Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??  (Przeczytany 13234 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« dnia: Lipiec 09, 2010, 09:00:34 »
Witam,

czy ktoś orientuje się czy obie te przepustnice są od 1.8 16V ?
Znalazłem 2 modele oba rzekomo do 1.8 16V - trochę się różnią.
Która z nich jest nowszym modelem ?

Offline Marcin Krystek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Górsk k. Torunia
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso EW7J4 (1,8 16v) '00
  • Miejscowość: Górsk k. Torunia
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 09, 2010, 09:20:58 »
ta druga ma podgrzewanie przepustnicy i tyle - na zimniejszy klimat, niby zapobiega to oblodzeniu przepustnicy i jej przymarzaniu
była Skoda 105s '83, Taunus 2.0 '80, Sierra 2.0 Ghia '91, Mondeo 1,8 '96, Nubira 1,6 '00. jest Xsara Picasso 1,8 EW7J4 z LPG

Offline Tomasz Zawadziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8i 16V 2002 r.
  • Miejscowość: Toruń
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 09, 2010, 10:36:05 »
Wow, nie wiedziałem, że jest takie cudo z podgrzewaniem. Rozwiązałoby to pewnie nie tylko moje problemy z szaleńczymi obrotami silnika w temperaturach poniżej -11 stopni.

Ile kosztuje to cudeńko?

  • Gość
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 09, 2010, 11:52:22 »
ta z podgrzewaczem mam z allegro za 120zl z przesyłką - używkę. Widziałem taką samą (tylko do peugeota) nowiutką z osprzętem za 350zl

Offline Łukasz Słowik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Picasso 1,8i 16V 2000r. LPG
  • Zainteresowania: film, majsterkowanie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 09, 2010, 12:54:33 »
Cytuj

Marcin Krystek napisał:
ta druga ma podgrzewanie przepustnicy i tyle - na zimniejszy klimat, niby zapobiega to oblodzeniu przepustnicy i jej przymarzaniu

Która ma podgrzewanie? p1 czy p2?
i gdzie to podgrzewanie jest?

Offline Tomasz Zawadziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8i 16V 2002 r.
  • Miejscowość: Toruń
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 09, 2010, 13:01:06 »
Jest napisane, że ta druga. Patrząc na zdjęcia to różnią się tym czymś żółtym.

  • Gość
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 09, 2010, 14:51:45 »
Jako ciekawostkę mogę napisać że w wersji bez podgrzewacza też jest ta żółta wtyczka. Jest nawet założona - ale po zdjęciu jej widać, że gniazdo to tylko atrapa.

Offline Arkadiusz Mizerski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 592
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Renault Scenic II 2,0i automat 2007
  • Zainteresowania: kolej, fotografia, podróże
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 12, 2010, 09:52:07 »
Cytuj
Jako ciekawostkę mogę napisać że w wersji bez podgrzewacza też jest ta żółta wtyczka. Jest nawet założona - ale po zdjęciu jej widać, że gniazdo to tylko atrapa.


Zgadza się. :-) Ostatnio wymieniałem sobie wtrysk LPG Valtek żółty na szary i postanowiłem wyczyścić przewód odmy oraz rozebrać i wyczyścić całą przepustnicę. Zdziwiłęm się, że żółta wtyczka, która jest podłączona do przepustnicy jest "nieczynna" tzn. jej gniazdo jest atrapą, bo nie ma żadnych styków. W opisie na stronie service.citroen.com jest bowiem napisane "podgrzewacz". :-)

PS. Chciałem sprawdzić ile kosztuje silniczek krokowy oraz potencjometr przepustnicy. Silniczek jest do kupienia za ok. 250 zł. Cena za potencjometr na polskich stronach oscyluje w okolicach 400-500 zł. Znalezłem stronę niemiecką - firma w Berlinie. Cena 30 euro = 130 zł. No cóż, my jesteśmy bogaci, nas stać na takie ceny.... :-)
Pozdrawiam
ArekMiz
http://arekmiz.friko.pl/Auto.htm
do 04.2007 Daewoo Matiz Style (2000)
06.2007-03.2013 Citroen Xsara Picasso 1,8i (2002) + PG STAG-300
od 03.2013 Renault Scenic II 2,0i automat

  • Gość
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 12, 2010, 12:38:21 »
ja kupiłem silniczek oczywiście nieoryginalny - za 52zł z przesyłką z allegro.

