Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk2] światła dzienne  (Przeczytany 45615 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 21, 2011, 10:57:03 »
jasne pamiętam , jeszcze powiedz mi jaki masz bezpiecznik założony na tym ?

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 148
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive, C4 Cactus 1,6 HDI
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 21, 2011, 18:01:39 »
Światła są podłączone pod 10A, nie zwiększałem amperażu ponieważ moc moich świateł dziennych to około 8W.

Były

Xantia MkII 2,0 16V

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
C5 MkII 2,0 16V HDI
C4 Cactus 1,6 HDI

Offline Kamil Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Oleśnica
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Oleśnica
Re: Mk II światła dzienne
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 06, 2011, 14:47:33 »
0

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 07, 2011, 09:42:57 »
Witam , czytam ,czytam i nie mogę doczytać się jak rozwiązaliście przełączenie się świateł tzw. szwedzkich w dzień na światła normalne  mijania w nocy .
Bo rozumiem że w opcji C5 z włączonymi światłami szwedzkimi , po włączenie zapłonu załączają się dodatkowe światłą dzienne, reflektory są wyłączone .
Po zadziałanie czujnika zmierzchowego lub przełączeniu manetki świateł , załączają się światła mijanie i obrysunkowe , wyłączają sie światła dzienne.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 07, 2011, 11:09:32 »
wyłącza się światła szwedzkie i działa czujnik zmieszchowy , jak jest jasno palą się LEDy jak czujnik złapie spadek natężenia światła włącza światła mijania i wyłączają się LEDy.

gdy ktoś nie ma czujnikna światła to wyłącza szwedzkie i sam przełącznikiem włącza światła jak się robi ciemno

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 07, 2011, 11:33:06 »
no tak ale jak to jest podłączone że w momencie zapalenia silnika , nie świecą światła mijania ? , przecież BSI załącza światła mijania a nie ledy, mnie się wydaje że trzeba by było przekaźnik wpiąć w światła mijania i ledy , sterowanie podłączyć do  świateł pozycyjnych , jak napięcie przychodzi na lampy pozycyjne przekaźnik załącza światłą mijania i wyłącza led  , jak nie to normalnie po załączeniu silnika świecą led .
Chyba że idzie to zrobić inaczej jak się ma załączone światłą szwedzkie.

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 07, 2011, 11:37:58 »
Witam Was.
Widzę, że temat się dość intensywnie rozwija.
Po przeczytaniu Waszych postów też będę montował światła do jazdy dziennej gdyż szkoda palników ksenonowych.
W poście nr 4 kolega Norbert pisze, że ma owe światła podpięte przez przekaźnik (słusznie) pod światła pozycyjne.
Nurtuje mnie system i sposób załączania tych świateł.
Ma być to w pełni zautomatyzowane.
Ja bym podłączył tak.
Wyłączam kompem opcje świateł szwedzkich.
Światła dzienne LED podpinam tak aby automatycznie włączały się po uruchomieniu silnika. Jak czujnik zmierzchu włączy światła w aucie automatycznie gasną światła dzienne LED.
Myślę aby sterowanie do zapalania świateł dziennych wziąć z czujnika ciśnienia oleju. Co wy na to? Macie jakieś inne sprawdzone systemy??
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Kamil Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Oleśnica
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Oleśnica
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 07, 2011, 12:23:44 »
0

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 07, 2011, 15:33:59 »
Faktycznie zapomniałęm że czujnik działa też bez świateł szwedzkich.
Możesz dać jakieś namiary na ten mycarr?
Gdzie to można kupić?
patrzyłem na allegro nie ma
Pozdrawiam

Offline Kamil Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Oleśnica
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Oleśnica
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 07, 2011, 17:13:40 »
Cytuj

Bartosz Palusiński napisał:
Możesz dać jakieś namiary na ten mycarr?
Gdzie to można kupić?
patrzyłem na allegro nie ma
Pozdrawiam


Na allegro sklep "MASTERLED", kontakt do gościa 512 450 804, email: [email protected], gg: 3115432. Koleś kompetentny, wie o czym do Ciebie mówi, nie jest typowym sprzedawcą "mydła i powidła"
W tej chwili ma wystawione podobne SJ-287E z czterema diodami - moje są z pięcioma. Czwórki paradoksalnie były droższe od piątek. Od jutra ma urlop na allegro, więc chyba się spiesz. Widziałem te lampy jeszcze u kogoś, jak znajdę, to dam Ci znać.

