Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymiana zegarka, na wyswietlacz wielofunkcyjny. Mozliwe?  (Przeczytany 76682 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Ogrodowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 546
  • Posiadany samochód: xsara II 2.0 138 KM exclusive
Odp: Wymiana zegarka, na wyswietlacz wielofunkcyjny. Mozliwe?
« Odpowiedź #325 dnia: Wrzesień 21, 2016, 02:06:31 »
Mogę potwierdzić że ten 9pin na pewno służy do pomiaru zużycia paliwa ale nadal nie wiem skąd wziąć ten sygnał. Przy zmianach napięca na tym pinie pojawiają się wskazania zużycia paliwa.  Próbuję też na forum elektroda ale póki co bez sukcesu
Widze Kolego  że przeryłeś temat, ale... Teledekodowanie wykonuje się w BSI. Musisz najlepiej spisać ustawienia bo jak się walniesz to będzie wesoło. BSI jest kilka wersji. Te najwyższe cn4 (X2) moga praktycznie to samo co C5. Nie wiem jakie jest u Ciebie zastosowane bo z Twojego profilu nie wynika jaki masz samochód. Brak oznaczenia wtrysku wg pojęć PSA. Podrzucam Ci kilka plików od X2 która ma wszystko   (tempomat, czujnik światła, deszczu itp). Może to coś Ci pomoże. Abyś był taki mądry jak ASO to są dwa programy DOC i SEDRE i tam jest wszystko. Spotkasz na chomiku np http://chomikuj.pl/ordup/Motoryzacja/Citroen Załaczam pliki które może Ci pomogą

Offline Marek Ogrodowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 546
  • Posiadany samochód: xsara II 2.0 138 KM exclusive
Odp: Wymiana zegarka, na wyswietlacz wielofunkcyjny. Mozliwe?
« Odpowiedź #326 dnia: Wrzesień 21, 2016, 10:43:42 »
Jeszcze jeden plik do w/w wiadomości. Jest on podzielony trzeba go połaczyć np TotalCommanderem. Niestety opisy o wielkości załączanych plików to sobie można między bajki włożyć. Plik ma 2,5 MB, w opisie jest że można wysłać 4,5MB, ale to są pobożne życzenia.

Offline Jarosław Piecha

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Posiadany samochód: C3 III 1.4 8v Vitamin 2012, Xsara II 2.0 HDI 2002
Odp: Wymiana zegarka, na wyswietlacz wielofunkcyjny. Mozliwe?
« Odpowiedź #327 dnia: Wrzesień 21, 2016, 19:57:31 »
Dziękuje bardzo za materiały. Na pierwszy rzut oka schematy dotyczą benzyn. Ja mam 2.0 hdi. Typ mojego BSI jest kilka wątków wcześniej. Moj VIN to VF7N6RHYB36897938. Mam również >80 pinową wtyczkę na ECU silnika. W piątek będę w domu i ponownie zabieram się za temat.

Offline Jarosław Piecha

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Posiadany samochód: C3 III 1.4 8v Vitamin 2012, Xsara II 2.0 HDI 2002
Odp: Wymiana zegarka, na wyswietlacz wielofunkcyjny. Mozliwe?
« Odpowiedź #328 dnia: Wrzesień 24, 2016, 22:32:13 »
Pełny sukces!!! Sygnał o zużyciu paliwa jest na 63 nóżce ECU i należy go podać na 9 pin wtyczki maroon w BSI.
Komputer pokładowy działa, dodatkowo dołożyłem sobie fabryczne radio z CD - wyświetlacz elegancko wyświetla pełne info z radia.(do telekodowania był potrzebny 4 cyfrowy PIN) no i wymieniłem kształtkę kokpitu na taką z Xsary II. Musze jeszcze wymienić knefle do otwierania okien na te z Xsary II a jako knefel do przełączania opcji komputera pokładowego wykorzystam przycisk ogrzewania tylnej szyby  8)
Więcej plus fotki może jutro bo dziś mam już lekko dość....

Offline Kuba Jaworski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Xsara 2.0 VTS 99'
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Wymiana zegarka, na wyswietlacz wielofunkcyjny. Mozliwe?
« Odpowiedź #329 dnia: Wrzesień 24, 2016, 23:47:14 »
Gratuluje sukcesu! :) Jest szansa na jakiś poradnik?

