Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Naprawa przewodów zawieszenia [MKI]  (Przeczytany 10036 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Kuchar

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 214
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Break 2.2 HDI 2002r
  • Miejscowość: Warszawa
Naprawa przewodów zawieszenia [MKI]
« dnia: Październik 25, 2010, 17:56:21 »
Witam czy ktoś z was naprawiał lub kupował jakieś zamienniki przewodów hydraulicznych do zawieszenia z trzema sferami na oś.

Pytam dokładnie o te trzy przewody połączone plastikowymi klamrami które idą od  prawej sfery na dół do środkowej.
[color=ff0000]piii[/color]nie mi cieknie jeden z nich na zakuciu giętkiego łącznika. Chyba ten najcieńszy- sterujący do pompy do sfery środkowej.

Proszę o podpowiedź bo nowe kosztują 1000zł.
Pozdrawiam Piotr.

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: Naprawa przewodów zawieszenia [MKI]
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 26, 2010, 15:59:17 »
Ja próbowałem znaleźć jakieś wyjście, ale zrezygnowałem.
Dzwoniłem do 2 firm od hydrauliki siłowej (koparki, maszyny budowlane itp) i gotowi byli się podjąć "zakucia" przewodu od nowa, ale bez gwarancji jak długo to wytrzyma. Chcieli też bym podał ciśnienia jakie w przewodach panują, oczywiście nie wiedziałem (choć myślę że jednak niższe niż np w koparkach).
Jednak taka operacja prosta nie jest, ponieważ wymaga:
- demontażu i pozostawienie "gdzieś" auta ze spuszczonym ciśnieniem z układu
- zawiezienia przewodu do "zakucia"
- zamontowania
- ewentualnej powtórki całej robocizny, jeśli z przewodem coś będzie nie tak.
Jest to jakieś wyjście i Nobla temu, kto pierwszy o to się pokusi.
Ja z powodu braku czasu na zajmowanie się ewentualnymi poprawkami i reklamacjami zrezygnowałem. Wymieniłem już 2 przewody w ASO na nowe za 1000 i 600 PLN, a teraz widzę że kolejny zaczyna się "pocić"!!. Hydraulika w C5 potrafi niestety pociągnąć po kieszeni.
Może ktoś inny spróbuje pierwszy, jest o co zawalczyć, bo oryginalne przewody są niestety drogie.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Piotr Kuchar

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 214
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Break 2.2 HDI 2002r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Naprawa przewodów zawieszenia [MKI]
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 26, 2010, 19:19:56 »
A który kosztował 600zł.
Zrobię tak. Zamówiłem używane przewody z Allegro,podobno sprawne.
Mam zamiar założyć je i naprawić swoje.
Mam nadzieje że  te używane wytrzymały do czasu naprawy. ;-)
Czy ktoś wie gdzie w warszawie można je naprawić.

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: Naprawa przewodów zawieszenia [MKI]
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 26, 2010, 19:31:13 »
600 kosztował ten potocznie zwany "od wspomagania" czyli ten widoczny po otwarciu maski w przestrzeni między chłodnicą a blokiem silnika. Leciał oczywiście na tym metalowym zakuciu pośrodku.
1000 kosztował ten zaczynający się od prawej przedniej sfery, idący dalej podłogą, jest on najdłuższy w samochodzie.
Prośba - byś dał później informację co wynikło z tej naprawy i jakie koszta.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Łukasz Całus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 213
  • Posiadany samochód: PEUGEOT 508 II SW GT FE
Re: Naprawa przewodów zawieszenia [MKI]
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 26, 2010, 20:53:33 »
1000 zł WTF!!! Ja za niego płaciłem w ASO 164 zł ,sam założyłem i jest git.Co to za serwis????

Offline Mariusz Wójcicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 break 2002r. 2.0 benzyna
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Naprawa przewodów zawieszenia [MKI]
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 26, 2010, 21:07:59 »
164zl za ten najdluzszy przewod w samochodzie?? Gdzie? Bo ja tez placilem 1000zl. I po calych 3 miesiacach znowu z niego kapalo, proces reklamacyjny trwal miesiac... ehhh.

