Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk2] Główny wlot powietrza  (Przeczytany 4717 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
[Mk2] Główny wlot powietrza
« dnia: Czerwiec 07, 2010, 12:47:11 »
Witam , czy ktoś wie w którym miejscu znajduje się główny wlot powietrza klimatyzacji, Kupiłem preparat do klimy i według instrukcji mam wtrysnąć preparat do głównego wlotu powietrza , za pomocą dołączonego wężyka , po uprzednim zdemontowaniu filtra kabinowego . Proszę o o podpowiedz Pozdrawiam Bartpal

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [MK II] Główny wlot powietrza
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 07, 2010, 13:57:28 »
Witam! Filtr kabinowy znajduje się obok pedału gazu - w manualach znajdziesz opis demontażu - tam jest główny wlot. Uwaga na preparaty o charakterze pianki, nie wolno ich stosować bo zaklejają motoreduktory a koszt wymiany nie jest mały. Swoją drogą ja nie stosuje żadnych preparatów tylko co 2 lata servis klimy (uzupełnienie czynnika, wymiana oleju w sprężarce, osuszanie, odgrzybianie i ozonowanie - czas ok 50 min cena ok 230 pln). Pozdro.

Offline Paweł Kokot

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 262
  • Skąd: Oleśnica
  • Posiadany samochód: C5 Berline 1,6 Hdi 2006 Opieka nad C3 1,4 HDI. Wcześniej xsara break II 2.0 HDI 90, 2002 r.
  • Miejscowość: Oleśnica
Re: [MK II] Główny wlot powietrza
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 07, 2010, 14:02:17 »
Cześć, wydaje mi się, że główny wlot powietrza zlokalizowany jest
na zewnątrz, na podszybiu, pod wycieraczkami.

Offline Kamil Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Oleśnica
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Oleśnica
Re: [MK II] Główny wlot powietrza
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 07, 2010, 21:17:07 »
Witam,
na pewno do głównego "wlotu"? Kiedyś mnie uczyli (Wurth Polska, pracowałem w dywizji Auto), że tego typu preparaty z wężykiem stosuje się "od środka", tj od strony kabiny. Wyjmuje się filtr kabinowy, przez środkowe otwory nawiewu wsuwa się rurkę najdalej jak to jest możliwe. Trzeba się z tym trochę  nagimnastykować, musi wejśc jak najdalej. Nakładamy wężyk na puszkę. Następnie "uruchamiamy" spray. Zasada jest taka, że nie przerywająć aplikacji wysuwamy wężyk do samego końca - cała sztuka polega na odpowiedniej prędkości wysuwania wężyka.  
Nie prościej zrobić mały serwis klimy? Ok, pewnie nie taniej, ale mała szansa na spiep... czegoś :-)

Poprawka: teraz jest coś takiego :-)
http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A0893%20764%2010.pdf

Offline Krzysztof Pryba

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 850
  • Skąd: Reading GB
  • Posiadany samochód: Mini Cooper
  • Zainteresowania: Motocykle, fotografia, no i ogólnie lubię auta
  • Miejscowość: Reading GB
Re: [MK II] Główny wlot powietrza
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 08, 2010, 08:43:51 »
Zazwyczaj te spray'e ustawia się na podłodze przy nogach pasażera, bo stamtąd zaciągane jest powietrze przy obiegu zamkniętym.
pozdrawiam Cychol :)

Teraz: Mini Cooper
Były chronologicznie:
GSA, CX, 2 razy Saxo, 2 razy XM, C5, C4 Coupe VTR+ :)

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [MK II] Główny wlot powietrza
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 08, 2010, 09:45:29 »
Witam , faktycznie nie kombinuję i jade na serwis , Dzięki za pomoc i dobrą rade.  Pozdrawiam

Offline Sebastian Kabziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0HDI 140KM
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MK II] Główny wlot powietrza
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 21, 2011, 13:42:09 »
Witam, co prawda mam Mk I ale sądzę że jest identycznie jak w Mk II także podepnę się pod temat.

Ktoś się orientuje skąd jest pobierane powietrze do nawiewu do kabiny? Gdzieś na podszybiu pod wycieraczkami tak jak pisał kolega wyżej? Ja się tam dostać? Jest tam jakaś kratka/siateczka chroniąca przed większymi zabrudzeniami czy wszystko wyłapuje tylko filtr kabinowy?
Mam wrażenie że coś słabo mi dmucha i chciałbym zobaczyć czy nie dostały się tam do wlotu jakieś paproki, liście itp i ewentualnie przeczyścić.

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [MK II] Główny wlot powietrza
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 22, 2011, 08:06:42 »
Wlot jest pomiędzy wycieraczkami zasłonięty plastikową siateczką. Liście nie wlecą ale mogą trochę przytłumić przepływ. Jeśli masz małą dłoń to sięgniesz tam po odkręceniu przedniej części maskownicy mechanizmu wycieraczek.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MK II] Główny wlot powietrza
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 22, 2011, 09:09:24 »
Wlot powietrza jest w połowie szerokości podszybia, aby dostać się do ochronnej kratki trzeba zdemontować plastik podszybia. Polecam po kilku latach oczyścić "podszybie" , zbiera się tam sporo brudu...(może stąd śmierdzieć powietrze pobierane do kabiny).
Aplikację środka do ogrzybiania polecam bezpośrednio na parownik , z otworu filtra kabinowego. Po co kombinować , jak i tak dostajesz się do filtra...

Offline Sebastian Kabziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0HDI 140KM
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MK II] Główny wlot powietrza
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 22, 2011, 10:37:05 »
Dzięki za info :)

Cytuj


Aplikację środka do ogrzybiania polecam bezpośrednio na parownik , z otworu filtra kabinowego. Po co kombinować , jak i tak dostajesz się do filtra...


Tak wiem, tak właśnie robiłem preparatem Wurth bezpośrednio na parownik i sporo pomogło, bo ozonowanie nie pomagało i mi nadal śmierdziało przy włączaniu klimy. Ale to tak na marginesie :)

  • Gość
Re: [Mk2] Główny wlot powietrza
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 22, 2011, 11:51:53 »
Myślę sobie, że dobrze jest w trakcie tych zabiegów włączyć zamknięty obieg.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [Mk2] Główny wlot powietrza
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 22, 2011, 13:33:08 »
Cytuj

Krzysztof Gromadzki napisał:
Myślę sobie, że dobrze jest w trakcie tych zabiegów włączyć zamknięty obieg.


Pytanie zasadnicze , do jakiej metody uzywamy wentylatora na obiegu zamkniętym? Bo jak natryskujemy bezpośrednio na parownik to po co...
Wszystkie metody "na obiegu zamkniętym" powstały pod klienta i jego wygody, żeby sprzedaz środków była większa....

Offline Sebastian Kabziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0HDI 140KM
  • Miejscowość: Łódź
Re: [Mk2] Główny wlot powietrza
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 22, 2011, 17:34:09 »
Dokładnie, w czasie pryskania parownika nie ma potrzeby włączania klimy, ba nawet sądzę żeby to przeszkadzało bo z otworu filtra powietrza leciałoby powietrze prosto na nas i przeszkadzało w natryskiwaniu parownika. A po drugie lepiej żeby cały preparat sobie spokojnie spływał z parownika niż miał lecieć dalej w kanały bo wiemy czym to może grozić :)