Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk I] Dziwny problem  (Przeczytany 1713 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Paździor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 511
  • Skąd: Kraków/Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2004r. 2.0 16v AL4 + LPG STAG Premium
  • Miejscowość: Kraków/Lublin
[Mk I] Dziwny problem
« dnia: Marzec 17, 2010, 13:09:39 »
Witam.
Coś dziwnego stało się z moim C5. Zanim do niego wsiadłem, a nawet zanim go otworzyłem zobaczyłem, że świecą się zegary, wyświetlacz komputera i wyświetlacz klimatyzacji. Co więcej nie gasną nawet jak się zamknie samochód z pilota. Wygląda to taj jak na zdjęciach. Liczniki kilometrów się wyzerowały, świecą się STOP, Service, kontrolki: od ręcznego (chociaż nie jest zaciągnięty), ESP (chociaż nie mam ESP) i od poduszek powietrznych. Silnik można uruchomić i samochód normalnie jeździ, ale nie działają żadne wskaźniki, liczniki kilometrów, ani inne kontrolki na tablicy. Na głównym wyświetlaczu można ustawić datę i godzinę, ale już termometr nie działa i nie można przełączać funkcji komputera, nie wyświetlają się też żadne błędy. Po uruchomieniu silnika panel klimatyzacji działa normalnie, nie działa tylko ogrzewanie tylnej szyby. Nie działa także sterownik poziomu zawieszenia (w ogóle nie reaguje). Dodam jeszcze, że kilka sekund po włączeniu silnika słychać "beep", ale nie taki jak przy normalnych błędach tylko taki jakby niższy ton. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale samochód jest zagazowany i na gaz się normalnie przełącza.
Czy ktoś się spotkał z takim problemem?
Pozdrawiam
Piotrek

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk I] Dziwny problem
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 17, 2010, 17:10:45 »
Ja tam się nie znam, ale mi to wygląda na jakąś poważną awarię BSI. Próbowałeś może odłączyć klemę na co najmniej pół godziny. Zaszkodzić nie zaszkodzi, ale pomóc może, choć raczej wątpię.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Łukasz Galek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 737
  • Skąd: Sulechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi Tourer Exclusive 2009
  • Miejscowość: Sulechów
Re: [Mk I] Dziwny problem
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 17, 2010, 17:11:32 »
Nie słyszałem o takim problemie ale spróbuj odłączyć akumulator gdzieś na pół godziny, jak się wszystko zresetuje to może mu się z powrotem poukłada w główce. Powodzenia:)
Pozdrawiam :-)
Łukasz Galek    

C5 X7 HDi 2009 Tourer Exclusive

był:

C5 II 2.0 HDi 2006 Exclusive
C5 2.0i Sx 2003
C4 VTS 1.6i 2005r
Xsara 1,4i, 1999r
ZX 1,6i aura, 1991r

Offline Piotr Paździor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 511
  • Skąd: Kraków/Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2004r. 2.0 16v AL4 + LPG STAG Premium
  • Miejscowość: Kraków/Lublin
Re: [Mk I] Dziwny problem
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 17, 2010, 17:15:33 »
Próbowałem to robić. Całą noc stał odłączony. To nic nie pomogło. Nadal to samo.
Jak kosztowna może być taka "poważna" awaria BSI?

Offline Michał Suchecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 749
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break GT by Suchy
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [Mk I] Dziwny problem
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 17, 2010, 18:42:56 »
Pewnie tyle co nowe BSI... w sensie "nowe"-używane :) - opcja najtańsza

Offline Adrian Brama

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Brzeziny(Pod Mińskiem Mazowieckim)
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Exclusive 1.8+LPG,Citroen Berlingo 1.8D,Citroen C5 1.6HDi MKII
  • Zainteresowania: motoryzacja,wędkarstwo,militaria,
  • Miejscowość: Brzeziny(Pod Mińskiem Mazowieckim)



Offline Piotr Paździor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 511
  • Skąd: Kraków/Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2004r. 2.0 16v AL4 + LPG STAG Premium
  • Miejscowość: Kraków/Lublin
Re: [Mk I] Dziwny problem
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 17, 2010, 18:59:01 »
Czy jest to wymiana, z którą poradzę sobie sam? Czy lepiej zgłosić się z tym do serwisu? Będzie potrzebna lexia/proxia przy wymianie? Czy BSI musi być z dokładnie takiej samej wersji silnikowej?

P.S. Czym spowodowane są takie różnice w cenach? Od 150zł do 700zł... Te BSI czymś się różnią? Na co zwrócić uwagę szukając takiego BSI? Można wymienić samo BSI czy tak jak na niektórych aukcjach musi być to komplet BSI, BSM, komputer, kluczyk, stacyjka...?
Czy nie da się tego jakoś naprawić?

Offline Sławomir Pokora

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V,Saxo VTS,AX 1.5D
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk I] Dziwny problem
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 17, 2010, 19:56:37 »
Ja bym radził na początek zrobić diagnostykę lexia/proxia,równie dobrze może być gdzieś zwarcie.Lexia prawdę powie.

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk I] Dziwny problem
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 17, 2010, 20:25:30 »
Cytuj

Piotr Paździor napisał:
Czy jest to wymiana, z którą poradzę sobie sam? Czy lepiej zgłosić się z tym do serwisu? Będzie potrzebna lexia/proxia przy wymianie? Czy BSI musi być z dokładnie takiej samej wersji silnikowej?

P.S. Czym spowodowane są takie różnice w cenach? Od 150zł do 700zł... Te BSI czymś się różnią? Na co zwrócić uwagę szukając takiego BSI? Można wymienić samo BSI czy tak jak na niektórych aukcjach musi być to komplet BSI, BSM, komputer, kluczyk, stacyjka...?
Czy nie da się tego jakoś naprawić?


Tak jak już Ci zaproponowano, pojedź na diagnostykę Lexią (ASO lub dowolny warsztat posiadający stosowny sprzęt i oprogramowanie). Tam się wszystkiego, albo prawie wszystkiego dowiesz.

Jeśli chodzi o wymianę BSI, to powinna wystarczyć wymiana tylko tego elementu, ale na 100% nie wiem. Na pewno trzeba je potem będzie zaprogramować za pomocą Lexii.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • ******
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [Mk I] Dziwny problem
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 17, 2010, 20:32:50 »
jesli wymieni bsi na uzywane to przebiegi sie zsumuja

Offline Artur Rybiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 325
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: oczywiście Citroen, oczywiście z hydro
  • Zainteresowania: Paralotniarstwo, motocykle, grzebanie w ziemi z wykrywaczem
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk I] Dziwny problem
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 17, 2010, 15:54:44 »
Kasiu nie wprowadzaj w błąd kolegi... nie zsumują lecz przejmie przebieg większy, jednak przy drobnym dłubnięciu w bsi z używanego robi się "dziewicze :).
Diagnostyka elektroniczna Citroen Peugeot