Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Żółta kontrolka silnika  (Przeczytany 2369 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dariusz Kisielewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XM 2,1 TD break 1992
  • Zainteresowania: Szerokie
  • Miejscowość: Białystok
Żółta kontrolka silnika
« dnia: Listopad 01, 2010, 20:53:38 »
Od kilku dni błyskała czasami (szczególnie przy zimnym silniku)żóla kontrolka -ta literą K .Ten silnik jest z pompą Boscha -bez elektroniki.Nie wpływało w żaden sposób na pracę silnika.Do dzisiaj.Kontrolka

dalej sporadycznie błyska  ale silnik  ma problemy z pracą na średnich obrotach-gaśnie czasami podczas  pracy.Na dużych obrotach -pow.2.5 i w gorę jest

ok.Na jałowym biegu przewaznie też,ale czasem przy zejściu w doł gaśnie samoczynnie.Wygląda to tak jakby się czasami dławił ,można przebić się gazem w

górę i jest ok ale przy zejsciu obrotami w dół gaśnie od razu.Czasem pracuje poprawnie ale za chwilę zaczyna się dlawić jakby brakowało paliwa -ale jak sie przebije wchodzi dalej na obroty bez problemu i pracuje ciagle..Filtr  paliwa zmieniłem miesiąc temu,zaworek zwrotny  dawno wstawiony ,obudowa filtra paliwa

(pompka )ok.Wskażnik turbiny pokazuje ciśnienie.Z filtra spusciłem trochę paliwa (podejrzewałem wodę - wypłynął czysty on.Przez moment dało sie raz zauważyć na wyświetlaczu komunikat <

....press....>.Co jest ?

Offline Marek Gienc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Żółta kontrolka silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 01, 2010, 21:08:30 »
U mnie zaraz po zakupie auta był podobny problem - gasł niespodziewanie podczas jazdy. Od chwili wymiany przewodów akumulatora (tych grubych) zarówno masowego i plusowego na nowe (wykonane samemu)  problem zupełnie zniknął. W tym wątku masz kody migowe do tego silnika, ale kontrolka silnika to kontrolka EGRu, więc nawet niesprawny nie powinien w taki sposób tak, jak u Ciebie wpływać na pracę silnika. Najwyżej wyjmij od niego bezpiecznik i pojeździj trochę z wyłączonym EGRem - sprawdzisz, czy będzie różnica. A może pompa wtryskowa Ci się zapowietrza?

Pzd
Marek
Jest XM, 2.1TD, US87, '96 automat exclusive - HA, klimatronik, tempomat, skóra - jest, co robić... :-)

Offline Michał Seweryn

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.1TD 1993
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Żółta kontrolka silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 05, 2011, 16:34:26 »
Witam. Mam podobny problem co Darek. W czasie jazdy podczas dodawania gazu silnik prycha, kicha i gaśnie. Kontrolka silnika parę razy się zaświeciła.  Na postoju dodaje gazu jest ok. Jak puszczę spada z obrotów i gaśnie. Jak powoli zejdę z obrotów jest szansa że nie zgaśnie. Jakiś czas temu wymieniłem klemy na przewodach od akumulatora, teraz zauważyłem że coś białego się na nich wytrąca. Czy wszystko to może być ze sobą powiązane? Który bezpiecznik od EGR? Znajomy mówi żebym wymienił przelewy, bo może tam zasysa powietrze. Czy jest to możliwe?
filtr wymieniony
oring na ssaku też

Offline Roman Suchara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 169
  • Skąd: Orzesze
  • Posiadany samochód: Xm 2.1td aut.exl.Xantia2hdi,C5
  • Zainteresowania: wino,po nim śpiew
  • Miejscowość: Orzesze
Re: Żółta kontrolka silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 05, 2011, 18:01:21 »
Cytuj

Michał Seweryn napisał:
Witam. Mam podobny problem co Darek. W czasie jazdy podczas dodawania gazu silnik prycha, kicha i gaśnie. Kontrolka silnika parę razy się zaświeciła.  Na postoju dodaje gazu jest ok. Jak puszczę spada z obrotów i gaśnie. Jak powoli zejdę z obrotów jest szansa że nie zgaśnie. Jakiś czas temu wymieniłem klemy na przewodach od akumulatora, teraz zauważyłem że coś białego się na nich wytrąca. Czy wszystko to może być ze sobą powiązane? Który bezpiecznik od EGR? Znajomy mówi żebym wymienił przelewy, bo może tam zasysa powietrze. Czy jest to możliwe?
filtr wymieniony
oring na ssaku też


Musisz odkrecic kolektor dolotowy i wyczyścić wewnątrz także w tej drugiej jego częsci przykręcanej do głowicy.I zablokuj ten EGR by więcej nie zasyfiał silnika.
Pozdrawiam
Roman Suchara
Śp.Xm 2,1td 92 kombi
XM 2,1td 98r aut.exclusive
Xa2 hdi.99r excl.
,C5.