Edit.

Znalazłem, to są właśnie te, co prawda od kogoś innego. Możesz dla pewności dopytać o markę, sprzedawca nie podał, ale symbole są widoczne na szkłach.

LED-y

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 08, 2011, 11:30:43 »
a nie lepiej kupić markowe Philips za podobne pieniądze ?
http://tnij.com/GFWU9

Offline Kamil Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Oleśnica
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Oleśnica
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 08, 2011, 13:06:44 »
Cytuj

Michał Władyniak napisał:
a nie lepiej kupić markowe Philips za podobne pieniądze ?
http://tnij.com/GFWU9


Jasne, że można, ale... Odpowiednikiem tych Mycarr u Phillipsa są te lampy Phillips 5 led, a tu już jest różnica ponad 130zł, czyli niebagatelna - 209zł a 341zł. Lampy, które montowałem mają 5 diód, podane przez Ciebie lampy Phillipsa maja cztery - różnica 25% na korzyść MyCarr. Poza tym popatrz dokładnie na złączki, wielkość i kształt modułu sterującego, charakterystyczną koszulkę na kablach - są identyczne. Miałem w rękach jedne i drugie - poza kształtem samych lamp nie ma żadnych różnic. Po prostu akurat te dwa modele są robione wyłącznie dla Phillipsa, różnią się podobno ciut lepszymi diodami, ale nie na tyle lepszymi, żeby dopłacać 130zł. Nie będą nagle razić oślepiającym blaskiem z 1000m. Obecnie wszyscy robią wszystko dla wszystkich, i Phillips jedynie firmuje te lampy, na pewno sam ich nie robi.
Generalnie polecam ciekawą dyskusję na innym forum elektroda. Ciekawa dyskusja, właśnie tym kierowałem się przy wyborze konkretnych lamp.

Offline Krzysztof Marak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 fl 2,0 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 14, 2011, 19:57:39 »
Witam

Generalnie jeśli chodzi o lampy diodowe to najprostszym wyznacznikiem ich siły działania jest pobór prądu lub kto woli to ile ciągną Watów. Tutaj nikt z 2W nie zrobi lamp które świecą jak 5W i więcej. Osobiście polecam OSRAMY z allegro, bardzo ładnie świecą. Mają pobór na poziomie 7-8W.

Kwestie podłączenie rozwiązałem u siebie w następujący sposób. Ledy zasiliłem pod masę oraz kontrolkę poziomu paliwa :) która jak wiemy po załączeniu zapłonu się zapala. Wtedy też zapalają się u mnie Ledy. Natomiast trzeci przewód pościłem na światła mijana gdyż na postojowych miałem cały czas szczątkowe napięcie które wyłączało Ledy.  Dodatkowo gdy czujnik zmierzchu włączy światła mijania automatycznie Ledy gasną.

Miejsce mocowania wybrałem pod halogenami gdzie jest 27 cm nad ziemią a homologacja mówi o 25 cm tak więc wymóg spełniony :)

Offline Kamil Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Oleśnica
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Oleśnica
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 15, 2011, 17:06:45 »
Cytuj

Krzysztof Marak napisał:

Kwestie podłączenie rozwiązałem u siebie w następujący sposób. Ledy zasiliłem pod masę oraz kontrolkę poziomu paliwa :) która jak wiemy po załączeniu zapłonu się zapala. Wtedy też zapalają się u mnie Ledy. Natomiast trzeci przewód pościłem na światła mijana gdyż na postojowych miałem cały czas szczątkowe napięcie które wyłączało Ledy.  


Możesz trafić na znającego temat diagnostę, lub policjanta, a wtedy masz problem. Światła dzienne, zgodnie z przepisami, maja zapalać się po uruchomieniu silnika, a nie zapłonu. To po pierwsze.
Po drugie w momencie uruchomienia świateł dziennych nie mają prawa działać jakiekolwiek inne światła w samochodzie - w Twoim przypadku, przy takim połączeniu, możliwe jest zapalenie jednocześnie świateł pozycyjnych i dziennych. Również niedopuszczalne :-)
Jestem świeżo po dzisiejszej kontroli policyjnej - wszystkie cztery samochody na poboczu miały światła dzienne, i właśnie taki był powód kontroli. W luźnej gadce policjant powiedział, że mają już sześć dowodów rejestracyjnych w garści :-)

Offline Krzysztof Marak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 fl 2,0 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 15, 2011, 19:29:26 »
Dziwne jest to forum jest. Tutaj każdy chce się dopier.... do piszącego z tego co widzę, aby pokazać kto tutaj jest najmądrzejszy. Chciałem wskazać proste rozwiązanie nic więcej.

