Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk2] światła dzienne  (Przeczytany 34137 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 018
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0 HDI EXCL; XP II 1.6 HDI EXCL; C4 1.6 VTR
  • Miejscowość: Sosnowiec
[Mk2] światła dzienne
« dnia: Wrzesień 18, 2010, 12:15:05 »
Witam. Czy ktoś zakładał światła dzienne tak aby po odpaleniu auta zapalały się dodatkowe dzienne a po zmierzchu czujnik przełączał na mijania? W servisie powiedzieli, że to niemożliwe-mogą tylko aktywować sam przód a po zmierzchu zapala się tył (ciekawostka). Jak ktoś to przerabiał to proszę o porady. Pozdrawiam.

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 141
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 18, 2010, 20:41:38 »
Ja mam tak, że po przekręceniu kluczyka włączają się tylko dzienne lampy, w momencie gdy czujnik włącza lampy mijania ewentualnie gdy sam włączam włącznikiem postojowe lub mijania  wtedy dzienne gasną. Po wyłączeniu świateł natychmiast włączają się lampy dzienne.

Były

Fiat 126p, Opel Record 2,3D
Xantia MkII 2,0 16VMatiz Joy

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
Mazda 2 Sport 103KM
C5 MkII 2,0 16V HDI

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 018
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0 HDI EXCL; XP II 1.6 HDI EXCL; C4 1.6 VTR
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 19, 2010, 11:08:28 »
Sam to zakładałeś czy w servisie, jakie koszty no i jak zamontowałeś lampy w zderzaku.

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 141
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 19, 2010, 11:50:41 »
Zakładałem sam.
Koszt lamp na Allegro 200PLN
przekaźnik + przewody około 10 PLN.
Zapewne ciekawy jesteś po co mi przekaźnik. Zamontowany został w celu zlikwidowania prądów szczątkowych z BSI w układzie świateł postojowych. A tak po polsku to po wyłączeniu świateł mijania, lampy dzienne zapalały się dopiero po około minucie.
Lampy dzienne są trzy przewodowe
tzn. plus, masa i sterowania.
Sterowanie jest podpięte pod światła pozycyjne poprzez przekaźnik.
Plus po bezpiecznik F9 (10A) pod maską.
Lampy dzienne zamontowane na wysokości około 25 cm ( z resztą jest to minimalna wysokość dopuszczona w przepisach.
Ja wyciąłem w zderzaku otwory na radiatory chłodzące lamp, a efekt widoczny jest jak na zdjęciu w podpisie.
Dodam, że lampy dzienne zamontowałem nie dla szpanu, lecz z czystej oszczędności. Koszt wymiany nawet jednego palnika ksenonowego o temp. 600K (takie montowane są w MKII) znacznie przewyższa cenę lamp dziennych. Niestety przekonałem się o tym dość dotkliwie, tym bardziej, że zalecana jest wymiana parami.

Były

Fiat 126p, Opel Record 2,3D
Xantia MkII 2,0 16VMatiz Joy

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
Mazda 2 Sport 103KM
C5 MkII 2,0 16V HDI

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 141
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 19, 2010, 11:56:18 »
A jeszcze jedno, jakbyś kupował lampy to zwróć uwagę na atest, ma być tylko i wyłacznie RL
żaden R, L czy DRL.
Na naszym rynku pojawiło się dużo lamp, które sprzedawcy oferują jako lampy dzienne, ale w rzeczywistości są to np diodowe lampy obrysowe lub dodatkowe pozycyjne.

Były

Fiat 126p, Opel Record 2,3D
Xantia MkII 2,0 16VMatiz Joy

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
Mazda 2 Sport 103KM
C5 MkII 2,0 16V HDI

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 018
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0 HDI EXCL; XP II 1.6 HDI EXCL; C4 1.6 VTR
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 19, 2010, 12:07:25 »
Wielkie dzięki.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 018
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0 HDI EXCL; XP II 1.6 HDI EXCL; C4 1.6 VTR
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 19, 2010, 13:01:51 »
Jeszcze jedno pytanko - jak rozwiązałeś zmianę świateł - po zapaleniu mijania dzienne same gasną.

