Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Użytkownicy C5 sprawdźcie swoją wiązkę elektryczną, która zasila pompę LDS/BHI!  (Przeczytany 46895 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Dubas

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 299
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Złomy,złomy,jeszcze raz złomy.
  • Zainteresowania: Żona Neevor-a. ;-)
  • Miejscowość: Jaworzno
Niestety,w starszych modelach (Xantia,BX) było cos takie jak maxi bezpiecznik,czyli bezpiecznik 80,120A na przewodzie plusowym klemy.
Tutaj nie ma nic takiego,a przekaźnik zwiera tylko styki (przynajmniej w starej wersji,jak już wspomniałem).
Przewód się nie palił,tylko tlił i to było całe szczęście.
Teraz jest bezpiecznik dołożony na tym obwodzie,co polecam każdemu.
Vizeks

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Przekaźnik zwiera tylko styki, ale jest podłączony do komputera i jak opór w obwodzie świec się nie zgadza to ECU odłacza przekaźnik a przynajmniej tak to powinno wyglądać w teorii. U mnie jak spaliły się wszystkie świece przekażnik przestał się właczac a w komputerze był błąd stały przekaźnika zwarcie do plusa lub przerwa. Po wymianie świec wszystko zaczęło działać i błąd dało się skasować.

Offline Tomasz Dubas

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 299
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Złomy,złomy,jeszcze raz złomy.
  • Zainteresowania: Żona Neevor-a. ;-)
  • Miejscowość: Jaworzno
Jak słusznie zauważyłeś "zwarcie do plusa lub przerwa",układ sprawdza tylko czy jest pobór prądu,ale nie sprawdza jaki.
Pokaże ci błąd w przypadku uszkodzenia wszystkich świec,ale nie w przypadku jednej,a już wcale przy zwarciu.
Vizeks

Offline Jerzy Jankowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 257
  • Skąd: Piątnica
  • Posiadany samochód: C5 2,2 HDi Exclusive
  • Miejscowość: Piątnica
Ja też miałem wszystkie 4 świece padnięte i ten sam błąd. Tomcio V6, gdzie dołożyłeś ten bezpiecznik - na dojściu czy wyjściu z przekaźnika?
C5 `01r. 2,2 HDi
były z cytryn: Xantia 2,0i+LPG, Activa 2,0 TCT

Offline Tomasz Dubas

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 299
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Złomy,złomy,jeszcze raz złomy.
  • Zainteresowania: Żona Neevor-a. ;-)
  • Miejscowość: Jaworzno
Zaraz przy akumulatorze.
Jako że spory prąd tam płynie i to dosyć długi czas,to zastosowałem oprawkę bezpiecznikową jakie są wykorzystywane w zestawach audio HIFI.
Całość jest wodoszczelna,a prądy płynące są obojętne dla tej oprawki.
Jak dobrze pamiętam,brązowy przewód dokręcony do klemy aku.
Vizeks

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Wg mnie byłoby to troche bez sensu gdyby układ sprawdzał czy jest pobór prądu a nie miał wpisane że np. powyżej 90A ma odciąć przekaźnik skoro przy braku poboru prądu to robi. Chyba, że zwarcie nie jest na tyle trwałe, że pobór prądu jest ograniczany przez rezystancje styku. W sumie zestaw nowych świec ma rezystancję ok. 0,3 Ohma więc też nie jest to duży opór. Ja u siebie też się zastanawiałem nad bezpiecznikiem tylko problemem był dobór oprawki, która by to wytrzymała. Została mi jedna puszka z dużymi bezpiecznikami znad BSI, ale nie wiem czy jeden bezpiecznik byłby w stanie to obsłużyć a przy połaczeniu równoległym to róznie bywa no i jest dość duża i nie wodoszczelna. Zobaczę jak wygląda ta oprawka do hifi. Kiedys miałem taki przypadek, że po założeniu bezpiecznika chyba 60A do instalacji hifi gdy zrobiło się zwarcie na przewodzie to przewód się powoli palił a bezpiecznik wytrzymał z tym, że dzieje się tak głównie gdy przewody mają spore długości i mniejsze przekroje, tutaj powinno to zdać egzamin.

