Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Użytkownicy C5 sprawdźcie swoją wiązkę elektryczną, która zasila pompę LDS/BHI!  (Przeczytany 46407 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Piwnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 231
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Opel Astra 1.9 CDTi 120 KM
  • Zainteresowania: urbanistyka
  • Miejscowość: Wrocław
Witam wszystkich!

po ostatnich przejściach w mojej cytrynie C5 proszę, błagam i namawiam was do sprawdzenia w jakim stanie jest wasza wiązka zasilająca pompę zawieszenia. Dlaczego???

Otóż temat był już wałkowany w dwóch wątkach:

Klub Cytrynki - Pożar

oraz

klub Cytrynki - Wyświetliło komunikat suspension presue fault

ale chcę to napisać w jednym miejscu aby każdy zobaczył, przeczytał i sprawdził a więc teraz najważniejsze o co chodzi:

W mojej cytrynie nastąpiło zwarcie na wiązce zasilającej pompę zawieszenia ze względu na to iż się ona przetarła! Przecierała się ładnych parę lat jak sądzę!! Spaliło mi pompę, stopiło wiązkę zasilającą oraz gniazdo wpięcia zasilenia do pompy LDS. Zdjęcia pompy zamieszczę może w weekend jak znajdę czas!!!

Diagnoza z ASO brzmiała:

Przetarcie wiązki elektrycznej (powiązana z ta główną co jest w samochodzie) doprowadzajacej zasilanie do pompy BHI spowodowalo zwarcie (przewod przetopiony). Oprocz tego zwarcie spowodowalo spalenie pompy. Nie wybilo zadnego bezpiecznika gdyz bezpiecznik za to odpowiedzialny jest zbyt duzy 40A. Wiązka znajduje się tuż obok kabla zasilającego lampę przednią prawą. Przeciera się gdyż nie jest w osłonce! Gdy juz jest przetarta to np.: podczas najechania na dziurę czy tez ruszenia, przesuniecia jej podczas wymiany chociazby zarowki powoduje zwarcie z masą!!! Znane są przypadki, że kabelek się tlił i nastąpił pożar! W ASO powiedzieli, ze jest to wada cytryn C5 chyba Mk I i nie było akcji serwisowych ale za kazdym razem gdy ingeruja w przod auta to sprawdzaja ta wiazke!

Z wątku pożar wypowiedź innego klubowicza dotycząca wiązki!

"Kurczę jak to przeczytałem, pobiegłem od razu sprawdzić stan wiązki w okolicach pompy LDS... i ku mojemu zdumieniu przewody zasilające pompę są wytarte poprzez wiązkę idącą do reflektora... wydaje mi się że przetarciu może jednak ulec wiązka idąca bezpośrednio po blasze obok zbiornika LDS... bo nie jest zabezpieczona peszlem lecz owinięta tylko taśmą. W innych miejscach nie sprawdzałem" - Sebastian Sobula.

Podsumowując SPRAWDŹCIE SWOJE WIĄZKI! w okolicy pompy LDS!!

Jeśli ktoś ma możliwość niech zrobi zdjęcie i zamieści w którym miejscu sprawdzać! Ja postaram się w weekend parę fotek cyknąć i zamieścić!

Do adminów proszę o nie kasowanie tego wątku gdyż w moim przekonaniu jest to wątek przydatny dla wszystkich i moze zaoszczedzic stresow i nieprzyjemnosci!
SPRAWDŹ WIĄZKĘ PRZY POMPIE ZAWIESZENIA!

Cytryna sprzedana,...zakupiony Opel Astra...służę wiedzą, której tutaj nabyłem...

Offline Michał Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Konstancin-Jeziorna
  • Posiadany samochód: jest S-max 2.0 tdci 185KM był C5 kombi 2.2HDI 2002r
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Dzięki za informację i ostrzeżenie.

Podpinam się pod prośbę Pawła.
Z opisu Twojego przypadku w drugim wątku wynika, że zostało rozebrane pół przodu samochodu.
Fotki lub choćby opis miejsca w którym może przetrzeć się wiązka będą bardzo pomocne, bo może obejdzie się bez konieczności rozebrania przodu.


