Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: wymiana polsyntetyku na syntetyk  (Przeczytany 7359 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Masny

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara I 1,4 +LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Re: wymiana polsyntetyku na syntetyk
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 22, 2010, 16:48:07 »
sorki że post pod postem. Zadzwoniłem i się dowiedziałem (trochę się uspokoiłem), olej został z silnika wyssany wysysarką więć raczej nie ma opcji żeby coś zostało.

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: wymiana polsyntetyku na syntetyk
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 22, 2010, 17:35:38 »
Powiem Ci dlaczego masz powyzej max.Mechanicy leja z ksiazki olej ,pojemnosc w xsarze jest 3,5l ale jest to pojemnosc wlasnie max na bagnecie.Nigdy calosci nie da sie wypompowac zawsze cos zostanie.Ja przy wymianie oleju stoje nad mechanikiem i kaze mu zawsze wlac tylko 2,5l i mowie ze sam sobie doleje reszte.Oczywiscie po wlaniu 2,5l jest pomiedzy min/max i nie dolewam nic a kolejne 2,5l mam na nastepna wymiane przy kupnie banki 5l.Przy 3l juz jest prawie max a jak on wlal 3,5 to dlatego przekroczylo Ci.Jeszcze wziac pod uwage krotkie trasy gdzie troche benzyny dostanie sie do oleju bo tak sie dzieje jak jezdzi sie na zimnym to najlepiej jest pomiedzy min/max trzymac olej.Ja jak pierwszym razem mialem za duzo to odma wywalalo i chyba nawet przez to sie tez tworzy nagar na przepustnicy potem wiekszy.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: wymiana polsyntetyku na syntetyk
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 22, 2010, 23:49:58 »
Pojemnosc do MAX jest 3L w Xsarze I 1.4i przy wymianie grawitacyjnej oleju (wyciekanie goracego oleju z silnika przez 15 min) z wymiana filtra. Koledze zostalo 2L czyli wlana jest wlasciwa ilosc oleju do silnika ale zapewne metoda odsysania oleju przez bagnet nie jest skuteczna tak jak grawitacyjna (do tego dochodzi jeszcze brak oczyszczenia magnesu w korku spustowym). Miedzy MIN a MAX na bagnecie jest 1,4L. Przed pierwszym uruchomieniem silnika po wymianie oleju nie powinno sie zalewac oleju na maksymlana pojemnosc okreslona przez producenta, powinno sie wlac nieco mniej, odpalic silnik, pozwolic mu popracowac chwile na biegu jalowym, wylaczyc silnik, odczekac pare minut i dolac oleju tak aby nie przekroczyc MAX.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Łukasz Masny

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara I 1,4 +LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Re: wymiana polsyntetyku na syntetyk
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 23, 2010, 14:04:48 »
Jak wczoraj wieczorem sprawdzałem to już było normalnie, nie wiem czy olej troche sciemniał czy to dzięki temu że nie było już tak mocnego słońca ale dało się dojrzeć jego prawdziwy poziom, jest troche ponizej max (niedużo ale chyba spoko). Akurat jeśli chodzi o to wlanie częsci oleju - uruchomienie- a potem dolanie, to zdaje się, że tak zrobili, bo słyszałem że uruchomił silnik w czasie wymiany a potem jeszcze troche czekałem więc pewnie musiał dolać. (nie patrzyłem gościowi na ręce, bo wiem jakie to nieprzyjemne, może to błąd, ale sam bym sobie tego raczej nie życzył.)

  • Gość
Re: wymiana polsyntetyku na syntetyk
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 21, 2011, 12:08:25 »
witam
nie w xsarze ale w xanti hdi 109KM zmienialem z polsyntetyka na syntetyk przy ponad 200kkm przebiegu. auto kupilem od 1 wlasciciela w polsce (ilu bylo we francji nie do ustalenia). przy kupnie x byla na polsyntetyku. dojezdzilem do wymiany i zalalem 5w40 forda (OLEJ SILNIKOWY FORD 5W40 5L A3/B4 505.01). zero jakichkolwiek problemow. przy wymianach co 20kkm zero dolewek. 2 kolejne wymiany rowniez fullsyntetyk ale Total (QUARTZ 9000 5W40 5W-40). przez te trzy zmiany nie zachodzila koniecznosc dolewek.

