Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0i 16V Automat - problemy ze skrzynią automatyczną??  (Przeczytany 5626 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Pardej

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Reykjavik
  • Posiadany samochód: Xera Picasso 2.0 16v
2.0i 16V Automat - problemy ze skrzynią automatyczną??
« dnia: Listopad 06, 2010, 13:15:17 »
Witam.
Przeszukałem forum ale nic w tym temacie nie znalazłem. Nie zbyt wielu tu użytkowników picassy z automatem, a ja mam mały problem.
Na zimnym silniku słychać dziwny dzwięk przed zmianą biegów....jakby charczenie...takie: "ee-ee-ee-ee" trwa to około 3-5sekund i następuję zmiana na wyższy bieg.
W miare jak silnik staję się cieplejszy problem zanika choć nie do końca. Ponadto po zmianie biegów również przez kilka sekund silnik pracuję jakby na półsprzegle(takie wrażenie jakbym na manualnej skrzyni wcisnoł sprzęgło do połowy i próbował przyspieszać).
Te problemy są większe na niższych biegach. szczególnie zmiana z 1 na 2 i 2 na 3. przy zmianie na 4 jest to już prawie niezauważalne.
Nigdzie też nie mogę znaleść informacji - gdzie mogę sprawdzić poziom oleju w skrzyni?? Tak sobie myśle że poprostu poziom jest zbyt niski.
Niby blachostki ale mieszkam na islandii i nie zabardzo jest możliwość zaciągnięcia informacji w serwisie:(
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Offline Krzysztof Janowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 banzyna Automat
Re: 2.0i 16V Automat - problemy ze skrzynią automatyczną??
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 06, 2010, 14:26:47 »
Witam, również mam ten model (2.0i 16v automat). Nie mam jednak podobnego problemu. Jeśli o mnie chodzi to miałem inny kłopot ze skrzynią. Jeszcze na gwarancji miałem nieszczelną skrzynię i wyciekał mi olej. Serwis przez rok nie mógł zdiagnozować usterki. Skrzynia przechodziła w tryb awaryjny. Wyłączałem silnik i włączałem i było już OK. W komputerze nie zapisywał się żaden błąd i dlatego serwis nie wiedział co się dzieje. Wreszcie zdiagnozowali usterkę, naprawili skrzynię i jak do tej pory jest OK (3 lata). Moim zdaniem to nie jest wina poziomu oleju (ale specjalistą nie jestem). Jednak u mnie ewidentnie było za mało oleju i nie było opisywanego przez Ciebie efektu, tylko skrzynia przechodziła w tryb awaryjny. Z mojego doświadczenia wiem, że nie ma możliwości skontrolowania poziomu oleju w skrzyni. Można po prostu zrobić dolewkę do pełna i sprawdzić ile oleju weszło. Ponadto ze wszystkich informacji na temat skrzyń automatycznych wynika to, że po pierwszych 70 tysiącach powinno się olej wymienić, a następne wymiany robić co 30-40 tysięcy. Jeśli nie wymieniałeś jeszcze oleju (a masz już ponad 70 tys) to go wymień (ale nie sam - w dobrym warsztacie zajmującym się skrzyniami automatycznymi). Jeśli problem nie ustąpi ten sam warsztat być może go zdiagnozuje.
Pozdrawiam
Krzysztof Janowski
XP 2.0i 16v automat 2003
Pozdrawiam
KrzJan

jacekczewa1

  • Gość
Re: 2.0i 16V Automat - problemy ze skrzynią automatyczną??
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 06, 2010, 14:27:06 »
Poziom jak poziom ale mysle że należy sie wymiana oleju, osobiscie nie mam do czynienia z automatem ale wiele w tych skrzyniach zależy wlasnie od jakości ( przebiegu oleju) przy okazji przy spuszczaniu oleju bedzie widac czy wypływają z olejem częsci tarczek sprzeglowych - oby nie.

