Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Hamulce - hydraulika  (Przeczytany 5620 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Pacanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Pyrzyce
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 V6 24v 92r
  • Miejscowość: Pyrzyce
Hamulce - hydraulika
« dnia: Maj 24, 2010, 11:32:06 »
Ostatnio podczas jazdy często wyświetla mi się napis: hydraulic pressure, warning brake coś tam coś tam. Towarzyszy temu piknięcie i zapala sie STOP z kontrolką od hamulców (!). Rozumiem, że chodzi o ciśnienie w hamulcach. W momencie wyświetlenia się komunikatu za każdym razem wciskam hamulec aby sprawdzić czy działa... no i działa. Może jakiś czujnik ?
XM OR NOT XM, THAT IS THE QUESTION

Offline Marcin Kubera

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM Mk2, 98, 2.5td, Pallas
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Hamulce - hydraulika
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 24, 2010, 11:37:24 »
W pierwszej kolejnosci sprawdzil bym poziom plynu LHM. Jego niski poziom sygnalizowany jest komunikatem o zlym poziomie cisnienia w ukladzie i lampka STOP. Pewnie to jedna ze 100 przyczyn ale najprostsza do sprawdzenia...
XM Mk2, 98, 2.5td, manual, Pallas
Xm Mk2, 97, 2.1td, automat

Offline Marek Sztuka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Gawłuszowice
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 166
  • Zainteresowania: budownictwo - drogi, mechanika i JESTEM DUMNY ŻE BYŁEM W WOJSKU
  • Miejscowość: Gawłuszowice
Re: Hamulce - hydraulika
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 24, 2010, 12:26:13 »
albo z jakiegoś powodu pompa nie wyrabia normy...
były:
Xm 2.1TD z HA I 91r.
Xantia Mk1 1.9D
Renault 19 Chamade 1.4 RT

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Hamulce - hydraulika
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 24, 2010, 21:19:42 »
Na początku sprawdź stan LHMu jak Kolega radzi, później będziemy dalej debatować jak nie pomoże :) A dorzucając coś nowego, może zapowietrzone hamulce?
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Paweł Pacanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Pyrzyce
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 V6 24v 92r
  • Miejscowość: Pyrzyce
Re: Hamulce - hydraulika
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 23, 2012, 12:09:45 »
Witam. Wracam do tematu ponieważ zaczynam się już troszke martwić. Komunikat "hydraulic pressure..." wyświetla się nadal ale najczęściej na długich trasach (po przejechaniu 100-200 km bez przerwy). Parę sekund po komunikacie czuję jak ciężko się skręca a hamulec działa z dużym opóźnieniem. Auto oczywiście opada. Nie słychać także cykania konżektora. Problem rozwiązuje szybko i na chwilę niestety. Wyłączam silnik i uruchamiam go ponownie - podczas jazdy. Po takiej "skomplikowanej" operacji wszystko wraca do normy  - auto się  podnosi, skręca i hamuje. Dodam, że auto jest strasznie sztywne (skacze jak żabka np. na progu zwalniającym), a konżektor cyka co sekundę. Praktycznie non stop. Auto podnosi się w miare szybko ale jeszcze szybciej opada. W ostatnie mrozy (powyżej -15) komunikat wyświetlał się od razu po uruchomieniu silnika. Czasami musiałem czekać 10 minut żeby się podniósł. Pomagałem mu kręcąc kierownicą ale już ręce bolały. Mam nadzieję, że macie jakiś pomysł bo strach czasami wyjeżdżać.
XM OR NOT XM, THAT IS THE QUESTION

Offline Roman Suchara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 169
  • Skąd: Orzesze
  • Posiadany samochód: Xm 2.1td aut.exl.Xantia2hdi,C5
  • Zainteresowania: wino,po nim śpiew
  • Miejscowość: Orzesze
Re: Hamulce - hydraulika
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 23, 2012, 12:39:02 »
Sprawdź filtr ssawny w zbiorniku,i przewód zasilający pompę, czy nie zaciąga powietrza.
Pozdrawiam
Roman Suchara
Śp.Xm 2,1td 92 kombi
XM 2,1td 98r aut.exclusive
Xa2 hdi.99r excl.
,C5.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Hamulce - hydraulika
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 23, 2012, 14:00:54 »
Jak dla mnie to padajaca pompa.

