Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Odłączenie przepływomierza a praca silnika 2.0 hdi oraz błąd olejowy  (Przeczytany 1485 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Dziś pogrzebałem sobie trochę w lexia i zauważyłem , że przepływ zmierzonego powietrza jest zawsze inny od zadanego. Typu 229/180 600/470 229/196 229/283 itd... zazwyczaj za mało ale czasami ciuchy za dużo.
Zrobiłem test i odpiąłem wtyczkę i pojechałem dookoła komina i o dziwo wg mnie auto bardzo płynnie reagowało na gaz duzo lepiej niż z podpięta wtyczką.
Następnie odpiąłem wtyczkę w drugim teście na pracującym silniku i od razu wywaliło ikonkę silnika i depollution error. Teraz ten błąd świeci na stałe. Będę musiał go skasować.
Czy to oznacza wymianę przepływomierza czy może wystarczy go wyczyścić?
Jeśli wymiana to koniecznie oryginał u mnie Continental bo wtrysk vdo Siemens. Może macie sprawdzony jakiś zamiennik?

Druga sprawa to w dzienniku błędów znalazlem kilka błędów których nigdy nie było F406 błąd czujnika ciśnienia oleju. Co to może oznaczać? Niedługo przegląd i będę wymieniał olej i filtry. Ale skąd taki błąd? 
 
« Ostatnia zmiana: Listopad 18, 2018, 00:49:03 wysłana przez Marek Brzeziński »
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Odłączenie przepływomierza a praca silnika 2.0 hdi oraz błąd olejowy
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 18, 2018, 00:58:57 »
Bylo grzebac :-)

Wysłane z mojego 6070K przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Odłączenie przepływomierza a praca silnika 2.0 hdi oraz błąd olejowy
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 18, 2018, 10:20:43 »
Dziś zrobiłem ponowny test i pod obciążeniem przepływomierz raczej pokazuje dobre wartości. Nigdy dużo za mało raczej to są takie wahania. Nie wiem czy tak to powinno wyglądać.
youtube.com/wedkarskiedylematy

Marek_S

  • Gość
Odp: Odłączenie przepływomierza a praca silnika 2.0 hdi oraz błąd olejowy
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 18, 2018, 14:19:52 »
Przestań grzebać bo tylko zepsujesz czytanie parametrów wymaga wiedzy i praktyki

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Odłączenie przepływomierza a praca silnika 2.0 hdi oraz błąd olejowy
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 18, 2018, 20:03:07 »
Moja przepływka na biegu jałowym skakała wartościami jak wściekła. Auto kopciło cały czas. Zdjąłem rurę metalową od EGRu i patrzyłem jak się zawór zachowuje. Cały czas otwarty/uchylony. Nie ważne czy obroty jałowe, czy pełen but. Wartości temperatury powietrza z przepływki też były z sufitu, coś koło 45 stopni, gdy temp powietrza była 20.
Wstawiłem nową bodajże VDO i śmiga.