Offline Jarosław Piecha

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Posiadany samochód: C3 III 1.4 8v Vitamin 2012, Xsara II 2.0 HDI 2002
Odp: Wymiana zegarka, na wyswietlacz wielofunkcyjny. Mozliwe?
« Odpowiedź #330 dnia: Wrzesień 25, 2016, 11:03:14 »
Oczywiście wszystko opiszę  :) choć nie wiem czy będzie z tego osobny poradnik.
Moja auto to Xsara I wyprodukowana 04.2000, jest to jakaś "przejściówka" z oznaczeniem N6. Ponieważ auto posiada BSI i kilka modułów komunikujących się po VAN/CAN spróbowałem dołożyć komputer pokładowy.
Zakupiłem wskaźnik EMF B (50 + 20 zł za przesyłkę),
Poszukałem opisu wyprowadzeń http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/psadisp.htm 
Przy pomocy poradnika MULTIPLEXED BSI OPERATING PRINCIPLE FOR THE XSARA PICASSO AND XSARA, zacząłem szukać wyprowadzeń VAN/CAN z BSI do innych elementów. Miałem dużo szczęścia - wyprowadzenia mojego BSI pasują do tych w podręczniku ale nie pasują do wyprowadzeń BSI pokazywanych na schematach Xsary II. Kluczowe były informacje z rozdziałów V i VI czyli opis poszczególnych pinów złącz. Bez tego nic bym nie zrobił.
Znalazłem połączenie "SCREEN/COMFORT VAN bus" z pin 19,21 BLUE BSI do BLACK pin 3,5,6 tablicy przyrządów i stamtąd podciągnąłem 2 przewody dalej w kierunku wskaźnika.
Podłączyłem przewody pod wtyczkę, wetknąłem we wskaźnik, przekręciłem kluczyk i.... pokazał się symbol otwartych drzwi - już wiedziałem, że będzie dobrze bo taka informacja mogła dostać się do wskaźnika tylko po VAN.
Potem zacząłem szukać podłączenia czujnika pomiaru temperatury i znów okazało się, że odpowiednio opisane wejście BLUE BSI pin 20 działa poprawnie - opornik 8,2 kom wpięty między wejście i masę dał odczyt -10 deg C
Żeby dostać dalsze wskazania musiałem wykonać telekodowanie wskaźnika. Przeszła poprawnie po wykonaniu w kolejności -aktywacja komputera pokładowego -> aktywacja wskaźnika. Konieczny  był 4 cyfrowy PIN który nabyłem w ASO Citroena za 50 zł.
Kolejny krok to było poszukiwanie wejścia na przycisk cyklicznej zmiany wskazań komputera pokładowego - niezawodny "poradnik" wskazał że powinien to być BROWN BSI pin 1 - zwieranie wejścia do masy daje zmianę wskazywanego parametru,
Kolejny krok to znalezienie informacji o dawce paliwa z ECU silnika do BSI. Okazało się, że ta informacja nie idzie po CAN/VAN mimo, że w Xsarze II tak właśnie (najprawdopodobniej) jest. Poradnik wskazywał BROWN BSI pin 9 ale nie umiałem znaleźć źródła a przeszukałem cały internet :-).  Na forum elektroda kolega podał mi informację, że w ECU EDC15C2 powinien to byc pin 63. Faktycznie ta informacja jest tu: http://306oc.co.uk/forum/archive/index.php?thread-11748.html u mnie jest wtyczka 88 pin. Podłączyłem i.... nie zadziałało. Prawdę mówiąc nie wiem dlaczego, bo po 3 tygodniach urlopu podłączyłem oscyloskop, sprawdziłem i stwierdziłem, że jakieś sensowne impulsy tam są. Podłączyłem ponownie i zadziałało  :P - cuda po prostu. Tak więc ECU silnika pin 63 na BROWN BSI pin 9.
Dla uzupełnienia - zasilanie i masę wziąłem z wtyczki 6 pinowej starego"małego" zegarka.
Zachęcony powyższym postanowiłem dołożyc jeszcze fabryczne radio CD. I tu miła niespodzianka - okazało się, że instalacja fabryczna radi miała już podłączenia  VAN bo po wetknięciu wtyczek radio ruszyło, a wskaźnik zaczął elegancko wyświetlać dane z radia. Pojawiło się jednak "pikanie" które wynikało z koniecznośc telekodowania radia - po wykonaniu nic juz nie pika (potrzebny 4 cyfrowy PIN).
Aby wszystko ładnie się komponowało, dokupiłem jeszcze ramkę kokpitu Xsary II, która ma poprawne mocowanie dla radia i panelu EMF B (ramka z Xsary I nie ma takich miejsc i musiałbym dziergać). Ramka przyszła w całkiem ładnym stanie. Generalnie pasuje choć trzeba wymienić przycisk świateł awaryjnych i przyciski sterowania szybami na te z Xsary II (przyciski zamówione jeszcze ich nie mam). Dodatkowo przycisk ogrzewania tylnej szyby z Xsary II spróbuję przerobić na niestabilny aby przełączać nim funkcje komputera (genialny jestem po prostu  :P ).
Post będę uzupełniał o fotki.

