Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Użytkownicy C5 sprawdźcie swoją wiązkę elektryczną, która zasila pompę LDS/BHI!  (Przeczytany 46722 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Piwnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 231
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Opel Astra 1.9 CDTi 120 KM
  • Zainteresowania: urbanistyka
  • Miejscowość: Wrocław
Ja wlasnie zrobilem weryfikacje u Siebie, i jest tak ze zaizolowana zostala przez ASO wiazka z przodu wpinajaca sie od strony lampy, taki pek kabli kolorowych! Co ciekawe ktos pomyslal jak konstuowal C5 i krzyzuje sie ona razem z peszlem kabli od lampy...co za geniusz!

Ja naliczylem juz 10 przypadkow wraz z moim przecierania sie kabli!!!

A wiec raz jeszcze sprawdzac wiazki i rzpowszechniac info wszedzie gdzie sie da!!!
SPRAWDŹ WIĄZKĘ PRZY POMPIE ZAWIESZENIA!

Cytryna sprzedana,...zakupiony Opel Astra...służę wiedzą, której tutaj nabyłem...

Offline Piotr Guziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 MKI Break SX 2.0 HDI 2004
  • Miejscowość: Szczecin
Mam takie pytanie odnośnie tych przetarć - o co ta wiązka się przeciera ? Dzisiaj wymieniałem właśnie prawą żarówkę w mojej cytrynce '04 i tyle ile dałem radę podglągnąć bez demontażu lampy przewody wydają się całe - od kostki odchodzą te 2 grube,  są tak jak na zdjęciach w czarnej izolacji lecz u mnie po kilku cm łączą się z jakąś drugą wiązką i zaraz po tym połączeniu są przypięte czarną opaską zaciskową do jakiegoś elementu nadkola - na tyle ile byłem w stanie starałem się je poruszać i za bardzo się nie da. Peszel od wiązki która idzie do lampy jest dobre kilka cm dalej i moim zdaniem nie ma szans się obetrzeć o wiązkę od pompy.
Czyżby w młodszym roczniku MKI poprawili mocowanie owej wiązki ?
Ogólnie bez demontażu lampy widać około 10 może 15 cm tych przewodów i później wchodzą one pod zbiorniczek, widoczne są nad zbiorniczkiem i widać jak wychodzą z komory silnika w stronę kabiny.
Czy na tym niewidocznym odcinku mają szansę się gdzieś przetrzeć ?

Pozdrawiam

Offline Patryk Liber

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 295
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 GP 1.6 HDi 2014r 115 KM
  • Miejscowość: Warszawa
U mnie przetarcia były w zaznaczonym miejscu na zdjęciu

Offline Wojciech Moszczynski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Posiadany samochód: C5 2001 2.0 SX Berline
Po lekturze tego wątka sprawdziłem u siebie i potwierdzam, że jest taki problem - ocieranie kabli zasilających pompę BHI następuje o pokrywkę reflektora od żarówki H7. Dzieje się tak bo pompa BHI jest na gumach i się kołysze.

Uszkodziło mi tylko taśmę izolacyjną - same kable były czyste. Mam MkI z 2001.

Offline Tomek Czajka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 476
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 V6 Benzyna
  • Miejscowość: Kraków
Ja też sprawdziłem u siebie i u taty (V6 3.0 2003r). U mnie była wytarta ta izolacja zewnętrzna wiązki o kostkę o lampy. U taty wiązka szła trochę inaczej i to ona z kolei otarła izolację dwóch przewodzików od postojowych świateł.

Offline Paweł Maroń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 2001 2,2 HDI 4HP20
  • Miejscowość: Bytom
witam, u mnie wiazka lekko przetarta z widocznymi kolorami przewodow, przecierala sie o rant karoserii, natomiast zasilanie pompy przetarty przewod minusowy, przetarty o obudowe reflektora

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Witam!! Zaniepokojony licznymi postami i ja w wolnej dzisiaj chwili postanowiłem tam zajrzeć. U mnie nie ma powodów do nie pokoju wszystko ładnie idzie w uchwycikach nigdzie nie ma kontaktu bezpośrednio wiązki z blachą itd. Nic nie jest przetarte izolacja calutka nienaruszona. Dobrze to wygląda. Auto jest krajowe i nigdy nie było bite.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Łukasz Piwnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 231
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Opel Astra 1.9 CDTi 120 KM
  • Zainteresowania: urbanistyka
  • Miejscowość: Wrocław
Tak więc po dłuższej ciszy TVN Turbo się odezwało...

na daną chwilę będę wysyłał zdjęcie swojej spalonej pompy zawieszenia, jeśli ktoś chce wysłać mi zdjęcia przetartych kabli lub też jeśli komuś się spaliła pompa i ma jej zdjęcie proszę o jego wysłanie tym bardziej. Zdjęcia proszę słać na mój adres: [email protected]

jeśli się da z krótkim opisem rocznik, przebieg, silnik i jakiej wielkości było uszkodzenie!

ważna rzecz, że na daną chwilę jest potwierdzone 12 przypadków takiego przetarcia w tym jeden najcięższy czyli mój ze zwarciem, nie wiem jak podchodzić do płonących C5-tek dlatego właśnie ich nie wliczam...gdyż nie można stwierdzić czy to pompa czy coś innego...

w każdym razie...

zdjęcia od Was włączę jako załącznik do maila.

zobaczymy co z tego wyniknie, ja ze swojej strony zadeklarowałem możliwość opowiedzenia wszystkiego przed kamerą...sprawa się toczy i zobaczymy gdzie się dotoczy...

no i na sam koniec kilka fotek mojej pompy i sprawnej z zaznaczeniem co się stopiło...





i sprawna pompa:

SPRAWDŹ WIĄZKĘ PRZY POMPIE ZAWIESZENIA!