Offline Arkadiusz Mizerski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 592
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Renault Scenic II 2,0i automat 2007
  • Zainteresowania: kolej, fotografia, podróże
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 12, 2010, 14:14:47 »
Podaj jeśli możesz jego symbol (lub kilka symboli, rónoważnych). Ja sprawdzę w domu i napiszę jakie symbole są na moim, to porównamy.

EDIT:

Już wiem. Na moim jest VDO A96156, symbol wg Citroen/Peugeot 1920CA. Zamienników typu Bxx/xx nie stwierdziłem. Kiedyś próbowałem 2 różne z allegro, ale silnik miał pływające obroty i wywalało kontrolkę silnika, krokowce oczywiście odsyłałem i odbierałem kasę.
Pozdrawiam
ArekMiz
http://arekmiz.friko.pl/Auto.htm
do 04.2007 Daewoo Matiz Style (2000)
06.2007-03.2013 Citroen Xsara Picasso 1,8i (2002) + PG STAG-300
od 03.2013 Renault Scenic II 2,0i automat

Offline Michał Skrzypiec

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 16v; AX 1.1i
  • Zainteresowania: żeglarstwo, narciarstwo, literatura f&sf, muzyka (hard&heavy, rock, klasyczna), granie na nerwach i gitarze basowej
  • Miejscowość: Poznań
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 12, 2010, 17:34:31 »
Arku, właśnie szukam silniczka krokowego do mojej XP, podziel się adresem tej stronki.
- Ciemna druga strona jest... bardzo ciemna...
- Przymknij się Yoda i jedz swojego tosta!

  • Gość
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 12, 2010, 22:47:01 »
1920.8X - w moim również był 1920.CA.

z tym, że w tym który otrzymałem trzpień jest z jakiegoś lekkiego metalu (na zdjęciach z allegro jest tak jak w oryginale - plastik) - no i wykonanie jest "chińskie" - ale gwarancja na 12-mcy no i najważniejsze - działa.


Pawel

P.S.
Wysyłka priorytetem była szybsza niż kurier :)

Offline Arkadiusz Mizerski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 592
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Renault Scenic II 2,0i automat 2007
  • Zainteresowania: kolej, fotografia, podróże
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 13, 2010, 07:10:19 »
Cytuj

Michał Skrzypiec napisał:
Arku, właśnie szukam silniczka krokowego do mojej XP, podziel się adresem tej stronki.


Jakiej stronki? Chyba nie zrozumiałeś...

Mój silniczek krokowy to 1920CA (VDO A96156). Chyba do niego nie ma zamienników z oznaczeniami Bxx/xx. Widzę, że kolega Paweł zastosował inny i mu działa, może i ja spróbuję. Próbowałem 2 szt. zamienników typu Bxx/xx z allegro (już nie pamiętam jakie to były), ale nie działały w moim Pikusiu. W necie po wpisaniu symbolu A96156 wyskakuje sterta sklepów, w których kosztuje on 250-270 zł.

Drugą rzeczą jest potencjometr położenia przepustnicy. Nie pamiętam w tej chwili symbolu mojego, ale jak wpisałem ten symbol w google, to wyskoczyła sterta sklepów polskich, gdzie cena była zabójcza. W polskich sklepach nie pokazało zamiennika. Za to zamiennik pokazał się na stronie firmy z Berlina, za 30 euro.

PS. Stronka z zamiennikami krokowców:

Krokowce

Szkoda, że naszego 1920CA tam nie ma. :-(
Pozdrawiam
ArekMiz
http://arekmiz.friko.pl/Auto.htm
do 04.2007 Daewoo Matiz Style (2000)
06.2007-03.2013 Citroen Xsara Picasso 1,8i (2002) + PG STAG-300
od 03.2013 Renault Scenic II 2,0i automat

  • Gość
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 13, 2010, 07:51:06 »
jeżeli bawić się w takie wymiany to chyba lepiej kupić całą przepustnicę w oryginale z osprzętem (to tylko trochę więcej niż nowy silniczek), a dodatkowo jest TPS. Bonusowo podgrzewacz i nowsza wersja  przepustnicy.

