Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: wentylatory chlodnicy xm 2.5 td 1995  (Przeczytany 3073 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline marcin sobkowiak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: skwierzyna
  • Posiadany samochód: citroen xm 2.5 td 1995r.
  • Miejscowość: skwierzyna
wentylatory chlodnicy xm 2.5 td 1995
« dnia: Kwiecień 11, 2010, 19:10:48 »
witam.mam problem z wentylatorami chlodnicy. chodza prawie non stop, najpierw wlacza sie pomaranczowy termometr a po chwili czerwony stop, cos "cyka" pod schowkiem pasazera z przodu w tym czasie i zalaczaja sie wentylatory przy temp. silnika ok 80 stopni. wentylatory chodza nawet przy wyjetym kluczyku z stacyjki .wymienilem brazowy czujnik temp. i nic...wymienilem rowniez termostat....pomocy walcze juz z tym od 6 miechow. bylem u kilku elektrykow i lipa...

Offline Wiciu Rudziński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 926
  • Skąd: Szamotuły-Poznań
  • Posiadany samochód: C3 1.4sx / Dacia Lodgy 1.6Mpi
  • Zainteresowania: eksploracja
  • Miejscowość: Szamotuły-Poznań
Re: wentylatory chlodnicy xm 2.5 td 1995
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 11, 2010, 19:49:20 »
Były 2CV,BX,ZX,XM,C5  a są C3 1,4sx, Dacia Lodgy 1.6Mpi, czyli jak mówi moja baba:
Facet rozwija się do 6 roku życia, potem już tylko rośnie....

Offline marcin sobkowiak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: skwierzyna
  • Posiadany samochód: citroen xm 2.5 td 1995r.
  • Miejscowość: skwierzyna
Re: wentylatory chlodnicy xm 2.5 td 1995
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 11, 2010, 20:27:53 »
no tak wlasnie po przeczytaniu tamtego watku wymienilem brazowy czujnik lecz problem nadal istnieje..

Offline Paweł Morga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: XM MkII 2.0 TCT, XM MkII 2.1 TurboD, 607 2.7 V6 HDI
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: wentylatory chlodnicy xm 2.5 td 1995
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 11, 2010, 21:36:25 »
Spawdź przekaźniki jeśli tego nie robiłeś. U mnie jeden był uwalony, włączał mi wentylatory na max prędkość. Niby ok, bo silnik się nagrzał, ale jak wróciłem po 30 min to wentylatory nadal pracowały.

Offline Wiciu Rudziński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 926
  • Skąd: Szamotuły-Poznań
  • Posiadany samochód: C3 1.4sx / Dacia Lodgy 1.6Mpi
  • Zainteresowania: eksploracja
  • Miejscowość: Szamotuły-Poznań
Re: wentylatory chlodnicy xm 2.5 td 1995
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 11, 2010, 22:33:38 »
Cytuj
cos "cyka" pod schowkiem pasazera z przodu

Jeśli dobrze pamiętam to tam znajduje się sterowanie wentylatorami, które zdaje się są załączane przez klimatronik, auta już nie mam więc nie sprawdzę...
Były 2CV,BX,ZX,XM,C5  a są C3 1,4sx, Dacia Lodgy 1.6Mpi, czyli jak mówi moja baba:
Facet rozwija się do 6 roku życia, potem już tylko rośnie....

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: wentylatory chlodnicy xm 2.5 td 1995
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 12, 2010, 10:55:59 »
Wentylatory powinny się wyłączyć po wyjęciu kluczyka.Z całą pewnością jakiś magik namieszał Ci w elektryce sterowania.Pierwszy krok to kontrola zasilania w komorze silnika.Idę o zakład ,że masz podany sygnał na przekaźniki i to znając życie oraz pomysły niektórych wadliwie. Najprawdopodobniej cały problem tkwi w przekaźniku tym pierwszym z prawej jak stoisz przed autem,lub przekaźniku pod schowkiem. Jest to układ sterowany z czujnika temperatury oraz klimatyzacji.Wywal nieoryginalne dziko doprowadzone przewody.
Być może poprzedniemu właścicielowi się grzał z powodu uwalonego termostatu i porobił kombinacje.
Paweł dobrze Ci podpowiada 'zgrzany' nie odpuszczający przekaźnik też potrafi napsuć krwi.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline marcin sobkowiak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: skwierzyna
  • Posiadany samochód: citroen xm 2.5 td 1995r.
  • Miejscowość: skwierzyna
Re: wentylatory chlodnicy xm 2.5 td 1995
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 12, 2010, 20:16:31 »
a czy mozliwe zeby winny byl niebieski czujnik temperatury??a co do przekaznikow to nawet nie wiem jak wygladaja :(

