Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Pytanko 2.0 HDI  (Przeczytany 877 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Karol Kabziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 74
  • Skąd: Zamość
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia X1 Prestige
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Zamość
[Mk1] Pytanko 2.0 HDI
« dnia: Czerwiec 28, 2012, 21:11:25 »
Witam, czy wszystkie 2.0 HDI 110km w C5 miały filtr cząsteczek stałych FAP? Czy ten silnik łatwo podkręcić troche?

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [Mk1] Pytanko 2.0 HDI
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 28, 2012, 21:54:53 »
Na pierwsze pytanie odpowiedź brzmi: nie nie wszystkie miały FAP - mój oryginalnie i fabrycznie nie miał. Na pytanie drugie odpowiem tak: dla fachowca chip tuning jest prosty, dla niefachowca nie polecam a silnik 2.0 HDI daje się dobrze zachipować. O tym sporo na forum.
Pozdrawiam.

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [Mk1] Pytanko 2.0 HDI
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 28, 2012, 23:01:54 »
Potwierdzam to co kolega wyżej napisał i dodam,że też nie mam FAP-a:)

Offline Jacek Gaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 393
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2018 Citroen C-Elysee 1.6
  • Zainteresowania: fotografia, motoryzacja, kolarstwo, koszykówka, turystyka
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk1] Pytanko 2.0 HDI
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 28, 2012, 23:21:28 »
Nie za dobrze bez tego FAP-a? ;)
Dawniej C5, teraz C-Elysee

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [Mk1] Pytanko 2.0 HDI
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 29, 2012, 01:05:03 »
Dla mnie extra :D I mimo tego, że już nie najmłodszy, nie mam zamiaru zamieniać na nowszy model :) Szczególnie jak czytam o walkach z tym ustrojstwem - ble.
Pozdrawiam.

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: [Mk1] Pytanko 2.0 HDI
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 29, 2012, 12:36:14 »
Cytuj

Michał Koman napisał:
Dla mnie extra :D I mimo tego, że już nie najmłodszy, nie mam zamiaru zamieniać na nowszy model :) Szczególnie jak czytam o walkach z tym ustrojstwem - ble.
Pozdrawiam.


Walki robia Ci co nie lataja w trasy i nie maja kiedy go przedmuchac ;) W nowszych modelach tez jest sporo aut bez FAP/DPF czy innych o podobenj zasadzie dzialania.
W C5 bylem bez FAPowy, teraz jestem bez DPFowy (fabrycznie).. Choc nei robilo by mi to roznicy - w tygodniu auto przewaznie stoi, jak juz to jakies 2-3 krotkie trasy po pare km.. A w piatki rano 50km, odcinki landowkami, potem 8h stania i 400-600km na autobahnie/krajowce - nie ma opcji by nie zapchany na amen filtr sie nie wypalil po paru h jazdy >2,5k rpm + czasem wyprzedzanie na pelnym bucie ;)

A co do zawirusowania - lubia, ale trzeba robic porzadnie, a nie polegac na boxach/jednym ustawieniu na dany model auta.. MUSI to byc robione pod auto - fakt, drozej, dluzej schodzi, ale efekty o niebo lepsze.
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [Mk1] Pytanko 2.0 HDI
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 29, 2012, 17:33:04 »
Ja używam auta w mieście - 90% jazdy. W moim przypadku FAP jak najbardziej niewskazany. Poza tym uważam, że dokładanie do samochodów pseudoekologicznych śmieci i faszerowanie ich tonami elektroniki jest robione "na siłę". Nie chcę wnikać w to jak jest robiona utylizacja wnętrzności różnych FAP-ów, katalizatorów i innych -ów, bo i tak moja wypowiedź jest off topic. Warto zaznaczyć, że jeszcze nie tak dawno samochody nie miały tych wszystkich du.......ereli a jeździły całkiem sprawnie i nie mniej komfortowo.
I tyle. Sorry za off topic.
Pozdrawiam.