Offline Marcin Krystek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Górsk k. Torunia
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso EW7J4 (1,8 16v) '00
  • Miejscowość: Górsk k. Torunia
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 14, 2010, 09:56:47 »
ale to jest do 2.0, czy będzie się sprawować w 1,8? Nawiasem mówiąc też kupiłem silniczek nowy za 52 zł i jest OK, dodatkowo po czyszczeniu przepustnicy, poluzowałem śrubki mocujące przepustnicę w gardzieli i kilka razy mocno puściłem pedał gazu, aby się ułożyła, dopiero po tym dokręciłem śrubki - kłopoty z obrotami się skończyły
była Skoda 105s '83, Taunus 2.0 '80, Sierra 2.0 Ghia '91, Mondeo 1,8 '96, Nubira 1,6 '00. jest Xsara Picasso 1,8 EW7J4 z LPG

Offline Arkadiusz Mizerski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 592
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Renault Scenic II 2,0i automat 2007
  • Zainteresowania: kolej, fotografia, podróże
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 14, 2010, 13:32:26 »
No właśnie. Trzeba by sprawdzić na service.citroen.com, czy do 2,0 jest taka sama przepustnica jak do 1,8. A Ty, Marcinie jaki miałeś poprzedni i jaki kupiłeś ten nowy krokowiec (symbole)?
Pozdrawiam
ArekMiz
http://arekmiz.friko.pl/Auto.htm
do 04.2007 Daewoo Matiz Style (2000)
06.2007-03.2013 Citroen Xsara Picasso 1,8i (2002) + PG STAG-300
od 03.2013 Renault Scenic II 2,0i automat

  • Gość
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 16, 2010, 12:42:00 »
Witam,

dostałem w końcu tą przepustnicę.

Zrobiłem małą tabelkę porównawczą gdzie wrzuciłem kilka zdjęć i parametrów.
Główna różnica to materiał z którego wykonana jest obudowa, konstrukcja samej przepustnicy i jakość jej wykonania.
Przepustnica Solexa jest cała aluminiowa, płytka przepustnicy jest idealnie spasowana (w przepustnicy PSA (dwóch które sprawdzałem) - patrząc pod światło widać, że są szczeliny między płytką, a ściankami). Co do silnika krokowego - to oba są identyczne - różnią się tylko kierunkiem w którym wychodzi wtyczka - oba będą pasować - na allegro jest do znalezienia B33/00.
Dziś pod wieczór będę to montował (rozstaw śrub się zgadza).

Przepustnica z allegro jest do 2.0 - ale ja nie widzę różnicy (ostatnia w tabeli).

Paweł

P.S.
Zamontowałem - pasuje i działa :)

  • Gość
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 23, 2010, 15:05:36 »
Ciekawostka:

Dziś z innych pobudek sprawdzałem na stronie service przepustnice do mojego XP 1.8 z 2000r. Okazuje sie, ze  zamiast plastikowego oryginału - polecany jest oficjalnie przez Citroenas model przepustnicy aluminiowej z C8 2.0l .....

Pawel

P.S. - a tak w ogole - skad sie wzial ten watek :)
Mianowicie - odwiedzilem jakis czas temu mojego mechanika - i opowiadalem mu o slawnych przyduszaniach 1.8 16V. To on mi wlasnie powiedzial, ze mieli takie przypadki i wtedy wymieniali przepustnice na nowy model - stad tez watek.

