Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??  (Przeczytany 13225 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Krystek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Górsk k. Torunia
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso EW7J4 (1,8 16v) '00
  • Miejscowość: Górsk k. Torunia
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 26, 2010, 14:37:12 »
postaraj się wydobyć od tego elektronika jak zrobić adaptację, ja jutro będę przekładał od sprawnego auta czujnik położenia wałka rozrządu, może to mi coś podpowie, swoja drogą to założyłem post na elektrodzie i podobno były jakieś problemy z popychaczami w tych autach - ale jakoś to do mnie nie trafia. W sumie to zacząłem już stawiać na kiepski chiński silniczek krokowy...
była Skoda 105s '83, Taunus 2.0 '80, Sierra 2.0 Ghia '91, Mondeo 1,8 '96, Nubira 1,6 '00. jest Xsara Picasso 1,8 EW7J4 z LPG

  • Gość
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 27, 2010, 11:16:37 »
na elektrodzie czytalem ze adaptacja zalezy od sterownika - jezeli byl bosch to wystarczy odpiac aku, jak sagem to on sobie zapisuje dane w pamieci - i trzeba podlaczac pod kompa zeby to wyczyscic - czy tak jest dokladnie to nie wiem.

Offline Marcin Krystek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Górsk k. Torunia
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso EW7J4 (1,8 16v) '00
  • Miejscowość: Górsk k. Torunia
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 28, 2010, 13:11:47 »
też tak słyszałem i coraz bardziej skłaniam się do opinii, że problemem jest rozregulowanie sterownika silnika przez LPG. Wpadłem na inny pomysł cofnięcia autoadaptacji, sztucznie wywołałem błąd wypinając TPS, następnie skasowałem go posiadanym czytnikiem błedów, odpaliłem na Pb i o dziwo silnik zaczął się zachowywać jakby się uczył, dałem mu pochodzić do włączenia wentylatorów i wtedy się przejechałem z 10km, obroty na benzynie mam stabilne-około 700 obrotów, jak włączę klimę to wzrastają do jakichś 800, jak wyłączę klimę to znowu maleją, cały czas są stabilne, zrobiłem po mieście jakieś 15km i na razie jest wzorcowo. Zobaczymy jak będzie rano z odpaleniem - jeżdżę na razie tylko na Pb. Swoja drogą to wczoraj przekładałem od kolego XP wszystkie czujniki, EGR, cewkę - zero rezultatów - moje u Niego chodziły dobrze, a jego u mnie nic nie zmieniały - no ale wtedy nie wpadłem jeszcze na pomysł z wymuszeniem adaptacji, teraz auto do 16tej będzie stało - zdąży wystygnąć, zobaczę jak odpali - normalnie na 100% zaczęłoby chodzić dopiero po 3-4 odpaleniu
była Skoda 105s '83, Taunus 2.0 '80, Sierra 2.0 Ghia '91, Mondeo 1,8 '96, Nubira 1,6 '00. jest Xsara Picasso 1,8 EW7J4 z LPG

  • Gość
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 28, 2010, 17:50:50 »
Kurde, wiesz, że myślałem o tym samym !!

Chciałem odpiąć wszystkie czujniki od przepustnicy i wlaczyc - pozniej wykasowac ELM'em .... no ale w miedzyczasie umowilem sie z tym gosciem i odstawilem mu auto. Jak by nie bylo i tak nowy soft ma niby zapobiec duszeniu sie zima - a to tez mnie od czasu do czasu meczy.

Dzis zostawilem - mam nadzieje ze jutro zabiore.

Pawel
P.S.

Marcin daj znać jak tam się udał experyment - jestem bardzo ciekawy rezultatów.

Offline Marcin Krystek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Górsk k. Torunia
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso EW7J4 (1,8 16v) '00
  • Miejscowość: Górsk k. Torunia
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 28, 2010, 22:12:54 »
po 16tej odpalił OK, wzorowo, zobaczymy rano jak będzie.
BTW, ja też mam Solexa aluminiowego, ale przepustnica wcale nie ma być spasowana idealnie, też myślałem, że ma być, ale - przepływ powietrza wokół płytki ma zapewnić 400-500 obrotów na minutę, a resztę załatwia silniczek krokowy
była Skoda 105s '83, Taunus 2.0 '80, Sierra 2.0 Ghia '91, Mondeo 1,8 '96, Nubira 1,6 '00. jest Xsara Picasso 1,8 EW7J4 z LPG

