Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Użytkownicy C5 sprawdźcie swoją wiązkę elektryczną, która zasila pompę LDS/BHI!  (Przeczytany 46858 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Olszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.2HDI Tourer Exlusive 13' & C4 VTS 2.0 16V 05'
  • Miejscowość: Warszawa
W moim C5 MkII znalazłem przetartą wiązkę prowadzącą do wtryskiwaczy, izolacja przetarła się o plastikową pokrywę silnika. Na szczęście sam przewód nie został zbytni naruszony i nadal przewodził.

W pobliżu sprężarki klimatyzacji znalazłem też mocno naruszony (przez tarcie) przewód pneumatyczny łączący jakieś czujniki. Przewód pneumatyczny przecierał się o karbowaną koszulkę ochronną założoną na kilka kabli przechodzących obok.

Offline Łukasz Piwnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 231
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Opel Astra 1.9 CDTi 120 KM
  • Zainteresowania: urbanistyka
  • Miejscowość: Wrocław
Czy można mieć prośbę do ADMINÓW FORUM aby przykleili ten wątek na samej górze forum, aby każdy wchodzący na to forum od razu go widział i prewencyjnie sprawdził swoje kabelki????
SPRAWDŹ WIĄZKĘ PRZY POMPIE ZAWIESZENIA!

Cytryna sprzedana,...zakupiony Opel Astra...służę wiedzą, której tutaj nabyłem...

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Jestem jak najbardziej ZA. Temat ten powinien być wyróżniony na początku forum

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Rozumiem ze bez demontażu zderzaka i lampy niewiele zdziałam? W takim razie sprawdzenie musi poczekac do wiosny bo nie mam warunków...może jakis manual do demontażu zderzaka?

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Do demontażu lampy trzeba zdjąć zderzak (lub przynajmniej rozkręcić go w 3/4.
demontaz zderzaka prosty jak budowa cepa. w nadkolu, tam gdzie sie laczy w nadkolem metalowym zderzak masz srube na plaski srubokret - przekrecasz o 90 stopni i wyjmujesz ja. Na dole zderzaka, kolo kola bedziesz mial torx'a 30. Do tego nad grillem masz 4sruby, tez torx 30. Te bardziej po bokach sa metalowe i wychodza bez wiekszych problemow (chyba ze zardzewieja - ale to wtedy jak z kazda zardzewiala trzeba sobie radzic..), te bardziej w srodku to plastiki - jak krecisz i nie wykreca sie, to podloz pod leb sruby srubokret i lekko podwazajac ja, krec - zacznie wychodzic. Jedyne co moze sie stac to zniszczenie tego plastiku - do dokupienia w sklepie z czesciami do francuzow za ludzkie pieniadze, a bez nich zderzak tez sie trzyma.
Do tego jeżeli masz osłonę pod silnikiem to na styku jej i zderzaka sa 3 sruby od frontu - jedna posrodku, 2 po bokach.
Do zdjęcia lampy wystarczy wymontować 6 z 8 śrub + ew. te pod spodem. Śruby w drugim nadkolu mogą zostać, da się opuścić zderzak nie wyjmując ich i nie zrywając (chyba ze masz grację słonia, ale to się trzeba postarać żeby uszkodzić te śruby/zderzak).
sam zderzak ściągasz do przodu - szczególnie boki, bo przy nadkolu jest zaczepiony - trzeba wysuwac do tylu spokojnie, jak nie idzie to chwile pokombinowac delikatnie i zejdzie.

Lampa to juz pikus - po otwarciu maski widzisz 1 srube 10tke, po zdjeciu zderzaka odnajdziesz jeszcze dwie (patrza na lewa lampe od przodu - prawy dolny rog, tam gdzie dochodzi do grilla i na lewo od lampy, ciut ponizej rogu nadkola). Do tego na gorze, wczepiona plastikiem w nadkole - delikatnie podwaz, aby bron boze nie zlamac! lampe wyciagasz do przodu, odpinasz jedna zlaczke, ktora jest podpieta calosc i masz piękne dojście.
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Łukasz Piwnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 231
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Opel Astra 1.9 CDTi 120 KM
  • Zainteresowania: urbanistyka
  • Miejscowość: Wrocław
Jak tam poszukiwania przecierających się kabelków? Śmieszna sytuacja, ostatnio jadąc autem do domu rodzinnego zaczepiłem przez CB radio innego kierowcę jadącego C5-tką...powiedziałem mu żeby sprawdził swoją pompę zawieszenia i wytłumaczyłem dokładnie dlaczego...ciekawe co wyszło...w każdym razie jest to w miarę fajny pomysł na rozpowszechnienie tematu...;)
SPRAWDŹ WIĄZKĘ PRZY POMPIE ZAWIESZENIA!