Known issues:
1. syn zauważył, że wskazania komputera są lekko niestabilne i zdarzyło się, że przez chwilę wskoczyło zero - potwierdzam bo sam to też dziś zauważyłem Wyglądało to tak, jakby tracił sie sygnał z przepływu paliwa. Posrawdzałem jeszcze raz wtyczki i styki, podłączyłem oscyloskop na PC i pojeździłem jakieś 30-40 km. Problem się nie powtórzył ale jest do dalszej obserwacji.
2. Zaniżone wskazania średniego zużycia paliwa wynikały właśnie z tego, że w pewnym momencie komputer traktował brak sygnału jako zerowe spalanie i ciągnął w dół średnia.
3. być może istnienie w moim BSI funkcji komputera pokładowego zawdzięczam temu, że w moim aucie chyba było wymieniane BSI - jest to wysoce prawdopodobne ponieważ po zakupie miałem zamienione miejscami kontrolki ręcznego i ciśnienia oleju (podobno to jest objaw). Działanie kontrolek naprawiłem przez "włam" do wskaźników, przecięcie ścieżek i podłączenie diod na krzyż.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2016, 19:35:31 wysłana przez Jarosław Piecha »

Offline Marek Ogrodowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 546
  • Posiadany samochód: xsara II 2.0 138 KM exclusive
Odp: Wymiana zegarka, na wyswietlacz wielofunkcyjny. Mozliwe?
« Odpowiedź #331 dnia: Wrzesień 27, 2016, 21:24:57 »
GRATULACJE Jarku! Lubię pomagać jak ktoś sobie pomaga, a nie tylko siedzi i płacze :-) Faktycznie może mój błąd bo nie sprawdziłem twojej stopki, ale to nic nie daje. Francuzi mają swoje kody i już! Dodatkowo była 2 w nocy, a wysyłanie załaczników na stronę rozświetliło noc do białości  >:(


Data produkcji Twojego pojazdu to 25.4.2000 rok. Może z tym co wiesz, plus te załaczniki, stworzą kompletną bazę Twojej wiedzy. Może to też pomoże innym.

Offline Jarosław Piecha

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Posiadany samochód: C3 III 1.4 8v Vitamin 2012, Xsara II 2.0 HDI 2002
Odp: Wymiana zegarka, na wyswietlacz wielofunkcyjny. Mozliwe?
« Odpowiedź #332 dnia: Wrzesień 27, 2016, 22:36:45 »
Dziękuję bardzo za materiały. Są to faktycznie schematy do mojej Xsary bo VAN wychodzi z pinów 19 i 21 BLUE BSI. W Xsarze II są to inne wyjścia. Jeżeli dałoby się zrobić "wtrysk.pdf" z nieco lepszym DPI - tam jest strasznie nadziubdziane na numeracji wyjść ECU silnika - nie widać niektórych numerków.
Wydaje mi się, że definitywnie (oby) rozwiązałem problem zanikających wskazań zużycia paliwa na komputerze. Chyba był zły kontakt na tym 63 pinie ECU silnika.
Mam już wymieniony przycisk świateł awaryjnych i zamontowałem przycisk ogrzewania tylnej szyby dla funkcji zmiany wskazań komputera - miodzio. BTW ten przycisk jest niestabilny więc nie musiałem nic przerabiać. Układ pinów we wtyczce wyłącznika awaryjnych jest różny w X1 i X2 - wystarczy przełożyć piny i wszystko gra.
Podobnie jest (niestety) w sterowaniu oknami - rozpoznaję ale raczej dam radę to zrobić - pewno też przełożę piny we wtyczkach.
No i kolejny pomysł: dołożę wejście AUX do radyjka. Pomysł już jest (wykorzystanie funkcji telefonu), wystarczy zrealizować. Nie kręci mi się w nim odtwarzacz CD  - może się to uda zrobić ale w sumie jak będzie AUX to CD nie będzie tak potrzebne.

