Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK I 2,0 HDI] różnica między anglikiem a europejczykiem  (Przeczytany 1536 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Oździński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Grójec
  • Posiadany samochód: C5 kombi break MK I 2003
  • Miejscowość: Grójec
[MK I 2,0 HDI] różnica między anglikiem a europejczykiem
« dnia: Czerwiec 23, 2010, 21:39:53 »
Witam
Stłókła mi się przednia lampa. Na allegro jest dużo części z anglików. Pytanie czym oprócz ceny one róznią się?
Pozdrawiam

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MK I 2,0 HDI] różnica między anglikiem a europejczykiem
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 23, 2010, 21:53:28 »
Lampa przednia różni się zasadniczo! Inaczej "świeci", do polskich przepisów nie nadaje się z anglika.

Offline Michał Oździński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Grójec
  • Posiadany samochód: C5 kombi break MK I 2003
  • Miejscowość: Grójec
Re: [MK I 2,0 HDI] różnica między anglikiem a europejczykiem
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 23, 2010, 21:58:20 »
To w jaki sbosób odrożnić lampę europejską od angielskiej, jakieś szczegóły?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MK I 2,0 HDI] różnica między anglikiem a europejczykiem
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 24, 2010, 09:41:39 »
Z tego co mi wyGOOGLowało i po sprawdzeniu różnych źródeł, wynika, że jedyną informacją na kloszu jest:
Wazne sa oznaczenia "strzalek" pod ciagiem oznaczen literowych HC / HR. Jesli grot strzalki jest "-->", to jest to lampa od anglika, jesli nie ma zadnych strzalek i jest samo oznaczenie kraju EU, to lampa jest przystosowana do ruchu prawostronnego. Natomiast jesli mamy strzalke "<-->" to jest to klosz asymetryczny, w ktorym wiazke swiatla mozna przestawic i tym samym dostosowac do ruchu lewo- lub prawostronnego.

PS: znalazłęm jeszcze coś takiego prawdopodobnego:
Na lampie (obudowa tam gdzie wkładasz żarówkę ) masz LHD lub RHD.
LHD to europejczyk, RHD anglik.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MK I 2,0 HDI] różnica między anglikiem a europejczykiem
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 24, 2010, 14:03:16 »
Cytuj

PS: znalazłęm jeszcze coś takiego prawdopodobnego:
Na lampie (obudowa tam gdzie wkładasz żarówkę ) masz LHD lub RHD.
LHD to europejczyk, RHD anglik.



 a mi się te skróty kojarzą na odwrót

Offline Roman Czarnota-Bojarski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: BX 1,9D BREAK 1991r, C5 BREAK 2,0 HDI 2002
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I 2,0 HDI] różnica między anglikiem a europejczykiem
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 25, 2010, 18:19:10 »
To ci się źle kojarzy. Te skróty odnoszą się do pozycji kierowcy w pojeździe i dlatego przy ruchu prawostronnym kierowca siedzi po lewej stronie, a przy lewostronnym po prawej
A po za tym:
Saxo 1,5d 1998 - Matki
C4 1,6 HDI - siostry
Było:
BX - 1,9d 1990
BX - 1,9 GTi automat 1993

Offline Krzysztof Golek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: lublin
  • Posiadany samochód: Cytryna C5 2002 2.0hdi 110hp
  • Miejscowość: lublin
Re: [MK I 2,0 HDI] różnica między anglikiem a europejczykiem
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 01, 2010, 13:09:42 »
Napewno jest roznica przy lusterkach nie mozna wstawic lusterek angielkich do polskiego samochodu.Ja mieszkam w angli wjec mam c5 angielska i gdy bylem na urlopie w polsce mialem wypadek stracilem lusterko z chwila gdy zadzwonilem do serwisu cytryny powiedzieli ze musza zamawiac az z francji.

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MK I 2,0 HDI] różnica między anglikiem a europejczykiem
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 01, 2010, 22:50:58 »
Gdyż generalnie chodzi o to, żeby podczas jazdy na światłach mijania było doświetlone pobocze: dla europy prawe, dla anglii lewe. Kiedyś na starych reflektorach było to bardzo ładnie widoczne gdyż na szkle reflektora była linia podziału. Najlepiej zobrazować to na przykładzie np. reflektor "króla szos" - malucha. Na czerwono zaznaczyłem tą opisywaną przeze mnie linię. Niestety świat poszedł naprzód i teraz trzeba się posługiwać oznaczeniami na reflektorze.
Jedno jest pewne: o angielskim reflektorze w europejskim aucie możesz zapomnieć. Obawiam się, że auto nie przeszłoby pierwszego przeglądu, że nie wspomnę o kontroli na drodze.
Pozdrawiam.

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: [MK I 2,0 HDI] różnica między anglikiem a europejczykiem
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 02, 2010, 09:23:36 »
W praktyce wszystko zależy od tego gdzie się robi przegląd i podejścia przeglądającego..
A co do kontrolii - jakoś podczas żadnej do tej pory nie zwracano uwagi na to jakie klosze mam i jakie ustawienie (choć na szczęście europejczyk), max to sprawdzano czy swiatla dzialaja..

Nie mniej - zgodnie z przepisami nie powinieneś przejść przeglądu i jeździć z taką lampą.. A praktyka w tym kraju odbiega od teorii...
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)