Offline Marcin Krystek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Górsk k. Torunia
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso EW7J4 (1,8 16v) '00
  • Miejscowość: Górsk k. Torunia
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 23, 2010, 18:54:18 »
pisz jak poszła wymiana i jakie rezultaty
była Skoda 105s '83, Taunus 2.0 '80, Sierra 2.0 Ghia '91, Mondeo 1,8 '96, Nubira 1,6 '00. jest Xsara Picasso 1,8 EW7J4 z LPG

  • Gość
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 23, 2010, 22:22:13 »
wymiana to tylko 3 sruby + kilka wtyczek. efekty - zniknelo mi skokowe/stopniowe przyspieszanie, samochod ciagnie jak by na ssaniu leciał na każdym biegu, ale moze to przepustnica .... a moze mi sie cos zwalilo i zobacze przy tankowaniu jak apetyt na paliwo. Na efekty - a glownie ich brak - licze zima.

Offline Marcin Krystek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Górsk k. Torunia
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso EW7J4 (1,8 16v) '00
  • Miejscowość: Górsk k. Torunia
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 24, 2010, 09:14:36 »
poranne odpalanie bez problemów?
była Skoda 105s '83, Taunus 2.0 '80, Sierra 2.0 Ghia '91, Mondeo 1,8 '96, Nubira 1,6 '00. jest Xsara Picasso 1,8 EW7J4 z LPG

  • Gość
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 24, 2010, 12:27:02 »
z mniejszymi - odpala za 2gim rzadko 3cim, a nie 6tym razem
wiem tez ze na 99% jest to wina sterowania krokowym - bo po odpieciu krokowego z kabla - odpala za pierwszym razem.

Co do sterowania krokowcem trafilem na watek z peugeota 406 1.8 16V na elektrodzie opisujacy bardzo podobne obajawy - ktorych ostatecznym rozwiazaniem byla wizyta w ASO i adaptacja od nowa ECU do nowego krokowca.
Rozjechanie ECU powodowane bylo też instalacja LPG. Niestety ma to sens w moim przypadku - bo jakies 2 mce temu poszla mi listwa wtryskowa gazu - z ktora jezdzilem jeszcze ze 3 tygodnie (nierowna praca, szarpanie itp.) - po wymianie listwy na gazie idzie idealnie - a na Pb do momentu rozgrzania silnika robi sobie jaja (odpalanie, nierowna praca).
Jeszcze pogrzebie w necie i pewnie pojade w koncu do ASO.

Moze ktos kojarzy temat softu do ECU - bo czytalem tez w jakims watku, ze w nowsze oprogramowanie ECU potrafi zapobiec uczeniu się mapy wtrysku od LPG - w zwiazku z czym problem mija bezpowrotnie.

Pawel

Offline Marcin Krystek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Górsk k. Torunia
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso EW7J4 (1,8 16v) '00
  • Miejscowość: Górsk k. Torunia
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 24, 2010, 19:21:20 »
to może mieć sens, pisz jak coś więcej będziesz wiedział
była Skoda 105s '83, Taunus 2.0 '80, Sierra 2.0 Ghia '91, Mondeo 1,8 '96, Nubira 1,6 '00. jest Xsara Picasso 1,8 EW7J4 z LPG

  • Gość
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 25, 2010, 12:23:38 »
Cytuj

Marcin Krystek napisał:
to może mieć sens, pisz jak coś więcej będziesz wiedział


W poniedzialek podjade do elektronika od cytryn (o ile nie wybyl na jakis urlop) - moze cos podpowie. Oczywiscie dam znac.

Przy okazji niech sprawdzi mi lambdy bo od zmiany przepustnicy rwie jak szalony nawet na V biegu ... - a watpie zeby takie cuda robila tylko zmiana przepustnicy.

Pawel

  • Gość
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 26, 2010, 11:52:31 »
No i bylem.
Umowilem sie na zostawienie XP ze srody na czwartek - bo po nocce najlepiej widac.
Z tego co pogadalem z gosciem to po objawach i roczniku powiedzial ze 99% to wina softu i przeuczonego ECU (tak jak to na elektrodzie doczytalem) - ale mowil ze musi byc pewny i posprawdzac reszte czujników i parametrów przy starcie zimnego.

Co do wymiany przepustnicy na nowszy model - to i owszem byla taka potrzeba - ale w nowszych modelach - gdzie byla przepustnica elektroniczna.

Myslalem, ze na wgranie softu trzeba sie bujac do ASO - ale sie tylko spojrzal dziwnie :)

Paweł