Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mk1] Wymiana gum tylnych siłowników  (Przeczytany 6346 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maciej Haltof

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Lubliniec
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2HDI Bi, FAP OFF, EGR OFF
  • Miejscowość: Lubliniec
[mk1] Wymiana gum tylnych siłowników
« dnia: Październik 06, 2010, 20:30:17 »
Witam

Panowie powiedzcie mi jak wymienić te gumy?
Po obniżeniu auta na maxa i podniesieniu na podnośniku
koła wiszą ale siłownik jest wyciągnięty na maxa i nie wiadomo
co z tym fantem zrobić (zapinki wyciągnięte).

Szukałem na forum ale nic nie znalazłem (poza ogólnikową instrukcją)
wymieniam łożyska wachaczy i przy okazji porwałem jedną gumę.

Jak wyciągnąć ten wachacz? - wadzi siłownik

Trzeba spuścić ciśnienie czy jak?
Po opuszczeniu auta dodam odłączam akumulator.

Sprawa pilna bo rano chcę kontynuować.

Pozdrawiam
Usuwanie FAP, EGR (elektronicznie), Chiptuning, diagnostyka, sprawdzanie historii serwisowej po VIN. Info PW.

Jest C5 X7 2.2 HDI BiTurbo Exlusive Tourer '08, C5 2.2 HDI Aut. Exlusive Break '05, C5 2.2 HDI Exlusive Break '02.
Było 607 2.2 HDI '05, 406 SW 2.0 HDI '02, C5 2.0 HDI Break '04.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [mk1] Wymiana gum tylnych siłowników
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 06, 2010, 21:06:38 »
spróbuj podnieść ręką koło, powinno się potem samo podnieść na maxa do góry tylko nie wiem, czy aku powinien być odłaczony.

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [mk1] Wymiana gum tylnych siłowników
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 06, 2010, 21:09:36 »
Czegoś tu nie rozumiem ,bo jeśli opuściłeś zawieszenie na sam dół
,to siłowniki powinny być schowane . Jeśli piszesz że podniosłeś samochód na lewarku a siłowniki wyciągnięty jest na maxa to ciężar kół i zawieszenia wysunął  siłowniki teraz możesz mieć kłopot z zawieszeniem [choć nie koniecznie ] bo nie należy podnosić samochodu jeśli zawieszenie nie jest w najwyższym położeniu . Jak u mnie zmieniali te gumy samochód stał na kołach więcej nie widziałem nie wchodziłem do kanału .
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Janusz Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDi 2001 exclusive, BVA
Re: [mk1] Wymiana gum tylnych siłowników
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 06, 2010, 21:41:45 »
Jak już wyciągnąłeś zapinki to powinieneś odłączyć siłownik od wahacza. Pewnie zardzewiał i nie chce wyjść. Jak już ci się to uda nie będzie problemu z wymianą gumy i wyciągnięciem wahacza.

Offline Daniel Rutkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI
  • Miejscowość: Toruń
Re: [mk1] Wymiana gum tylnych siłowników
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 06, 2010, 22:12:27 »
Aby wymienić gumową osłonę siłownika nie trzeba go całego wyciągać ale aby mieć pewność że nowa guma weszła na swoje mjejsce i aby założyć spinkę najlepiej go wyjąć a więc:

- podnosisz samochód na maxsa i luzujesz kulę trzeba mieć specjalny klucz łańcuchowy (teoretycznie jest blaszka zapobiegająca kręcenju się siłownika ale jest czasami trochę za delikatna)

- opuszczasz samochód na sam dół aby nie było ciśnienia w układzie środkowa kula ma odpowietrznik więc można go wykorzystać do całkowitego spuszczania ciśnienia.

- podnosisz tył samochodu do góry ale na lewarku

- odkręcasz kulę, wężyk od siłownika, wyciągasz zawleczkę inaczej nie wyjmniesz siłownika z gniazda.