Offline Grzegorz Kisała

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Kraczkowa
  • Posiadany samochód: Picasso 2.0 BVA
Re: 2.0i 16V Automat - problemy ze skrzynią automatyczną??
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 08, 2010, 20:38:17 »
Cytuj

Krzysztof Janowski napisał:
Witam, również mam ten model (2.0i 16v automat).


Również mam 2.0 2003 z automatem. Napisz mi jak u Ciebie wygląda zmiana między 2 a 3. Jest zmiana tak jak między np. 3 a 4 czy też występuje jakby zmiana rozciągnięta w czasie i przez to wrażenie, że jest 5 biegów (jeśli laik zliczałby wszytskie zmiany)?
Picasso od 16.9.2010

Offline Grzegorz Kisała

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Kraczkowa
  • Posiadany samochód: Picasso 2.0 BVA
Re: 2.0i 16V Automat - problemy ze skrzynią automatyczną??
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 08, 2010, 20:43:50 »
Cytuj

Paweł Pardej napisał:

W miare jak silnik staję się cieplejszy problem zanika choć nie do końca. Ponadto po zmianie biegów również przez kilka sekund silnik pracuję jakby na półsprzegle(takie wrażenie jakbym na manualnej skrzyni wcisnoł sprzęgło do połowy i próbował przyspieszać).
Te problemy są większe na niższych biegach. szczególnie zmiana z 1 na 2 i 2 na 3. przy zmianie na 4 jest to już prawie niezauważalne.
Nigdzie też nie mogę znaleść informacji - gdzie mogę sprawdzić poziom oleju w skrzyni?? Tak sobie myśle że poprostu poziom jest zbyt niski.
Niby blachostki ale mieszkam na islandii i nie zabardzo jest możliwość zaciągnięcia informacji w serwisie:(
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.


Jak jest zimno to skrzynia nia załącza lock-up'a i jest wrażenie ślizgania się.
Poziom oleju sprawdza się - korek przelewowy, nie mam pod ręką namiarów na sensownego linka, ale polega na tym, że dolewasz olej i patrzysz czy się przelewa, jeśli tak do w momencie kiedy przestaje lać a zaczyna kapać zakręcasz korek i masz właściwy poziom.
Picasso od 16.9.2010

Offline Paweł Pardej

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Reykjavik
  • Posiadany samochód: Xera Picasso 2.0 16v
Re: 2.0i 16V Automat - problemy ze skrzynią automatyczną??
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 08, 2010, 22:51:17 »
Cytuj

Grzegorz Kisała napisał:
Cytuj

Krzysztof Janowski napisał:
Witam, również mam ten model (2.0i 16v automat).


Również mam 2.0 2003 z automatem. Napisz mi jak u Ciebie wygląda zmiana między 2 a 3. Jest zmiana tak jak między np. 3 a 4 czy też występuje jakby zmiana rozciągnięta w czasie i przez to wrażenie, że jest 5 biegów (jeśli laik zliczałby wszytskie zmiany)?



Między 2 a 3 zmiana jest zdecydowanie dłuższa (rozciągnięta). Najszybsza zmianajest między 3 a 4. Na niższych biegach odnoszę wrażenie że skrzynia pracuję przez pewien czas na półsprzęgle (wyższe obroty silnika - ciężko to określić dokładnie bez wskażnika obrotów), po kilku sekundach wszystko wraca do normy. Problem ten jest jakby mniejszy przy przełączeniu skrzyni w tryb sekwencyjny.

Offline Paweł Pardej

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Reykjavik
  • Posiadany samochód: Xera Picasso 2.0 16v
Re: 2.0i 16V Automat - problemy ze skrzynią automatyczną??
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 08, 2010, 23:17:04 »
Cytuj

Grzegorz Kisała napisał:

Jak jest zimno to skrzynia nia załącza lock-up'a i jest wrażenie ślizgania się.
Poziom oleju sprawdza się - korek przelewowy, nie mam pod ręką namiarów na sensownego linka, ale polega na tym, że dolewasz olej i patrzysz czy się przelewa, jeśli tak do w momencie kiedy przestaje lać a zaczyna kapać zakręcasz korek i masz właściwy poziom.