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Żółta kontrolka silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 05, 2011, 18:40:39 »
Cytuj

Michał Seweryn napisał:
 Który bezpiecznik od EGR? Znajomy mówi żebym wymienił przelewy, bo może tam zasysa powietrze. Czy jest to możliwe?
oring na ssaku też


Też chciałbym wiedzieć, który to bezpiecznik, bo ta kontrolka świeci u mnie już od dawna (a wiem, że to przez ten EGR!)  :D
Jakie przelewy - gdzie one są?
Czy na ssaku w zbiorniku jest jakiś o-ring? Wyjmowałem cały zespół ssak- pływak, ale o-ringa sobie nie przypominam...

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Żółta kontrolka silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 05, 2011, 19:11:16 »
Mi też się świeci :P Ale to wina instalacji gazowej, zamierzam na dniach wyjąć żaróweczkę.

Offline Michał Seweryn

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.1TD 1993
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Żółta kontrolka silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 05, 2011, 21:24:39 »
Dzięki Roman.
Gdzieś na forum czytałem o EGR (muszę poszukać).
Mam jeszcze pytanie, czy trzeba odkręcić tą część kolektora od głowicy i czy po takim czyszczeniu kolektora wszystko wróci do normy?

Bartek Krajewski: Chodzi o przewody przelewowe między wtryskami. A o-ring jest na części ruchomej ssaka, dociska go sprężyna; żeby go wyjąć trzeba rozlutować dwa przewody od pływaka i wyciągnąć cały ssak.

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Żółta kontrolka silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 06, 2011, 01:15:31 »
Cytuj

Michał Seweryn napisał:
Mam jeszcze pytanie, czy trzeba odkręcić tą część kolektora od głowicy i czy po takim czyszczeniu kolektora wszystko wróci do normy?

Tak, musisz zdjąć całego "baranka", odkręcając 2 śruby na środku i 2 szpilki w tylnej części kolektora ssącego.
Niestety, ale wątpię, aby samo wyczyszczenie kolektora załatwiło sprawę. Obstawiam raczej potrzebę doregulowania wolnych obrotów, lub zainstalowania amortyzatora na pompie (jeśli go nie masz).
Dzięki za odpowiedź na moje pytanka  :D
I zapraszam na zlot XM-owców - info w kalendarzu spotkań.

Offline Michał Seweryn

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.1TD 1993
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Żółta kontrolka silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 06, 2011, 19:32:33 »
Baranek to wiem, ale co z tą drugą częścią kolektora? Czy poradzę sobie bez kanału? Amortyzator na pompie jest

Offline Marek Gienc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Żółta kontrolka silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 06, 2011, 20:06:45 »
Cytuj

Bartek Krajewski napisał:
Cytuj

Michał Seweryn napisał:
 Który bezpiecznik od EGR? (...)


Też chciałbym wiedzieć, który to bezpiecznik, bo ta kontrolka świeci u mnie już od dawna (a wiem, że to przez ten EGR!) (...)


Dla silnika PHZ XUD11ATE US87:
Po numerze ORGA:
- 6383->6568 - F1 w komorze silnika,
- 6568->6811 - F5 w komorze silnika,
- 6811->7252 - F31 w kabinie.

Silnik P8B XUD11ATE CEE93 nie ma EGRa.
Silniki:
- P8C XUD11BTE CEE93,
- P8C XUD11BTE CEE96,
- P8C XUD11BTE CEE 96BVA,
- P8C XUD11BTE L4 CEE 2000,
mają już elektronicznie sterowaną pompę wtryskową.

Źródło

Pzd
Marek
Jest XM, 2.1TD, US87, '96 automat exclusive - HA, klimatronik, tempomat, skóra - jest, co robić... :-)

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: Żółta kontrolka silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 06, 2011, 20:19:30 »
Cytuj
Też chciałbym wiedzieć, który to bezpiecznik, bo ta kontrolka świeci u mnie już od dawna (a wiem, że to przez ten EGR!)