Offline Piotr Kuchar

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 214
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Break 2.2 HDI 2002r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Naprawa przewodów zawieszenia [MKI]
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 18, 2010, 13:55:17 »
No to udało się naprawiłem te przewody zawieszenia koszt wymiany wszystkich elastycznych (gumowych)łączników w tych trzech przewodach to o zgrozo ;-) 210zł.

Gdy tylko przestąpiłem próg  tej  firmy to facet od wejścia woła"o przewody od citroen pan przyniósł do naprawy"szok.
Okazało się że są wstanie dorobić lub naprawić każdy przewód do C5 również  te od wspomagania.A nawet te od wspomagania to maja na wymianę.
Musiałem tylko je wcześniej porozpinać z tych złączek plastikowych.

Offline Mirosław Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Roma
  • Posiadany samochód: C5 kombi 2.2HDI Excl. 2002r
  • Miejscowość: Giżycko
Re: Naprawa przewodów zawieszenia [MKI]
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 18, 2010, 15:42:57 »
To prosimy adres tego warsztatu. Oszczędzić jedno zero na rachunku i mieć sprawne przewody to jest to co każdemu odpowiada.

Offline Piotr Kuchar

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 214
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Break 2.2 HDI 2002r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Naprawa przewodów zawieszenia [MKI]
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 18, 2010, 16:10:48 »
No jasne już podaje.
Trudno się do nich dodzwonić ale warto próbować.
http://www.dprs.pl/

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: Naprawa przewodów zawieszenia [MKI]
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 18, 2010, 20:37:07 »
Przeczytałem i nie powiem że jakoś tak letko na sercu mi się zrobiło. Na forum jest jeszcze wątek o gumowych przewodach hamulcowych od fiata 125p które pasują do hydrauliki zawieszenia. Jednym słowem trzeba obalać mit "jak ci coś piep... to sie nie wybulisz"
PS głosujcie na mnie cytromaniacy
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Piotr Kuchar

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 214
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Break 2.2 HDI 2002r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Naprawa przewodów zawieszenia [MKI]
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 18, 2010, 22:13:58 »
Za dwa tygodnie założę te przewody i będę wtedy mógł odsprzedać te które kupiłem na allegro i założyłem na czas naprawy swoich.
Przewody są sprawne (nie ciekną )ale patrząc na to że maja tyle samo lat co moje to pewnie długo nie pociągną.
Jeśli ktoś będzie chętny to proszę dać znać na priv, mogę je sprzeda za tyle samo za ile je kupiłem.

Pozdrawiam Piotr.

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: Naprawa przewodów zawieszenia [MKI]
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 19, 2010, 00:06:51 »
U mnie to samo, cieknie ten, który idzie od prawego siłownika. Oryginał 1100zł.
A tu taj kolego, co wymieniałeś w tej firmie DPRS, to oni go zrobili nowy ten przewód czy zakuli ten stary i czy trzeba go demontować z samochodu, żeby to zrobili czy jak oni to robią?

Offline Piotr Kuchar

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 214
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Break 2.2 HDI 2002r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Naprawa przewodów zawieszenia [MKI]
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 19, 2010, 15:37:06 »
Cytuj

Łukasz Wiśniewski napisał:
U mnie to samo, cieknie ten, który idzie od prawego siłownika. Oryginał 1100zł.
A tu taj kolego, co wymieniałeś w tej firmie DPRS, to oni go zrobili nowy ten przewód czy zakuli ten stary i czy trzeba go demontować z samochodu, żeby to zrobili czy jak oni to robią?



Wymieniają wszystkie gumowe łączniki na nowe czyli zakuwają. A tek środkowy najcieńszy wlutowują taki w metalowym oplocie.
 Sprawiali wrażenie jakby często to robili i że wiedza co robią.
 
Tak trzeba je zdemontować i zawieść na miejsce, dlatego na czas naprawy założyłem te używane bo po zdemontowaniu przewodów zawieszenie zjeżdża na sam dół i to dużo niżej niż poziom najniższy ustawiany przełącznikiem.Progi są jakieś 5cm od ziemi.

Najtrudniej jest odkręcić mocowanie przy tylnej tulejce prawego wahaczu no i dobrze jest spryskać odrdzewiaczem kilka godzin wcześniej połączenia przewodów ze środkowym konwektorem czy jak on tam się zwie.

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: Naprawa przewodów zawieszenia [MKI]
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 19, 2010, 15:56:39 »
A ile kolego kosztował ten zabieg wymiany tego przewodu?