Wg mnie kluczowe jest rozmieszczenie lamp i to że świecą samodzielnie bez innych. A to że zapłon już je uruchamia to faktycznie tragedia straszna, zaraz idę to przerobić.

Z tymi dowodami rejestracyjnymi to jest jedna wielka ściema. Dowód zabiera się jak z autem jest coś nie tak. Jeżeli usuniesz usterkę nie mają prawa zabrać Ci dowodu. Tak jak z szybami masz do wyboru, drapiesz lub dowód. Lampy wystarczy odpiąć i tyle. Jak każda część w samochodzie może ulec awarii. Nie sądzę aby policjant studiował instalację elektryczną Twojego auta.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 15, 2011, 21:24:32 »
Cytuj

Krzysztof Marak napisał:
Dziwne jest to forum jest. Tutaj każdy chce się dopier.... do piszącego z tego co widzę, aby pokazać kto tutaj jest najmądrzejszy.


Bo to dziwny kraj jest w ktorym dziwi ludzi to, ze ktos chce aby bylo normalnie, rzetelnie, fachowo itd...

Cytuj
Chciałem wskazać proste rozwiązanie nic więcej.


Czasem proste rozwiazania, choc w sumie wydaja sie skuteczne moga nie byc w zgodzie z bezpieczenstwem czy obowiazujacymi przepisami. I wtedy takie rozwiazanie jest o kant d... potluc (oczywiscie dla tych, ktorzy chca aby bylo normalnie, rzetelnie, fachowo itd).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Kamil Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Oleśnica
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Oleśnica
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 16, 2011, 21:58:22 »
[color=000066]Krzysztof Marak napisał, cyt:
Dziwne jest to forum jest. Tutaj każdy chce się dopier.... do piszącego z tego co widzę, aby pokazać kto tutaj jest najmądrzejszy. Chciałem wskazać proste rozwiązanie nic więcej.
[/color]

Co Ty taki nerwowy jesteś? Peace, człowieku....
Nikt nie ma zamiaru akurat Tobie dopier... - akurat Tobie, bo przecież tylko Ty jesteś indywidualnością, i klękajcie narody... To forum nie jest do dyskusji tylko z Tobą, czyta je kilka tysięcy ludzi, i generalnie każdy z nich ma prawo do wypowiadania swoich racji, ja i Ty również, w ramach określonego regulaminu. Napisałeś, ja napisałem co o tym myślę, i co jest nie tak. Tak to działa. Proste, może ktoś na tej podstawie podłączy tak, jak powinien, i tak jak to określają przepisy.

[color=000066]Krzysztof Marak napisał, cyt; "Wg mnie kluczowe jest rozmieszczenie lamp i to że świecą samodzielnie bez innych. A to że zapłon już je uruchamia to faktycznie tragedia straszna, zaraz idę to przerobić."
[/color]
Jak wyżej. Ktoś po coś ustalił takie a nie inne przepisy. Przecież możesz jeździć przed szkołą 150km/h - nie wolno, ale przecież da się. Byle dzieci nie było na pasach. Sposób na przeróbkę jest kilka postów wyżej - wystarczy przekaźnik. Po co nerwy?

[color=000066]Krzysztof Marak napisał, cyt; "Z tymi dowodami rejestracyjnymi to jest jedna wielka ściema. Dowód zabiera się jak z autem jest coś nie tak. Jeżeli usuniesz usterkę nie mają prawa zabrać Ci dowodu. Tak jak z szybami masz do wyboru, drapiesz lub dowód. Lampy wystarczy odpiąć i tyle. Jak każda część w samochodzie może ulec awarii. Nie sądzę aby policjant studiował instalację elektryczną Twojego auta."
[/color]
Niewłaściwie zamontowane lub działające oświetlenie to jest właśnie jedno z głównych "coś nie tak" z autem. I to dające się sprawdzić na drodze przez każdego policjanta. Oświetlenie w samochodzie, jeśli jest w nim zamontowane, ma działać, i mieć homologację. Tak stanowią przepisy. Nieważne, czy to stop, halogen, czy dzienne. Owszem, folię z szyb zdrapiesz, ale nie przerobisz świateł na miejscu, albo nie załatwisz homologacji, jeśli lampy jej nie mają. Nie wystarczy ich odpiąć, musiałbyś je zdemontować. A panowie właśnie szukali takich, którzy mają ksenony "made in allegro", świecące w niebo, i takich, którzy mają Led-y dzienne wyglądające i działające jak świecące łańcuchy na choinkę. Nie zaprzeczysz, że na drogach widać pełno takich baranów. Temat ostatnio robi się modny dla drogówki.