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: wentylatory chlodnicy xm 2.5 td 1995
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 12, 2010, 23:50:10 »
Niebieski , jednopinowy czujnik jest do sterowania wskaźnika na desce więc nie za bardzo ma się do tego problemu.Przekaźniki sterowania wentylatorów masz zamocowane na wzmocnieniu czołowym po stronie akumulatora.Widać je jak na dłoni.Po przewodach od nich dojdziesz sobie do małego pudełka z bezpiecznikami .Dwa 30 A z brzega są od wentylatorów.Dobrze to wiedzieć. Jak wyjmiesz schowek i włączysz klimę to przekaźnik sam się odezwie.Musi pracować skoro chodzą  wentylatory na wolnych.Reszta jak wyżej.Współczuję fachowców z okolicy.
Jeśli potrzebujesz schematów to napisz.
Przydałoby się żebyś uzupełnił profil.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline marcin sobkowiak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: skwierzyna
  • Posiadany samochód: citroen xm 2.5 td 1995r.
  • Miejscowość: skwierzyna
Re: wentylatory chlodnicy xm 2.5 td 1995
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 13, 2010, 14:02:17 »
dzis sprawdzalem przekazniki,niby wszystko ok z nimi, ale zapomnielem dodac jeden mysle ze istotny szczegol,kontrolki a w nastepstwie tego wentylatory zalaczaja sie gdy jade  po nierownosciach, tak jakby plyn w zbiorniczku pod wplywem nierownosci powodowal wlaczanie wentylatorow. na drodze rownej kontrolki sie nie zapalaja zawsze po wjechaniu w nierownosc............

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: wentylatory chlodnicy xm 2.5 td 1995
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 13, 2010, 18:23:41 »
Oj coś masz nieźle pokombinowane.Zacznijmy od wentylatorów.Włącz zapłon i porusz przewodem od czujnika . Kwestia włączania na nierównościach może być spowodowana zanikiem kontaktu z czujnikiem.Jeśli wszystko głupieje jednocześnie najpierw sprawdzamy masy ( wszystkie ,te,które widzisz i te ukryte pod zbiornikiem LHM) .Taka głupota może nieźle napsuć nerwów.Ucieczka masy z bloku silnika też uruchomi wentylatory.Silnik z zapłonem samoczynnym jest mało wrażliwy na tego typu przypadłość ,benzynowy by od razu zgubił obroty.Potem wnikliwa kontrola wiązek w komorze silnika.
To tak na początek.Nadal twierdzę,że wentylatory nie powinny pracować bez kluczyka.Więc coś jest namieszane.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Marek Gienc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Re: wentylatory chlodnicy xm 2.5 td 1995
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 13, 2010, 22:55:21 »
Cytuj

Artur Majewski napisał:
Oj coś masz nieźle pokombinowane.Zacznijmy od wentylatorów.Włącz zapłon i porusz przewodem od czujnika . Kwestia włączania na nierównościach może być spowodowana zanikiem kontaktu z czujnikiem.Jeśli wszystko głupieje jednocześnie najpierw sprawdzamy masy ( wszystkie ,te,które widzisz i te ukryte pod zbiornikiem LHM) .Taka głupota może nieźle napsuć nerwów.Ucieczka masy z bloku silnika też uruchomi wentylatory.Silnik z zapłonem samoczynnym jest mało wrażliwy na tego typu przypadłość ,benzynowy by od razu zgubił obroty.Potem wnikliwa kontrola wiązek w komorze silnika.
To tak na początek.Nadal twierdzę,że wentylatory nie powinny pracować bez kluczyka.Więc coś jest namieszane.


Kolega Artur dobrze pisze.
Wentylatory sterowane są w następującym łańcuchu:
czujnik temp-sterownik(pod schowkiem)-przekaźniki-wentylatory.
Jeśli wraz z załączającymi się wentylatorami zaświecają się kontrolki wzrostu temperatury i wysokiej temperatury, oznacza to nieprawidłowe połączenie z czujnikiem temperatury. Tylko taki sygnał zaświeci kontroli, żadne tam przekaźniki... Proponuję taki test: zewrzyj do masy sygnał z czujnika - założę się, że wentylatory się włączą na max wraz z kontrolkami.... Jeśli tak - genezę problemu już masz....

