Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: (mk1 2.0 hdi)Układ chłodzenia  (Przeczytany 1372 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Pieniadz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Posiadany samochód: citroen c5 2.0 HDI
(mk1 2.0 hdi)Układ chłodzenia
« dnia: Czerwiec 15, 2010, 00:05:11 »
Mam problem z płynem chłodniczym, gdy silnik rozgrzeje się do około 90 to płyn(już woda bo kilka razy dolałem zwykłej) wywala przez korek w zbiorniczku wyrównawczym a węże od chłodnicy są twarde, czy to są objawy uszczelki pod głoicą czy może coś mniej kosztownego, nie podnosi się stan oleju , nie ma białej mazi pod korkiem oleju , nie ma rosołu w zbiorniczku i nie kopci na biało.
Spóściłem ostatnio wode bo myślałem że może jest powietrze w układzie ale chyba nie zleciała cała bo po wlaniu czystej i odpowietrzaniu leciała z zaworka za silnikiem jeszcze ta nieczysta a z odpowietrznika chłonicy i termostatu leciała czysta. po rozgrzaniu silnika ponownie to samo woda z korka (korek nowy) i powietrze raczej piana z odpowietrzników chłodnicy i termostatu.
Może to wina termostatu albo ja zle odpowietrzam, albo najgorsze uszczelka. pomocy.

Offline Patryk Liber

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 295
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 GP 1.6 HDi 2014r 115 KM
  • Miejscowość: Warszawa
Re: (mk1 2.0 hdi)Układ chłodzenia
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 15, 2010, 07:57:26 »
Raczej stawiałbym na uszczelkę pod głowicą, i wbrew pozorom nie jest to aż tak strasznie kosztowna naprawa

Offline Piotr Kamiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Skąd: Koszalin
  • Posiadany samochód: C5.2.0HDIHatchback
  • Miejscowość: Koszalin
Re: (mk1 2.0 hdi)Układ chłodzenia
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 17, 2010, 18:52:00 »
Hm.Ja mam tego typu problem. Otóż dwa razy dolewałem już płyn do zbiorniczka po około 1 litra.Dzisiaj po przejechaniu jakieś 30 kilometrów zauważyłem przy nadkolu mokre plamy okazał się to płyn chłodniczy.Po otwarciu maski okolice zbiorniczka mokre,po odkręceniu korka żadnego podciśnienia nie było tzw(psss) Węże od chłodnicy miękkie dające się z łatwością zduszać.Co mnie zmartwiło to od dołu zbiornika co jakiś czas uchodziły grube bąble przy pracującym silniku na wolnych obrotach.Płyn nie śmierdzi spalinami,żadnych białych chmurek z wydechu ,korek oleju jak i bagnet czysty,poziom oleju nie wzrasta ani nie ubywa.Czyżby to uszczelka pod głowicą? A jeśli to jakie są koszty wymiany,jeśli ktoś z was to już robił.  Pozdrawiam