Pozdrawiam

Offline Krzysztof Marak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 fl 2,0 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 17, 2011, 13:25:43 »
I tutaj się z tobą zgodzę jeśli chodzi o choinki i xenony w zwykłych lampach, które oślepiają wszystkich na drodze. Tego od reki nikt nie odłączy bo lamp które są potrzebne do jazdy raczej nie można odłączyć :p

Natomiast dzienne Ledy można odłączyć bo to nie są światła obowiązkowe a przyczepione mogę je mieć nawet na dachu jeśli mam taką ochotę.

Dobra nie będę się spierał bo przecież takie są przepisy.


Nie rozumiem jednak czemu przeszkadzają światła postojowe ze światłami dziennymi? Jedno auto ma światła z tyłu włączone a ktoś kto ma dzienne nie może mieć włączonych świateł z tyłu, czym oni się kierowali ustanawiając taki przepis?

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 17, 2011, 15:57:37 »
Dostosowali przepis do tego co obowiazuje w cywilizowanym swiecie, tylko w Polsce wczesniej byl taki przepis, ze jak swiatla dzienne wlaczone to tylko razem z postojowymi/pozycyjnymi. I slusznie bo po co komu postojowe/pozycyjne w dzien (z tylu ich i tak prawie nie widac w dzien i pogarsza to tylko dostrzeganie zapalajacych sie swiatel stopu) a do tego wlaczenie postojowych/pozycyjnych powoduje najczesciej, ze swieci sie niepotrzebnie oswietlenie wewnetrznego wyposazenia auta.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 148
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive, C4 Cactus 1,6 HDI
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 20, 2011, 09:06:55 »
Cytuj

Krzysztof Marak napisał:

...... Natomiast trzeci przewód pościłem na światła mijana gdyż na postojowych miałem cały czas szczątkowe napięcie które wyłączało Ledy.  

 I właśnie aby te prądy zlikwidować potrzebny jest w układzie przekaźnik.

Cytuj

Kamil Krawczyk napisał:
...
Po drugie w momencie uruchomienia świateł dziennych nie mają prawa działać jakiekolwiek inne światła w samochodzie - w Twoim przypadku, przy takim połączeniu, możliwe jest zapalenie jednocześnie świateł pozycyjnych i dziennych. Również niedopuszczalne :-)

 masz zupełna rację z tą tylko różnica że dotyczy to aut wyprodukowanych po 2009 roku. Dla aut wcześniejszych nie ma takiego wymogu.

Były

Xantia MkII 2,0 16V

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
C5 MkII 2,0 16V HDI
C4 Cactus 1,6 HDI

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 20, 2011, 12:43:11 »
A mógłby ktoś łopatologicznie opisać podłączenie tych ledów. Zastanawiam się nad tymi Osram z allegro. Z tego, co widzę wychodzą tam dwa kable. Bo tu jedni piszą, że podpinamy się pod postojowe, inni, że mijania, inni, że trzeba jakiś przekaźnik. Z tego, co się orientuję Osram ma wbudowany jakiś moduł. Więc jeśli można proszę o opis gdzie się podpiąć, ale też konkretnie, tzn. gdzie ucinamy kabelek i się wpinamy czy też za pomocą jakichś kostek itp. Chciałbym żeby to działało jak należy przy użyciu czujnika zmierzchu, ale również przy ręcznym włączaniu świateł mijania, żeby gasły led, które mają zapalać się po uruchomieniu silnika. Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • Gość
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 20, 2011, 12:49:24 »
Cytuj

Kamil Krawczyk napisał:
Cytuj

Krzysztof Marak napisał:

Kwestie podłączenie rozwiązałem u siebie w następujący sposób. Ledy zasiliłem pod masę oraz kontrolkę poziomu paliwa :) która jak wiemy po załączeniu zapłonu się zapala. Wtedy też zapalają się u mnie Ledy. Natomiast trzeci przewód pościłem na światła mijana gdyż na postojowych miałem cały czas szczątkowe napięcie które wyłączało Ledy.  


