Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymiana pompki paliwa w baku-jak odłączyć wtyczki?  (Przeczytany 1964 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Justyna Nowak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara EXCLUSIVE 2.0 HDI
Wymiana pompki paliwa w baku-jak odłączyć wtyczki?
« dnia: Październik 12, 2010, 08:55:35 »
Witam!
Próbuję wymontować pompkę paliwa w baku w Xsarze 2.0 HDI.
Problem polega na tym, że nie mogę odłączyć dwóch przewodów wskazanych na foto.
Proszę o pomoc w jaki sposób mam to zrobić bo nie chciałabym niczego uszkodzić a przewody mocno się trzymają.

Offline Marian Czapski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 353
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4, 1,6 eHDI, 2014; Subaru Forester 2014
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Wymiana pompki paliwa w baku-jak odłączyć wtyczki?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 12, 2010, 10:13:09 »
Wprawdzie tego akurat nie robiłem ale widzę, ze jest to typowe dla samochodu złącze. Należy zwolnić zabezpieczenie i złącze zejdzie lekko. A zabezpieczenie to ten zielony i chyba bały element.

Offline Justyna Nowak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara EXCLUSIVE 2.0 HDI
Re: Wymiana pompki paliwa w baku-jak odłączyć wtyczki?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 12, 2010, 12:53:01 »
Faktycznie, aby wypiąć te przewody należy jednocześnie z obu stron ścisnąć przewód za zieloną albo białą opaskę, schodzi bez problemu.
Potem pojawia się kolejny problem jak odkręcić tą gigantyczną nakrętkę. Czytałam na forum, że należy ją po prostu potraktować młotkiem i przecinakiem albo nacinać...
Otóż znalazłam lepszy sposób i do tego nie potrzeba większej siły:)
Wystarczy niewielka blondynka do tego by to odkręcić :)
Sposób prosty: wykorzystać zasadę dźwigni :)
Każdy ma coś w garażu żeby odkręcić tą opaskę :)
Dla mnie przydały się stare obcęgi, ścisk stolarski i stary pilnik, który posłużył jako dźwignia :) (patrzcie foto)
Efekt?
15 minut i pompa jest na wierzchu.
Nie wiem za co mechanicy w Gorzowie zawołąli ode mnie od 150 zł w górę.
U mnie okazało się że sitko, które znajduję się w dolnej części pompy było całkowicie zatkane śmieciami.
Miałam nadzieję, że po jego oczyszczeniu pompa zacznie działać.
Niestety się nie udało, może gdybym wcześniej oczyściła sitko pompa jeszcze by żyła...
Dobrze radzę od czasu do czasu tam zajrzeć, szczególnie jak auto czasem przerywa bo takie objawy u mnie początkowo były a komputer nie pokazywał żadnych błędów.
Teraz czeka mnie koszt zakupu nowej ok 400 zł.
A kasę zaoszczędzoną na wymianie mogę przeznaczyć na zupełnie co innego :)

Offline Marian Czapski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 353
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4, 1,6 eHDI, 2014; Subaru Forester 2014
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Wymiana pompki paliwa w baku-jak odłączyć wtyczki?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 12, 2010, 14:23:07 »
Ho. Ho. Zaczynam bać sie niewielkich blondynek. Widocznie jednak ta nakrętka nie była zbytnio zapieczona. I dalej coś nie rozumiem. Czy pompa nie odzywa się w instalacji samochodu, czy także poza instalacją? Skoro już tak oszczędzasz to może nie trzeba kupować całej pompy?

Offline Justyna Nowak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara EXCLUSIVE 2.0 HDI
Re: Wymiana pompki paliwa w baku-jak odłączyć wtyczki?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 12, 2010, 19:11:28 »
Wymieniłam sam wkład. Koszt zmniejszony do 230 zł.
Trzeba było trochę przerobić kostkę elektryczną, ale nie zajmuje to dużo czasu.
Mam nadzieję że będzie działać.
Jutro wielki dzień :)
Bedę sprawdzać czy auto odpali :)

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: Wymiana pompki paliwa w baku-jak odłączyć wtyczki?
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 25, 2010, 13:38:33 »
Z odkreceniem nei ma tyle problemu co z zakreceniem nakretki.Nie wiem czy da rade tym "urzadzeniem" na obrazku zakrecic ta nakretke zeby po zatankowaniu do pelna nie cieklo nic.I uwazaj tez zeby ta lapka sie nie zesliznela i nie polamala tego plastikowego krucca na ktory zaklada sie przewod ktory znajduje sie w 1 poscie.U mnie ta nakretka zeskakiwala z gwintu po obrocie,musialem uzyc specjalnego klucza-samorobke.Z tego co widzialem to mozna tez kawalek rury plastikowej o takiej srednicy co nakretka wziąć i powycinac wyzłobienia wymierzone do wypustkow na nakretce i rownomiernie dokrecac.Pomysl taki widzialem na stronie forum peugeota gdzie takie same nakretki sa w ich bakach.

Offline Bogdan Gos

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 389
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara I 1.4 LPG 98r. break,fiat punto 1.7D 96r,opel astra g 2,0D
  • Zainteresowania: samochody,mechanika
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Wymiana pompki paliwa w baku-jak odłączyć wtyczki?
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 25, 2010, 18:47:48 »
Gratuluję pomysłu "klucza"ja nawet chciałem taki kupić.-oryginalny,ale akurat nigdzie wtedy nie było.
Co do zakręcenia ja również użyłem klucza hydraulicznego wysoki taki nastawny z możliwością rozstawu mający dwa uchwyty odwracam go, do góry " kołami" łapię za motylki i drugim francuzem go kręcę siła zakręcenia jest potężna, nie przeskakuje ,a co najważniejsze nic nie cieknie -benzyna.Ale pomysł rura...........też fajny.
Żeby łatwiej zakręcić smaruję gwint jak i nakrętkę zwykłym smarem dobry mydlany STP
oczywiście najpierw zakręcamy, a później łączymy przewody.