Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Hydro cytryny odchodzi do lamusa  (Przeczytany 2952 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Hydro cytryny odchodzi do lamusa
« dnia: Styczeń 21, 2011, 21:28:47 »
Niestety to prawda ZOBACZCIE aktywne zawieszenie.

Offline Kajetan Czyż

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 481
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Peugeot 2.0 SW BP+LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Hydro cytryny odchodzi do lamusa
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 21, 2011, 21:35:30 »
Chłopie.. wygrzebałeś jakiś pra stary filmik który pokazuje coś, czego jeszcze w seryjnej produkcji nie było i długo nie będzie

od jakiegoś czasu VW, mercedes robią coś , zawieszenie - pneumatic, airmatic (nie znam nazw dokładnie więc pewnie poprzekręcałem) - ale nawet tak zagorzali zwolennicy aut niemieckich jak gazety poniżej 3zł - odradzają te wersje ze względu na awaryjność.

hydro nadal jest czymś niszowym i nikt po za citroenem tego nie ma:)

Offline Jacek Gałczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 559
  • Skąd: Suchedniów
  • Miejscowość: Suchedniów
Re: Hydro cytryny odchodzi do lamusa
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 21, 2011, 21:46:25 »
Elektrohydrauliczne amory/siłowniki. Ciekawe, ale widocznie za drogie/zbyt skomplikowane, żeby zastosować to w seryjnej produkcji. Ferrari, VW i kilku innych producentów stosuje amortyzatory wypełnione płynem, który zmienia swoją gęstość po przepuszczeniu pola elektromagnetycznego, do regulacji twardości.
Była - Xantia I 2.0 Turbo CT - Turboksiężna
Było - Saxo I 1.1 SX - Różowa Pantera

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: Hydro cytryny odchodzi do lamusa
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 21, 2011, 22:38:24 »
Koszt takiego zawieszonka jest mniej więcej równy, kosztowi zakupu nowej cepiątki. ;-)

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Hydro cytryny odchodzi do lamusa
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 21, 2011, 23:35:27 »
Cytuj

Tomasz Żukowski napisał:
Niestety to prawda ZOBACZCIE aktywne zawieszenie.

Kiedyś w którymś temacie dyskutowaliśmy właśnie na temat tego filmiku. Ktoś nawet zaproponował rozwiązanie takiego podskoku nad przeszkodą hydropneumatykiem :)
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Hydro cytryny odchodzi do lamusa
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 21, 2011, 23:47:59 »
Cytuj

Kajetan Czyż napisał:
Chłopie.. wygrzebałeś jakiś pra stary filmik który pokazuje coś, czego jeszcze w seryjnej produkcji nie było i długo nie będzie

od jakiegoś czasu VW, mercedes robią coś , zawieszenie - pneumatic, airmatic (nie znam nazw dokładnie więc pewnie poprzekręcałem) - ale nawet tak zagorzali zwolennicy aut niemieckich jak gazety poniżej 3zł - odradzają te wersje ze względu na awaryjność.

hydro nadal jest czymś niszowym i nikt po za citroenem tego nie ma:)


Miało to wejść rok temu, jakie stare, tu.
wcześniej czy później to będzie, lub podobne.

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Hydro cytryny odchodzi do lamusa
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 21, 2011, 23:55:32 »
Wcześniej czy później na pewno tak, ale myślę, że przynajmniej przez pierwsze parę lat będzie w kosmicznych cenach, więc dla większości z nas nieosiągalne, a druga sprawa, ciekawe jak będzie wyglądała trwałość takiej konstrukcji.
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Krzysztof Kolano

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Oslo
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16v HA3+ 2002
  • Miejscowość: Oslo
Re: Hydro cytryny odchodzi do lamusa
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 22, 2011, 09:03:40 »
Gdzieś czytałem ze takie zawieszenie na razie nie wejdzie do produkcji ze względu na ciężar, koszty i własnie trwałość.

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Hydro cytryny odchodzi do lamusa
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 23, 2011, 10:57:07 »
Cytuj

Krzysztof Kolano napisał:
Gdzieś czytałem ze takie zawieszenie na razie nie wejdzie do produkcji ze względu na ciężar, koszty i własnie trwałość.

Zawieszenie jest nie produkowane bo nikt go nie chce. BOSE prowadziło rozmowy z Chryslerem, Audi i Citroenem. Nikt się nie zdecydował. Koszty produkcji są astronomiczne. Większe szanse ma zdecydowanie system  Michelin Active Wheel System.

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Hydro cytryny odchodzi do lamusa
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 23, 2011, 11:48:58 »
Cytuj

Tomasz Nowak napisał:
Wcześniej czy później na pewno tak, ale myślę, że przynajmniej przez pierwsze parę lat będzie w kosmicznych cenach, więc dla większości z nas nieosiągalne, a druga sprawa, ciekawe jak będzie wyglądała trwałość takiej konstrukcji.