Możesz trafić na znającego temat diagnostę, lub policjanta, a wtedy masz problem. Światła dzienne, zgodnie z przepisami, maja zapalać się po uruchomieniu silnika, a nie zapłonu. To po pierwsze.
Po drugie w momencie uruchomienia świateł dziennych nie mają prawa działać jakiekolwiek inne światła w samochodzie - w Twoim przypadku, przy takim połączeniu, możliwe jest zapalenie jednocześnie świateł pozycyjnych i dziennych. Również niedopuszczalne :-)
Jestem świeżo po dzisiejszej kontroli policyjnej - wszystkie cztery samochody na poboczu miały światła dzienne, i właśnie taki był powód kontroli. W luźnej gadce policjant powiedział, że mają już sześć dowodów rejestracyjnych w garści :-)





Witacie koledzy. Pozwólcie że się podłącze pod temat. Kolega napisał że niedopuszczalne jest: zapalenie jednocześnie świateł pozycyjnych i dziennych. A co z jazdą w tunelu lub po parkingu podziemnym? Czy trzeba wtedy zapalać drogowe? Ja mam podpięte dzienne tak że gasną dopiero wtedy jak zapalam drogowe. Tak więc mam możliwość doświetlenia tylu jednocześnie korzystając z dziennych.

  • Gość
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 20, 2011, 13:35:41 »
Cytuj

Łukasz Wiśniewski napisał:
A mógłby ktoś łopatologicznie opisać podłączenie tych ledów. Zastanawiam się nad tymi Osram z allegro. Z tego, co widzę wychodzą tam dwa kable. Bo tu jedni piszą, że podpinamy się pod postojowe, inni, że mijania, inni, że trzeba jakiś przekaźnik. Z tego, co się orientuję Osram ma wbudowany jakiś moduł. Więc jeśli można proszę o opis gdzie się podpiąć, ale też konkretnie, tzn. gdzie ucinamy kabelek i się wpinamy czy też za pomocą jakichś kostek itp. Chciałbym żeby to działało jak należy przy użyciu czujnika zmierzchu, ale również przy ręcznym włączaniu świateł mijania, żeby gasły led, które mają zapalać się po uruchomieniu silnika. Z góry dziękuję za odpowiedź.



Ja mam właśnie kolego te Osramy. Zdjęcia na forum C4 pod tematem z ledami. Moduł mają wbudowany. Nie mają kostek. Ja przylutowałem do uprzednim ściągnięciu izolacji. Podłączenie mam następujące: masa to wiadomo, plus pod zasilanie - przylutowane do kabelka pod dmuchawę która uruchamia się pod zapaleniu silnika, i kolejny tzw. żółty przylutowany pod światła. W zależności kiedy mają gasnąc tam się wpinasz,  czyli jak pod zapaleniu postojówek to pod postojówki. Współgrają z czujnikiem zmierzchu. Nie wiem jak z bezawaryjnością tych lampek bo mam je z 2 miesiące ale na razie jest ok. Wyglądają na solidne. Mam nadzieję że ci pomogłem. Pozdrawiam

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 662
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 20, 2011, 14:05:06 »
Cytuj

Seweryn Frączyk napisał:
 Ja mam podpięte dzienne tak że gasną dopiero wtedy jak zapalam drogowe. Tak więc mam możliwość doświetlenia tylu jednocześnie korzystając z dziennych.

To masz żle podpiete, powinny byc podłączone pod pozycyjne.
Światła do jazdy w dzień muszą gasnąć po zapaleniu świateł mijania lub drogowych (razem zapalają się pozycyjne) lub samych pozycyjnych.
Jak wjeżdżasz do tunelu to zapalasz światła mijania lub automat Ci włącza i wówczas wyłączają się dzienne.
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 20, 2011, 23:28:46 »
Cytuj

Seweryn Frączyk napisał:
masa to wiadomo, plus pod zasilanie - przylutowane do kabelka pod dmuchawę która uruchamia się pod zapaleniu silnika, i kolejny tzw. żółty przylutowany pod światła.


Dmuchawa uruchamia się po zapaleniu silnika???
A ten żółty kabel rozumiem, że pod światła pozycyjne czy mijania i w którym miejscu się wpiąłeś?

W sumie teraz po przeczytaniu różnych wypowiedzi, wydaje mi się, że lepiej dołożyć te parę groszy i kupić philipsa, bo widzę, że z tymi Osram to same problemy, a to z wykonaniem, a to z jakością ledów, a to parują.