Cytryna sprzedana,...zakupiony Opel Astra...służę wiedzą, której tutaj nabyłem...

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Ja spie spokojnie. Moja cytryna jest sprowadzona z NRD tam chyba mieli akcje serwisowa. Wszystkie przewody w okolicy pompy sa zabezpieczone osnowa z grubego materiału
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Piotr Berdychowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: C5 X7 1.6 eHDI sedan oraz C5 X7 1,6 HDI kombi, dawniej C5 mk1 2.0 HDI, C4 1,4 16v, Xsara 1,9 TD
  • Miejscowość: Tarnów
Ja dzisiaj sprawdziłem swoją zakupioną niedawno cytrynę i również ujawniłem przetarcie na wiązce cienkich przewodów sterujących pompą. Wiązka tych kabli nie jest fabrycznie zabezpieczona peszlem i przetarła się ocierając o zakręcaną obudowę żarówki reflektora. Zaizolowałem przetartą wiązkę i spiąłem ją opaską elastyczną z wiązką zasilania świateł w celu uniemożliwienia dalszego przecierania się. Pomimo tego okresowo będę ją kontrolował. Zalecam wszystkim posiadaczom C5-tek sprawdzenie tego newralgicznego miejsca.

Offline Kamil Janus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 333
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: C5 1,8 16V '05; Ka 1,3 '02
  • Miejscowość: Jaworzno
... a możnaby to pokazać poprzez skalowanie zdjęć, tzn. najpierw ogólne zdjęcie komory silnika z zaznaczeniem w którym miejscu znajdują się te kabelki, potem zbliżenie na to miejsce, róznież z zaznaczeniem, a potem te kabelki, które trzeba obejrzeć ...

jestem dumnym posiadaczem C5 MkI od ... 17 godzin i przeraził mnie ten temat, więc chciałbym jak najszybciej to sprawdzić, a nie wiem nawet w którą stronę skierować wzrok po otwarciu maski, więc proszę o łopatologiczne potraktowanie sprawy.
Jest:
       C5 1,8 16V 2005 MkII
       C2 1,1 2006
Był:
       Ford Ka 1,3 2000
       Ford KA 1,3 2002
       AX 1,0 1995 MkII
       C5 1,8 16V 2004 Mk I
       ZX Break 1,6i 1997 Mk II
       AX 1,0 1991 Mk II
       PF 126p 1993

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Kolego, zacznij od miejsca gdzie się znajduje zbiornik z LDS-em. Otwierasz maskę i po lewej stronie masz plastykową osłonę pod którą jest zbiornik z płynem. Szukaj tam wszelkich przetarć na przewodach, uszkodzonych peszli wszystko co Cię będzie niepokoić. Okolice przedniego reflektora i dalej w głąb. Jak będziesz miał jakieś pytania to wal śmiało, rób zdjęcia.

Offline Kamil Janus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 333
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: C5 1,8 16V '05; Ka 1,3 '02
  • Miejscowość: Jaworzno
To tylko zapytam, czy trzeba demontować reflektor i zderzak, czy nie jest to konieczne?
Jest:
       C5 1,8 16V 2005 MkII
       C2 1,1 2006
Był:
       Ford Ka 1,3 2000
       Ford KA 1,3 2002
       AX 1,0 1995 MkII
       C5 1,8 16V 2004 Mk I
       ZX Break 1,6i 1997 Mk II
       AX 1,0 1991 Mk II
       PF 126p 1993

Offline Dariusz Nowak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: C5 [MkI] 1.8 16v 2004r-LPG
  • Zainteresowania: autoelektronika
  • Miejscowość: Chełm
zdemontować trzeba
diagnostyka ****.
Partnerski Warsztat Serwisowy
               STAG

Offline Karol Kozłowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 945
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 2004r. Renault Latitude 2.0DCi 2011r.
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Najpierw zdejmij tą plastikową osłoną i dobrze latarką poświeć, po co od razu "pół" auta demontować



Offline Waldemar Wajsnis

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Pleszew
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Pleszew
Przeczytałem ale za późno aż się boję wizyty u mechanika

Offline Łukasz Piwnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 231
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Opel Astra 1.9 CDTi 120 KM
  • Zainteresowania: urbanistyka
  • Miejscowość: Wrocław
Widzę, że temat dalej aktualny,...jak coś pamiętajcie, trzeba rozpropagować tą informację wśród innych użytkowników żeby nikt już nie miał problemów z przetarciami;
SPRAWDŹ WIĄZKĘ PRZY POMPIE ZAWIESZENIA!