Offline Marcin Krystek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Górsk k. Torunia
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso EW7J4 (1,8 16v) '00
  • Miejscowość: Górsk k. Torunia
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 29, 2010, 07:53:21 »
dzisiaj rano pełen sukces - odpalił wzorowo, na początku trochę większe obroty, potem je zmniejszył, żadnego zadławienia, nie mówiąc o zgaśnięciu. Co ciekawe przez 13.000 km nie miałem zdanych kłopotów, dopiero miesiąc temu podjechałem do gazownika, bo zawór na parowniku zaczął szwankować - wymienił mi cewkę w tym zaworze, ale podłączył do kompa i coś podregulował, po tym jechałem w dłuższą trasę, po powrocie następnego dnia palił dopiero za 3-4 razem, a potem było już tylko gorzej - wniosek - poprawić mapy wtrysków gazu tak żeby lepiej się pokrywały z benzyną no i chyb zwiększyć temperaturę przełączania z 20 stopni na jakieś 35
była Skoda 105s '83, Taunus 2.0 '80, Sierra 2.0 Ghia '91, Mondeo 1,8 '96, Nubira 1,6 '00. jest Xsara Picasso 1,8 EW7J4 z LPG

  • Gość
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 29, 2010, 08:32:11 »
dla mnie tez było zdziwienie ze z powodu LPG (Elpigaz) potrafi takie jaja robić. Moja instalka ma 3 lata - i przez te 3 lata było wszystko ok - teraz poleciała mi listwa - nie trzymała. Można było regenerować i regulować - ale na allegro znalazłem listwę od zupełnie innej instalacji (Valtek) i zaadoptowałem bez problemu. Po tej operacji LPG chodzi jak powinien, ale zaczęło się z Pb - ale tak jak u Ciebie - nie od razu dopiero po jakimś czasie. Mam na niej wylatane 99tys. km.

Cieszę się że rozwiązanie jest (o ile ma się elm'a) takie proste i łatwe.

Marcin - mam do Ciebie prośbę - daj znać jeszcze za kilka dni czy wszystko nadal dobrze - pamiętam swoją cytrynę która magicznie naprawiała się na 2-3 dni.

Offline Marcin Krystek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Górsk k. Torunia
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso EW7J4 (1,8 16v) '00
  • Miejscowość: Górsk k. Torunia
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 29, 2010, 11:09:15 »
dzisiaj spróbuję się dostać do Elpigazu w Toruniu, może mi zaadaptuje LPG, chociaż telefonicznie wyznaczył mi termin na wtorek, ale w sumie to 15minut z kompem, wiec może zrobi
była Skoda 105s '83, Taunus 2.0 '80, Sierra 2.0 Ghia '91, Mondeo 1,8 '96, Nubira 1,6 '00. jest Xsara Picasso 1,8 EW7J4 z LPG

  • Gość
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 29, 2010, 19:59:36 »
Odebrałem.

Gość zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie.

Przyznał, że soft w moim ECU był już 2 razy aktualizowany (pewnie przez poprzedniego właściciela) i że w sumie on nie ma nowszej wersji.

Znalazł błąd P0300, który go zaniepokoił - opuszczanie zapłonów - i nie chodzi tu o świece czy cewkę tylko o popychacze hydrauliczne - koszt wymiany wszystkich to masakra (jedna nieoryginalna sztuka to około 80zł - dziś (30.07) znalazłem za około 40zł szt.).

Mówił, że zrobił autoadaptację ECU i prosił, żebym dał mu znać czy jest ok.

Elektronicznie - samochód jest bez zarzutów.

Zapłaciłem 120zł - 80zł diagnostyka i adaptacja, 40 zł naprawa centralnego z pilota (jakiś czas temu się spier.... z pierwszym stycznia odmówił posługi ;) ).

Oczywiście dam znać jak palił rano.

Paweł

  • Gość
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 30, 2010, 08:30:08 »
No i idealnie :D

