Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Check engine  (Przeczytany 5766 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Skorupa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: ZX 1.8i Aura '94
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Check engine
« dnia: Maj 17, 2010, 17:42:10 »
Witam,
Mam problem z kontrolka check engine. Czasami sie zapala i bywa że raz sama zgaśnie a czasami świeci sie przez tydzień. Zauważyłem dzisiaj żę zapaliła się rano potem pojechałem na stację zatankować do pełna. Niestety kontrolka cały czas się paliła. Zgasiłem silnik otworzyłem maskę otwarłem korek od oleju wyciągnąłem bagnet, zamknąłem maskę odpalam silnik i kontrolki nie ma :))
Niestety nie sprawdziłem jeszcze numerów błędów ale chciałem zapytać czy może ktoś miał podobny problem ??
Może jest tak że kontrolka sie kasuje po otwarciu maski ??
Ostatnio czyściłem węże od odmy bo były zaklejone majonezem i wymianiałem uszczelkę pod pokrywą zaworów bo olej wydostawał się na wydech z tyły bloku silnika i "ładnie" pachniało w środku.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Check engine
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 17, 2010, 18:00:21 »
Cytuj

Łukasz Skorupa napisał:

Może jest tak że kontrolka sie kasuje po otwarciu maski ??


To tak jakby w domu bezpieczniki się naprawiały po zamknięciu drzwi wejściowych ;)
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Łukasz Skorupa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: ZX 1.8i Aura '94
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Re: Check engine
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 17, 2010, 18:23:18 »
Nie chodzi o naprawianie lecz o coś w rodzaju resetu (tak jak po odłączeniu aku).

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: Check engine
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 17, 2010, 20:10:50 »
na bank czujnik jakiś :) u mnie tez tak było wymieniłem czujnik temp. cieczy chłodzącej zresetowałem CPU i  już się nie zapala :D czasami jeszcze na zimnym silniku ale to zaraz gaśnie ale sporadyczny błąd mam :)

Offline Łukasz Skorupa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: ZX 1.8i Aura '94
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Re: Check engine
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 17, 2010, 22:01:43 »
czyli narazie pozostaje diagnoza kodow blyskowych i potem zobaczymy co i jak.
Dodam jeszcze ze spalanie mi wzroslo i jest na poziomie 14l co jest wynikiem dosc wysokim nawet jak na krotka trase jaka mam do pracy 3 km w jedna strone.

Offline Tomasz Wroniszewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 067
  • Skąd: Turzany
  • Posiadany samochód: 406 2.0 HDI, C5 '04 2.0 HDi, PF 126p
  • Miejscowość: Rudawa
Re: Check engine
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 18, 2010, 09:51:20 »
Sprawdź czy sonda lambda Ci się nie rozpina.

Offline Grzesiek Drzymała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: Łódź, Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen ZX, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 01r
  • Miejscowość: Łódź, Rzeszów
Re: Check engine
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 18, 2010, 13:34:14 »
Albo nie działa, co powodowałoby właśnie wzrost spalania, sprawdź czy się rozpięła, jeśli nie to miernikiem elektrycznym można zdiagnozować awarię sondy.

Offline Łukasz Skorupa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: ZX 1.8i Aura '94
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Re: Check engine
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 18, 2010, 17:17:25 »
Co do sondy to też miałem takie podejrzenia kiedys robiłem jej pomiar i na mierniku elektr. wahania były takie jak powinny. W piątek sprawdzę kody błędów i przemierze na wszelki wypadek sonde jeszcze raz, może uda mi się ja wymontować i zerknac w jakim jest stanie wizualnie.

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: Check engine
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 18, 2010, 19:36:42 »
e tam sonda.... odrazu sonda :) mi też taki błąd wyskoczył a sonda dobra ;] a nie pokazał ze czujnik temp jest walniety wymieniłem i spalanie jest w trasie 5-6litrów :)

Offline Łukasz Skorupa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: ZX 1.8i Aura '94
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Re: Check engine
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 18, 2010, 20:55:29 »
Jakie numery blędów ci pokazywało ??

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: Check engine
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 19, 2010, 21:24:19 »
2 błędy :D
-----KOD
52
--------OPIS KODU
Regulacja składu mieszanki poza zakresem.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie sondy lambda, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy
lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie sondy -
- możliwe zestarzenie sondy. Sprawdzić połączenie pomiędzy masa
pojazdu a układem wydechowym oraz jego szczelność. Usterka może
być powodowana także nieprawidłowym działaniem sterownika układu.
Usterka możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim
stanem paliwa w zbiorniku lub do jego wyczerpania.

-----KOD
41
--------OPIS KODU
Brak sygnału z czujnika obrotów wału korbowego.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, złącze lub przewody. Możliwa przerwa
w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania. Sprawdzić
złącza kable i czujnik. Kod usterki pojawia się także przy
unieruchomionym silniku. Należy go wówczas zignorować.

Poprawiłem układ wydechowy bo srodek to sito - wymieniłem całkowicie.
Uszczelki pod kolektor wyczysciłem sonde :)

Błedy były nada...

Zrobiłem w miedzy czasie rozrząd i olej filtry i poprawiłem elektryke przy kilku czujnikach bo kable szmelc...

Stał na wysokich obortach po odpaleniu do 2tys... i nie schodziły szybko.

Do map sensora poprawiłem połączenie z układu dolotowego z podciśnieniem bo przewó był sparciały.

Wymieniłem czujnik temp cieczy chłodzącej i działa elegancko :)
Proponuję czujnik z firmy EPS ;] = 50 zł a jakość i trwałość jest ok.

Offline Grzesiek Drzymała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: Łódź, Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen ZX, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 01r
  • Miejscowość: Łódź, Rzeszów
Re: Check engine
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 19, 2010, 23:30:13 »
czyszczenie sondy nic nie daje, przerabiałem ten temat, ja miałem podobne objawy, wymieniłem sonde na jakis tam zamiennik za 80 pln i jest ok a zrobilem juz 11 000 km

Offline Łukasz Skorupa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: ZX 1.8i Aura '94
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Re: Check engine
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 20, 2010, 05:51:37 »
Z tego co udało mi się sprawdzić moja sonda ma symbol 1628 T2. Zanim jednak zabiore się za wymianę to sprawdzę ją miernikiem.

Offline Łukasz Skorupa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: ZX 1.8i Aura '94
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Re: Check engine
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 21, 2010, 13:07:48 »
Udało mi się odczytać błędy i są następujące:
51
53
52

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: Check engine
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 21, 2010, 20:44:32 »
Jaki masz aku ?? :D za niski lub za wysoki masz napięcie na aku sprawdz też ładowanie.

Jaki stan układu wydechowego ?? :)

Offline Łukasz Skorupa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: ZX 1.8i Aura '94
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Re: Check engine
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 21, 2010, 21:03:36 »
Jeżeli chodzi o aku to zakupiłem go 15.01.2009 45Ah/400A. Stan układu wydechowego nie jest najgorszy. Już przy zakupie poprzedni właściciel wywalił katalizator i wspawał w to miejsce rurkę. Jutro pomierze jeszcze sonde zeby zobaczyc czy działa poprawnie. Sprawdze rowniez czy masa z akumulatora jest w porzadku czy cos nie zasniedziało.

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: Check engine
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 22, 2010, 17:20:30 »
45Ah do 1.8i ?? trochę mało ;]

Offline Łukasz Skorupa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: ZX 1.8i Aura '94
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Re: Check engine
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 23, 2010, 21:51:44 »
Myślę że nie tym bardziej że poprzedni był o tej samej powjemności. Jeżeli byłby to diesel to wtedy jest inna sprawa. Sadzę że w tym przypadku pojemność akumulatora nie zależy od pojemności silnika.

Offline Łukasz Skorupa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: ZX 1.8i Aura '94
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Re: Check engine
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 25, 2010, 10:56:32 »
Po skasowaniu błędów (odłączeniu aku) w piątek dzisiaj znowu zapaliła się lampka check engine po sprawdzeniu błędów wywaliło błąd nr 51 (sonda). Jeżeli w końcu mi się uda to sprawdzę sonde jeszcze dzisiaj.

Sonda wstępnie sprawdzona miernikiem elektronicznym niestety na zimnym silniku cos tam się pokazywało. Natomiast po zagrzaniu silnika do 90 stopni miernik przestał cokolwiek pokazywać. Wyglądało to tak że wraz ze wzrostem temp. silnika wartości zmieniały się coraz wolniej aż w końcu przestały.

Jeżeli chodzi o akumulator to ładowanie jest na poziomie14.30V

Offline Łukasz Skorupa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: ZX 1.8i Aura '94
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Re: Check engine
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 25, 2010, 18:57:45 »
Ponownie podłączyłem miernik i w tej chwili wartości oscylują wokół wartości 0,42 - 0,48 V. Prąd ładowania na zapalonych światłach jest taki sam jak z wyłączonymi światłami 14,30V. Zdarzyło się że podczas pomiarów kontrolka 2 razy zgasła w piewszej chwili pomyślałem że może jest problem z masą sondy i przy podłączeniu pod kabel z sondy oraz minus na akumulatorze kontrolka gaśnie ale to jednak tylko przypadek.
Komputer cały czas pokazuje błąd 51 oraz 52.

Offline Grzesiek Drzymała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: Łódź, Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen ZX, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 01r
  • Miejscowość: Łódź, Rzeszów
Re: Check engine
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 25, 2010, 20:44:48 »
Sonda do wymiany, wartości napięcia powinny zmieniać się pomiędzy 0.1~0.9 V, sonda umarła niestety.

Offline Łukasz Skorupa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: ZX 1.8i Aura '94
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Re: Check engine
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 25, 2010, 21:18:38 »
Potwierdziłeś moje przypuszczenia (większe spalanie, check engine, bład 51 oraz 52). Mam na oku taką http://www.allegro.pl/item1052360360_sonda_lambda_peugeot_306_605_boxer_1628_r9_1628_t2.html sądzę że będzie lepsza od np. takiej http://www.allegro.pl/item1023466616_sonda_lambda_citroen_ax_bx_c15_c25_cx_jumper_xm_zx.html

Offline Sylwester Maciejczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 351
  • Skąd: Radzymin k.Warszawy
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 CT Activa 96 jest Xantia 1.8 16V 98
  • Zainteresowania: motoryzacja elektronika
  • Miejscowość: Radzymin k.Warszawy
Re: Check engine
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 25, 2010, 23:25:02 »
Łukaszu sprawdź czy działa podgrzewanie sondy,jest zasilane przez przekaźnik .Są to 2 białe  przewody od sondy .Zmierz oporność grzałki ,ma kilka omów .
Napięcie które  mierzysz  podstawia ECU od wtrysku  aż sonda się nie nagrzeje.Może jest przerwa na przewodzie sygnałowym od sondy ,a w ostateczności  może sonda padła .
 Pozdrawiam .

Offline Łukasz Skorupa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: ZX 1.8i Aura '94
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Re: Check engine
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 26, 2010, 11:02:16 »
Proszę tylko o informację czy oporność powinna się zmieniać ? Czy ma być stałą wartością ? Czy temp. silnika ma wpływ na oporność ?

Offline Sylwester Maciejczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 351
  • Skąd: Radzymin k.Warszawy
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 CT Activa 96 jest Xantia 1.8 16V 98
  • Zainteresowania: motoryzacja elektronika
  • Miejscowość: Radzymin k.Warszawy
Re: Check engine
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 26, 2010, 22:49:08 »
Łukasz oporność rośnie wraz z nagrzewaniem  .
Grzejnik jest typu PTC .
 Sprawdzałem zimną miała oporność 4,5 oma a po nagrzaniu nad kuchenką  oporność wzrosla do 10 omów.
 Pozdrawiam.