Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk-1] Problem z stukaniem w silniku  (Przeczytany 4475 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline andrzej klepacz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: czestochowa
  • Posiadany samochód: citroen c5 2.0 hdi
  • Miejscowość: czestochowa
[Mk-1] Problem z stukaniem w silniku
« dnia: Kwiecień 18, 2010, 14:39:07 »
Witam .Zwracam sie z prosba o pomoc. W ostatnim czasie pojawil mi sie problem w moim Citroenie C5 2.0 HDI. W silniku w okolicy rozrzadu i kol napinajacych pasek klinowy pojawil mi sie glosny metaliczni dzwiek tak jkby to bylo stukanie. Nigdy wczesniej tego nie mialem i przyznam ze jest to pierwszy moj taki przypadek.
Zaznaczam ze 1.5 roku temu zmienilem pasek caly rozrzad napinacz od alternatora i pompe wodna.Czy ktos z panstwa mial moze takie zdarzenie? Prosze o rady za ktore z gory serdecznie dziekuje.Pozdrawiam Jedrek

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • ******
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [Mk-1] Problem z stukaniem w silniku
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 18, 2010, 14:58:52 »
jestes pewny ze do z rozrzadu a nie z napedu paska osprzetu? byc moze kolo pasowe walu sie wlasnie skonczylo

Offline andrzej klepacz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: czestochowa
  • Posiadany samochód: citroen c5 2.0 hdi
  • Miejscowość: czestochowa
Re: [Mk-1] Problem z stukaniem w silniku
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 18, 2010, 16:13:41 »
Przyznam szczerze ze nie mam pojecia gdzie jest ta przyczyna .Wiem ze silnik pracuje ladnie i rytmicznie tylko ten halas przypomina mi prace ciagnika . Takie jakby stukanie slychac po stronie gdzie jest pasek rozrzadu i nie wiem jak zidentyfikowac ten problem. Kolega ostatnio zasugerowal mi ze moga byc to tez popychacze. Mnie sie wydaje ze halas slychac z okolicy gdzie jest rozrzad. Czy jest jakis sposob aby to sprawdzic?
W trakcie gdy przyspieszam ten stukot wzrasta taki obiaw tez zauwazylem.

Offline andrzej klepacz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: czestochowa
  • Posiadany samochód: citroen c5 2.0 hdi
  • Miejscowość: czestochowa
Re: [Mk-1] Problem z stukaniem w silniku
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 18, 2010, 16:15:48 »
Przyznam szczerze ze nie mam pojecia gdzie jest ta przyczyna .Wiem ze silnik pracuje ladnie i rytmicznie tylko ten halas przypomina mi prace ciagnika . Takie jakby stukanie slychac po stronie gdzie jest pasek rozrzadu i nie wiem jak zidentyfikowac ten problem. Kolega ostatnio zasugerowal mi ze moga byc to tez popychacze. Mnie sie wydaje ze halas slychac z okolicy gdzie jest rozrzad. Czy jest jakis sposob aby to sprawdzic?
W trakcie gdy przyspieszam ten stukot wzrasta taki obiaw tez zauwazylem.

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk-1] Problem z stukaniem w silniku
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 18, 2010, 17:08:09 »
Zdejmij prawe przednie koło i obejrzyj dokładnie koło pasowe .
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Mikołaj Kostusiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 218
  • Skąd: Kusowo
  • Posiadany samochód: citroen c5 xsara picasso
  • Miejscowość: Kusowo
Re: [Mk-1] Problem z stukaniem w silniku
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 18, 2010, 20:02:16 »
Nie lekceważ tego i nie jeździj .Jeżeli jest to koło pasowe to może uszkodzić rozrząd.Najlepiej zdejmij pasek osprzętu i odpal silnik jeżeli nastąpi cisza to jest koło pasowe.Możesz jeszcze bez demontażu-zwróć uwagę czy wibruje napinacz dynamiczny paska osprzętu .Przy sprawnym kole powinien być  praktycznie nieruchomy.Jeszcze po zdjęciu paska warto zwrócić uwagę na koło pasowe alternatora zależnie od wersji powinno mieć tzw.sprzęgło kierunkowe czyli z obrotami trzymać a w przeciwną stronę przepuszczać napęd alternatora.Jego zatarcie też potrafi powodować hałas przenoszony poprzez napinacz dynamiczny,a oprócz tego mieć wpływ na trwałość elementów połączonych paskiem osprzętu.

Offline Łukasz Piwnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 231
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Opel Astra 1.9 CDTi 120 KM
  • Zainteresowania: urbanistyka
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk-1] Problem z stukaniem w silniku
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 19, 2010, 10:28:14 »
Podepne sie do tematu, w mojej Cytrynie podczas postoju na jalowym cos jakby stuka ale slychac to wyraznie z prawej strony pojazdu z przodu w okolicach reflektora. Jest to rytmiczny stuk. Podczas ostatnich problemów z pompą zawieszenia nie wskazywali mi w ASO, że mam cokolwiek do zrobienia w swojej Cytrynie w zwiazku z rozrzadem czy tez dwumasa!
SPRAWDŹ WIĄZKĘ PRZY POMPIE ZAWIESZENIA!

Cytryna sprzedana,...zakupiony Opel Astra...służę wiedzą, której tutaj nabyłem...

Offline Grzegorz Faber

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2002r. 1.8
  • Miejscowość: Katowice
Re: [Mk-1] Problem z stukaniem w silniku
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 25, 2010, 20:07:32 »
No ja miałem coś podobnego. właśnie stukało w okolicy rozrzadu jeździłem po warsztatach szukali i nic. Więc w którymś momencie się wkurzyłem i kazałem wymienić kpl rozrząd. No i wyszłooo.
Koło rozrządu te od wałka się rozwarstwiło, a w zasadzie ten plastik czy co tam jest w środku i biło. Za kółko oryginał dałem 320zl i jest oki.

Offline Krzysztof Golek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: lublin
  • Posiadany samochód: Cytryna C5 2002 2.0hdi 110hp
  • Miejscowość: lublin
Re: [Mk-1] Problem z stukaniem w silniku
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 01, 2010, 14:21:01 »
Mam ten sam problem na jalowym biegu na najnizszych obrotach i tylko przy cieplym silniku pracuje silnik jak traktor.Rok temu mialem zmieniany alternator , kolo pasowe od alternatora 6 miesiency z paskiem wjec nie sadze ze cos z tych rzeczy a i jak przekrece troche kierowniece w prawo lub lewo silnik pracuje normalnie. Bylem u mechanika zapytac sie co to moze byc powiedzial 2 rzeczy pompa wspomagania lub napinacz od paska alternatora.Jak cos wjecej bede wiedzial dam znac.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: [Mk-1] Problem z stukaniem w silniku
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 01, 2010, 21:21:13 »
Cytuj

Grzegorz Faber napisał:
No ja miałem coś podobnego. właśnie stukało w okolicy rozrzadu jeździłem po warsztatach szukali i nic. Więc w którymś momencie się wkurzyłem i kazałem wymienić kpl rozrząd. No i wyszłooo.
Koło rozrządu te od wałka się rozwarstwiło, a w zasadzie ten plastik czy co tam jest w środku i biło. Za kółko oryginał dałem 320zl i jest oki.

Nie wiem jakie jest koło rozrządu w Twoim silniku , ale w 2,0 i 2,2 HDi koło jest metalowe i nie ma co się rozwarstwiać.Najprawdopodobniej poszło koło napędu paska osprzętu tak jak pisze Kasia.Miałem też taki problem i po wymianie koła, cisza.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5