[d]Możesz też odpiąć ECU od EGR-a.[/d]

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Żółta kontrolka silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 06, 2011, 20:35:57 »
Cytuj

Michał Seweryn napisał:
Baranek to wiem, ale co z tą drugą częścią kolektora? Czy poradzę sobie bez kanału? Amortyzator na pompie jest


Nie wiem, ale tej drugiej części bym nie ruszał, bo czyszczenie raczej za dużo tu nie da.
Spróbuj najpierw regulacji wkrętów przy pompie wtryskowej.
I upewnij się, że paliwo napewno dochodzi bez powietrza.


Marku, mój silnik ma pompę Boscha, sterowaną mechanicznie.
I napewno posiada ten nieszczęsny EGR, bo widziałem to całe ustrojstwo za prawym przednim nadkolem. Sterownik EGR-u też jest w skrzynce z kompami.


Cytuj

Daniel Wolny napisał:
Możesz też odpiąć ECU od EGR-a.


Dobra, ale czy jesteś pewny, że on steruje tylko EGR-em - czy nie wyłączę czegoś więcej?

Wysłany: Dzisiaj 20:46

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: Żółta kontrolka silnika
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 06, 2011, 20:54:42 »
[d]Pompa wtryskowa jest mechaniczna, więc raczej niczym więcej. W każdym razie ja jeżdżę na odpiętym i wszystko jest w porządku.[/d]

Offline Maciej Dankiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Renault Safrane V6i
  • Miejscowość: Poznań
Re: Żółta kontrolka silnika
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 06, 2011, 21:04:40 »
Cytuj

Marek Gienc napisał:
Cytuj

Bartek Krajewski napisał:
Cytuj

Michał Seweryn napisał:
 Który bezpiecznik od EGR? (...)


Też chciałbym wiedzieć, który to bezpiecznik, bo ta kontrolka świeci u mnie już od dawna (a wiem, że to przez ten EGR!) (...)


Dla silnika PHZ XUD11ATE US87:
Po numerze ORGA:
- 6383->6568 - F1 w komorze silnika,
- 6568->6811 - F5 w komorze silnika,
- 6811->7252 - F31 w kabinie.

Silnik P8B XUD11ATE CEE93 nie ma EGRa.
Silniki:
- P8C XUD11BTE CEE93,
- P8C XUD11BTE CEE96,
- P8C XUD11BTE CEE 96BVA,
- P8C XUD11BTE L4 CEE 2000,
mają już elektronicznie sterowaną pompę wtryskową.

Źródło

Pzd
Marek



No to dałeś mi do myślenia. U mnie faktycznie nic nie wskazuje żeby był kiedyś EGR( mam motor  P8C XUD11BTE) a kontrolka świeci i [color=ff0000]piii[/color] wywala błąd zaworu EGR.
Ma ktośpomysł o co chodzi?

Nie wiem czemu wypipkało mi słowo [color=ff0000]piii[/color]?
Były: Renault 11 1.2 spring ('88r), Nissan Sunny 1.4 SLX (N14, '92r), Citroen XM MkII 2.1TD HA II MULTIPLEX ('96r)

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: Żółta kontrolka silnika
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 06, 2011, 21:37:36 »
Jak do kolektora dolotowego (od tyłu) dochodzi metalowa karbowana rurka, a na pompie wtryskowej, na górze znajduje się czarny plastikowy cylinderek z kabelkiem, to masz EGR.

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Żółta kontrolka silnika
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 06, 2011, 22:52:57 »
Cytuj

Daniel Wolny napisał:
Pompa wtryskowa jest mechaniczna, więc raczej niczym więcej. W każdym razie ja jeżdżę na odpiętym i wszystko jest w porządku.


OK, spróbuję - dzięki.