Offline Marek Ogrodowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 546
  • Posiadany samochód: xsara II 2.0 138 KM exclusive
Odp: Wymiana zegarka, na wyswietlacz wielofunkcyjny. Mozliwe?
« Odpowiedź #333 dnia: Wrzesień 29, 2016, 21:49:14 »
Cześć,
nie bardzo mam możliwośc edycji schematów. Posiadam wersję elektroniczną dokumentów, a nie fizyczne skany. Mogę je wydrukować lub przetworzyć na pdf lub xps. Wysyłam jeszcze raz pdfa i xps. W dodatku radio skoro z nim walczysz. Na aledrogo dostaniesz jakąś odtwarzarkę za 100 zł z kabelkiem, potem musisz tylko ją aktywować w kompie samochodu, albo czyń wejścia audio. Tak jak chcesz. Pozdr

Offline Jarosław Piecha

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Posiadany samochód: C3 III 1.4 8v Vitamin 2012, Xsara II 2.0 HDI 2002
Odp: Wymiana zegarka, na wyswietlacz wielofunkcyjny. Mozliwe?
« Odpowiedź #334 dnia: Październik 01, 2016, 14:10:34 »
Jakośc jest świetna. Dziękuje bardzo
Dziś przerobiłem instalację przycisku lewej szyby żeby działała z przyciskiem Xsary II - trzeba przeciąć przewód od oświetlenia (pin 4)  i podać na niego masę ze styku 2.
Dorobiłem też wejście AUX. Metoda jest mało finezyjna - odciąłem wyjście tunera AM, rozdzieliłem kanały L i P bo sygnał mono AM był podawany na obydwa kanały i podłączyłem tam sygnał. Aby posłuchać wejścia AUX trzeba przełączyć tuner na AM. Niestety w tej konstrukcji na te same wejścia jest podawany sygnał FM więc jeżeli jesteśmy na tunerze FM i podamy sygnał na AUX to słychać obydwa sygnały zmieszane.
« Ostatnia zmiana: Październik 01, 2016, 21:54:44 wysłana przez Jarosław Piecha »

Offline Marek Ogrodowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 546
  • Posiadany samochód: xsara II 2.0 138 KM exclusive
Odp: Wymiana zegarka, na wyswietlacz wielofunkcyjny. Mozliwe?
« Odpowiedź #335 dnia: Październik 04, 2016, 20:24:23 »
Ostro poszedłeś bocznymi :-) . A może tak na CD IN/OUT str 10. Nie wiem czy zadziała bez zmieniarki. Napewno trzeba ją włączyć w BSI.
Masz ten schemat?
Pliki trzeba połączyć, to tak dla przypomnienia dla innych czytających ten wątek.

Offline Jarosław Piecha

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Posiadany samochód: C3 III 1.4 8v Vitamin 2012, Xsara II 2.0 HDI 2002
Odp: Wymiana zegarka, na wyswietlacz wielofunkcyjny. Mozliwe?
« Odpowiedź #336 dnia: Październik 04, 2016, 21:13:30 »
Próbowałem włączyć zmieniarkę w BSI ale radio (albo BSI) jej nie widziało. Próbowałem też innego myku tzn wprowadzić zewnętrzny sygnał MUTE/TEL i zobaczyć czy po wyciszeniu przepuszcza jakiś inny sygnał na głośniki (np z jakiegoś zewnętrznego zestawu handsfree). Niestety - klapa. Po zwarciu wejścia TEL/MUTE do masy na wyświetlaczu pojawiał się komunikat EXT MUTE, radio się wyciszało ale nie podawało na głośniki żadnego sygnału: ani AUX, ani VOICE SYN ani CD CHANGER. Być może trzeba było uaktywnić w BSI jakiś "zestaw telefoniczny" - nie sprawdziłem i nie miałem już czasu na zabawę. Wpiąłem sygnał na wejście AM i to zadziałało. Ja się ogarnę czasowo to powrzucam rysunki. Mam radio PU-2295C. Nie działa mi w nim odtwarzacz CD i może z tym powalczę choć sens niewielki skoro zmieniarkę można faktycznie kupić na alle za 100 PLN.

