Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Nieutwardzony tył i podskoki  (Przeczytany 1164 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mirosław Kirol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Posiadany samochód: ;Citroen C5 2,0HDI 2002r; C5(X7) 2,0HDI(136KM;AM6) 2008r; C6 3,0HDI(241KM;AM6)
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański
Nieutwardzony tył i podskoki
« dnia: Maj 26, 2010, 08:38:38 »
Cześć koledzy!
Po zamknieciu auta i odczekaniu ok 30 s słychać stuknięcie cewki i auto się utwardzało. Od dłuższego czasu utwardza się tylko przód tył pozostaje miękki. A od kilku dni doszedł jeszcze dziwny objaw. Mianowicie, po wejściu do samochodu i przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon nastepuje podskok tyłu samochodu. Po uruchomieniu auto podnosi się normalnie i jeździ normalnie. Kule sprawdzone i dobite azotem, ale efekt nieutwardzonego tyłu wwystępował też i przed dobiciem gruch. Co może być przyczyną, skoro to jest mk I i tylne zawieszenie nie ma osobnej cewki.

Offline Jurij Martyniuk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 241
  • Skąd: Bialystok/Gródek
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI 2010. C2 vtr 1.4 8v+gaz 2004. C4b7 1.6 vti+gaz 2010.
  • Miejscowość: Bialystok/Gródek
Re: Nieutwardzony tył i podskoki
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 19, 2010, 00:47:39 »
kule są nabite, a czy średnica dławików w kulach na siłownikach jest odpowiednia?
teoria; po włączeniu zapłonu otwiera się cewka i ciśnienie leci do tylnego zaworu HA otwierając go, ciśnienie z kumulowane w środkowej kuli jest uwolnione i leci do siłowników wypychając je co skutkuje podskokiem auta,
 nie jestem specem ale po mojemu to tylne kule są puste.
Pozdrawiam, Jurek :-)
Był XM 2.0i, XM2.5td, ZX 1.9D, AX 1.5D, XM 2.1td

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Nieutwardzony tył i podskoki
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 08, 2010, 23:22:52 »
Cytuj

Mirosław Kirol napisał:
Cześć koledzy!
Po zamknieciu auta i odczekaniu ok 30 s słychać stuknięcie cewki i auto się utwardzało. Od dłuższego czasu utwardza się tylko przód tył pozostaje miękki. A od kilku dni doszedł jeszcze dziwny objaw. Mianowicie, po wejściu do samochodu i przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon nastepuje podskok tyłu samochodu. Po uruchomieniu auto podnosi się normalnie i jeździ normalnie. Kule sprawdzone i dobite azotem, ale efekt nieutwardzonego tyłu wwystępował też i przed dobiciem gruch. Co może być przyczyną, skoro to jest mk I i tylne zawieszenie nie ma osobnej cewki.


Jeśli masz możliwość, to podłącz innego (sprawnego!) kompa HA.
A jeśli będzie tak samo, to może tłoczek w bloku HA stoi w pozycji otwartej?

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Nieutwardzony tył i podskoki
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 08, 2010, 23:30:52 »
Cytuj

Mirosław Kirol napisał:
Cześć koledzy!
Po zamknieciu auta i odczekaniu ok 30 s słychać stuknięcie cewki i auto się utwardzało. Od dłuższego czasu utwardza się tylko przód tył pozostaje miękki. A od kilku dni doszedł jeszcze dziwny objaw. Mianowicie, po wejściu do samochodu i przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon nastepuje podskok tyłu samochodu. Po uruchomieniu auto podnosi się normalnie i jeździ normalnie. Kule sprawdzone i dobite azotem, ale efekt nieutwardzonego tyłu wwystępował też i przed dobiciem gruch. Co może być przyczyną, skoro to jest mk I i tylne zawieszenie nie ma osobnej cewki.

To jest temat rzeka , jest to wałkowane prawie na okrągło , ja osobiście takimi rzeczami się nie przejmuję , dopóki w czasie jazdy zawieszenie robi swoje , też mam dziwne zachowania zawiechy po wyłączeniu stacyjki i się tym nie przejmuję , ale u mnie są przeróbki zawieszenia haha

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Nieutwardzony tył i podskoki
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 11, 2010, 22:58:14 »
Cytuj

Tomasz Żukowski napisał:
 też mam dziwne zachowania zawiechy po wyłączeniu stacyjki i się tym nie przejmuję , ale u mnie są przeróbki zawieszenia haha


Jakie zachowania?
I jakie przeróbki?
Zaciekawiłeś mnie! :)