Paweł

Offline Marcin Krystek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Górsk k. Torunia
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso EW7J4 (1,8 16v) '00
  • Miejscowość: Górsk k. Torunia
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 30, 2010, 11:51:57 »
o tych popychaczach też słyszałem na elektrodzie, u mnie winny okazał się parownik, dawał za duże ciśnienie na listwę, w rezultacie lambda czytała zbyt bogatą mieszankę i sterownik silnika się rozregulował. O tym ze winny jest LPG przekonałem się dwa dni wcześniej kasując sterownik silnika i jeżdżąc na benzynie. Wczoraj po południu parownik został wymieniony na inny typ i zrobiono regulacje gazu, rano pali idealnie, obroty są wzorowe. Myślę, ze najważniejsza nowa rzecz z tych naszych bojów to dojście do możliwości skasowania autoadaptacji sterownika silnika bez Lexi/Proxi i ASO, top bardzo ważne dla wszystkich posiadaczy XP z LPG, wystarczy mieć skaner kasujący błędy, chociażby na ELM327, wywołać błąd odpinając w czasie pracy np TPS, skasować go, a potem zrobić adaptacje na benzynie, tylko pamiętamy, że zaczynamy od temperatury silnik poniżej 35 stopni, dajemy mu pochodzić bez obciążenia (bez AC i odbiorników prądu) do włączenia wiatraków, potem 5 km jazdy z różnymi obciążeniami,w tym  2 sekundy obrotów do odcięcia, po jeździe 3 minuty pracy na jałowym biegu, wtedy dopiero wyłączamy silnik. Jeździmy na benzynie, jak odpala dobrze i obroty stabilne to wiadomo, że problem jest z LPG i tam trzeba szukać usterki a nie wymieniać połowę auta szukając przyczyn
była Skoda 105s '83, Taunus 2.0 '80, Sierra 2.0 Ghia '91, Mondeo 1,8 '96, Nubira 1,6 '00. jest Xsara Picasso 1,8 EW7J4 z LPG

  • Gość
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 23, 2010, 11:54:50 »
Ostatni powrót do tematu.

Po autoadaptacji Pb po około 3ch dniach na LPG mapa znów się rozjechała. Podjechałem ponownie do elektronika i mi w gratisie załączył adaptację raz jeszcze. Następnie udałem się do gaziarza, ale ten stwierdził, że wszystko jest ok. Napisałem na elektrodę i poradzono mi poszukanie INNEGO gazownika.
Ostatecznie okazało się, że trzeba było zresetować ustawienia kompa LPG i wykonać autoadaptację LPG - od tego momentu jeżdżę i płaczę ze szczęścia.

Offline Marcin Krystek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Górsk k. Torunia
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso EW7J4 (1,8 16v) '00
  • Miejscowość: Górsk k. Torunia
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 24, 2010, 13:27:09 »
u mnie też cały czas OK, jak pisałem winny był parownik dający za duże ciśnienie i w rezultacie za bogatą mieszankę, sterownik Sagem S2000  chciał sobie to wyregulować, w rezultacie zubażał mieszankę  i mapy się rozjeżdżały a reszta jest znana - wymiana parownika i nowa adaptacja LPG załatwiły sprawę, na razie mam 1500km po tym zrobione i jest dobrze
była Skoda 105s '83, Taunus 2.0 '80, Sierra 2.0 Ghia '91, Mondeo 1,8 '96, Nubira 1,6 '00. jest Xsara Picasso 1,8 EW7J4 z LPG

  • Gość
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 24, 2010, 21:52:22 »
Dodam, że te rozjechanie kompa było u mnie również powodem "przyduszania się" samochodu w trakcie rozpoczynania jazdy - obszeranie w wątku "Przyduszanie .... "

  • Gość
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 28, 2012, 21:57:36 »
Dla poszukujących. Podgrzewacz przepustnicy Magneti Marelli BR01.

Offline Arkadiusz Zalewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 224
  • Skąd: Płock
  • Posiadany samochód: Była/Był Xsara Picasso 1.8 16v 2001r. , C3 I 1.4 HDi 68KM 2002r., Obecnie Citroen C3 II 1.6 HDi 2010r. i Renault Grand Espace 2009 dCi
  • Zainteresowania: Sport,motoryzacja,informatyka.
  • Miejscowość: Ciachcin Nowy k/Płocka
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 18, 2012, 21:00:30 »
No i jest problem z podmianą plastykowej przepustnicy na aluminiową.
Mianowicie moja plastykowa jest przykręcana na 3 śruby ale tych śrub nie można wyjąć gdyż są w takiej miedzianej tulejce z gwintem która jest wciśnięta w otwory w przepustnicy.Natomiast w aluminiowej nie ma tych tulejek tylko są same otwory pod śruby.Śruby by pasowały ale nie można było ich wyjąć a nie chciałem ryzykować zerwaniem gwintów bo bym potem nie miał jak przykręcić tej mojej.
Więc gdzie można kupić takie śruby i czy są łatwo dostępne?
wiceprezes w Klub Renault Espace