Offline Antczak Henryk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 94
  • Skąd: okolice Głogowa
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 exclusive103kw 2010r,XM2138D(90) - Xantia 1,9D (94), XM 2,1TD Exclusive (98)
  • Miejscowość: okolice Głogowa
Re: Hamulce - hydraulika
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 23, 2012, 17:00:15 »
Witam
Pawle ,tak jak doradza Roman sprawdź przewód zbiorniczek LHM-pompa .Możesz nie mieć widocznych nieszczelności  bo wąż ten pracuje w podciśnieniu .Jeśli jest nieszczelny to będzie się objawiało tym ,że w zbiorniczku będziesz miał mieszankę powietrza z olejem.Może być  również nieszczelność na pompie ( oring obudowy )jaki i na kole pompy.Czyli ,jeśli jest powietrze w zbiorniku to zmieniasz przewód,robisz dekompresje układu hydrauliki i sprawdzasz zawartość oleju  w zbiorniczku .Jeśli jest powietrze no to pompa ma nieszczelność .
Jeśli natomiast nie ma powietrza w zbiorniku a hydraulika szwankuje to pierwszej kolejności możesz mieć nieprawny ( opiłki metalu ) rozdzielacz wydatku i konżektor .
Kolejny element to zawór hamulcowy .By to sprawdzić trzeba założyć osobny przewód powrotny ( bo ma wspólny z konżektorem ) jaki ma wydatek .Bywa tak ,że przy dużym wydatku po prostu   rozrywa przewód powrotu oleju.

Offline Paweł Ziemniewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 709
  • Skąd: Reda/Gdynia
  • Posiadany samochód: GSA X3 1980, Peugeot 607 2.2HDi 2002
  • Zainteresowania: wszelakie
  • Miejscowość: Reda/Gdynia
Re: Hamulce - hydraulika
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 23, 2012, 23:13:16 »
a czy przewód od pompy mam oryginalny, czy jakis dorabiany z węża z castoramy/obi ? jak lhm sie rozgrzeje może powodować że wąż bez usztywnień będzie zwężał swój przekrój głownie na zagięciach. Spowoduje to że lhm bedzie docierał do pompy w bardzo malych ilosciach . Gdy zatrzymasz silnik, wąż sie rozluźni i przez pewien czas bedzie wszystko bedzie działało jak nalezy
Paweł Ziemniewicz
[email protected] / www.citrozlot.pl
Citroen GSA X3'80, Peugeot 607 2.2 HDi '02
Były:GSA 1.3'81,Evasion 2.0CT'97,XM 2.1TD 91,93,XM 3.0V6'95,CX 2.5TRD'86,BX 1.8TRD'90, BX 1.4'91

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Hamulce - hydraulika
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 24, 2012, 23:11:23 »
Cytuj

Paweł Pacanowski napisał:
(...) Komunikat "hydraulic pressure..." wyświetla się nadal (...) czuję jak ciężko się skręca a hamulec działa z dużym opóźnieniem. Auto oczywiście opada. Nie słychać także cykania konżektora. Problem rozwiązuje szybko i na chwilę niestety. Wyłączam silnik i uruchamiam go ponownie - podczas jazdy. Po takiej "skomplikowanej" operacji wszystko wraca do normy  - auto się  podnosi, skręca i hamuje. Dodam, że auto jest strasznie sztywne (skacze jak żabka np. na progu zwalniającym), a konżektor cyka co sekundę. (...) Auto podnosi się w miare szybko ale jeszcze szybciej opada. (...) musiałem czekać 10 minut żeby się podniósł. (...)


Wygląda jak jakiś gigantyczny wewnętrzny przeciek. Ciśnienie schodzi tamtędy i nie ma już z czego zasilać reszty. Sztywność też może wynikać z braku ciśnienia - bez tego nie otwiera się HA. Częste cykanie konżektora potwierdzałoby to. Problemem jest objaw niecykania i chwilowa poprawa po wyłączeniu silnika. Reset może powodować ruszenie zaworkiem HA, co może mieć znaczenie. U mnie w HA drugiej generacji zawory są zamykane i otwierane po wyłączeniu zapłonu. Słychać to a czasem i czuć, gdy cały samochód podskakuje po zgaszeniu (pewnie mi się coś w bloku przycina, ale nie o tym temat).

