Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymiana koła pasowego wału korbowego!  (Przeczytany 18437 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Szlachta

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: CITROEN XSARA PICASSO 2.0 HDI
  • Miejscowość: Katowice
Wymiana koła pasowego wału korbowego!
« dnia: Lipiec 22, 2010, 11:47:26 »
Witam! Mam problem z moim Pikusiem 2.0 HDI r.2003,przy wymianie okresowej rozrządu stwierdzono wybicie koła pasowego wału korbowego i wymienili na nowe Corteco 80000873,po przejechaniu ok.200km zauważyłem że z wewnętrznego metalowego kółka ,koła pasowego wydostaje sie jakieś tworzywo na całej obręczy tego kółka poczym na warsztacie wymienili mi na nowe a tamte poszło do reklamacji którą producent uznał jako sztuke wadliwa!Po jakimś tygodniu jazdy na nowym kole pasowym wychodzi z niego to samo!

Offline Tomasz Kawka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 69
  • Posiadany samochód: C4GPII 2.0 HDI
Re: Wymiana koła pasowego wału korbowego!
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 22, 2010, 12:40:29 »
Miałem podobną sytuację z kołem Corteco 80000873. Z nowego koła zaczęło wychodzić od wewnątrz białe tworzywo. Poszło do reklamacji i dostałem nowe. Z tego nowego również wychodzi białe tworzywo. Po reklamacji powiedziano mi, że jeśli wychodzi to tworzywo, a koło nie bije, nie szarpie i nie hałasuje to można jeździć. Gdyby zaczęło bić, szarpać itp. to reklamować.

Offline Sławomir Koliński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 567
  • Skąd: Słubice
  • Miejscowość: Słubice
Re: Wymiana koła pasowego wału korbowego!
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 22, 2010, 22:07:17 »
Mam to samo. Przejechałem zaledwie kilkaset km po wymianie koła. A takie miało być ładne i wzmacniane. Nie wiem kurna co teraz robić. Paragon zakupu wyrzuciłem więc nie wiem jak z ewentualną reklamacją i czy w ogóle w takim przypadku reklamować skoro sytuacja się powtarza.
colins

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Wymiana koła pasowego wału korbowego!
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 16, 2011, 20:42:23 »
i mnie dopadła zaraza i koło zaczęło hałasować
nie będąc pewien co dokładnie hałasuje zdiąłem koło a przy okazji obudowę rozrządu aby sprawdzić jak tam pasek bo jeszcze nie wymieniałem ale widać po rolkach pompie i pasku że poprzedni właściciel wymieniał i jak na razie bardzo ładnie wygląda
ale koło dostało luzów  jak wkreciłem w imadło to daje się obrócić jakieś 15-20%
tak na szybko ścisnąłem go w imadle i w miarę udało sie wykasować ten luz po załozeniu prawie nie hałasuje, choć żałuje że nie pospawałem go punktami było by prawie idealnie

zacząłem poszukiwać w miarę czegoś dobrego i nie za drogiego nawet brałem Corteco pod uwagę ale...
z tego co czytam cz nie szkoda pieniędzy??
SWAG akurat nie znalazłem na Allegro
ale zastanawiam sie co kupić aby troche wytrzymało?

a może pospawać stare i będzie najpewniej...

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Wymiana koła pasowego wału korbowego!
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 16, 2011, 21:06:19 »
Cytuj

Arek Kasprzyk napisał:

zacząłem poszukiwać w miarę czegoś dobrego i nie za drogiego nawet brałem Corteco pod uwagę ale...
z tego co czytam cz nie szkoda pieniędzy??
SWAG akurat nie znalazłem na Allegro
ale zastanawiam sie co kupić aby troche wytrzymało?

a może pospawać stare i będzie najpewniej...