Offline Arkadiusz Zalewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 224
  • Skąd: Płock
  • Posiadany samochód: Była/Był Xsara Picasso 1.8 16v 2001r. , C3 I 1.4 HDi 68KM 2002r., Obecnie Citroen C3 II 1.6 HDi 2010r. i Renault Grand Espace 2009 dCi
  • Zainteresowania: Sport,motoryzacja,informatyka.
  • Miejscowość: Ciachcin Nowy k/Płocka
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 19, 2012, 21:24:40 »
Jednak wykręcają się śruby z tulejki ale trzeba mieć przynajmniej 2 pary kombinerek.Po zamontowaniu przepustnicy,swoich czujników i krokowca obroty po odpaleniu zaczęły falować a silnik lekko przygasać ale po ok.2 minutach było już ok.Jutra trasa ok.250km więc zobaczymy czy wszystko działa.Aha krokowiec do tej przepustnicy trzeba było zamontować odwrotnie tj.wtyczka do dołu ( wcześniej była do góry).
wiceprezes w Klub Renault Espace

Online Grzegorz Jasinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 970
  • Skąd: Leipzig / Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C4GP 2.0 HDi Aut. Excl. +Peugeot 301 1.6VTi
  • Miejscowość: Leipzig / Gorzow Wlkp.
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 18, 2012, 14:17:35 »
Koledzy pytanie od laika, jak sciagnac pokrywe na przepustnicy?chcialem ja wyczyscic ale do licha nie moge sciagnac tej czarnej pokrywy ktorza wszystko przyslania. Srob nie widze a boje sie ze cos urwe jak bede to ciagnac
 Moja xp,to 1.8.  16v

Online Grzegorz Jasinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 970
  • Skąd: Leipzig / Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C4GP 2.0 HDi Aut. Excl. +Peugeot 301 1.6VTi
  • Miejscowość: Leipzig / Gorzow Wlkp.
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 18, 2012, 14:18:08 »
Koledzy pytanie od laika, jak sciagnac pokrywe na przepustnicy?chcialem ja wyczyscic ale do licha nie moge sciagnac tej czarnej pokrywy ktorza wszystko przyslania. Srob nie widze a boje sie ze cos urwe jak bede to ciagnac
 Moja xp,to 1.8.  16v

Offline Arkadiusz Zalewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 224
  • Skąd: Płock
  • Posiadany samochód: Była/Był Xsara Picasso 1.8 16v 2001r. , C3 I 1.4 HDi 68KM 2002r., Obecnie Citroen C3 II 1.6 HDi 2010r. i Renault Grand Espace 2009 dCi
  • Zainteresowania: Sport,motoryzacja,informatyka.
  • Miejscowość: Ciachcin Nowy k/Płocka
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 19, 2012, 11:40:51 »
Musisz włożyć długi płaski śrubokręt w otwór pokrywy przepustnicy i odkręcić opaskę zaciskową i wtedy gdy ją zluzujesz pociągnąć tą maskownicę do góry wcześniej odpinając rurki od odmy.Operacja tyczy się do przepustnicy na linkę a nie elektronicznej gdyż tam pokrywa jest troszkę mniejsza i inna.
wiceprezes w Klub Renault Espace

Online Grzegorz Jasinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 970
  • Skąd: Leipzig / Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C4GP 2.0 HDi Aut. Excl. +Peugeot 301 1.6VTi
  • Miejscowość: Leipzig / Gorzow Wlkp.
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 19, 2012, 12:54:11 »
Masz na mysli ten okragly otwor po prawej stronie od strony filtra?

Offline Arkadiusz Zalewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 224
  • Skąd: Płock
  • Posiadany samochód: Była/Był Xsara Picasso 1.8 16v 2001r. , C3 I 1.4 HDi 68KM 2002r., Obecnie Citroen C3 II 1.6 HDi 2010r. i Renault Grand Espace 2009 dCi
  • Zainteresowania: Sport,motoryzacja,informatyka.
  • Miejscowość: Ciachcin Nowy k/Płocka
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 20, 2012, 06:50:52 »
tak
wiceprezes w Klub Renault Espace

Online Grzegorz Jasinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 970
  • Skąd: Leipzig / Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C4GP 2.0 HDi Aut. Excl. +Peugeot 301 1.6VTi
  • Miejscowość: Leipzig / Gorzow Wlkp.
Re: Przepustnica 1.8 16V - dwie wersje ??
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 21, 2012, 14:40:39 »
Ok thx Arek. Wlasnei przeczyscilem przepustnice w XP. Byla lekko brudna a lopatka pozolkla. A takie pytanie na marginesie. Da sie rowniez w XP benzyna wyczyscic zawor EGR??? Czy trzeba w zasadzie kupic nowy? Jak to jest?