Zweryfikuj czy brak cykania oznacza ciągłą pracę pompy na ładowanie ciśnienia, czy na luzie. Sprawdź też co się dzieje na powrotach.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Paweł Pacanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Pyrzyce
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 V6 24v 92r
  • Miejscowość: Pyrzyce
Re: Hamulce - hydraulika
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 27, 2012, 15:33:23 »
Wszytko co przeczytalem wyglada przerazajaco. Tym bardziej dlatego ze wiekszosci nie rozumiem. Niestety to jest zbyt skomplikowane. Nie posiadam miejsca, narzedzi ani niezbednej wiedzy do wykonania jakiejs operacji. Mialem nadzieje ze to cos mniej powaznego. Pozostaje mi tylko udac sie do mechanika. W Szczecinie jest Pan Jan Brochocki od ktorego kupilem Cytryne. Wyglada ze zna sie na rzeczy, moze cos pomoze. Mimo wszystko wielkie dzieki.
XM OR NOT XM, THAT IS THE QUESTION

Offline Jurij Martyniuk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 241
  • Skąd: Bialystok/Gródek
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI 2010. C2 vtr 1.4 8v+gaz 2004. C4b7 1.6 vti+gaz 2010.
  • Miejscowość: Bialystok/Gródek
Re: Hamulce - hydraulika
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 27, 2012, 21:01:33 »
Poszukaj dobrej pompy, a twoje problemy miną. Miałem takie same problemy co Ty, po przejechaniu około dwustu kilometrów całkowity zgon hydro, wystarczyło zgasić i odpalić samochód a wszystko wracało do normy.
Pozdrawiam, Jurek :-)
Był XM 2.0i, XM2.5td, ZX 1.9D, AX 1.5D, XM 2.1td

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Hamulce - hydraulika
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 01, 2012, 08:34:54 »
Cytuj

Paweł Pacanowski napisał:
Wszytko co przeczytalem wyglada przerazajaco. Tym bardziej dlatego ze wiekszosci nie rozumiem. Niestety to jest zbyt skomplikowane....

I właśnie dlatego stary citroen XM kosztuje tyle ... ile kosztuje, he he
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Paweł Pacanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Pyrzyce
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 V6 24v 92r
  • Miejscowość: Pyrzyce
Re: Hamulce - hydraulika
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 06, 2012, 20:37:57 »
Przecieków żadnych nie ma. Płynu nie ubywa. Jedyne co zauważyłem to, że auto jest strasznie twarde (prawdopodobnie przez puste kule). Rano szczególnie w mrozy lub niskie temperatury bliskie 0 komunikat też się wyświetla. Pompa pracuje lecz nie słuchać pracy konżektora. Po długim kręceniu kierownicą załapuje ale długo się podnosi. Jednak później gdy już wstanie jest dużo bardziej miękki. Po rozgrzaniu "powrót do przeszłości".
XM OR NOT XM, THAT IS THE QUESTION

Offline Paweł Antypin

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 678
  • Skąd: Oświęcim
  • Posiadany samochód: XM Diesel 2138 ccm; Peugeot 607 V6
  • Zainteresowania: XM......................
  • Miejscowość: Oświęcim
Re: Hamulce - hydraulika
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 06, 2012, 23:46:27 »
Kiedy ostatni raz wymieniałeś LHM??
Sprawdziłeś wąż zasilający pompę??
Nie opada ci szybko tył po zgaszeniu??
Nie przytrzymuje hamulców albo jakoś nienormalnie reaguje na pedał??


Zrób test na kule konżektorową (auto w pozycji do jazdy, niech popracuje chwilkę, zgaś silnik i przestaw zawieszenie do trybu górny serwis, jak będzie reakcja - tyłpoleci do góry to kula dobra, jak nie, to spora szansa że już nie jest dobra), sprawna zawsze troszke pomaga pompie.