Udanego dnia,
Michał

Offline Dariusz Nowak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: C5 [MkI] 1.8 16v 2004r-LPG
  • Zainteresowania: autoelektronika
  • Miejscowość: Chełm
Witam, postanowiłem rano zabrać się za poszukiwanie przetartych przewodów. Zdemontowałem prawą stronę zderzaka, prawą lampę żeby mieć pompę jak na lepiej widoczną. Poszukiwania zacząłem od kostki z dwoma kablami od pompy, zobaczyłem że izolacja na przewodach jest tłusta i miękka, zdjąłem ją i znalazłem dwa miejsca na których izolacja była przetarta aż do miedzianego przewodu. Do zaizolowania przewodów użyłem dwóch kawałków peszla. Zwykła taśma się nie nadaje, jest w tym miejscu zawsze trochę LDS gdy ktoś nie umiejętnie nalewa go do zbiorniczka i ścieka on na te przewody. Następnie zająłem się drugą instalacją od sterownika pompy jest tak na oko ze 20 przewodzików cienkich, podobnie jak przy grubych przewodach izolacja z taśmy orginalna była mokra i tłusta, postanowiłem ją na odcinku 30cm zdjąć i tu również znalazłem jeden przetarty przewodzik, można by powiedzieć że urwany bo trzymał się tylko na trzech włoskach przewodu miedzianego. Tu do pracy wkroczyła lutownica, było trzeba zlutować przerwane miejsce. Podobnie jak i przy cienkim przewodzie nałożyłem gruby peszel. Moim zdaniem naj większe ryzyko powstania zwarcia jest na dwóch grubych przewodach jest tam stałe 12V
diagnostyka ****.
Partnerski Warsztat Serwisowy
               STAG

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Darek, czy mógłbyś uszczegółowić w których miejscach miałeś te przetarcia, bo szczerze mówiąc na zdjęciach specjalnie nic nie widzę, a te peszle wyglądają na fabryczne, a nie na nowo założone.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Adam Mendyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: C5 1,8 2003 BRC Sequent 24
  • Miejscowość: Zabrze
U mnie wygląda to dobrze. Szczerze mówiąc kable są przypięte spinkami do karoserii i raczej nie mają ją się wytrzeć.
Na zdjęciu pokazałem te kabelki oraz gdzie one idą.
Pozdrawiam
Adam

Offline Dariusz Nowak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: C5 [MkI] 1.8 16v 2004r-LPG
  • Zainteresowania: autoelektronika
  • Miejscowość: Chełm
Zdjęcia robiłem zaraz po rozebraniu, peszel położyłem później, na grubych przewodach były dra przetarcia jedno ok 5 cm od kostki a drugie ok 15cm od kostki, na przewodach od sterownika przetarty przewodzik był ok 20 cm od kostki.
diagnostyka ****.
Partnerski Warsztat Serwisowy
               STAG

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
No właśnie możecie pokazać szczegółowo te zdjęcia gdzie się one przecierają bo ja tez nie bardzo wiem gdzie tych przetarć szukać.

Offline Łukasz Galek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 740
  • Skąd: Sulechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi Tourer Exclusive 2009
  • Miejscowość: Sulechów
Na zdjęciu widać, że te przewody są w peszlach więc trzeba te peszle zdjąć żeby zobaczyć jak wyglądają przewody? Bo w peszlach chyba raczej nie mają szans się przetrzeć czy może się mylę?
Pozdrawiam :-)
Łukasz Galek    

C5 X7 HDi 2009 Tourer Exclusive

był:

C5 II 2.0 HDi 2006 Exclusive
C5 2.0i Sx 2003
C4 VTS 1.6i 2005r
Xsara 1,4i, 1999r
ZX 1,6i aura, 1991r

Offline Dariusz Nowak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: C5 [MkI] 1.8 16v 2004r-LPG
  • Zainteresowania: autoelektronika
  • Miejscowość: Chełm
Te przewody są okręcone zwykłą taśmą nie odporną na oleje i smary, pod wpływem tych czynników taśma się rozpuszcza, trzeba tą taśmę zastąpić peszlem plastikowym. Panowie roboty jest na 30 min z przerwą na kawę. Nie ma co pisać tylko brać się do roboty.
diagnostyka ****.
Partnerski Warsztat Serwisowy
               STAG

Offline Michał Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Konstancin-Jeziorna
  • Posiadany samochód: jest S-max 2.0 tdci 185KM był C5 kombi 2.2HDI 2002r
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Darku,
z Twojego opisu i zdjęć wnioskuję, że wystarczy demontaż następujących elementów
- lampę
- plastik nad zbiornikiem LDS
- odgiąłeś część zderzaka przy lampie (piszesz o demontażu prawej część zderzaka, ale występuję on w jednym elemencie) Tak kwestia jest dla mnie o tyle ważna, że mam z przodu czujniki parkowania i chcę ograniczyć do minimum ich demontaż.


