Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Za wysokie obroty biegu jałowego  (Przeczytany 4640 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Za wysokie obroty biegu jałowego
« dnia: Czerwiec 26, 2010, 19:52:13 »
Witam
Jak w temacie, problem wygląda tak, zaraz po uruchomieniu obroty w normie, po przejechaniu kilkuset metrów obroty rosną, nie ma obrotomierza ale są stanowczo za wysokie.
 Od czego zacząć ???
Lexija Citroen Peugeot.

Gachu

  • Gość
Re: Za wysokie obroty biegu jałowego
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 26, 2010, 21:24:33 »
sprawdź na kompie jakie są faktycznie  i czy są jakieś błędy

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Re: Za wysokie obroty biegu jałowego
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 26, 2010, 21:43:50 »
Podłączyłem się interfejsem ELM327, były trzy błędy: P0903- obwód urządzenia uruchamiającego sprzęgło, wysoka wartość.
P0380- Obwód świec żarowych podgrzewacza, wadliwe działanie, oraz jeden nieznany P00CC- nieznany kod diagnostyczny.
Po skasowaniu żadnej poprawy, przy czym ten nieznany pozostaje, nie daje się skasować.
Lexija Citroen Peugeot.

Gachu

  • Gość
Re: Za wysokie obroty biegu jałowego
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 26, 2010, 22:11:17 »
P0204=P00CC   Obwód wtryskiwacza, cylinder 4 - usterka

czy możesz odczytać jakieś inne wartości swoim fejsem czy tylko błędy ?

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Re: Za wysokie obroty biegu jałowego
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 27, 2010, 09:29:09 »
Dopiero zaczynam zabawę z tym silnikiem, do tej pory jeździłem benzynowymi.
Wyczytałem w  TYM wątku, że jest możliwość odczytania parametrów pracy silnika na live w programie PcmScan, ale ja nie mogłem, tylko kody i info z zamrożonej ramki, lub nie umiem tego zrobić. A może wiesz do czego służy ten czujnik pedału sprzęgła skoro niemam tempomatu???
Główny problem obrotów oczywiście pozostaje otwarty.
Lexija Citroen Peugeot.

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Re: Za wysokie obroty biegu jałowego
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 15, 2010, 16:14:52 »
Szukałem, szukałem i znalazłem przyczynę podwyższonych obrotów w moim silniku, sprawca to potencjometr obrotów, swoją drogą ciekawe urządzenie, czy zna ktoś budowę tego urządzenia, mówię o części elektyronicznej.
Lexija Citroen Peugeot.

Offline Jan Dmitruk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 2000r.
  • Miejscowość: Białystok
Re: Za wysokie obroty biegu jałowego
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 17, 2012, 23:57:15 »
Witam

Mam identyczne objawy i w związku z tym kilka pytań:
Czy problem rozwiązał potencjometr obrotów?
Jaki koszt naprawy?
Czy wymiana łatwa?
I wreszcie: czy potencjometr gazu to ta sama część?

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Za wysokie obroty biegu jałowego
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 18, 2012, 21:53:52 »
to nie jest wina potencjometru gazu
a sprawdź czy jak masz te wyższe obroty to jak zgasisz i odpalisz będą mniejsze
miałem podobne błędy i często łapał wyższych obrotów ale jak zgasiłem to były mniejsze
zrobiłem przegląd połączeń elektrycznych i wyczyściłem spirytusem przepływomierz (tylko ostrożnie)
i pomogło ale nie wiem czy od przepływomierza czy od kabli