Możesz pospawać ale jak chcesz to tu masz koło  SWAG
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Wymiana koła pasowego wału korbowego!
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 16, 2011, 22:56:06 »
Cytuj

Jarosław Plucha napisał:


Możesz pospawać ale jak chcesz to tu masz koło  SWAG


dzięki widziałem tą  aukcję ale chyba nie będzie pasować mam pasek 6 rowkowy
nie ma zdięcia..

w sumie 6 karbów paska wchodzi w 5 karbów koła(albo 7 )

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Wymiana koła pasowego wału korbowego!
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 16, 2011, 23:03:07 »
Cytuj

Arek Kasprzyk napisał:

dzięki widziałem tą  aukcję ale chyba nie będzie pasować mam pasek 6 rowkowy
nie ma zdięcia..

w sumie 6 karbów paska wchodzi w 5 karbów koła(albo 7 )


Zdjęcie jest poglądowe i nie ma co się sugerować. Na stronie aukcji są podane numery OEM i wg nich należy dobierać koło. Zobacz w serwisówce i porównaj na stronie. Do mojego dopasowałem. A i tak przed zakupem należy się skontaktować z dostawcą aby uniknąć pomyłki przy wyborze prawidłowego koła.
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Wymiana koła pasowego wału korbowego!
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 17, 2011, 00:38:59 »
znalazłem jeszcze koło Persea takie http://moto.allegro.pl/kolo-pasowe-fiat-citroen-peugeot-2-0-hdi-2-2-hdi-i1492236103.html
 ktoś zna tą firmę jak to się sprawuje

Offline Dariusz Kulewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 431
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi '05, C-4 GP 1,6 HDi '10
  • Miejscowość: Police
Re: Wymiana koła pasowego wału korbowego!
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 17, 2011, 07:53:26 »
Nie spawaj starego koła bo może się uszkodzić pasek rozrządu gdyż na niego zostaną przełożone siły które amortyzuje koło pasowe
Darek

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Wymiana koła pasowego wału korbowego!
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 17, 2011, 10:21:01 »
Cytuj

Dariusz Kulewski napisał:
Nie spawaj starego koła bo może się uszkodzić pasek rozrządu gdyż na niego zostaną przełożone siły które amortyzuje koło pasowe


właśnie cały czas szukam informacji jakie tam siły działają i dla czego akurat w tym silniku zamontowano taki gadżet jak psujace sie koło
przeglądałem zdięcia kół i zauważyłem że w citroenie C5 stosowane też było stałe koło i też silnik HDI
wszystkie moje poprzednie samochody (diesle) miały stałe koło i nic sie nie działo zaden pasek sie nie urywał

przecież koło pasowe jak i koło rozrzadu jest przykrecone na sztywno do wału wiec które siły bedą tam przenoszone?
cz to koło ma za zadanie amortyzować szarpnięcie przy włączeniu spręzarki od klimy?
bo tylko ona załącza się gwałtownie, alternator czy pompa wspomagania "rusza" łagodnie
siły np z wału korbowego bardziej tłumi koło zamachowe go ono ma większą masę i bezwładność
jeszcze sobie tak myślę że koło to psuje sie z powodu... wagi
przy gaszeniu silnika bezwładnośc cięzkiego  koła obciąża tą gumę w kole

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Wymiana koła pasowego wału korbowego!
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 17, 2011, 10:45:21 »
Cytuj

Arek Kasprzyk napisał:

..przecież koło pasowe jak i koło rozrzadu jest przykrecone na sztywno do wału wiec które siły bedą tam przenoszone?
cz to koło ma za zadanie amortyzować szarpnięcie przy włączeniu spręzarki od klimy?..


Arku ten temat już był poczytaj sobie na ten temat  Tutaj
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Wymiana koła pasowego wału korbowego!
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 17, 2011, 11:11:04 »
Cytuj

Jarosław Plucha napisał:

Arku ten temat już był poczytaj sobie na ten temat  Tutaj


czytałem ten temat ale mam pewne ale..

kupię chyba to SWAG o tym PERSA nie znalazłem złych info ale podobno gorsza jakość wykonania

Offline Dariusz Kulewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 431
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi '05, C-4 GP 1,6 HDi '10
  • Miejscowość: Police
Re: Wymiana koła pasowego wału korbowego!
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 17, 2011, 13:34:57 »
Cytuj