Cytryna sprzedana,...zakupiony Opel Astra...służę wiedzą, której tutaj nabyłem...

Offline Adam Kisielewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 2.2HDI kombi
  • Miejscowość: Lublin
Witam
To ja jestem kolejnym przypadkiem przetarcia wiązki zasilającej pompę LDS. Jakiś czas temu wymieniałem żarówkę i zauważyłem przetarte kable w wiązce z tymi drobnymi kabelkami ale tego kabla od zasilania nie sprawdziłem.
Właśnie pojawił mi się komunikat o niskim ciśnieniu i muszę to rozebrać głębiej. Od czasu do czasu pompa się uruchomi i podpompuje ciśnienie. Mama nadzieje że to tylko te kable.

pozdr Adamo

Offline Łukasz Piwnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 231
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Opel Astra 1.9 CDTi 120 KM
  • Zainteresowania: urbanistyka
  • Miejscowość: Wrocław
Suspension Presue Fault?

Jeśli tak to czym prędzej zabierz się za sprawdzenie kabli zanim Ci się zrobi zwarcie i Twoja pompa będzie wyglądać jak moja powyżej!!!
SPRAWDŹ WIĄZKĘ PRZY POMPIE ZAWIESZENIA!

Cytryna sprzedana,...zakupiony Opel Astra...służę wiedzą, której tutaj nabyłem...

Offline Adam Kisielewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 2.2HDI kombi
  • Miejscowość: Lublin
tak, ten sam komunikat.
Wszystko sprawdziłem ale zwarcia nie ma i tylko były lekkie otarcia na tej wiązce z cienkimi kabelkami.
Pojechała dziś cytryna do ASO.
Oj widzę że ciągle trzeba dłubać przy tym samochodzie.
Chyba czas wejść w niemiecki samochód bo za dużo francuzy pożerają kasy. Zima były takie dni że miałem choinkę na desce rozdzielczej i przy odpaleniu pikał komunikatami przez chwile długa :)

Offline Łukasz Piwnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 231
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Opel Astra 1.9 CDTi 120 KM
  • Zainteresowania: urbanistyka
  • Miejscowość: Wrocław
C5 jest fajnym autem i odwdziecza sie jak sie o niego dba...

porownujac moja C5 z Vectra 1.9 cdti 2006 mojego tescia stwierdzam ze wcale wiecej nie kosztuje utrzymanie C5 niz Vectry...
SPRAWDŹ WIĄZKĘ PRZY POMPIE ZAWIESZENIA!

Cytryna sprzedana,...zakupiony Opel Astra...służę wiedzą, której tutaj nabyłem...

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
I ja w tym tygodniu mam zamiar sprawdzić swoją wiązkę. Przy okazji wymiany żarówek H7 i w5w sprawdze jaki jest stan kabli w mojej CePiątce.

Szykuje mi się wyjazd parę tys. km i nie chciałbym mieć przygód z nią...

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Ja u siebie przy okazji wymiany wszystkiego :) sprawdziłem swoja wiązkę i były małe przetarcia izolacji. Zaizolowałem porządnie taśmą i włożyłem w peszel więc zostało to dobrze zabezpieczone i myslę, że nie bedzie powodu do ponownego zaglądania tam.

Offline Dominik Kołcio

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDi MKI 2003
  • Miejscowość: Wrocław
Witam,

sprawdziłem u siebie (C5 exclusive 2.2 HDi, listopad 2002) problematyczne miejsce. Muszę stwierdzić że nie ma u mnie możliwości przetarcia się tych przewodów, bo są solidnie przez fabrykę pomocowane spinkami i oddzielone od siebie.
Mam auto które nie było bite ani rozbierane w tym miejscu i wszystko jest tak jak wypuściła fabryka.