Michał

Offline Adam Mendyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: C5 1,8 2003 BRC Sequent 24
  • Miejscowość: Zabrze
A nie wystarczy jedynie odkręcić zbiornik wyrównawczy od wspomagania i odchylić go aby dojść do tych przewodów ? Zbiorniczek jest połączony przewodami gumowymi wiec nie powinno być żadnego wycieku. Tak myślę.
Pozdrawiam
Adam

Offline Michał Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Konstancin-Jeziorna
  • Posiadany samochód: jest S-max 2.0 tdci 185KM był C5 kombi 2.2HDI 2002r
  • Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Jestem już po operacji weryfikacji kabli.

Moim zdaniem jednym sposobem ich sprawdzenie jest demontaż lampy (po niżej kroki).

W moim przypadku nie miałem zacieków LDSu, który rozpuściłby izolacji kabli. Były one lekko poprzecierane głównie o peszle pozostałych kabli. A z uwagi, że ich nie miałem to za izolację posłużył stary cieniutki wąż ogrodowy. Dodatkowo inaczej ułożyłem kiedy wszystko składałkem.
Niestety nie obyło się bez ofiar - ułamało mi się mocowanie zaślepek od spryskiwaczy obu lamp. Domowym sposobem udało mi się je przyczepić i przejść "test" drogowy przy 100 km/h. Nadal je mam.

Michał

1. Odkręcić mocownie zderzaka z prawej strony (
- masz ksenony zacznij zdejmowanie zdarzka od zdjecia obu zaślepek spryskiwaczy lamp
- śruba na torx góra (w nadkolu u góry)
- kołek na płaski śrubokręt (w nadkolu u dołu)
- 4 x torxy pomiędzy lampami

2. odkręcić lampę
- 3 x nakrętka 10 (jedna jest widoczna dopiero po odchyleniu zderzaka)

3. wyjęcie lampy (bez xenonów jest znacznie łatwiej bo nie ma rurek, od podlewania, zaślepek i tym podobnych pierdół co zajmują miejsce i wyjmując reflektor cały czas trzeba uważać, żeby ich nie połamać)
- trzeba pokombinować. pomaga zdjęcie dwóch plastikowych
- zakrętek od świateł mijania i drogowych
4. jest dużo miejsca do wiwisekcji
5. naprawiać wg zakresu uszkodzeń
5. składać w odwrotnej kolejności

robota zajęła mi z 60 min, ale pomagał mi ojciec. Co oznaczało pokoleniową róźnicę zdań.
W moim przypadku zdecydowanie druga para rąk pomogała przy naprawie zaślepek spryskiwaczy.

Offline Łukasz Piwnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 231
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Opel Astra 1.9 CDTi 120 KM
  • Zainteresowania: urbanistyka
  • Miejscowość: Wrocław
Witam wszystkich!

generalnie nie mam jak na dana chwilę cyknąć fotek jak wygląda to u mnie (padł mi aparat) ale postaram się...

cieszę się, że wszyscy się zainteresowali i sprawdzają swoje wiązki!

Jeśli dobrze liczę to mamy już 3-4 przypadki opisanego faktu??

Do adminów jeśli się da niech ten wątek zostanie wytłuszczony, wyróżniony czy coś podobnego żeby każdy go widział!!!!!
SPRAWDŹ WIĄZKĘ PRZY POMPIE ZAWIESZENIA!

Cytryna sprzedana,...zakupiony Opel Astra...służę wiedzą, której tutaj nabyłem...