Arek Kasprzyk napisał:
Cytuj

Dariusz Kulewski napisał:
Nie spawaj starego koła bo może się uszkodzić pasek rozrządu gdyż na niego zostaną przełożone siły które amortyzuje koło pasowe


właśnie cały czas szukam informacji jakie tam siły działają i dla czego akurat w tym silniku zamontowano taki gadżet jak psujace sie koło
przeglądałem zdięcia kół i zauważyłem że w citroenie C5 stosowane też było stałe koło i też silnik HDI
wszystkie moje poprzednie samochody (diesle) miały stałe koło i nic sie nie działo zaden pasek sie nie urywał

przecież koło pasowe jak i koło rozrzadu jest przykrecone na sztywno do wału wiec które siły bedą tam przenoszone?
cz to koło ma za zadanie amortyzować szarpnięcie przy włączeniu spręzarki od klimy?
bo tylko ona załącza się gwałtownie, alternator czy pompa wspomagania "rusza" łagodnie
siły np z wału korbowego bardziej tłumi koło zamachowe go ono ma większą masę i bezwładność
jeszcze sobie tak myślę że koło to psuje sie z powodu... wagi
przy gaszeniu silnika bezwładnośc cięzkiego  koła obciąża tą gumę w kole

Myślę że sam sobie już odpowiedziałeś na pytania które Cię nurtują. Tak chodzi o sprężarkę i to że pasek wieloklinowy jest naciągany sprężyną i przy takim załączaniu sprężrki klimy mógłby wpadać w poślizg.
Darek

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Wymiana koła pasowego wału korbowego!
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 17, 2011, 19:15:38 »
Cytuj

Dariusz Kulewski napisał:

Myślę że sam sobie już odpowiedziałeś na pytania które Cię nurtują. Tak chodzi o sprężarkę i to że pasek wieloklinowy jest naciągany sprężyną i przy takim załączaniu sprężrki klimy mógłby wpadać w poślizg.


czyli  z rozrządem nie ma nic wspólnego jak pisałeś wcześniej
 
a dziś nudząc się jeszcze raz zdiąłem koło i wydmuchałem ze środka brud umyłem rozpuszczalnikiem wtłoczyłem pod ciśnieniem gumosilu z utwardzaczem od tyłu i od przodu pospawałem
po zamontowaniu jak na razie wszystko OK  nic nie ślizga się nic nie telepie nie szarpię
pojeżdzę z tydzień zabacze jak będzie a i tak wymienie na nowe na wszelki wypadek

Offline Dariusz Kulewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 431
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi '05, C-4 GP 1,6 HDi '10
  • Miejscowość: Police
Re: Wymiana koła pasowego wału korbowego!
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 17, 2011, 22:01:21 »
Cytuj

Arek Kasprzyk napisał:
Cytuj

Dariusz Kulewski napisał:

Myślę że sam sobie już odpowiedziałeś na pytania które Cię nurtują. Tak chodzi o sprężarkę i to że pasek wieloklinowy jest naciągany sprężyną i przy takim załączaniu sprężrki klimy mógłby wpadać w poślizg.


czyli  z rozrządem nie ma nic wspólnego jak pisałeś wcześniej
 
a dziś nudząc się jeszcze raz zdiąłem koło i wydmuchałem ze środka brud umyłem rozpuszczalnikiem wtłoczyłem pod ciśnieniem gumosilu z utwardzaczem od tyłu i od przodu pospawałem
po zamontowaniu jak na razie wszystko OK  nic nie ślizga się nic nie telepie nie szarpię
pojeżdzę z tydzień zabacze jak będzie a i tak wymienie na nowe na wszelki wypadek

Czytaj uważniej ja pisałem żebyś nie spawał bo to ma wpływ na rozrząd wszelkie naprężenia przejdą teraz na pasek rozrządu
Darek

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Wymiana koła pasowego wału korbowego!
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 17, 2011, 23:26:40 »
Cytuj

Dariusz Kulewski napisał:

Czytaj uważniej ja pisałem żebyś nie spawał bo to ma wpływ na rozrząd wszelkie naprężenia przejdą teraz na pasek rozrządu

a czytałeś co napisałem wcześniej??
nie ma takiej możliwości
teraz wszystko przechodzi na koło zamachowe