Offline Piotr Kuchar

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 214
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Break 2.2 HDI 2002r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Naprawa przewodów zawieszenia [MKI]
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 19, 2010, 20:31:23 »
Cytuj

Łukasz Wiśniewski napisał:
A ile kolego kosztował ten zabieg wymiany tego przewodu?



Wymieniłem sam: demontaż 1,5godziny, montaż z zalaniem oleju 1 godz.
Za drugim razem pewnie będzie szybciej

Koniecznie potrzebny kanał lub podnośnik.
Warto najpierw spuścić ciśnienie odpowietrznikiem na środkowym konwektorze żeby olej nie sikał na boki przy odkręcaniu przewodów (wtedy samochód opuszcza się na sam dół).
Około 1 litra oleju trzeba później dolać.

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: Naprawa przewodów zawieszenia [MKI]
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 20, 2010, 01:47:57 »
Tzn. chodzi mi o koszt zakucia itd. czyli odtworzenia tego całego przewodu w tej firmie.

Offline Daniel Bakiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDi 140KM 2009r, były Citroen C5 2.0 HDi, Citroen Xantia 1.9 TD 1994
  • Zainteresowania: motoryzacja, muzyka
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Naprawa przewodów zawieszenia [MKI]
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 20, 2010, 09:34:05 »
Podał kolega w poście nr.7. Całe 210zł.

Offline Andrzej Łozio

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: ełk
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: ełk
Re: Naprawa przewodów zawieszenia [MKI]
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 23, 2010, 08:20:46 »
a wiecie ze mi kolega pospawal taki przewod  bo sie przetarl  spawal sreberkem niewiem o co chodzi ale trzyma i jezdzi jak ta lala

Offline Andrzej Łozio

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: ełk
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: ełk
Re: Naprawa przewodów zawieszenia [MKI]
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 23, 2010, 08:20:57 »
a wiecie ze mi kolega pospawal taki przewod  bo sie przetarl  spawal sreberkem niewiem o co chodzi ale trzyma i jezdzi jak ta lala

Yacus

  • Gość
Re: Naprawa przewodów zawieszenia [MKI]
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 22, 2013, 13:00:24 »
Również jestem po regeneracji magistrali 3-przewodowej. U mnie ciekło na zakuwce niedaleko wahacza. Oddałem do firmy, wszystkie łączenia na grubym przewodzie zakuli od nowa i poprosili o 80zł :) Oczywiście węże elastyczne dali nowe i na nich zakuli zakuwki. Demontaż i montaż w miarę prosty, lecz bez kanału ani rusz. Mówili, że żadnych przeciwwskazań do regeneracji nie ma.

Offline Jacek Ziółek

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 136
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: XP 1,6HDI/90Km/06
  • Zainteresowania: moje auto
  • Miejscowość: Kraków
Re: Naprawa przewodów zawieszenia [MKI]
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 22, 2013, 14:22:29 »
Jacku podaj namiary tej firmy z małopolski.
Xsara Picasso 101kkm
Była C5 V6 BVA /03
Xantia 1,9TD /95

Offline Adam Łosik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 92
  • Skąd: Świętochłowice
  • Posiadany samochód: [MK I] (Break) 2001 V6 3.0 Exclusive Automat + LPG
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Świętochłowice
Odp: Naprawa przewodów zawieszenia [MKI]
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 28, 2020, 15:57:34 »

Jestem po wymianie przewodów hydraulicznych zawieszenia H3+ z przodu, więc podzielę się informacjami jakie zdobyłem przy tej naprawie ;)

Wyciek dotyczył węży w tzw. magistrali trzy-przewodowej, idącej od złącz przy prawym siłowniku przednim do akumulatora ciśnienia pod samochodem oraz przy wężu z lewego siłownika.

Zakupiłem używane przewody na Allegro z myślą o ponownym zakuciu ich w warsztacie hydrauliki siłowej. Niestety w mojej okolicy nikt nie chciał się podjąć zakucia najcieńszego przewodu 4mm z powodu braku odpowiednich maszyn. Skorzystałem z podanego w tym wątku namiaru na firmę DPRS Poland. Umówiłem się na wysyłkę i wycenę prac. Koszt regeneracji magistrali 3 przewodowej to 400zł, natomiast przewodu lewego siłownika to 100zł. Czas regeneracji 2 dni.