Dokładnie  :D
Działanie tej konstrukcji naprawdę robi wrażenie.
Ale - według mnie - trwałość nie będzie za długa, z braku obiegu smarowania. A przecież to musi cały czas chodzić!
Druga sprawa to oczywiście elektronika, która w tym rozwiązaniu jest niezbędna. Przy jakichkolwiek jej niesprawnościach, system ten może być bardzo kłopotliwy i kosztowny w utrzymaniu (że już nie wspomnę o kosztach zakupu i montażu do danego auta!).
A wiecie, ile jest z tym problemów - chociażby z HA. Jednak w Cytrynach to można "ominąć", a hydraulika nadal będzie spełniać swoje funkcje. Zaś w systemie Bose to niemożliwe!
Hydro było, jest i będzie, trwałe i dostępne już za niewielkie pieniądze (w starych autach, oczywiście)...  :D
A dzięki pasjonatom jeszcze długo nie odejdzie do lamusa!  :-)

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 941
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Hydro cytryny odchodzi do lamusa
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 23, 2011, 11:53:47 »
Cytuj

Bartek Krajewski napisał:
Dokładnie  :D
Działanie tej konstrukcji naprawdę robi wrażenie.
Ale - według mnie - trwałość nie będzie za długa, z braku obiegu smarowania. A przecież to musi cały czas chodzić!
Druga sprawa to oczywiście elektronika, która w tym rozwiązaniu jest niezbędna. Przy jakichkolwiek jej niesprawnościach, system ten może być bardzo kłopotliwy i kosztowny w utrzymaniu (że już nie wspomnę o kosztach zakupu i montażu do danego auta!).
A wiecie, ile jest z tym problemów - chociażby z HA. Jednak w Cytrynach to można "ominąć", a hydraulika nadal będzie spełniać swoje funkcje. Zaś w systemie Bose to niemożliwe!
Hydro było, jest i będzie, trwałe i dostępne już za niewielkie pieniądze (w starych autach, oczywiście)...  :D
A dzięki pasjonatom jeszcze długo nie odejdzie do lamusa!  :-)


znow- HA.
znow- wycinanki lowickie.
znow- DS, Cx, GSA.
znow- nie moge czytac.

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Hydro cytryny odchodzi do lamusa
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 23, 2011, 12:06:01 »
Cytuj

Maciek Janowski napisał:
znow- HA.
znow- wycinanki lowickie.
znow- DS, Cx, GSA.
znow- nie moge czytac.


Więc nie czytaj i nie narzekaj!
Każdy ma prawo wyrazić swoje zdanie - po to jest forum.
Nie wspomniałem ani o wycinankach, ani o żadnym z tych modeli. A Ty interpretuj sobie, jak chcesz.

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 941
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Hydro cytryny odchodzi do lamusa
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 23, 2011, 12:23:13 »
Cytuj

Bartek Krajewski napisał:
Cytuj

Maciek Janowski napisał:
znow- HA.
znow- wycinanki lowickie.
znow- DS, Cx, GSA.
znow- nie moge czytac.


Więc nie czytaj i nie narzekaj!
Każdy ma prawo wyrazić swoje zdanie - po to jest forum.
Nie wspomniałem ani o wycinankach, ani o żadnym z tych modeli. A Ty interpretuj sobie, jak chcesz.


zapomnialem dodac Bx i pewnie jeszcze cos mi umknelo.

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Hydro cytryny odchodzi do lamusa
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 23, 2011, 14:38:29 »
Wcześniej czy później hydro  odejdzie do lamusa , tak jak TV lampowe ,gramofony, Gaźniki i masę innych rzeczy.Wszystko na początku produkcji jest drogie , a najbardziej w Polsce nic się nie opłaca.

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Hydro cytryny odchodzi do lamusa
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 23, 2011, 15:57:11 »
Cytuj

Tomasz Żukowski napisał:
Wcześniej czy później hydro  odejdzie do lamusa , tak jak TV lampowe ,gramofony, Gaźniki i masę innych rzeczy.Wszystko na początku produkcji jest drogie , a najbardziej w Polsce nic się nie opłaca.


Niestety, ale masz rację.
Jednak to nie oznacza, że te rzeczy były złe - w swoich czasach się sprawdziły.
Po prostu wszystko ma swój czas.
Na szczęście są pasjonaci,  dzięki którym wiele z tych "zabytków" nadal istnieje i sprawnie działa - a niektóre są w stanie "do pozazdroszczenia".

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Hydro cytryny odchodzi do lamusa
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 23, 2011, 16:16:23 »
Cytuj

Tomasz Żukowski napisał:
Wcześniej czy później hydro  odejdzie do lamusa , tak jak TV lampowe ,gramofony, Gaźniki i masę innych rzeczy.Wszystko na początku produkcji jest drogie , a najbardziej w Polsce nic się nie opłaca.


Akurat zarówno lampy (co prawda nie w telewizorach), gramofony, jak i gaźniki są ciągle w użyciu i nawet w produkcji, to jednak zastosowania mają niszowe, często ekskluzywne. To dobrze o nich świadczy.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'