Offline Dariusz Kulewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 431
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi '05, C-4 GP 1,6 HDi '10
  • Miejscowość: Police
Re: Wymiana koła pasowego wału korbowego!
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 17, 2011, 23:35:53 »
Cytuj

Arek Kasprzyk napisał:
Cytuj

Dariusz Kulewski napisał:

Czytaj uważniej ja pisałem żebyś nie spawał bo to ma wpływ na rozrząd wszelkie naprężenia przejdą teraz na pasek rozrządu

a czytałeś co napisałem wcześniej??
nie ma takiej możliwości
teraz wszystko przechodzi na koło zamachowe

Ok na koło zamachowe też i na pasek rozrządu także ale rób jak chcesz to twoje auto
Darek

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Wymiana koła pasowego wału korbowego!
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 18, 2011, 10:33:53 »
Cytuj

Dariusz Kulewski napisał:

Ok na koło zamachowe też i na pasek rozrządu także ale rób jak chcesz to twoje auto


myślę ze większe naprężenia pochodzą od strony tłoków na co pasek rozrządu jest stale narażony  niż z przedniego osprzętu

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Wymiana koła pasowego wału korbowego!
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 18, 2011, 11:00:37 »
Arku. O rozrząd i pasek możesz być spokojny. Nic się nie będzie działo ponieważ tam działają inne częstotliwości i występuje tłumienie drgań. Natomiast  powstają  drgania skrętne wału korbowego. W przypadku zrównania się częstości siły wzbudzającej drgania z częstością drgań własnych, może dojść do  rezonansu. Dlatego jak zastosujemy koło z tłumikiem drgań to będzie  tłumiło drgania przez pochłanianie ich energii. Ja nie twierdzę, że zawsze jest rezonans. Producent wolał się w ten sposób zabezpieczyć na wyrost. Być może w naszych autach nawet takie zjawisko by nie nastąpiło ale...
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Dariusz Kulewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 431
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi '05, C-4 GP 1,6 HDi '10
  • Miejscowość: Police
Re: Wymiana koła pasowego wału korbowego!
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 18, 2011, 11:14:15 »
Cytuj

Arek Kasprzyk napisał:
Cytuj

Dariusz Kulewski napisał:

Ok na koło zamachowe też i na pasek rozrządu także ale rób jak chcesz to twoje auto


myślę ze większe naprężenia pochodzą od strony tłoków na co pasek rozrządu jest stale narażony  niż z przedniego osprzętu

Ok Arku ja po prostu wolę dmuchać na zimne ale bardzo jestem ciekawy jak długo to będzie działać i życzę ci tego oby jak najdłużej a może się sprawdzi ten patent
Darek

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Wymiana koła pasowego wału korbowego!
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 18, 2011, 13:29:29 »
Cytuj

Jarosław Plucha napisał:
...


zastanawiam się dlaczego w tym silniku aby pozbyć się rezonansu założono takie koło a w większości silników jest stałe i nie przeszkadzał im rezonans


i dlatego zaspawałem to koło aby sobie sprawdzić np przez tydzień co będzie się działo
zaspawane jest małymi punktami więc będzie widać czy tam działają duże siły
a może pękną te punkty
jak na razie nie czuć wibracji czy innych objawów
nowe koło założę pod koniec przyszłego tyg bo wybieram się do Poznania albo wezmę ze sobą z kluczami ale i tak wymienię  
ale ciekaw jestem co będzie się działo i jesli będzie wszystko Ok to jak mi się drugie rozleci to następnego już nie kupię

trochę poszukalem info o tych cudach i...

wg  mnie w rezonans wpada pasek bo jest długi i przy dłuższych odległościach sie "telepie" a to koło z tłumikiem łagodzi to telepanie
w niektórych silnikach nawet HDI jest koło stałe a tłumik drgań jest na kole alternatora

wiec teraz u mnie w zespawanym kole może sie zdzarzyć ze pasek będzie wpadał w rezonans i np spadał czy szybciej się zużywał
i teraz tak ciekawe co lepiej założyć Koło pasowe na wał czy na alternator

