Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: "Gwizd" z okolic silnika?  (Przeczytany 1805 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Przemek Żach

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: XM 3.0 V6 24V 95' Exclusive
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Kołobrzeg
"Gwizd" z okolic silnika?
« dnia: Czerwiec 06, 2010, 18:43:06 »
Witam Was z malutkim problemem. (zielony w tematach mechaniki pojazdowej)

Dzisiaj rano było wszystko dobrze, ale godzinę temu byłem zmuszony na chwilę urwać się z pracy i przestawić auto parkując w niewygodnym miejscu między dwoma autami. Wyszedłem z auta by poprawić prawe lusterko i szok! Coś jest nie tak.
Otwieram szybko maskę, i słucham:
Wiadome - stare V6 24v nie jest ciche. Ale niepokoi mnie taki nieznośny dla ucha (i serca..) gwizd dochodzący z okolic sprężarki od klimy Panowie, gdzieś z tamtąd To nie jest zdrowe, a w czwartek czeka Xmana 600km do przeciułania..
Jakieś sugestie?
360 000 km przebiegu. Nie wiem czy kiedykolwiek łańuch zmieniany.. Jakieś rolki? Ale jakie? Mogę dojechać nim do domu? (15km)
Sprzedam Citroen XM 3.0 24v 1995r. Bez sprawnego LPG. 2.5 tysia do negocjacji. PM

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: "Gwizd" z okolic silnika?
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 06, 2010, 18:52:24 »
Jak włączasz klime to spadają Ci obroty silnika ? Może sprężarka się zaciera ?

Offline Przemek Żach

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: XM 3.0 V6 24V 95' Exclusive
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: "Gwizd" z okolic silnika?
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 06, 2010, 19:13:22 »
Obroty silnika po włączeniu sprężarki nie spadają.

Sprężarka fakt nie jest w dobrym stanie, nie tłoczy tak jakby czynnika, znajomy sprawdzał jakiś miesiąc temu o czym kompletnie zapomniałem, maj był w moim życiu w ogóle zakręcony : )

Jaka może być inna przyczyna?

I czy można tą sprężarkę jakby pominąć, dwa tygodnie przejeździć i dopiero się za to wziąć? Bo tak tego chyba nie mogę zostawić? Rolka się zatrze czy coś i dymu tylko narobię i nie wiem co jeszcze :D
Sprzedam Citroen XM 3.0 24v 1995r. Bez sprawnego LPG. 2.5 tysia do negocjacji. PM

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: "Gwizd" z okolic silnika?
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 06, 2010, 23:54:00 »
Prawdopodobnie staje Ci łożysko w napinaczu paska skoro nie ma zawahania obrotów po załączeniu sprężarki. Radzę tam zerknąć bo możesz spalić pasek lub gdy się całkowicie rozsypie utracisz napęd pompy chłodziwa. W grę wchodzi również  kucająca pompa- niestety.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: "Gwizd" z okolic silnika?
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 29, 2010, 00:45:10 »
U mnie taki gwizd był początkiem szybkiego końca alternatora ;) Dla spokoju sprawdź ładowanie.
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: "Gwizd" z okolic silnika?
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 29, 2010, 00:46:47 »
Cytuj

Artur Majewski napisał:
Prawdopodobnie staje Ci łożysko w napinaczu paska skoro nie ma zawahania obrotów po załączeniu sprężarki. Radzę tam zerknąć bo możesz spalić pasek lub gdy się całkowicie rozsypie utracisz napęd pompy chłodziwa. W grę wchodzi również  kucająca pompa- niestety.


U mnie po załączeniu klimy obroty wzrastają o 50obr/min.
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: "Gwizd" z okolic silnika?
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 02, 2010, 00:10:02 »
Cytuj

Jędrzej Patelski napisał:

U mnie po załączeniu klimy obroty wzrastają o 50obr/min.

Prawidłowo. Sterowanie silnika stara się zrównoważyć przyrost obciążenia sprężarką i poza tym sama sprężarka jak pracuje zbyt wolno jest niewydajna.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Przemek Żach

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: XM 3.0 V6 24V 95' Exclusive
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: "Gwizd" z okolic silnika?
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 25, 2010, 20:55:18 »
Sprzedam Citroen XM 3.0 24v 1995r. Bez sprawnego LPG. 2.5 tysia do negocjacji. PM