12:31:31 »
No dobrze - niech mądrzejsi w tych sprawach ode mnie dyskutują - chętnie poczytam.
Mam dwie poduchy od swojego xm'a, które chętnie oddam, jeśli w ten sposób jakoś pomogę w tej kwestii. Oczywiście do końcowego efektu i końcowych wniosków jeszcze daleko, ale czekam na pierwsze zdjęcia, wyniki i spostrzeżenia.
Był XM 2,0i 1992 (???) HA

GS 1220 Club

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #70 dnia: Marzec 02, 2010, 16:05:27 »
Chwilę się nie oddzywałem bo sprawa poduch przesunęła się o tydzień .To dlatego że znalazł się kupiec na jednego z moich XM-ów.A że ma uszczelkę pod głowicą do roboty to musiałem się pilnie tym zająć.Temat wraca po niedzieli.Pozdrawiam zainteresowanych
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #71 dnia: Marzec 03, 2010, 08:18:31 »
Cytuj

Andrzej Barzał napisał:


Ale to nie jest związane ze skręcaniem gumy. Pokręć kierownicą i zobacz jak pracuje podpora. Będzie lekko pochylać się w dwie strony ( w zależności od położenia kół) Tu działają zupełnie inne siły (rozciąganie)
Tak jak napisałem wcześniej, siły skręcające nie są tak duże żeby powodować jej rozerwanie.

Wiem, to akurat napisałem z przekory, he he
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Maurycy Piniarski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 424
  • Skąd: Sieradz
  • Posiadany samochód: XM 2.5td 1998r,
  • Zainteresowania: motoryzacja,żagle,film, muzyka
  • Miejscowość: Sieradz
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #72 dnia: Marzec 16, 2010, 20:55:43 »
i co dalej w temacie;)
CYTRNKI są jak KOBIETY-kochamy je za wady i zalety
jest:XM 2.5TD 1998r,MB Sprinter 313CDI

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #73 dnia: Marzec 16, 2010, 23:46:46 »
Jutro pierwsza idzie do gumiarza.Jak zrobi to pierwszy kto się zgłosi dostanie ją po kosztach.Tylko będzie musiał opisać wyniki testu.Acha ważna rzecz.Ta pierwsza to na cienki siłownik.Bo taką miałem
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zregenerowana poduszka-pytanie do zainteresowanych.
« Odpowiedź #74 dnia: Marzec 17, 2010, 02:14:41 »
Cytuj

Robert Mulewicz napisał:
Jutro pierwsza idzie do gumiarza.Jak zrobi to pierwszy kto się zgłosi dostanie ją po kosztach.Tylko będzie musiał opisać wyniki testu.Acha ważna rzecz.Ta pierwsza to na cienki siłownik.Bo taką miałem


witam.
po kosztach? czyli?
dobra- zartowalem:)
pozdrawiam.
maciek janowski.