Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: MK2 1,6 HDI 2005 Silnik się zablokował.Czy to koniec?  (Przeczytany 3683 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Daniel Horbowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: Helmstedt Niedersachsen Niemcy.
  • Posiadany samochód: Były AX ,ZX a obecnie :C5 MKII 1,6 FAP 2005,C5 MK3 3,0HDI,DS5 HYBRID4 +C6 2,7 HDI Exlussiv, XM 2,5 TDI 1994
  • Miejscowość: Helmstedt Niedersachsen Niemcy.
MK2 1,6 HDI 2005 Silnik się zablokował.Czy to koniec?
« dnia: Wrzesień 15, 2010, 19:42:21 »
Jak w temacie powyżej.Ciemną nocą podczas jazdy usłyszałem furkot,ale silnik mocy nie utracił,zapaliła się lampka ładowania.Po przejechaniu kolejnych 50 metrów,zatrzymałem się zgasiłem silnik otworzyłem maskę,ale nic podejrzanego nie znalazłem, pasek alternatora cały,naciąg -a jakże bez zarzutu. , niepokojących objawów wizualnych brak...Próba uruchomienia silnika,- nie odpalił,kolejna próba również bezskuteczna.Wzywam pomoc drogową by zaholowali do warsztatu.Następnego dnia diagnoza:
Alternator sprawny ,ale blokada silnika.Co może być tego przyczyną????Olej przed zdarzeniem był ok.A auto było tydzień wcześniej w zaufanym serwisie...niczego wtedy nie znaleźli.Czy ktoś z Was miał podobny przypadek??

Offline Jacek Obłękowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 440
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: C5 MK2 1,6HDI 2008r
  • Zainteresowania: MOTO
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: MK2 1,6 HDI 2005 Silnik się zablokował.Czy to koniec?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 15, 2010, 19:56:34 »
Jaki przebieg?
:-) FAP & EGR FREE  :-)

Offline Daniel Horbowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: Helmstedt Niedersachsen Niemcy.
  • Posiadany samochód: Były AX ,ZX a obecnie :C5 MKII 1,6 FAP 2005,C5 MK3 3,0HDI,DS5 HYBRID4 +C6 2,7 HDI Exlussiv, XM 2,5 TDI 1994
  • Miejscowość: Helmstedt Niedersachsen Niemcy.
Re: MK2 1,6 HDI 2005 Silnik się zablokował.Czy to koniec?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 15, 2010, 20:18:16 »
178 KKm. Rozrząd był wymieniany 25 tyś temu zaraz po zakupie,filtry olej zmieniany zgodnie z zaleceniami.

Offline Paweł Kokot

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 262
  • Skąd: Oleśnica
  • Posiadany samochód: C5 Berline 1,6 Hdi 2006 Opieka nad C3 1,4 HDI. Wcześniej xsara break II 2.0 HDI 90, 2002 r.
  • Miejscowość: Oleśnica
Re: MK2 1,6 HDI 2005 Silnik się zablokował.Czy to koniec?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 15, 2010, 20:35:33 »
Cześć, zobacz czy wyświetla się kluczyk, może coś nie tak           z immobiliserem?

Offline Daniel Horbowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: Helmstedt Niedersachsen Niemcy.
  • Posiadany samochód: Były AX ,ZX a obecnie :C5 MKII 1,6 FAP 2005,C5 MK3 3,0HDI,DS5 HYBRID4 +C6 2,7 HDI Exlussiv, XM 2,5 TDI 1994
  • Miejscowość: Helmstedt Niedersachsen Niemcy.
Re: MK2 1,6 HDI 2005 Silnik się zablokował.Czy to koniec?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 15, 2010, 20:38:38 »
Żadnych komunikatów komputera,żadnych świecących się kontrolek,nic a nic ,mechanik próbował obrócić wałem za pomocą klucza który włożył na koło pasowe ,silnik nie obraca się.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: MK2 1,6 HDI 2005 Silnik się zablokował.Czy to koniec?
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 15, 2010, 20:41:07 »
Co to znaczy blokada silnika? Czy silnik sie zatarł i nie mogą ręcznie przekręcić wału czy po prostu nie mogą odpalić? W drugim przypadku należy zmienić serwis.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: MK2 1,6 HDI 2005 Silnik się zablokował.Czy to koniec?
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 15, 2010, 20:47:23 »
Rozumiem, że przy obracaniu wałem zdjął pasek osprzętu. Jeśli nie da się obrócić to silnik zatarty np. z powodu awarii pompy lub g..nego oleju. Trzeba rozebrać silnik, sprawdzic rozrząd  i albo naprawiać lub zrobic przeszczep w zależności co taniej.

