Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: MkII Problem z zaworem EGR i nie tylko.  (Przeczytany 1805 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzesiek Frąc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0HDI 16V 2004/05
  • Zainteresowania: różne
  • Miejscowość: Częstochowa
MkII Problem z zaworem EGR i nie tylko.
« dnia: Czerwiec 08, 2010, 18:35:45 »
Mam pytanie.Posiadam silnik 2.0 hdi 16V 136KM,byłem na podłączeniu pod kompa ponieważ pojawiła się żółta kontrolka i komunikat "Depollution system faulty",moc silnika spadła.Wyskoczyły mi takie błędy: P 0409-EGR:Czujnika;P 0299-Ciśnienie turbo niskie;P 2565 i P 2563-Sygnał zwrotny zaworu ciśnienia WS.Co może to oznaczać?Proszę o poradę. :-(
Przedstawiam zawór EGR.Czy ktoś może mi go opisać?

Offline Damian Haltof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Lubliniec
  • Posiadany samochód: C5 MK1 Break EXCLUSIVE 2.2 HDi .02
  • Miejscowość: Lubliniec
Re: MkII Problem z zaworem EGR i nie tylko.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 15, 2010, 23:57:03 »
Zaślep go bo turbo pompuje ci do wydechu
Citroen C5 MK1 2.2 HDi 2002 Break EXCLUSIVE
Citroen C5 MK1 2.0 HDi 2004 Break
Citroen C5 MK2 1.8 16V 2006
PEUGEOT 406 2.0 HDi 2000
PEUGEOT Partner 2.0 HDi 2002 ZENITH
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 jtd CF3
SIERRA MK1 RS 500 Cosworth
[URL=http://i...

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: MkII Problem z zaworem EGR i nie tylko.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 16, 2010, 09:16:20 »
Co do zaślepienia - trzeba zaślepić przewód dochodzący do tego małego wylotu z EGR - poniżej czarnego węża, jak by UFO - na jego górze będziesz miał wężyk nałożony na ten element - zaślepiasz (śruba, pasuje idealnie taka jak jest w paru miejscach pod maską z dużym, płaskim łbem na torxa) i po problemie.
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: MkII Problem z zaworem EGR i nie tylko.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 16, 2010, 12:32:22 »
Z tego co wiem to w nowych samochodach jak C5 nie da się tego zrobić bez ingerencji w elektronike silnika. Komputer silnika oprócz tego że steruje egr-em to jeszcze ma mozliwość sprawdzenia czy jego działania przynoszą skutek (poprzez przepływomierz). Jesli stwierdzi, że zawór egr nie działa tak jak potrzeba to zrobi tryb awaryjny. Jest to oczywiście moje zdanie, ale z tego co wiem to we wszystkich nowszych autach nie jest łatwo pozbyć się egr bez dodatkowych problemów.