- psikasz WD na połączenie siłownika z wachaczem jak nie pomaga urzyważ malego przecinaka jako dzwigni lub czegoś podobnego (najleprze były by specjalne widełki) i kombinujesz można też użyć palnika do delikatnego podgrzania wachacza. Teoretycznie jak siłownik nie rozpycha się między wachaczem a podwoziem to powinno wyjść bez problemu pasowanie jest bez wcisku ale korozja robi swoje.

Powodzenia

Offline Daniel Rutkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI
  • Miejscowość: Toruń
Re: [mk1] Wymiana gum tylnych siłowników
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 06, 2010, 22:13:47 »
Aby wymienić gumową osłonę siłownika nie trzeba go całego wyciągać ale aby mieć pewność że nowa guma weszła na swoje mjejsce i aby założyć spinkę najlepiej go wyjąć a więc:

- podnosisz samochód na maxsa i luzujesz kulę trzeba mieć specjalny klucz łańcuchowy (teoretycznie jest blaszka zapobiegająca kręcenju się siłownika ale jest czasami trochę za delikatna)

- opuszczasz samochód na sam dół aby nie było ciśnienia w układzie środkowa kula ma odpowietrznik więc można go wykorzystać do całkowitego spuszczania ciśnienia.

- podnosisz tył samochodu do góry ale na lewarku

- odkręcasz kulę, wężyk od siłownika, wyciągasz zawleczkę inaczej nie wyjmniesz siłownika z gniazda.

- psikasz WD na połączenie siłownika z wachaczem jak nie pomaga urzyważ malego przecinaka jako dzwigni lub czegoś podobnego (najleprze były by specjalne widełki) i kombinujesz można też użyć palnika do delikatnego podgrzania wachacza. Teoretycznie jak siłownik nie rozpycha się między wachaczem a podwoziem to powinno wyjść bez problemu pasowanie jest bez wcisku ale korozja robi swoje.

Powodzenia

Offline Robert Komander

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI 2006
  • Miejscowość: Zabrze
Re: [mk1] Wymiana gum tylnych siłowników
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 08, 2010, 07:57:11 »
a czy są jakieś objawy uszkodzenia gumy prócz osłonowo-wizualnych?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [mk1] Wymiana gum tylnych siłowników
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 08, 2010, 08:54:49 »
Cytuj

Maciej Haltof napisał:
Witam

Panowie powiedzcie mi jak wymienić te gumy?
Po obniżeniu auta na maxa i podniesieniu na podnośniku
koła wiszą ale siłownik jest wyciągnięty na maxa i nie wiadomo
co z tym fantem zrobić (zapinki wyciągnięte).

Szukałem na forum ale nic nie znalazłem (poza ogólnikową instrukcją)
wymieniam łożyska wachaczy i przy okazji porwałem jedną gumę.

Jak wyciągnąć ten wachacz? - wadzi siłownik

Trzeba spuścić ciśnienie czy jak?
Po opuszczeniu auta dodam odłączam akumulator.

Sprawa pilna bo rano chcę kontynuować.

Pozdrawiam


No i jak, udało się? Sam się jutro przymierzam do wymiany tych łożysk.

Offline Maciej Haltof

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Lubliniec
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2HDI Bi, FAP OFF, EGR OFF
  • Miejscowość: Lubliniec
Re: [mk1] Wymiana gum tylnych siłowników
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 09, 2010, 10:43:44 »
Spuściłem LDS z tyłu trochę prysło (ciśnienie) i tyle, wszystko się ładnie pochowało.

Potem dolałem, odpaliłem i po 20 sekundach stał już na górze ;)

Jeszcze muszę tylko korektor poprawić.
Usuwanie FAP, EGR (elektronicznie), Chiptuning, diagnostyka, sprawdzanie historii serwisowej po VIN. Info PW.

Jest C5 X7 2.2 HDI BiTurbo Exlusive Tourer '08, C5 2.2 HDI Aut. Exlusive Break '05, C5 2.2 HDI Exlusive Break '02.
Było 607 2.2 HDI '05, 406 SW 2.0 HDI '02, C5 2.0 HDI Break '04.