Offline Karol Różański

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Kraczkowa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,6 16v 109 km 2001r;
  • Miejscowość: Kraczkowa
Odp: Wymiana zegarka, na wyswietlacz wielofunkcyjny. Mozliwe?
« Odpowiedź #337 dnia: Luty 16, 2017, 22:21:57 »
witam
Kupiłem wyświetlacz typu B do mojej Xsary 2001 rok i zamontowałem i mam pytanie czy jak taki typ manetki

http://allegro.pl/przelacznik-manetka-wycieraczek-citroen-xsara-ii-2-i5051818825.html

 to da rade to przerobić żeby przycisk od funkcji komputera działał czy muszę kupić nową. i jeszcze jedno pytanie czy ta bedzie pasował ten przełącznik od xsary picasso o taki??

http://allegro.pl/xsara-picasso-manetka-wycieraczek-96172873zl-i5097575440.html


Offline Bartek Blicharski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V + LPG
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Wymiana zegarka, na wyswietlacz wielofunkcyjny. Mozliwe?
« Odpowiedź #338 dnia: Czerwiec 20, 2017, 17:02:24 »
Witam!
Odgrzebię trochę temat, dzisiaj zabrałem się za wymianę zegarka na wyświetlacz B. Wszystko przebiegło pomyślnie, wyświetlacz pokazuję datę, godzinę, otwarte drzwi. W Lexii odblokowałem(tak mi się wydaję) funkcje komputera pokładowego:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/04bb480687c26f31


Jednak znalazłem informację, że funkcje komputera pokładowego są nieaktywowane:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/6deebe5e4174d725


Zmieniłem manetkę na taką jak na obrazku poniżej:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/6e3323c30cfdb983


Niestety nie da się przełączać funkcji na wyświetlaczu. Czy ta manetka jest odpowiednia do wyświetlacza? Może ktoś potrafi poradzić co dalej robić.


Z góry dziękuję za odpowiedź :)

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Odp: Wymiana zegarka, na wyswietlacz wielofunkcyjny. Mozliwe?
« Odpowiedź #339 dnia: Czerwiec 20, 2017, 19:47:39 »
manetka jest git, może przycisk uwalony ?

Offline Bartek Blicharski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V + LPG
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Wymiana zegarka, na wyswietlacz wielofunkcyjny. Mozliwe?
« Odpowiedź #340 dnia: Czerwiec 27, 2017, 16:03:27 »
Walka z komputerem-ciąg dalszy.
 
Pamięta może ktoś z was jak krok po kroku uruchomić w lexii komputer pokładowy? Tak jak na poprzednich zdjęciach w miejscu "Opcja komputera pokładowego" zmieniłem na "Jest", jednak w "Stan komputera pokładowego" mam napis " Nie uaktywniony". Nie mam pomysłu już w którym miejscu się uaktywnia funkcje komputera.


Druga rzecz to nie wiem czy mam instalację przy manetkach do guzika, ponieważ tak jak widać na zdjęciu brakuje mi dwóch pinów. W manetce mam 11 pinów, natomiast w kostce podłączanej do manetki mam tylko 9 pinów. 


