xm a c5
Witam kolegów :-)
Po chwilach wahania przy wyborze "nowego" samochodu zdecydowaliśmy o zakupie C5.. Choć pewnie xm w niedługim czasie znów powróci w nasze progi puki co podzielę się z Wami moimi wrażeniami (gdyby komuś przyszedł do głowy podobny zakup
Na początek uprzedzę wszystkie głosy że C5 to przecież nie jest następca XMa i nie ma tak naprawdę co tych samochodów porównywać, ale mimo wszytko to zrobię :-)
Wcześniej jeździliśmy XM Mk2 z 1995 V6 12V, Exclusive
Teraz posiadamy C5 Mk1 z 2002 2.2 HDI
Po miesiącu jazdy co zauważyliśmy
1) zawieszenie wcale nie jest aż tak "sztywne" C5 całkiem przyjemnie buja na nierównościach nie odstając zbytnio od xm-a jednak... ogromnym minusem jest trzymanie się drogi. Ten samochód myszkuje po drodze, ucieka, a na zakrętach ma się wrażenie jak by miał wylecieć. Niby zawieszenie 3 generacji a niestety daleko do xm-a
2) miejsce - no niestety, tu znów minus dla C5. Choć rozmiarami bardzo zblizony do xma, wewnątrz miejsca jest dużo mniej, ale dla 4 osobowej rodzinki wystarczy.
3) wykończenie wnętrza - no cóż.... plastykowe drewno w c5 nawet drewna nie przypomina... nie ma co porównywać....
4) Wyciszenie - tu plus dla c5, mimo iż to dizel w środku jest naprawdę cicho,
5) wyposażenie
c5 w wersji exclusive wiec nie mam co narzekać, fotele elektryczne gdzie dużym plusem jest możliwość regulacji pochylenia siedziska (czego bardzo brakowało mi w xm-ie) i regulacji "wypukłości" oparcia. Nie ma dupogrzejek, ale bez tego można się obejść. Za to podłokietniki w przednich fotelach rodem z autobusu.. nie podobają mi się
Climatronik dwustrefowy - z przodu ładnie.. ale z tyłu... zapomnieli dodać .. no cóż nie przewidziano że ktoś może jechać na tylnym fotelu
Plus C5- duży kolorowy wyświetlacz, który jednak pokazuje tyle samo co mały w XMie, z tym że wszytko w jednym czasie :-)
Plus to nawigacja.
Audio - mimo wieku w xmie lepiej brzmiało.
6)
z zewnątz
błee... lepiej nie patrzyć jakie to c5 brzydkie ... noo od tylu kombi jeszcze można poobserwować :-)
blacha - chyba z puszku po konserwach, myjąc drzwi delikatnie z gąbką bo można blachy powgniatać.
Na tylnej klapie zauważyłem rudą
7)
Osiągi
Dwa różne silniki wiec nie mam za bardzo co porównywać, jednak xm lepiej sobie radził
Hamulce
duzy plus dla C5.. po nagłym wciśnięciu hamulca po prostu zatrzymuje się w miejscu
9) inne
jest w c 5 kilka fajnych rzeczy
np samozamukające się okna gdy zacznie padać deszcz
samowłączające się awaryjne przy nagłym hamowaniu
możliwość wyłączenia w nocy podświetlenia wszystkich zegarów oprócz prędkościomierza.
ale są też minusy
brak alertu, informacji o włączeniu trybu sport w zawieszeniu trzeba sięgnąć wzrokiem między fotele żeby zobaczyć czy świeci się na zielono czy na bursztynowo.
nie wygodne sterowanie radia z "pod kierownicy"
uchwyt na napoje - dzięki bogu jest.. ale co tam wsadzić?? tak małego kubka który by się do niego zmieścił nie znalazłem.
Tyle aktualnie moich spostrzerzeń. .
jeżeli wymyślę coś jeszcze, czym was odstraszę od zamiany xma na c5 to niezwłocznie doniosę
Choć z drugiej strony chętnie przygarnę jakiegoś zadbanego xma ;-)