Mam więc małą prośbę do osób które wykryły u siebie taką przypadłość żeby pisały przy okazji czy ich auta były w tym miejscu rozbierane/składane. Niestety mam wrażenie, że opisywane w tym wątku przypadki przetarć są raczej efektem nie przykładania się do składania aut po naprawie, a zwłaszcza do wiązania i przypinania okablowania dokładnie tak jak to zrobiła fabryka niż błędem fabrycznym.

pozdrawiam,
Dominik

Offline Mariusz Kawalec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 71
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 kombi 12/2003r. 2.0 EW10J4 136KM LPG BRC Sequent24
  • Zainteresowania: elektronika, muzyka,
  • Miejscowość: Mielec
Witam.
Sprawdziłem kiedyś w swojej C5 i też zaczynało przecierać, a auto jest bezwypadkowe i nikt tam nic nie robił. Widać, że fabryka nie zadbała o solidność wykonania.
Pozdrawiam Mariusz

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Przy wymianie żarówek postanowiłem przy okazji sprawdzić stan swojej wiązki elektrycznej. Co się okazało:
1. przetarć brak
2. Każda wiązka zaizolowana
3. Dodatkowo założone peszle

Przynajmniej to jesk ok w mojej cytrynie...
A przy okazji zobaczyłem że mam mało płynu LDS więc jadę zaraz do sklepu i robie jej wielką dolewkę :)

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Witam , wszystkich. Czy ten problem dotyczy też MkII? bo widze że piszą w temacie właściciele MkI .Pozdrawiam

Offline Łukasz Piwnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 231
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Opel Astra 1.9 CDTi 120 KM
  • Zainteresowania: urbanistyka
  • Miejscowość: Wrocław
Jako rozpoczynający temat powiem tak, nie wiem natomiast co Ci szkodzi sprawdzić...napisałem w temacie Mk I gdyż mam C5 z tego wypustu, nie wiem czy ktoś z Mk II miał taki problem natomiast nie od dziś wiadomo, że zapobiegać jest lepiej niż leczyć więc maska w górę, osłony na bok i zobacz czy coś Ci się nie przeciera przy pompie zawieszenia... ;)
SPRAWDŹ WIĄZKĘ PRZY POMPIE ZAWIESZENIA!

Cytryna sprzedana,...zakupiony Opel Astra...służę wiedzą, której tutaj nabyłem...

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Witam ! Mam MkII z 2005r i sprawdziłem dzisiaj te wiązki - jest ok ! Są one tak pociągnięte , że ta od silnika pompy z żadną inną się nie ociera.

Offline Łukasz Piwnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 231
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Opel Astra 1.9 CDTi 120 KM
  • Zainteresowania: urbanistyka
  • Miejscowość: Wrocław
I za to lubię forum...codziennie nowe doświadczenia...i pewnego rodzaju ułatwienia w codziennym użytkowaniu naszych C5-tek... ;)
SPRAWDŹ WIĄZKĘ PRZY POMPIE ZAWIESZENIA!

Cytryna sprzedana,...zakupiony Opel Astra...służę wiedzą, której tutaj nabyłem...

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
I tak być powinno. Im więcej osób przeczyta ten wątek i weźmie się za sprawdzenie swojej wiązki elektrycznej, tym mniejsze szanse na przykrą sytuację, jaką jest pożar...

Ja u siebie systematycznie co jakiś czas będę sprawdzał czy stan okablowania się nie zminia, tak dla swojego świętego spokoju...

Offline Ryszard Żerdzicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,2 HDi 2003
  • Miejscowość: Wrocław
Sprawdziłem w mojej cytrynie ...i jest przetarcie na wiązce od lampy!!!! dzisiaj to usunę... niestety moje autko przebywało u lakiernika i blacharza ....
Fan cytryny miałem : Cx-X2, Bx-X2, Xm-X2, Zx-a, Xantia , Berlingo X2.
Obecnie:
C5 2,2 HDI

Offline Kamil Kozak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Daihatsu Applause II 1.6 16v
  • Miejscowość: Szczecin
Witajcie! Sprawdziłem swoją C5 i okazało się, że w jednym miejscu izolacja była przetarta. Wszystkie kable idą w plastykowych zaczepach, więc potwierdziła się moja teza o bezwypadkowości auta. Przetarcie wystąpiło w okolicy osłony żarówki H7 i BHI- najprawdopodobniej BHI jest sprawcą zamieszania, gdyż kołysze się, zatem w tracie jazdy przeciera izolację.
Był:
Daihatsu Applause 1.6 16v 1994 r.
Ford Escort 1.6 16v LPG 1995 r.
Fiat Brava 1.2 16v 2000 r.
Citroen C5 2.0 HDI 2002 r.
Jest:
Daihatsu Applause II 1.6 16v 1999 r.
Seat Cordoba 1.6i 1995 r.

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Odkopię, bo zagineło (trochę szukania było), a sprawdziłem w drugiej cytrynie (2.0 benzyna '03) i tu była to najwyższa pora..

Przetarte 2 kabelki dochodzące do lampy (co powodowało jakiś czas temu przy pierwszym śniegu wariacje świateł), zaizolowane oddzielnie (3ci też już zaczynał się przecierać), powinno być ok.

Do tego przy pompie przetarte 2 kabelki obok siebie - dziwie się, że nie zrobiły zwarcia jeszcze, choć to na szczęście sterowanie pompy (wiązka kilkunastu kabelków), a nie zasilanie.. Nie mniej zaizolowane porządnie, wiązka odsunięta od lampy i zamocowana trochę inaczej..

Warto rzucić u siebie okiem - na spokojnie, w chłodnej hali garażowej (+7 wg cytryny) 30min roboty..
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)