Poniżej zdjęcie pinów manetki z zaznaczonymi pinami brakującymi w kostce:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/6a4eee068722263d


Zdjęcie kostki manetki:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/7131fb189e11a8b7

Offline Waldemar Knyrek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: Xsara II, 1.4i 11/2003
  • Zainteresowania: Elektronika, Sport
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Wymiana zegarka, na wyswietlacz wielofunkcyjny. Mozliwe?
« Odpowiedź #341 dnia: Styczeń 30, 2019, 23:26:09 »
Ufff... przetarłem się przez 14 stron tematu, żeby w końcu o coś zapytać  (tak wiem, że temat już stary, czyżby wszyscy już latali nowszymi cytrynkami? :)). Do rzeczy:

W mojej Xsarze II 1.4i, z 2003 postanowiłem wymienić zegarek na wyświetlacz typu B.
1. Przerobiłem wiązkę, podpiąłem wyświetlacz - pokazują się otwarte drzwi, błąd silnika, godzina i "--" w miejscu temperatury (nie mam jeszcze zamontowanego czujnika).
2. Przerobiłem przycisk w przełączniku zespolonym.
3. Mam interfejs i zainstalowany DiagBox 7.44 na Win7 32 bit. Teraz po włączeniu DiagBoxa wybieram "Citroen" i w menu wyboru mam "Lexia" lub "ScanTool". I tu moje pierwsze zdziwienie bo nie mam opcji wyboru DiagBox'a.

No ale tu też mniejsza. Lexia komunikuje się z autkiem i teraz pytanie jak to po kolei aktywować? Jest gdzieś jakiś opis? Bo w powyższych postach nie znalazłem. Jest tam dużo opcji, trochę poklikałem w tym programie, ale jeszcze nie rozumiem gdzie co i jak aktywować. Proszę o ew. porady.
Gdzie szukać opcji komputera pokładowego?

Offline Bogusz Naglewicz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 833
  • Skąd: Zagramanica...
  • Posiadany samochód: Są:Hultaj I30CW, Citroen C3 1,4 HDI, 70KM 2012 FAP i inne bzdury...Były:Pug 407 SW 2.0 PB+LPG,Berlingo M59 1.6Hd 2008;Ford Mondeo 2.0TDCi 130 KM 2004; Xantia 1,6 88 KM 1995r. Orga 6378;Mazda mx-5 1.8 146 KM 2001;Fiat Stilo 1,6 103KM 2002
  • Miejscowość: Zagramanica...
Odp: Wymiana zegarka, na wyswietlacz wielofunkcyjny. Mozliwe?
« Odpowiedź #342 dnia: Styczeń 31, 2019, 06:24:31 »
Diagbox komunikuje się z nowszymi autami, Lexia jest do starszych.
Dwa włączenie komputera jest bodajże w dwóch miejscach więc musisz zaznaczyć opcję w dwóch miejscach : Jedną w teście globalnym bodajże musisz znaleźć opcje rodzaj wyświetlacza i zmienić na typ B, druga albo w zegarach albo w 4adiu tam jest coś w guscie " komputer pokładowy" i musisz zmienić z BRAK na ObECNY. Dokładnej ścieżki nie podam bo nie pamiętam...
DART

Wir sind zusammen groß
Wir sind zusammen alt
Komm lass 'n bisschen noch zusammen bleiben
Nehmt die Flossen hoch
Und die Tassen auch
Wir feiern heute bis zum Morgengrauen
Denn nur zusammen, ist man nicht allein
Komm lass uns alles miteinander teilen

Offline Waldemar Knyrek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: Xsara II, 1.4i 11/2003
  • Zainteresowania: Elektronika, Sport
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Wymiana zegarka, na wyswietlacz wielofunkcyjny. Mozliwe?
« Odpowiedź #343 dnia: Marzec 29, 2020, 11:48:40 »
Pora taka, że nic tylko dokończyć stary temat komputera w mojej cytrynie.
Komputer działa (spalanie, dystanse itd), ale nadal nie mam pomiaru zewnętrznej temperatury.


Opcje pomiaru aktywowałem w BSI za pomocą Lexii, w opcjach wyświetlacza też włączyłem (zdjęcia w załącznikach).


Czujnik podpinam pod niebieskie 12 pinowe złącze (Bleu EH2) złącze w BSI piny 11 i 12.
Rezystancja czujnika około 3kOhm, ale próbowałem też potencjometrem innych wartości rezystancji i żadnej różnicy.


W lexii wyświetlacz cały czas zgłasza błąd, "defekt stały, błędna informacja o temperaturze zewnętrznej". Błedu skasować nie mogę.


Czy ja się w dobrym miescu wpinam? Czy mogę prosić o schemat połączeń ?