Offline Jerzy Jankowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 257
  • Skąd: Piątnica
  • Posiadany samochód: C5 2,2 HDi Exclusive
  • Miejscowość: Piątnica
Bo to raczej nie kontroluje przepływu (natężenia) a jedynie oporność obwodu i jeśli jakaś występuje (choćby jedna świeca sprawna) to obwód się zamyka i prąd płynie. Ale swoją drogą, zdziwiony jestem, że tam nie ma żadnego bezpiecznika. Listwa łącząca świece jest metalowa, bez żadnej osłonki i w sumie nietrudno,żeby jakieś zwarcie wystąpiło... Tomcio, jaki bezpiecznik zastosowałeś, tzn. ile amper?
C5 `01r. 2,2 HDi
były z cytryn: Xantia 2,0i+LPG, Activa 2,0 TCT

Offline Tomasz Dubas

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 299
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Złomy,złomy,jeszcze raz złomy.
  • Zainteresowania: Żona Neevor-a. ;-)
  • Miejscowość: Jaworzno
Jeśli dobrze pamiętam to chyba 80A,trzeba policzyć i wyjdzie,ale coś koło tego.
Działa do dziś już jakieś 3 lata,a ja śpię spokojnie.
Vizeks

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Nowe świece ciagną ok. 76A więc jeśli bezpecznik 80A Ci wytrzymuje to albo któraś jest spalona albo się już trochę wypaliły i nie mają pełnej sprawności (zwiększyła się rezystancja). Zakładając, że świece działają do 3 minut po odpaleniu to przy nowych świecach trzeba by założyć bezpiecznik ok. 100A aby wytrzymał.

Offline Tomasz Dubas

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 299
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Złomy,złomy,jeszcze raz złomy.
  • Zainteresowania: Żona Neevor-a. ;-)
  • Miejscowość: Jaworzno
Pamiętaj że pobór jest zależny od kilku czynników,a podawany jest zazwyczaj maksymalny możliwy pobór prądu.
Przy zakładaniu bezpiecznika,wymieniłem oczywiście wszystkie świece,aby zminimalizować podobną usterkę ponownie.
Świece sprawdzone pół roku temu,dalej wszystkie sprawne,więc wierz lub nie,ale jestem raczej praktykiem,nie teoretykiem.
Wiem że mierzyłem pobór prądu podczas montażu,mierzyłem pobór każdej ze świec,sprawdzałem przekaźnik (on również mógł być uszkodzony) i dałem bezpiecznik,jaki wtedy wychodził z obliczeń.
Nie zaglądałem tam od prawie 3 lat,ale aż sprawdzę wkrótce i dam znać.
Nie jest dla mnie problemem wymienić bezpiecznik,jeśli będzie zbyt słaby.
Nie chciałem dawać bezpiecznika "z zapasem",ponieważ raz się udało,drugi raz już może się nie udać.
Vizeks

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Fakt, że ja nie mierzyłem rzeczywistego prądu, być może idzie go troche mniej, ale mierzyłem rezystację każdej świecy i miała tak jak w specyfikacji 0,9 Ohma więc prąd również powinien być jak w specyfikacji- 18,5A.Być może założyłeś inne świece o mniejszym poborze np. NGK (przynajmniej z ich specyfikacji tak wynika). Przy Beru i Equem pisze, że pobierają 18,5A/szt i tam nie ma, ze maksymalnie bo swiece albo grzeja na max albo wogóle. Natomiast z biegiem czasu świeca się wypala i wzrasta jej opór. Powyżej 5 Ohm powinno sie taką świecę wymienić gdyż chociaż jest sprawna to nie ma już swoich parametrów.

Offline Karol Kozłowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 945
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 2004r. Renault Latitude 2.0DCi 2011r.
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza



Offline Łukasz Piwnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 231
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Opel Astra 1.9 CDTi 120 KM
  • Zainteresowania: urbanistyka
  • Miejscowość: Wrocław
Dokładnie to samo miałem wkleić!!!!!!!!!

Wiązka na 200% - a pamiętam jakiś czas temu jak rozmawiałem z TVN Turbo i powiedzieli, e słaby materiał... ;)
SPRAWDŹ WIĄZKĘ PRZY POMPIE ZAWIESZENIA!

Cytryna sprzedana,...zakupiony Opel Astra...służę wiedzą, której tutaj nabyłem...

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Zara zara panowie, wszak to MkII, a tam wiązka inaczej idzie.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Pokazałem żonie ten artykuł...powiedziała, że sama już cepiątką nigdzie nie pojedzie ;)
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Cytuj

Maciej Słowik napisał:
Pokazałem żonie ten artykuł...powiedziała, że sama już cepiątką nigdzie nie pojedzie ;)


Patrz a ja mojej kobity sie doprosić nie mogę, żeby na prawko poszła.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Paweł Łukasik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v pb
  • Zainteresowania: Samochody :)
  • Miejscowość: Kraków
Hej.

Czy mógłby ktoś wrzucić zdjęcie, na które kabelki od góry (tak z dalsza, z zaznaczonymi) mam patrzeć po zdjęciu plastikowej osłony nad hydrauliką? Wiem, że wrzucaliście zdjęcia ale z dość bliska i nie wiem, czy to znajdę, bo nie zawsze są jakieś punkty orientacyjne na nich. Chciałem na razie sprawdzić to co da się sprawdzić bez zdejmowania zderzaka, po prosu tak od góry looknąć. Ew., jeśli mogę Was prosić, napiszcie też gdzie mam dokładnie zaglądnąć, czy między błotnik a zbiornik, pompę, czy między reflektor a zbiornik.