Nowe zakuwki mają mniejszą średnicę niż oryginalne i nie trzymają się w mocowaniach. Wydrukowałem tulejki śr. wew. 18mm zewn. 23mm, które po nałożeniu na zakuwkę trzymają ją na miejscu. Można także zastosować jakiś wąż gumowy lub coś podobnego.

Wymiana:


Ciśnienie w układzie zlikwidowałem Lexią. Dzięki temu do uzupełnienia było może z 200ml LDSu. Przy spuszczaniu przez środkowa gruszkę LDSu wycieknie więcej.

Do dyspozycji miałem podnośnik kolumnowy. Cieńsze przewody przykręcane są złączkami na klucz 11 mm, natomiast grubsze 16 mm. Warto zaopatrzyć się w klucze do przewodów hamulcowych - nie objadą złącza. Problem miałem z wydostaniem cienkiego przewodu ze złącza przy magistrali - pomogło podgrzanie nagrzewnicą indukcyjną. Przewody mocowane są śrubami na klucz 10mm: u góry przy siłowniku, przy płytce mocującej magistralę, przy tylnym mocowaniu wahacza. Przewody lewego siłownika mocowane są przy siłowniku, niżej w głębi komory silnika (długi klucz) i przy tylnym mocowaniu wahacza. Aby dostać się do przewodów przy akumulatorze ciśnienia trzeba odkręcić osłonę wydechu (2 śruby klucz 13), oraz odkręcić zespół z akumulatorem (3 śruby klucz 10). W przypadku silnika V6 nie łatwo było wydostać przewody na górę. Po wielu próbach i kombinacjach udało się. Montaż już trochę prostszy, ale trzeba było dogiąć przewody, bo nie wszystkie kąty były takie jak w oryginale.

Po uruchomieniu silnika sprawdziłem połączenia, wszędzie sucho. Zobaczymy na jak długo ;)

Pozdrawiam, Adam

Offline Sylwester Maciejczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 351
  • Skąd: Radzymin k.Warszawy
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 CT Activa 96 jest Xantia 1.8 16V 98
  • Zainteresowania: motoryzacja elektronika
  • Miejscowość: Radzymin k.Warszawy
Odp: Naprawa przewodów zawieszenia [MKI]
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 29, 2020, 16:26:11 »
W moim C5 v6 tez poci się na połączeniu tych 3 rurek .
U mnie problem występuje tylko jeśli zawieszenie jest opuszczane a korek w zbiorniku LDS nie odkręcony.
Prawdopodobnie cieknie z powrotu z przedniego zaworu H3+,gdyż przepływ jest spory a powrót cienki i lekko zakuty.
Gdy cieknie pojawiają się krople na śrubach mocujących tylną tuleję wahacza.
Po modyfikacji korka zbiornika LDS  gdy jest brak ciśnienia w zbiorniku  wycieki są minimalne .
Ciekł mi tez przewód od maglownicy przy czujniku ciśnienia .
Klejenie nic nie dało .
Przeciąłem przewód na środku chłodnicy ,gdyż demontaż bez kanału jest utrudniony .
Po przecięciu wymontowałem kawałek z czujnikiem  od strony pompy i polutowałem.
Przed lutowaniem dorobiłem z miedzianej zaślepki 22 mm.obudowę czujnika wycinając miejsce na przewód wspomagania .
Połączyłem złączką ciśnieniową z allegro przecięty przewód i zero wycieków .


Pozdrawiam.

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Naprawa przewodów zawieszenia [MKI]
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 29, 2020, 17:23:31 »
 Co zrobiłeś z korkiem dokładnie?

Offline Sylwester Maciejczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 351
  • Skąd: Radzymin k.Warszawy
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 CT Activa 96 jest Xantia 1.8 16V 98
  • Zainteresowania: motoryzacja elektronika
  • Miejscowość: Radzymin k.Warszawy
Odp: Naprawa przewodów zawieszenia [MKI]
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 29, 2020, 22:14:37 »
Było opisywane .
Pod okrągłą gumką w korku wyciąłem małą szczelinę na krawędzi do ,której  przylegała .
Przy opuszczaniu nie wzrasta ciśnienie w zbiorniku LDS.


Pozdrawiam.