Offline Daniel Horbowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: Helmstedt Niedersachsen Niemcy.
  • Posiadany samochód: Były AX ,ZX a obecnie :C5 MKII 1,6 FAP 2005,C5 MK3 3,0HDI,DS5 HYBRID4 +C6 2,7 HDI Exlussiv, XM 2,5 TDI 1994
  • Miejscowość: Helmstedt Niedersachsen Niemcy.
Re: MK2 1,6 HDI 2005 Silnik się zablokował.Czy to koniec?
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 15, 2010, 20:52:21 »
Silnik się nie zatarł,na odcinku 50 m to raczej mało prawdopodobne,zwłaszcza ze poziom oleju był i jest ok.Wału nie są w stanie obrócić ani "ręcznie kluczem" ani włączając na sekundę rozrusznik.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: MK2 1,6 HDI 2005 Silnik się zablokował.Czy to koniec?
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 15, 2010, 20:57:36 »
Jeśli się nie da obrócić wału to się zatarł niestety- nie ma innej opcji. Zawsze gdy się silnik zatrze to dopóki jest gorący da się go uruchomić, po ostygnięciu kaplica. Można jeszcze sprawdzić rozrząd czy się nie zatarła jakaś rolka.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: MK2 1,6 HDI 2005 Silnik się zablokował.Czy to koniec?
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 16, 2010, 22:27:47 »
Sprawdź rozrząd, tak jak podpowiada Artur.Ja niestety miałem niedawno problem z zatartą rolką rozrządu , ale na szczęście skończyło się na w miarę małych kosztach.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Daniel Horbowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: Helmstedt Niedersachsen Niemcy.
  • Posiadany samochód: Były AX ,ZX a obecnie :C5 MKII 1,6 FAP 2005,C5 MK3 3,0HDI,DS5 HYBRID4 +C6 2,7 HDI Exlussiv, XM 2,5 TDI 1994
  • Miejscowość: Helmstedt Niedersachsen Niemcy.
Re: MK2 1,6 HDI 2005 Silnik się zablokował.Czy to koniec?
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 23, 2010, 20:53:03 »
Mam diagnozę serwisu: Ten silnik być może i da się zreanimować,ale koszt naprawy przekroczy znacznie koszt transplantacji"
Zrobię zatem przeszczep innego silnika.
Co się stało? Jak twierdzi warsztat -zapchany FAP spowodował przenikanie sadzy ze spalin do układu smarowania i ich gromadzenie tamże.To spowodowało utratę właściwości smarnych oleju.W efekcie silnik został zatarty,bo olej miał konsystencję galarety.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: MK2 1,6 HDI 2005 Silnik się zablokował.Czy to koniec?
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 23, 2010, 21:56:33 »
O takich cudach jeszcze nie słyszałem, ale człowiek uczy się całe życie. Wg mnie to brak wymiany oleju spowodował tą katastrofe. Teoretycznie przy najmniejszych problemach z fapem komputer powinien przełaczyć silnik w tryb serwisowy a potem go wyłączyć. Aby sadze ze spalin dostawały się do oleju to silnik musiałby być w fatalnym stanie technicznym. Dla mnie jest niepojęte, że można mieć zapachany wydech i tego nie zauważyc. Tak z ciekawości to na jakim oleju jeździłeś? Słyszałem, że Castrol potrafi taki syf zrobić w silniku.

Offline Daniel Horbowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: Helmstedt Niedersachsen Niemcy.
  • Posiadany samochód: Były AX ,ZX a obecnie :C5 MKII 1,6 FAP 2005,C5 MK3 3,0HDI,DS5 HYBRID4 +C6 2,7 HDI Exlussiv, XM 2,5 TDI 1994
  • Miejscowość: Helmstedt Niedersachsen Niemcy.
Re: MK2 1,6 HDI 2005 Silnik się zablokował.Czy to koniec?
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 23, 2010, 22:14:27 »
Do wymiany oleju pozostało mi 18tyś km.Czyli nie przejechałem nawet połowy dystansu między wymianami.Owszem czasem w wilgotne dni zapalało mi się antypolution fauty(ale wszyscy zgodnie twierdzą że to się może zapalać od czasu do czasu bez powodu)Objawów zapchanego wydechu nie było.Czasem zdarzało się że powyżej 90km/h na ułamek sekundy silnik nieznacznie tracił moc,ale to było prawie niezauważalne.Natomiast nie było żadnych objawów ze strony komputera,żadnych komunikatów.Mało tego 8 dni przed katastrofą samochód był w serwisie Citroena na przeglądzie i niczego podejrzanego nie znaleziono.Proszę mi uwierzyć że gdybym zarejestrował najdrobniejszy symptom mogący zwiastować awarię powiedziałbym o tym w serwisie by problem został zdiagnozowany.Natomiast przyznaję się- używałem oleju CASTROL