PS.
Wentylatory mogą pracować po wyjęciu kluczyka, ale tylko w przypadku posiadania skrzyni automatycznej i przekroczenia temp. oleju skrzyni. Włącza się wtedy przez czujnik w skrzyni I bieg wentylatorów.
Jest XM, 2.1TD, US87, '96 automat exclusive - HA, klimatronik, tempomat, skóra - jest, co robić... :-)

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: wentylatory chlodnicy xm 2.5 td 1995
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 14, 2010, 11:47:52 »
Cytuj

Marek Gienc napisał:
...
Jeśli wraz z załączającymi się wentylatorami zaświecają się kontrolki wzrostu temperatury i wysokiej temperatury, oznacza to nieprawidłowe połączenie z czujnikiem temperatury. Tylko taki sygnał zaświeci kontroli, żadne tam przekaźniki... Proponuję taki test: zewrzyj do masy sygnał z czujnika - założę się, że wentylatory się włączą na max wraz z kontrolkami.... Jeśli tak - genezę problemu już masz....

PS.
Wentylatory mogą pracować po wyjęciu kluczyka, ale tylko w przypadku posiadania skrzyni automatycznej i przekroczenia temp. oleju skrzyni. Włącza się wtedy przez czujnik w skrzyni I bieg wentylatorów.

To jest jedna z hipotez , prawdopodobna. Musiałby być ewidentnie na siłę nieprawidłowo podpięty,wszak ma odpowiednie wypustki na obudowie żeby nie podłączyć odwrotnie.
Idąc tym tokiem - jest źle podpięty.
Jego funkcje to 1- pierwszy wolny
                       2- szybki
                       3- załączenie kontrolek
Wszystkie uwarunkowane są wzrostem temperatury.Teoretycznie w takim przypadku pierwszy stopień mógłby załączyć kontrolki ale to przypuszczenia.
Nie ma to podstaw w przypadku chaotycznego załączania się chłodzenia jak Marcin stwierdził podczas wstrząsów i bez uzyskania progu temperatury (no chyba,że w czujniku lata sobie luźny element  ;)  - wątpliwe).W takim układzie trzeba by szukać zwarcia do masy. Czyż nie tak Marku ?
Takie cyrki zazwyczaj są spowodowane niedomaganiem instalacji czyli zanik lub zwarcia. Stukot przekaźnika pokazuje nam na którym obwodzie trzeba się skupić .Często stosowane są przez pomysłowych patenciarzy dodatkowe włączniki chłodzenia podpięte  przeważnie do pierwszego z brzegu miejsca ,które uruchomi wentylatory.Po jakimś czasie pozostawione samopas przewody mogą przypomnieć o sobie w brzydki sposób.Jest to jak szukanie igły w stogu siana,tym bardziej ,że nie możemy tego zobaczyć . Ewentualnie feler w wiązce.
Po nitce do kłębka.Nie jest to problem,którego się nie naprawi,tylko kwestia cierpliwości.Marcin ma kilka wskazówek więc sam musi wyciągnąć wnioski i zakasać rękawy.
Marku,ciekawa uwaga o tej skrzyni :) .Warto zapamiętać.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: wentylatory chlodnicy xm 2.5 td 1995
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 14, 2010, 12:35:01 »
Cytuj

Marek Gienc napisał:

Wentylatory mogą pracować po wyjęciu kluczyka, ale tylko w przypadku posiadania skrzyni automatycznej i przekroczenia temp. oleju skrzyni. Włącza się wtedy przez czujnik w skrzyni I bieg wentylatorów.


ciut sie zmartwilem czytajac ten watek, ze cos u mnie jest nie tak ale dzieki temu wiem, ze jest dobrze.
dziekuje.
ciesze sie.
pozdrawiam.
maciek janowski.

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: wentylatory chlodnicy xm 2.5 td 1995
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 14, 2010, 13:26:18 »
Cytuj

Maciek Janowski napisał:
...ciut sie zmartwilem czytajac ten watek, ze cos u mnie jest nie tak ale dzieki temu wiem, ze jest dobrze.
dziekuje.
ciesze sie.
pozdrawiam.
maciek janowski.

Maćku,zdradź mi tajemnicę , czy ten czujnik na skrzyni zapala Ci całą dyskotekę na desce?
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: wentylatory chlodnicy xm 2.5 td 1995
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 14, 2010, 13:47:43 »
Cytuj

Artur Majewski napisał:
Maćku,zdradź mi tajemnicę , czy ten czujnik na skrzyni zapala Ci całą dyskotekę na desce?

witam.
zdradzam tajemnice:
nie zapala "dyskoteki".
wentylator zostaje na 1- szym biegu przy wylaczeniu stacyjki gdy jade dluzszy czas powoli a w przeciwnym wypadku wentylatory automatycznie sie wylaczaja.

pozdrawiam.
maciek janowski.
p.s. to zle?, ze sie nie zapala "dyskoteka".

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: wentylatory chlodnicy xm 2.5 td 1995
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 14, 2010, 14:33:42 »
Cytuj

Maciek Janowski napisał:
...
p.s. to zle?, ze sie nie zapala "dyskoteka".