Offline Piotr Gorzkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Skąd: Działdowo
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 2.0 HPi 2001 r exclusive
  • Miejscowość: Działdowo
Cześć! Wziąłem sobie tą wiadomość do serca i dziś specjalnie wcześniej wyszedłem z pracy i poszedłem do garażu. Oto co zauważyłem; po zdjęciu plastikowej  pokrywy z prawej strony (lds) i przyjrzeniu się wiązce kabli  dochodzących do pompy zauważyłem przecierające się przewody (we wiązce jest ich ok.20?) ale te przewodziki przecierały się o taką plastikowa osłonę żarówki ksenonowej. Oczywiście zaizolowałem je .A te dwa kabelki takie grubsze od zasilenia pompy są w nienaruszonym stanie .Jednak coś w tym jest................
Pozdrawiam Piotrek! ;-)

Offline Łukasz Piwnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 231
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Opel Astra 1.9 CDTi 120 KM
  • Zainteresowania: urbanistyka
  • Miejscowość: Wrocław
Citroen to rzeczywiście olewa, jak mi powiedział Pan w ASO z rozbrajającą szczerością, jest to wada C5 MkI ale nic nie robili i nie było akcji serwisowych bo się za mało aut spaliło!!!!!

Masakra, ja powiem tak, nie zdążyłem, na szczęście spaliło mi tylko przewody, ale i tak 1800 zł w plecy!!!

Nie chce wiedzieć co by było gdyby nastąpił zapłon!!!!

W każdym razie może warto ruszyć temat i zainteresować TVN Turbo? Nie wiem, ale na dana chwilę mam dziką satysfakcję, że uratowałem od bezsensownych wydatków co najmniej pięciu właścicieli C5, martwią mnie jednak Ci, którzy nie czytają forum i nie wiedzą o tym jeszcze!!!!

TYM BARDZIEJ APELUJĘ DO WAS WSZYSTKICH SPRAWDZAJCIE WIĄZKI, KRZYCZCIE O TYM NA WSZYSTKICH FORACH, ZLOTACH, SPOTKANIACH,...NIECH WSZYSCY WIEDZĄ!!!!!!
SPRAWDŹ WIĄZKĘ PRZY POMPIE ZAWIESZENIA!

Cytryna sprzedana,...zakupiony Opel Astra...służę wiedzą, której tutaj nabyłem...

Offline Marcin Łukasik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Piekarzew
  • Posiadany samochód: citroen c5 MK III 2.0 hdi
  • Zainteresowania: motoryzacja,informatyka
  • Miejscowość: Piekarzew
U mnie też przetarta izolacja na przewodach oz zasilania i sterowania pompą.

Offline Łukasz Piwnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 231
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Opel Astra 1.9 CDTi 120 KM
  • Zainteresowania: urbanistyka
  • Miejscowość: Wrocław
Ja będę wciąż apelował!!!! Sprawdzajcie swoje wiązki!

Do wszystkich czytających rozpowszechniajcie ta wiadomosc gdzie sie da na zlotach, rozmowach na gg, na innych forach itd!!

Ja sie zastanawiam czy nie napisac do TVN Turbo jako sprawca calego zamieszania, ale potrzebuje rowniez wtedy wsparcia kogos komu rowniez sie to przytrafilo i jest w stanie to wykazac!!!
SPRAWDŹ WIĄZKĘ PRZY POMPIE ZAWIESZENIA!

Cytryna sprzedana,...zakupiony Opel Astra...służę wiedzą, której tutaj nabyłem...

Offline Łukasz Galek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 740
  • Skąd: Sulechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi Tourer Exclusive 2009
  • Miejscowość: Sulechów
Koledzy właśnie się przymierzam do sprawdzenia tej wiązki. Mam jednak jedno pytanie czy Wy przed wyciągnięciem tej wtyczki od pompy BHI odłączaliście akumulator czy można pompę odłączyć bez jego odpinania?
Pozdrawiam :-)
Łukasz Galek    

C5 X7 HDi 2009 Tourer Exclusive

był:

C5 II 2.0 HDi 2006 Exclusive
C5 2.0i Sx 2003
C4 VTS 1.6i 2005r
Xsara 1,4i, 1999r
ZX 1,6i aura, 1991r

Offline Patryk Liber

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 295
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 GP 1.6 HDi 2014r 115 KM
  • Miejscowość: Warszawa
Cytuj

Łukasz Galek napisał:
Mam jednak jedno pytanie czy Wy przed wyciągnięciem tej wtyczki od pompy BHI odłączaliście akumulator czy można pompę odłączyć bez jego odpinania?



Lepiej odłączyć. Jak trafisz na przetarte przewodu to zwarcie murowane


Cytuj

Paweł Godziński napisał:
ja uwazam ,ze to wlasnie KLUB powinien wystapic w imieniu juz poszkodowamych oraz tych,ktorzy stwierdzili przetarte wiazki w swoich autach.


ja bym na to nie liczył...jeśli admini od kilku dni nie mogą "przykleić" tematu to tym bardziej nie będą nigdzie występować...

Offline Łukasz Piwnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 231
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Opel Astra 1.9 CDTi 120 KM
  • Zainteresowania: urbanistyka
  • Miejscowość: Wrocław
Prośba do ADMINÓW!!!

Proszę o przyklejenie tematu aby wciąż znajdował się na samej górze listy!!!!! Jest to ważne nie tylko dla mnie ale dla wszystkich czytających!!!
SPRAWDŹ WIĄZKĘ PRZY POMPIE ZAWIESZENIA!

Cytryna sprzedana,...zakupiony Opel Astra...służę wiedzą, której tutaj nabyłem...

Offline Piotr Gorzkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Skąd: Działdowo
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 2.0 HPi 2001 r exclusive
  • Miejscowość: Działdowo
Panowie o które kable chodzi dokładnie???? o te co  są w wiązce i jest tam ich kilkanaście czy tylko o te dwa co zasilają pompę???      miałem lekko przetarte ale dwa w tej wiązce a te które zasilają pompę są nienaruszone .Czy szukać dalej czy to wystarczy>
Pozdrawiam Piotrek! ;-)

Offline Łukasz Galek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 740
  • Skąd: Sulechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi Tourer Exclusive 2009
  • Miejscowość: Sulechów
Witam Koledzy właśnie jestem po weryfikacji tej wiązki i faktycznie warto to sprawdzić. U mnie jeszcze mocno przetarte one nie były ale już izolację prawie przecierał peszel prowadzący do lampy. Chodzi o te przewody prowadzące do pompy które są na zdjęciu Adama Mendryka. Pozdrawiam:)
Pozdrawiam :-)
Łukasz Galek    

C5 X7 HDi 2009 Tourer Exclusive

był:

C5 II 2.0 HDi 2006 Exclusive
C5 2.0i Sx 2003
C4 VTS 1.6i 2005r
Xsara 1,4i, 1999r
ZX 1,6i aura, 1991r

Offline Łukasz Piwnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 231
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Opel Astra 1.9 CDTi 120 KM
  • Zainteresowania: urbanistyka
  • Miejscowość: Wrocław
Sprawa zgłoszona już do TVN Turbo, napisałem maila na namiary podane przez Patryka (dzięki)...zobaczymy co z tego wyjdzie ale jakby co licze na wsparcie i wypowiedzi!!!
SPRAWDŹ WIĄZKĘ PRZY POMPIE ZAWIESZENIA!

Cytryna sprzedana,...zakupiony Opel Astra...służę wiedzą, której tutaj nabyłem...

Offline Piotr Gocko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Mokre
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI diesel
  • Zainteresowania: wiele dziedzin życia
  • Miejscowość: Mokre
[MK1]
Dziwnym trafem u mnie jest tak samo,tzn. było bo już zaizolowałem tą wiązkę.    Dzięki za ostrzeżenie!
Pozdrawiam.
MISTRZ JAZDY 61

Offline Piotr Gorzkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Skąd: Działdowo
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 2.0 HPi 2001 r exclusive
  • Miejscowość: Działdowo
Panowie! czy chodzi o tą wiązke co jest na nadkolu za zbiornikiem lds-u, czy o tą co idzie przy lampie (dużo cienkich kabelków)  ? bo w tej akurat miałem przetarte 2 przewodziki. A te grubsze co są podlączone do pompy (dolna wtyczka na dwa kable ) od wtyczki na odcinku gdzieś 10-15 cm. wyglądają ok. czy zrywać izolację i szukać? a wracając do tej wiązki z cienkimi kablami to ona zaczeła mi się przecierać o osłonę żarówki w lampie .
Pozdrawiam Piotrek! ;-)