Dokładniej to sprawdzę jak zrobi się cieplej albo poproszę mechanika, żeby to sprawdził przy okazji. W sumie mogłem to zrobić, jak był wymieniany rozrząd, ale nie pomyślałem ;C

Offline Paweł Łukasik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v pb
  • Zainteresowania: Samochody :)
  • Miejscowość: Kraków
Hej, sprawdziłem tak od góry z lusterkiem teleskopowym większość tych kabelków, ale na moje oko tam nie ma się co przecierać. Większosć okablowania dookoła tych zbiorniczków jest w grubych peszlach lub przynajmniej warstwie tasiemki izolacyjnej, jedynie gdzie wystają to przy wpięciach do reflektorów i jeszcze za zbiorniczkiem przy wpięciu do kostki czy czegoś podobnego :P

Więc nie wiem, gdzie by isę to mogło przecierać, to wszystko nie wygląda, jakby się gdziekolwiek miało ruszyć podczas jazdy, jest poprzypinane do karoserii dosyć ciasno, chyba, że w środku tych peszli? ALe to bym musiał to wszystko rozbebeszać?

Offline Paweł Łukasik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v pb
  • Zainteresowania: Samochody :)
  • Miejscowość: Kraków
Kolejna ofiara... :

http://allegro.pl/show_item.php?item=6134289884#c4049df118

A temat dalej nie przypięty.

Offline Sławomir Wysokiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citronen C 5 Mk III rocznik 2008. 2.0 HDi (RHR (DW10BTED4)
  • Zainteresowania: Różnorakich wiele.
  • Miejscowość: Mazowieckie okolice.
O kurka wodna  ??? ! Z samego rana jak tylko wstanę zasuwam do wczoraj zakupionego samochodu i zdam Wam relację z moich działań.

Offline Paweł Walas

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 131
  • Skąd: WWL
  • Posiadany samochód: C5 MKIII 2.0 HDI sedan 2012 + Clio2PH2 1.416V 2002
  • Zainteresowania: Klub Cytrynki
  • Miejscowość: WWL
Ciekawi mnie czy przypadkiem nie poprawili tego w fabryce, jeszcze pod koniec MKI.
Masz ostatni wypust bo 2004r.
Ja mam listopad 2003r. po przeczytaniu tego wątku też tam zaglądałem, ale naprawdę nie mam się do czego przyczepić.
Oczywiście zajrzeć nie zaszkodzi, a wręcz trzeba.
wald0

Offline Sławomir Wysokiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citronen C 5 Mk III rocznik 2008. 2.0 HDi (RHR (DW10BTED4)
  • Zainteresowania: Różnorakich wiele.
  • Miejscowość: Mazowieckie okolice.
Zgodnie z obietnicą zajrzałem, ale bez ściągania zderzaka na razie i u mnie wygląda to dokładnie tak jak na zdjęciach.
A przy okazji: wie ktoś do czego służy ta luźna wtyczka na zdjęciu nr. 3 ?

Offline Rafał Krupiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Skąd: Bretten
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 Exclusive bj. 04/2002 210KM
  • Zainteresowania: Informatyka, Web
  • Miejscowość: Bretten
Ja teoretycznie nic z góry nie widziałem, dopiero jak ściągnąłem lampę ujrzałem przetarte kable 2 sztuki do samej miedzi i jeden już zaczęty. Nie były to przewody zasilające pompę ale na wszelki wypadek zarobiłem je na nowo.  Teraz są ułożone w troszkę inny sposób i maja przerwę ok 3 cm od lampy o którą wcześniej zachaczala
Citroën C5 3.0i V6 24v 210KM (ES9J4S) BVM 5 bj. 04/2002

Offline Sławomir Wysokiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citronen C 5 Mk III rocznik 2008. 2.0 HDi (RHR (DW10BTED4)
  • Zainteresowania: Różnorakich wiele.
  • Miejscowość: Mazowieckie okolice.
W weekend zajrzę i pod lampę, może nawet ściągnę zderzak o ile dam radę sam to zrobić.

Offline Kamil Halinowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C4 II 2011r 1,6 HDI 92KM, Citroen C4 Grand Picasso I 2008r 2.0 HDI 138KM MCP Exclusive
  • Miejscowość: Świdnik
Jest:
-Citroen C4 II (B7) 2011r 1,6 HDI 92KM
-Citroen C4 Grand Picasso I (UA) 2008r 2.0 HDI 138KM MCP Exclusive

Było:
-Citroën C5 I 2002r liftback 2.0 16v LPG   
-Mazda MPV 2004r 2.0 CiTD