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Wymiana koła pasowego wału korbowego!
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 18, 2011, 14:09:27 »
Cytuj

Arek Kasprzyk napisał:

zastanawiam się dlaczego w tym silniku aby pozbyć się rezonansu założono takie koło a w większości silników jest stałe i nie przeszkadzał im rezonans



J Tak jak napisałem wcześniej producent mógł na wyrost takie koło zastosować ot tak dla świętego spokoju. Nadmienię tylko że jest to pierwsze auto którym jeździłem z takim kołem, a jeżdżę już różnymi pojazdami prawie 30 lat i jakoś nigdy nie było problemu.
Ale zawsze jest jakieś ale
 Weźmy na tapetę koło pasowe  sztywno osadzone za pomocą wpustu na końcu wału korbowego. Jak to wygląda:
Na piaście koła pasowego za pośrednictwem  tulejki  osadzony jest luźno bezwładnik połączony z obudową tłumika. Między obudową tłumika i bezwladnikiem znajduje się cierny pierścień  który jest dociśnięty do obudowy za pomocą sprężyn  znajdujących się w gniazdach bezwładnika.
Tłumik umieszcza się zwykle na swobodnym końcu wału korbowego lub wbudowuje się go w koło pasowe osprzętu.
Zasada pracy tłumika ciernego oparta jest na wykorzystaniu sił bezwładności. Tłumik usiłuje utrzymać równomierną prędkość obracania się wału, a w przypadku wystąpienia drgań następuje poślizg okładzin ciernych po swej powierzchni. Występujące przy tym tarcie pochłania energię drgań i zmniejsza ich intensywność.
W różnych autach mogą być różne rozwiązania np
hydrauliczne, cierne lub na gumie ale niestety muszą być.
Ale czy w naszym HDI na kole pasowym jest główny tłumik czy tylko pomocniczy to tego się jeszcze nie dowiedziałem
Czy taki opis pomoże? Nie wiem.! Ale na pewno zmusi do dalszej analizy
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Wymiana koła pasowego wału korbowego!
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 18, 2011, 14:18:29 »
Cytuj

Arek Kasprzyk napisał:

...wiec teraz u mnie w zespawanym kole może sie zdzarzyć ze pasek będzie wpadał w rezonans i np spadał czy szybciej się zużywał
i teraz tak ciekawe co lepiej założyć Koło pasowe na wał czy na alternator


Nie wiadomo co się będzie działo z alternatorem, jak to koło na nim będzie musiało tłumić drgania . Czy alternator wytrzyma tłumienie ? Czy średnica koła będzie wystarczająca? Jaka musi być twardość gumy? A może nie z gumy tylko tłumik cierny. Nie znam amplitudy drgań rezonansowych żeby dokonać jakieś wstępnych obliczeń. Trochę dużo niewiadomych ale próbuj.
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Dariusz Kulewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 431
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi '05, C-4 GP 1,6 HDi '10
  • Miejscowość: Police
Re: Wymiana koła pasowego wału korbowego!
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 18, 2011, 14:59:15 »
To ja jeszcze jedną wskazówkę dołożę Arkowi kontroluj pasek wieloklinowy bo jak bedzie drgał może się postrzępić i wtedy strzępy paska (sznurki) mogą się nawinąć na pompę wspomagania alternator lub koło zębate paska rozrządu i mogą być poważne straty do pompy wspomagania ciężko dostać uszczelniacz wałka a jest to do wymiany bo już to robiłem itd. Powodzenia
Darek

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Wymiana koła pasowego wału korbowego!
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 18, 2011, 15:28:20 »
[quot]
Jarosław Plucha napisał:


....[/quote]

wiem  że w Scenicu jest sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze pełniące rolę tłumika drgań
'szukam jeszcze jak jest w C5 w wersjach ze sztywnym kołem pasowym

zastanawiam się jeszcze nad jednym czemu koło pasowe tak szybko się rozpada czy to wina tandety czy obciążeń