Cytryna sprzedana,...zakupiony Opel Astra...służę wiedzą, której tutaj nabyłem...

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Ja w sobotę na pewno zajmę się tym tematem.
Ale takie pytanie mam:
Odpiąć AKU...a przetarcie traktować taśmą izolacyjną czy czymś innym ??

Offline Łukasz Piwnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 231
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Opel Astra 1.9 CDTi 120 KM
  • Zainteresowania: urbanistyka
  • Miejscowość: Wrocław
Oceń jak wygląda przetarcie jeśli je znajdziesz i zdecyduj czy już pora na wymianę kabelka czy wystarczy tylko izolowanie...

dla bezpieczeństwa odpiął bym ACU :)

apel do adminów, proszę o przyklejenie wątku na górze!!!
SPRAWDŹ WIĄZKĘ PRZY POMPIE ZAWIESZENIA!

Cytryna sprzedana,...zakupiony Opel Astra...służę wiedzą, której tutaj nabyłem...

ameno

  • Gość
Dla tych co jeszcze nie sprawdzili wiązki.
[color=CC3300]KOLEJNA SPALONA C5[/color][/url]

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Panowie a co z MK II?? w zasadzie to ten sam samochod, zatem spawdzac wiazke??
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Ja sprawdzałem u siebie w mkII i wiązka wygląda inaczej niż w mkI. Poza tym jest troszkę inaczej pociągnięta. Co nie znaczy, żeby nie sprawdzać (nawet w mkIII dla świętego spokoju). Niech każdy sprawdzi !!!

Offline Mateusz Miłkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 54
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2002r 2.0 16v LPG
  • Miejscowość: Częstochowa
Aż dziw że producent nie ogłosił jeszcze akcji serwisowej.
Wypadałoby napisać maila do PSA z załączonymi zdjęciami przetartych wiązek i tym spalonym samochodem.
W końcu ze zdaniem i opinią użytkowników klubu - forum Citroena powinni się liczyć... to są ich klienci.

Offline Mirosław Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 535
  • Skąd: Swiętochłowice
  • Posiadany samochód: miałem Cytrynki
  • Miejscowość: Swiętochłowice
Cytuj

Mateusz Miłkowski napisał:
Aż dziw że producent nie ogłosił jeszcze akcji serwisowej.
Wypadałoby napisać maila do PSA z załączonymi zdjęciami przetartych wiązek i tym spalonym samochodem.
W końcu ze zdaniem i opinią użytkowników klubu - forum Citroena powinni się liczyć... to są ich klienci.

Oj naiwny!

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Niekoniecznie wiązka pompy musi byc przyczyną pożaru. W aso twierdzą, że najczęściej dochodzi do niego z powodu uszkodzonego podgrzewacza paliwa w dieslach oraz zwarcia na rozruszniku. Pod tym względem PSA sie nie popisała, ale inne marki też się palą jesli to ma być pocieszeniem :)

Offline Tomasz Dubas

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 299
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Złomy,złomy,jeszcze raz złomy.
  • Zainteresowania: Żona Neevor-a. ;-)
  • Miejscowość: Jaworzno
Miałem przypadek w HDI że zwarciu uległa jedna ze świec żarowych,a że grzeją nieco dłużej niż kontrolka wskazuje,to trochę się narobiło.
Obwód grzania świec nie ma żadnego bezpiecznika,przynajmniej przed 2004 rokiem,kiedy to zamiast listwy na świecach,są cztery osobne przewody (tu nie sprawdzałem podłączenia).
Przewód zasilający jest przykręcony bezpośrednio do klemy plusowej i idzie do obudowy gdzie jest między innymi sterownik świec żarowych.
Przewód się stopił i stopił obudowę akumulatora,a ładowany w czasie jazdy akumulator + otwarte źródło ognia=...
Na szczęście obyło się bez gaśnicy.
Vizeks

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
No to miałeś szczęście, że Ci sie fura nie spaliła. W przypadku zwarcia na świecy rzeczywiście nieciekawie to wygląda. Ciekawe tylko czy przekaźnik nie ma jakiegoś zabezpieczenia na wypadek zwarcia na świecy. Wg mnie przy nadmiernym poborze pradu powinien się wyłaćzyć, ale nigdy tego nie sprawdzałem. W przeciwnym razie byłoby to całkowicie poza kontrolą i mogło spowodować pożar - tak samo jak przy rozruszniku.