Offline Maciej Dankiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Renault Safrane V6i
  • Miejscowość: Poznań
Re: Żółta kontrolka silnika
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 06, 2011, 22:53:10 »
Wiem jak wygląda EGR, i właśnie nie ma śladu pod maską żeby kiedykolwiek tam był, no i ztego co napisał marek w poście #10 wynika że mój typ silnika nie miał EGR'u i dlatego to dla mnie taka zagadka...
Były: Renault 11 1.2 spring ('88r), Nissan Sunny 1.4 SLX (N14, '92r), Citroen XM MkII 2.1TD HA II MULTIPLEX ('96r)

Offline Marek Gienc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Żółta kontrolka silnika
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 07, 2011, 00:18:02 »
Silniki:
- P8C XUD11BTE CEE93,
- P8C XUD11BTE CEE96,
- P8C XUD11BTE CEE 96BVA,
- P8C XUD11BTE L4 CEE 2000,
mają już elektronicznie sterowaną pompę wtryskową i zaworem EGR steruje już komputer wtrysku. W tym przypadku kontrolka silnika nie dotyczy tylko EGRa, lecz całej elektroniki wtrysku.

Pzd
Marek
Jest XM, 2.1TD, US87, '96 automat exclusive - HA, klimatronik, tempomat, skóra - jest, co robić... :-)

Offline Marek Gienc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Żółta kontrolka silnika
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 07, 2011, 00:28:09 »
Cytuj

Bartek Krajewski napisał:
Cytuj

Michał Seweryn napisał:
Baranek to wiem, ale co z tą drugą częścią kolektora? Czy poradzę sobie bez kanału? Amortyzator na pompie jest


Nie wiem, ale tej drugiej części bym nie ruszał, bo czyszczenie raczej za dużo tu nie da.
Spróbuj najpierw regulacji wkrętów przy pompie wtryskowej.
I upewnij się, że paliwo napewno dochodzi bez powietrza.


Marku, mój silnik ma pompę Boscha, sterowaną mechanicznie.
I napewno posiada ten nieszczęsny EGR, bo widziałem to całe ustrojstwo za prawym przednim nadkolem. Sterownik EGR-u też jest w skrzynce z kompami.


Cytuj

Daniel Wolny napisał:
Możesz też odpiąć ECU od EGR-a.


Dobra, ale czy jesteś pewny, że on steruje tylko EGR-em - czy nie wyłączę czegoś więcej?

Wysłany: Dzisiaj 20:46


Zaslepienie rurki EGR nic nie popsuje, natomiast odłączenie ECU EGRa pozbawi Cię działającego obrotomierza.

Pzd
Marek
Jest XM, 2.1TD, US87, '96 automat exclusive - HA, klimatronik, tempomat, skóra - jest, co robić... :-)

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: Żółta kontrolka silnika
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 07, 2011, 00:45:04 »
Całkiem możliwe - u mnie obrotomierz nie działał od początku, więc nie zauważyłem.

Sorry za wprowadzanie w błąd.

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Żółta kontrolka silnika
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 07, 2011, 08:43:38 »
Cytuj

Marek Gienc napisał:
Zaslepienie rurki EGR nic nie popsuje, natomiast odłączenie ECU EGRa pozbawi Cię działającego obrotomierza.


Dzięki  :-)
Coś mi świtało, że to nie takie proste, bo chyba kiedyś to odłączałem...

Cytuj

Daniel Wolny napisał:
Całkiem możliwe - u mnie obrotomierz nie działał od początku, więc nie zauważyłem.
Sorry za wprowadzanie w błąd.


Spoko - to wszystko tłumaczy  :D

Offline Witold Lubiniecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: solec-zdrój
  • Posiadany samochód: XM-2,1 TD-HA mk-1 1991r. HYUNDAJ PONY,Skoda 105,Seat 850, Zuk , Syrana Bosto, Syrena 104.
  • Zainteresowania: motoryzacja ogólnie
  • Miejscowość: solec-zdrój
Re: Żółta kontrolka silnika
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 07, 2011, 11:25:25 »
Witam . Co do EGR-u. Ja jakies 2 lata temu saslepilem EGR i komputer wyjolem. Co do obrotomierza to trzeba go przelaczyc (jak pamientam zrobic mostek na wtyczce ) Opis byl wjakims temacie dotyczacego EGR lub obrotomierz. Jak znajde we wlasnych zasobach (balagan. balagan.....balagan)to podrzucę .Pozdrawiam
Tylko XM-y

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Żółta kontrolka silnika
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 07, 2011, 20:18:53 »
Cytuj

witold lubiniecki napisał:
Opis byl w jakims temacie dotyczacego EGR lub obrotomierz. Jak znajde we wlasnych zasobach (balagan. balagan.....balagan)to podrzucę .Pozdrawiam


Na forum klubowym?
Byłoby super, gdyby Ci się udało  ;-)