pozdr
viwaldi

Offline Błażej Szałata

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Wąsosz
  • Posiadany samochód: Xsara 1,6 - 16v - 2001r
  • Zainteresowania: wiadomo citroeny i wszystko co z nimi związane
  • Miejscowość: Wąsosz
Re: wymiana polsyntetyku na syntetyk
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 19, 2012, 19:59:14 »
Czytam i czytam te wątki i dalej nie wiem :)
Musze zrobić wymianę oleju i oczywiście filtrów. Z tego co wyczytałem to nawet jak przejdzie się z semi na ful syntetyka to nic strasznego się nie powinno stać. Najgorsze jest to, że nie wiem co mam wlane do silnika. Autko kupiłem, ma przebieg 180tyś. W książce serwisowej mam, że do 120tys Xsara była serwisowana w jakimś ASO citroen. Pod komorą jest jakaś nalepka TOTAL - ale żadnych km wymiany oraz specyfikacji oleju.

Doradźcie coś lać fula ?
Jak tak to jaki znalazłem 2: http://allegro.pl/olej-motul-8100-x-cess-5w40-5l-5w-40-megapromocja-i2147518648.html
http://allegro.pl/total-quartz-9000-5w40-energy-5l-mamy-filtry-tanio-i2152816631.html
Może jak są nalepki totala to lepiej totala natankować?
Był ZX - Xsara1 - Megane2
Jest XSARA 2 - 2001 - 1,6 16v + Golf5 1,9tdi

Offline Mateusz Orynicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara ph1 18.8V
  • Miejscowość: Police
Re: wymiana polsyntetyku na syntetyk
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 19, 2012, 20:19:48 »
Zalej taki jak podaje producent
Pozdrawiam.
____________________________
Życze niskich kosztów naprawy...:evil:

Offline Bartek Jaszkul

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 024
  • Skąd: b. merzdorf
  • Posiadany samochód: były 2 Xsary i BX, a jest cukierek czyli Clio
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: b. merzdorf
Re: wymiana polsyntetyku na syntetyk
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 22, 2012, 09:21:34 »
W mojej firmie mamy wiele służbowych aut. Wszystkie jeżdżą na oleju syntetycznym, a parę z nich ma już ponad 500 tys. km zrobione. Żaden nie miał robionego remontu generalnego silnika.
Model: Mitsubishi Carisma I `98 Wersja: LS Silnik: 1.8GDI (5) (280kkm)

125KM:
14KM:

Offline Krystian Wojtyczka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Xsara VTS 2.0i 16V RFS;]
  • Miejscowość: Wrocław
Re: wymiana polsyntetyku na syntetyk
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 22, 2012, 11:13:57 »
Motul lepszy jakościowo, ja mam w dwóch autach i jestem zadowolony, kup dodatkowo płukankę liquid moli i będzie cacy:)
Sprzedam Citroen Xsara VTS Sport



SNOWBOARD

http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=11870825

Offline Błażej Szałata

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Wąsosz
  • Posiadany samochód: Xsara 1,6 - 16v - 2001r
  • Zainteresowania: wiadomo citroeny i wszystko co z nimi związane
  • Miejscowość: Wąsosz
Re: wymiana polsyntetyku na syntetyk
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 18, 2012, 09:52:14 »
No i wymieniona oliwa z nieznanego na syntetyk total 5w40 9000. Narazie nic się nie dzieje, olej na bagnecie jest dość czysty więc możliwe jest, że wcześniej był zalany syntetyk. Po mojemu to gdyby był zalany gorszy olej, który tak jak piszecie tak dobrze nie płucze silnika podczas pracy to syntetyk od razu wypłukałby wszystkie syfki i zrobił się momentalnie czarny.
Jeszcze tylko rozrząd w sobotę i będzie cacy :)
Był ZX - Xsara1 - Megane2
Jest XSARA 2 - 2001 - 1,6 16v + Golf5 1,9tdi

Offline Tomasz Miałowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Xsara 2 Kombi 90Hdi 2004
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: wymiana polsyntetyku na syntetyk
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 18, 2012, 12:25:57 »
Ja w swojej xsarze zmienilem 25 k mil temu z polsyntetyku na syntetyk, potem jeszcze z 2 razy, mam teraz 119 k i nic sie nie dzieje wszystko gitara :)