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 141
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 20, 2010, 22:38:21 »
Kupiłem światła z trzema przewodami plus, minus i sterowanie

Były

Fiat 126p, Opel Record 2,3D
Xantia MkII 2,0 16VMatiz Joy

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
Mazda 2 Sport 103KM
C5 MkII 2,0 16V HDI

Offline Piotr Sobczak

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 21, 2010, 16:07:09 »
Cytuj

Norbert Koselnik napisał:
Koszt wymiany nawet jednego palnika ksenonowego o temp. 600K (takie montowane są w MKII) znacznie przewyższa cenę lamp dziennych.


Skad masz to info o tym, ze w C5 MkII sa lampy D1S 6000K?
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 141
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 22, 2010, 10:39:18 »
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Cytuj

Norbert Koselnik napisał:
Koszt wymiany nawet jednego palnika ksenonowego o temp. 6000K (takie montowane są w MKII) znacznie przewyższa cenę lamp dziennych.


Skad masz to info o tym, ze w C5 MkII sa lampy D1S 6000K?


Takie miałem zainstalowane w swojej cytrynie, przed wymianą.

Były

Fiat 126p, Opel Record 2,3D
Xantia MkII 2,0 16VMatiz Joy

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
Mazda 2 Sport 103KM
C5 MkII 2,0 16V HDI

Offline Kamil Kozak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Daihatsu Applause II 1.6 16v
  • Miejscowość: Szczecin
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 22, 2010, 12:47:42 »
Zakładał ktoś światła w [MK I]?? Norbert jakiej marki kupiłeś lampy i jaki jest potrzebny przekaźnik??
Był:
Daihatsu Applause 1.6 16v 1994 r.
Ford Escort 1.6 16v LPG 1995 r.
Fiat Brava 1.2 16v 2000 r.
Citroen C5 2.0 HDI 2002 r.
Jest:
Daihatsu Applause II 1.6 16v 1999 r.
Seat Cordoba 1.6i 1995 r.

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 141
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 22, 2010, 15:14:49 »
Lampy to mam oryginalnie, natomiast żarniki o ile dobrze pamiętam były D1S OSRAM.

Były

Fiat 126p, Opel Record 2,3D
Xantia MkII 2,0 16VMatiz Joy

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
Mazda 2 Sport 103KM
C5 MkII 2,0 16V HDI

Offline Piotr Sobczak

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 22, 2010, 15:51:56 »
Cytuj

Norbert Koselnik napisał:
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Skad masz to info o tym, ze w C5 MkII sa lampy D1S 6000K?


Takie miałem zainstalowane w swojej cytrynie, przed wymianą.


Ciekawe skad sie tam wziely te "tuningowe" D1S 6000K.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 141
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 22, 2010, 22:31:26 »
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Cytuj

Norbert Koselnik napisał:
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Skad masz to info o tym, ze w C5 MkII sa lampy D1S 6000K?


Takie miałem zainstalowane w swojej cytrynie, przed wymianą.


Ciekawe skad sie tam wziely te "tuningowe" D1S 6000K.


Coś mi się wydaje, że takie zamontowali w fabryce !!!. O ile dobrze pamiętam to 6000K mają bardziej zbliżone światło do dziennego niż 4300K i były standardowo montowane w MKII.

Były

Fiat 126p, Opel Record 2,3D
Xantia MkII 2,0 16VMatiz Joy

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
Mazda 2 Sport 103KM
C5 MkII 2,0 16V HDI

Offline Piotr Sobczak

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 23, 2010, 13:36:25 »
Problem w tym, ze Osram od bardzo niedawna produkuje i oferuje xenony o temperaturze 5000K i wyzszej (i to nie na pierwszy montaz tylko na aftermarket). Xenon o temperaturze 5000K-6000K produkuje juz wyraznie jasno-blekitne swiatlo (Osram te xenony nazywa Xenarc Cool Blue Intense).
Fabrycznie producenci aut stosuja typowe lampy wyladowcze temperaturze barwowej 4100-4300K i swiatlosci 2800-3200lm.
Trzeba pamietac, ze ze wzrostem temperatury barwowej spada sila swiatla (np Philips Ultinon 6000K, o faktycznej temperaturze barwowej 5800K ma swiatlosc raptem 2400lm).
Inna sprawa, ze wlasciwie zaden xenon o temperaturze barwowej powyzej nominalnej nie ma homologacji a wiec nie jest dopuszczony do ruchu na drogach publicznych (Osram Xenarc Cool Blue 5000K jest bodaj pierwszym tego typu xenonem z homologacja ale sa naprawde drogie nawet w hurtowni).
W C4 mialem identyczne xenony D1S jakie sa w C5 Mk2 i byly to zwykle Osramy Xenarc D1S 4150K 3200lm.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 141
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 23, 2010, 16:30:10 »
Piotr może i masz rację, niemniej ja je kupowałem w intercarze jako 6000K