Moje typy na ten problem w kolejności od najtańszych:
1. Nieszczelny wąż (Roman to opisał).
2. Stary LHM - sprawdz kolor strzykawką - ma być żarówiaście zielony.
3. Pusta kula konżektora.
4. Uszkodzony konżektor (albo niedokręcona śruba odpowietrzająca).
5. Uszkodzona pompa.
6. Zużyty zawór hamulcowy (tył szybko opada, potrafi opadać w trakcie hamowania, czasem dziwne objawy na pedale hamulca).
7. "Dziurawi"... z duzymi przeciekami wewnętrznymi. Mowa o przekładni z samopowrotem kół na parkingu do pozycji na wprost.
Szczęśliwy posiadacz XMów:

2.1 D12 HARMONIE (bez HA)
ORGA: 5188 prod 1991 / 310 kkm.
Od 249kkm szaro-czerwony ;-)

2.0 Injection R6A (HA1)
ORGA: 4811 prod 1990 / 147kkm

był dawca 2.0i + LPG (HA1) ORGA: 491...

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Hamulce - hydraulika
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 07, 2012, 00:12:46 »
4. Uszkodzony konżektor (albo niedokręcona śruba odpowietrzająca), pamiętasz Pawle jak miałeś problem z odpowietrzeniem (kulka)?

Offline Paweł Pacanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Pyrzyce
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 V6 24v 92r
  • Miejscowość: Pyrzyce
Re: Hamulce - hydraulika
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 07, 2012, 08:52:28 »
Pamietam jednak problem wystepowal wczesniej.
Kiedys urwal mi sie pasek od pompy lhm a dokladniej to sie przepalil. Mysle ze byl za luzny bo strasznie piszczal. Zmienilem go tylko ze nie pamietam czy przed tym zerwaniem tez byly takie problemy, wydaje mi sie ze nie. Diravi dziala bez problemu nie hamuje i wraca.
Co do plynu to polowa jest wymieniona. Przy odpowietrzaniu stracilem dwa litry ktore pozniej dolalem. Filtry w zbiorniku czyszczony.
Tyl opada bardzo szybko. Zaraz po zgaszeniu silnika.
Waz wydaje sie byc szczelny. Plynu nie ubywa. Jednak jak pisaliscie moze zasysac powietrze. Dla pewnosci zacisne go opaskami metalowymi.
Wieczorem zrobie test na te kule z tylu.
XM OR NOT XM, THAT IS THE QUESTION

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Hamulce - hydraulika
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 07, 2012, 22:43:45 »
Ja sobie dzisiaj zrobiłem teścik, całkiem dużo do góry podczłapał na zgaszonym.

Offline Paweł Pacanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Pyrzyce
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 V6 24v 92r
  • Miejscowość: Pyrzyce
Re: Hamulce - hydraulika
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 08, 2012, 05:48:56 »
Też zrobiłem. Reakcja była jednak nie duża 2-3 cm. Nie wiem czy to wystarczy. Postaram się eliminować przyczyny po kolei jak napisał Paweł.
XM OR NOT XM, THAT IS THE QUESTION

Offline Paweł Antypin

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 678
  • Skąd: Oświęcim
  • Posiadany samochód: XM Diesel 2138 ccm; Peugeot 607 V6
  • Zainteresowania: XM......................
  • Miejscowość: Oświęcim
Re: Hamulce - hydraulika
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 08, 2012, 13:45:56 »
Pisałeś, że i tak masz do wymiany wszystkie, to jedna w tą czy w tamtą nie robi różnicy, aa i masz chyba jeszcze jedną do diravi, większość o niej zapomina.
Czyli łącznie 8*: 6 na zawieszenie, 1 akumulator i 1 na diravi* (to niech ktoś zweryfikuje, bo tylko z czytania gdzieś o niej mi się po głowie tłucze).

Jak ze sferami zrobisz porządek i się nie uspokoi to działać dalej trzeba. W sumie to się musisz naszykować na koszty circa 1000, z czego konżektora, zaworu hamulcowego i  pompy nowej raczej już nie dopadniesz, więc ryzyko jest w tych krokach...
Szczęśliwy posiadacz XMów:

2.1 D12 HARMONIE (bez HA)
ORGA: 5188 prod 1991 / 310 kkm.
Od 249kkm szaro-czerwony ;-)

2.0 Injection R6A (HA1)
ORGA: 4811 prod 1990 / 147kkm

był dawca 2.0i + LPG (HA1) ORGA: 491...