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: MK2 1,6 HDI 2005 Silnik się zablokował.Czy to koniec?
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 23, 2010, 23:56:56 »
Skoro był w serwisie Citroena - powinni zczytac antipolutiona z kompa i na tej podstawie sa w stanie cos wiecej powiedziec..
Sam jutro sie dowiem, co oznaczal moj APF przez kilka dni w lipcu, gdy bede odbieral autko od mechanika (z tygodniowym poslizgiem, ale jak na ryzko wymiany uszczelki pod glowica to ten tydzien nie byl taka zla opcja..).
Jeżeli wyjdzie, że przyczyna blokady to dłuższ historia, to wal śmiało do serwisu, żeby się tłumaczyli czemu tego nie zauważyli tego problemu...
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Janusz Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDi 2001 exclusive, BVA
Re: MK2 1,6 HDI 2005 Silnik się zablokował.Czy to koniec?
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 24, 2010, 00:41:31 »
Teoria mechaników jest mało prawdopodobna.
Możesz zdradzić źródło zakupu oleju? Będę omijał...

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: MK2 1,6 HDI 2005 Silnik się zablokował.Czy to koniec?
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 24, 2010, 09:16:03 »
Z tym Castrolem to jest jakaś przewałka. Na forum tdi jest sporo gości co zajeździli silniki na tym oleju a serwisy typu Masters od dłuższego czasu ostrzegają aby nie lać castrola bo robi straszny syf w silniku (można sobie pooglądać fotki jak silnik się dosłownie zapchał nagarem). Być może chodzi o ten rozlewany w Polsce bo wydawało mi się, że Castrol to raczej  porządna marka (a przynajmniej taka była dawniej).

Offline Wiciu Rudziński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 926
  • Skąd: Szamotuły-Poznań
  • Posiadany samochód: C3 1.4sx / Dacia Lodgy 1.6Mpi
  • Zainteresowania: eksploracja
  • Miejscowość: Szamotuły-Poznań
Re: MK2 1,6 HDI 2005 Silnik się zablokował.Czy to koniec?
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 24, 2010, 15:27:57 »
U mnie rok temu było tak samo. Furkot i koniec.
Po rozebraniu okazało się, że urwał się zawór i rozpiepszył wszystko. Prawie nowy silnik (około 8kkm przejechane) z rozbitego C4 Picasso kosztował mnie 3000zł plus przekładka 1200zł. Na razie wszystko działa super.
Pozdro
Były 2CV,BX,ZX,XM,C5  a są C3 1,4sx, Dacia Lodgy 1.6Mpi, czyli jak mówi moja baba:
Facet rozwija się do 6 roku życia, potem już tylko rośnie....

Offline Łukasz Łudziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 109
  • Skąd: Lębork
  • Posiadany samochód: DS5 2.0HDI 163KM 2013r.
  • Miejscowość: Lębork
Re: MK2 1,6 HDI 2005 Silnik się zablokował.Czy to koniec?
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 25, 2010, 19:56:01 »
Generalnie to jak sadza może przenikać z wydechu do oleju silnikowego, jak fap się zapcha to auto nie pojedzie i tyle. Jedyne co wiem to przy fapach należy lać olej z niską zawartością popiołów bo zwykły olej nawet syntetyczny będzie powodował że sadza z oleju będzie zapychała fap ale nie w drugą stronę. Ja teraz też zatankowałem castrola edge 5w30 niskopopiołowy bo tylko ten castrol się nadaję do naszych silników. Przykładowo catsrol edge 5w40 który jest przeznaczony dla tdi łącznie z pompowtrysiwaczami nie nadaje się do naszych cytryn. Jak możesz to napisz jaki dokładnie catrol lałeś bo jeśli też niskopopiołowy to zmieniam dostawce oleju przy najbliższej wymianie:)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: MK2 1,6 HDI 2005 Silnik się zablokował.Czy to koniec?
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 25, 2010, 20:50:41 »
trochę ciekawostek o olejach