Były

Fiat 126p, Opel Record 2,3D
Xantia MkII 2,0 16VMatiz Joy

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
Mazda 2 Sport 103KM
C5 MkII 2,0 16V HDI

Offline Piotr Sobczak

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 23, 2010, 16:34:18 »
Nie wiem co kupowales i gdzie ale Osram nie ma D1S 6000K...
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V

Offline paweł deka

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: citroen c5 II 1,6 HDI 2007 r.
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 28, 2010, 16:34:41 »
witam mam prośbę czy mógłbyś przesłać mi schemat elekryczny podłączania tych świateł z góry dziękuję i mój mail to denio68@tlen.pl :-)

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 141
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 29, 2010, 09:06:21 »
Cytuj

paweł deka napisał:
witam mam prośbę czy mógłbyś przesłać mi schemat elekryczny podłączania tych świateł z góry dziękuję i mój mail to denio68@tlen.pl :-)


A przeczytałeś #4, tam dość jasno wytłumaczyłem jak zamontować lampy dzienne (przynajmniej tak mi się wydaje).

Były

Fiat 126p, Opel Record 2,3D
Xantia MkII 2,0 16VMatiz Joy

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
Mazda 2 Sport 103KM
C5 MkII 2,0 16V HDI

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 29, 2010, 09:30:05 »
Norbert kupiłeś te lampy z modułem co same się wyłączają jak zapalą się mijania ?

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 141
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 29, 2010, 20:04:04 »
Cytuj

Michał Władyniak napisał:
Norbert kupiłeś te lampy z modułem co same się wyłączają jak zapalą się mijania ?


Tak moduł jest wewnątrz lamp. Od zwykłych różnią się trzecim przewodem sterującym. Jak już wcześniej pisałem przewód ten jest podłączony pod światła pozycyjne.

Były

Fiat 126p, Opel Record 2,3D
Xantia MkII 2,0 16VMatiz Joy

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
Mazda 2 Sport 103KM
C5 MkII 2,0 16V HDI

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 30, 2010, 10:15:06 »
zrobi się cieplej to też zainstaluje sobie te lampy bo na prawdę szkoda palników.
jeszcze co do przekaźnika jaki ma być ? zwykły na 12v czy o jakiś specjalnych parametrach ?
pozdrawiam

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 141
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 01, 2011, 10:49:34 »
Cytuj

Michał Władyniak napisał:
zrobi się cieplej to też zainstaluje sobie te lampy bo na prawdę szkoda palników.
jeszcze co do przekaźnika jaki ma być ? zwykły na 12v czy o jakiś specjalnych parametrach ?
pozdrawiam


Wystarczy najzwyklejszy przekaźnik załączający, lampy dzienne led mają bardzo mały pobór prądu.

Były

Fiat 126p, Opel Record 2,3D
Xantia MkII 2,0 16VMatiz Joy

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
Mazda 2 Sport 103KM
C5 MkII 2,0 16V HDI

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 20, 2011, 13:27:38 »
robi się ciepło więc temat powraca :D
jeszcze jedno pytanie Norbert.
przeglądając Allegro widać też lampy które podłącza się pod stacyjkę , chyba lepiej kupić tego typu co ty masz + i - pdo aku i podłączyć sterowanie pod postojowe ?

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 141
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 21, 2011, 09:56:30 »
Cytuj

Michał Władyniak napisał:
robi się ciepło więc temat powraca :D
jeszcze jedno pytanie Norbert.
przeglądając Allegro widać też lampy które podłącza się pod stacyjkę , chyba lepiej kupić tego typu co ty masz + i - pdo aku i podłączyć sterowanie pod postojowe ?

Zgadza się tylko pamiętaj o podłączeniu sterowania poprzez przekaźnik

Były

Fiat 126p, Opel Record 2,3D
Xantia MkII 2,0 16VMatiz Joy

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
Mazda 2 Sport 103KM
C5 MkII 2,0 16V HDI