Offline Paweł Pacanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Pyrzyce
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 V6 24v 92r
  • Miejscowość: Pyrzyce
Re: Hamulce - hydraulika
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 08, 2012, 14:26:06 »
Przeczytaalem dzis ze naciagniecie paska od pompy ma znaczenie. Jak wspominalem byl wymieniany i pamietam ze mielismy problem z zalozeniem go.  Tyle ze wymiana polegala na odkreceniu jednej sruby mocujacej. Pompa byla luzna (mozna bylo ja przestawiac gora dol). Zalozylismy pasek i srube na swoje miejsce. Nie wiem czy pasek ma znaczenie bo kupilem go w zwyklym sklepie motoryzacyjnym. Sprzedawca sprowadzil go po numerach. Moze gdzies tu tkwi problem?
XM OR NOT XM, THAT IS THE QUESTION

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Hamulce - hydraulika
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 08, 2012, 15:52:55 »
Cytuj

Paweł Pacanowski napisał:
Przeczytaalem dzis ze naciagniecie paska od pompy ma znaczenie. Jak wspominalem byl wymieniany i pamietam ze mielismy problem z zalozeniem go.  Tyle ze wymiana polegala na odkreceniu jednej sruby mocujacej. Pompa byla luzna (mozna bylo ja przestawiac gora dol). Zalozylismy pasek i srube na swoje miejsce. Nie wiem czy pasek ma znaczenie bo kupilem go w zwyklym sklepie motoryzacyjnym. Sprzedawca sprowadzil go po numerach. Moze gdzies tu tkwi problem?


Sprawdź czy pasek się ślizga. Jeżeli się nie ślizga, to nie jego wina.

Po pierwsze to zrób porządek ze sferami i LHM. Bez tego szukanie usterki to jak wróżenie z fusów.
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Hamulce - hydraulika
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 08, 2012, 17:29:56 »
Na moje została zarżnięta pompa. Co za tym idzie cała hydraulika głupieje. W pierwszej kolejności przed sprawdzeniem sfer załatw sobie jakąś używkę, w miarę sprawną.

Offline Paweł Pacanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Pyrzyce
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 V6 24v 92r
  • Miejscowość: Pyrzyce
Re: Hamulce - hydraulika
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 09, 2012, 16:43:03 »
Trudno bedzie znalezc chetnego na pozyczenie pompy na chwile.  Pogrzebalem troche w internecie i znalazlem w miare podobny problem tylko ze w xantii. Mial podobno zle dobrane sfery lub wlasnie zajechana pompe. Nic mi to w sumie nie wyjasnilo. W innym temacie nieszczelnosc w pompie na jakims oringu. Wybaczcie za tak ogolny opis ale naprawde mam  znikome pojecie o mechanice a szczegolnie o hydraulice. Mam nadzieje ze z wiekiem sie to zmieni. Wracajac do tematu - problem rozwiazano uszczelniajac pompe na owym oringu sylikonem. Moglibyscie mi to wlasnie przyblizyc? Najlepiej jakims zdjeciem. Mysle jeszcze zacisnac waz opaskami metalowymi. Dodam ze pompa wyglada na sucha.

Chcialem jeszcze poruszyc temat przeciekow wewnetrznych. Wyczytalem ze sprawdza sie je na powrotach do zbiornika lhm. Wszystko ladnie pieknie tylko jak to sie robi? (gdzie jest zbiornik i powroty to na szczescie wiem).

Z gory dzieki za cierpliwosc.
XM OR NOT XM, THAT IS THE QUESTION

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Hamulce - hydraulika
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 09, 2012, 20:43:43 »
Myślę, że takie chałupnictwo u Ciebie jest bez sensu, kup za 200 zł używaną pompę pasującą do twojego modelu.

Przestań kombinować jak koń pod górkę.

http://allegro.pl/pompa-wspomagania-citroen-xm-3-0-24v-89-01-i2154681415.html

http://allegro.pl/citroen-xm-pompa-wspomagania-3-0-3-0-v6-vat-i2167637399.html