Nie znam tak dobrze automatu więc się pycę .
Jak czegoś nie wiem to nie trzaskam dziobem :) , a coby trzaskać trzeba się uczyć.
Szukam też ścieżki dla Marcina bo ma fajną zagadkę.
W takim razie ten czujnik też nie ma nic do rzeczy.
W kwestii dyskoteki byłem ciekaw czy też jakoś sygnalizuje pracę ten czujnik.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: wentylatory chlodnicy xm 2.5 td 1995
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 14, 2010, 15:22:29 »
Cytuj

Artur Majewski napisał:
Szukam też ścieżki dla Marcina bo ma fajną zagadkę.
W takim razie ten czujnik też nie ma nic do rzeczy.
W kwestii dyskoteki byłem ciekaw czy też jakoś sygnalizuje pracę ten czujnik.


zaskakujesz mnie pozytywnie i to nie pierwszy raz.
nawet do glowy mi nie przyszlo po co Ci byla ta wiadomosc a teraz wiem- dedukcja- tez sie ucze.
pzdr.
maciek janowski.

Offline marcin sobkowiak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: skwierzyna
  • Posiadany samochód: citroen xm 2.5 td 1995r.
  • Miejscowość: skwierzyna
Re: wentylatory chlodnicy xm 2.5 td 1995
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 14, 2010, 16:26:30 »
witam :) wlasnie wróciłem z garażu ,4 godz rozkminiania i wkońcu się udało. okazało się że było zwarcie na przewodach wychodzacych z brązowego czujnika,problem polegal na tym że bylo to w miejscu ciężko dostępnym,konieczne było wykręcanie zbiornika lhm oraz filtru powietrza.w momencie zwarcie wlączały sie wentylatory, do zwarcie dochodzilo podczas wstrząsów (jazdy po nierownosciach o co na polskich drogach nie trudno:) )bardzo dziekuje szanownym forumowiczom za pomoc... pozdrawiam

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: wentylatory chlodnicy xm 2.5 td 1995
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 14, 2010, 19:01:31 »
Czyli szarpanie drutem poskutkowało.Cieszy mnie ten fakt bo efekt podwójnego defektu to nie częsta  sprawa.Oba przewody zwierając się ogłupiały linię ostrzegania i sterowania.
Jesteś już lepszy niż fachowcy z okolicy hi,hi.
Dzięki za podziękowania.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Marek Gienc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Re: wentylatory chlodnicy xm 2.5 td 1995
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 14, 2010, 21:09:50 »
Cytuj

marcin sobkowiak napisał:
witam :) wlasnie wróciłem z garażu ,4 godz rozkminiania i wkońcu się udało. okazało się że było zwarcie na przewodach wychodzacych z brązowego czujnika,problem polegal na tym że bylo to w miejscu ciężko dostępnym,konieczne było wykręcanie zbiornika lhm oraz filtru powietrza.w momencie zwarcie wlączały sie wentylatory, do zwarcie dochodzilo podczas wstrząsów (jazdy po nierownosciach o co na polskich drogach nie trudno:) )bardzo dziekuje szanownym forumowiczom za pomoc... pozdrawiam


Cieszę się, że problem jest rozwiązany. Może to spotkać "każdego" z nas. Wiemy już co może być przyczyną i gdzie szukać miejsca ew. usterki. Powinniśmy dodać taki opis do jakiegoś "podręcznika eksploatacji XMa" :).

Pzd.
Marek

PS.
Niestety przekroczenie temp. oleju w skrzyni automatycznej nie jest sygnalizowane inaczej, niż przez działające wentylatory po wyłączeniu zapłonu.... Czujnik ze skrzyni jest po prostu podłączony bezpośrednio do przekaźnika I biegu wentylatorów...Taka konstrukcja Citroena. Można by pomyśleć nad podciągnięciem tego sygnału do jakieś nieużywanej kontrolki (np. zbyt wysokiej temp spalin).
Jest XM, 2.1TD, US87, '96 automat exclusive - HA, klimatronik, tempomat, skóra - jest, co robić... :-)

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: wentylatory chlodnicy xm 2.5 td 1995
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 14, 2010, 22:00:48 »
Tak,tylko wtedy trzeba pamiętać aby następnemu użytkownikowi przekazać tą informację  bo może zechcieć wymienić sondę :) .
Wkrótce może pojawić się temat parujący katalizator- czy komuś zapala się ta kontrolka ? Zapanuje wtedy konsternacja a potem burza domysłów.No bo dlaczego się zapaliła skoro nikomu się nie zapala.Dobre.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )