Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES  (Przeczytany 62647 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [Mk1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #250 dnia: Maj 15, 2012, 21:46:45 »
Mówisz masz 609-412-800 P. Adam. Powiedz że polecili Ci z tej strony powinno być taniej (sporo)
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Marek Kilar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 2,0 BlueHDI BVA 2015
  • Miejscowość: Racibórz
Re: [Mk1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #251 dnia: Czerwiec 05, 2012, 22:56:09 »
Czy jest na śląsku warsztat godny polecenia, który usuwa FAP-y ? Proszę o jakieś namiary.
C5 2,2 HDI Exclusive BVA 2002
C5 2,0 HDI Exclusive BVA 2011
C4 CACTUS 1,2 110KM 2015

Offline Ireneusz Jasiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 135
  • Skąd: KOŁOBRZEG
  • Posiadany samochód: C5 MKII Exclusive 2.2 HDi 2004 ASB
  • Miejscowość: KOŁOBRZEG
Re: [Mk1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #252 dnia: Czerwiec 07, 2012, 10:31:12 »
Gdzie dokładnie w Leksji można sprawdzić stan zapchania filtra FAP ?
Nie mogę tego u siebie znaleźć.
Są samochody i jest Citroen C5 :-)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #253 dnia: Czerwiec 07, 2012, 14:45:54 »
w lessi możesz tylko sprawdzić jakie są średnie przebiegi pomiędzy regeneracjami, ostatni przebieg, stan fapa (regenerowany, pośredni) oraz ciśnienie różnicowe i nasycenie dodatkiem (ilość gramów w fapie). W planecie są dużo większe możliwości, ale nie wiem czy kalkulator 2,2 hdi to wszystko obsługuje no i trzeba sobie załatwić vin do 607 z 2,2 hdi (co nie jest zresztą dużym problemem bo w sieci pełno jest zapytań o sprawdzenie nr vin). Ja u siebie jeszcze nie sprawdzałem tych opcji na planecie, ale wolnym czasie może to sprawdzę.

Offline Ireneusz Jasiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 135
  • Skąd: KOŁOBRZEG
  • Posiadany samochód: C5 MKII Exclusive 2.2 HDi 2004 ASB
  • Miejscowość: KOŁOBRZEG
Re: [Mk1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #254 dnia: Czerwiec 07, 2012, 16:52:15 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
w lessi możesz tylko sprawdzić jakie są średnie przebiegi pomiędzy regeneracjami, ostatni przebieg, stan fapa (regenerowany, pośredni) oraz ciśnienie różnicowe i nasycenie dodatkiem (ilość gramów w fapie). W planecie są dużo większe możliwości, ale nie wiem czy kalkulator 2,2 hdi to wszystko obsługuje no i trzeba sobie załatwić vin do 607 z 2,2 hdi (co nie jest zresztą dużym problemem bo w sieci pełno jest zapytań o sprawdzenie nr vin). Ja u siebie jeszcze nie sprawdzałem tych opcji na planecie, ale wolnym czasie może to sprawdzę.


Nasycenie FAP to w sumie stan zapchania/zapełnienia filtra, gdzie ta opcja dokładnie się znajduje bo nie mogę znaleźć ?
Są samochody i jest Citroen C5 :-)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #255 dnia: Czerwiec 07, 2012, 19:05:17 »
diagnostyka/wtrysk/pomiar/domieszkowanie. Pełny zbiornik dodatku to ok. 240g ceru czyli pełne nasycenie fapa. Potem należy wymienić fapa albo samemu wypłukac. W jakim stanie jest fap poznasz po srednim przebiegu między regeneracjami. Czysty fap (z małym nasyceniem) to 500km+. Oczywiście na ilośc regeneracji ma też wpływ stan silnika (lejące wtryski, niesprawne turbo, nieszczelny układ dolotowy, branie oleju, zły olej (o dużej zawartości popiołów) itp.

Offline Ireneusz Jasiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 135
  • Skąd: KOŁOBRZEG
  • Posiadany samochód: C5 MKII Exclusive 2.2 HDi 2004 ASB
  • Miejscowość: KOŁOBRZEG
Re: [Mk1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #256 dnia: Czerwiec 07, 2012, 20:33:52 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
diagnostyka/wtrysk/pomiar/domieszkowanie. Pełny zbiornik dodatku to ok. 240g ceru czyli pełne nasycenie fapa. Potem należy wymienić fapa albo samemu wypłukac. W jakim stanie jest fap poznasz po srednim przebiegu między regeneracjami. Czysty fap (z małym nasyceniem) to 500km+. Oczywiście na ilośc regeneracji ma też wpływ stan silnika (lejące wtryski, niesprawne turbo, nieszczelny układ dolotowy, branie oleju, zły olej (o dużej zawartości popiołów) itp.


Zbiornik dodatku to jedno ale stan zapchania filtra to co innego, nasycenie FAP czyli zapełnienie to to czego szukam. Na warsztacie raz mi mechanik pokazał zapełnienie filtra ale teraz nie pamiętam gdzie to było niestety...
Są samochody i jest Citroen C5 :-)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #257 dnia: Czerwiec 08, 2012, 09:14:35 »
zbiornik dodatku dodałem obrazowo jako podpowiedź bo tam bedziesz miał podaną tylko ilość gram dodatku czyli musisz sobie policzyc sam jak bardzo masz nasyconego fapa (200-240g to fap zatkany cerem)

Offline Łukasz Faruga

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 843
  • Skąd: Skoczów / Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: c4GP b+g 2008 1,8 16v ***C3 MK1 2003 1,4HDI
  • Miejscowość: Skoczów / Bielsko-Biała
Re: [Mk1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #258 dnia: Czerwiec 21, 2012, 22:09:00 »
Pomimo, że obecnie nie mam problemu z fapem zastanawiam się nad wycięciem go. Rozmawiałem z mechanikiem (obeznany we francuzach) i powiedział mi, że fap negatywnie wpływa na turbo, zasugerował, że wycinając fapa w swoim c5 uzyskał litr spalania mniej (silnik2,2hdi) oraz wzrost mocy, no i turbo już nie jest tłumione a co za tym idzie nie gromadzi gorących spalin i nie zużywa się tak intensywnie... Swojego fapa płukałem 2razy myjką, póki co nie woła o płyn do paliwa,

Potwierdzi mi ktoś takie fakty?

Offline Adam Ignacyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: citroen c5 mkIII kombi 2,0HDI automat Exclusive 2009
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #259 dnia: Czerwiec 21, 2012, 23:17:18 »
Jak dostać się w Mk3 do zbiornika płynu fap, u mnie jestpełno plastików pod spodem. Czy przy wlewaniu płynu klema '-' musi być odłączona?