U mnie to występowało również latem (inna sprawa że na Islandii latem max to 15 stopni).
Jak możesz mniejwięcej określić gdzie szukać korka wlewowego i przelewowego i jaki rodzaj oleju należy dolać było by świetnie. Zaczne od dolania oleju i zobaczymy co dalej...

Offline Tomasz Stanek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Nottingham, UK
  • Posiadany samochód: Nissan Leaf 24KWh C4 Grand 2.0 HDI AM6
Re: 2.0i 16V Automat - problemy ze skrzynią automatyczną??
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 11, 2010, 16:50:35 »
"Skrzynia biegów AL 4
Jakość oleju
Kiedy skrzynia biegów ma poważne uszkodzenie powodujące nienormalne działanie lub uszkodzenie sprzęgła, to olej w skrzyni biegów nagrzewa się
nadmiernie i zostaje zanieczyszczony: potocznie mówi się, że olej jest „przepalony”.
W takim przypadku nabiera on czarnego zabarwienia i ma nieprzyjemny zapach.
WAŻNE: Konieczna jest wymiana oleju w skrzyni biegów."
Bylo:
C4 2.0 HDI 16V
C3 1.4 HDI 8V
Renault 19 1.6i
C4 1.6 HDI SX [110]

Offline Radosław Bogdanowicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0i 16V Automatic
Re: 2.0i 16V Automat - problemy ze skrzynią automatyczną??
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 14, 2012, 09:35:33 »
Witam

U mnie efekt chwilowego wzrostu obrotów występuje tylko po zimnej nocy, podczas pierwszej zmiany z 1 na 2 bieg. Poprzez umiejętne operowanie gazem można temu zapobiec. Usłyszałem że to normalne zjawisko, nie tylko w Citroenie występuje.

Cytuj

Grzegorz Kisała napisał:

Również mam 2.0 2003 z automatem. Napisz mi jak u Ciebie wygląda zmiana między 2 a 3. Jest zmiana tak jak między np. 3 a 4 czy też występuje jakby zmiana rozciągnięta w czasie i przez to wrażenie, że jest 5 biegów (jeśli laik zliczałby wszytskie zmiany)?


Śmiesznie to brzmi, ale rzeczywiście drugi bieg składa się jakby z dwóch biegów ;)

Wiedza na temat automatycznych skrzyń w Polsce jest ciągle na niskim poziomie, ciężko dowiedzieć się czegokolwiek nawet od mechaników. Jak się spisują Wasze skrzynie po większych przebiegach? Mój Picasso ma na razie 67.000 od nowości, więc za wiele o trwałości powiedzieć nie mogę ;)

Pozdrawiam

Offline Grzegorz Parzniewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Londyn
  • Posiadany samochód: C4 GP 1,6 HDI automat
Re: 2.0i 16V Automat - problemy ze skrzynią automatyczną??
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 29, 2012, 19:47:20 »
Witam.

Mam problem ze skrzynią atomatyczną w xsarze picasso z 2006 r taki że auto na D to nic się nie dzieje, dopiero jak wrzucę na tiptronic i przełącze na 2 bieg powoli zaczyna ruszać ale jedzie jak żółw...... No i nie ma także biegu wstecznego......  Autko ma w tej chwili 43000 km.
Czy ktoś wie co to może być????

pozdrawiam

Gachu

  • Gość
Re: 2.0i 16V Automat - problemy ze skrzynią automatyczną??
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 29, 2012, 21:06:27 »
w C4 jest inna skrzynia niż w XP i raczej musisz jechać do firmy która sie tym zajmuje

Offline Artur Osowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: Xara Picasso 2.0 16v 2004r. Automat+LPG, Czerwień Lucyfer.
Re: 2.0i 16V Automat - problemy ze skrzynią automatyczną??
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 29, 2012, 22:07:18 »
Witam.
Moja cytrynka ma już prawie 130tys km i jak na razie nie ma objawów- ślizgania się itp.
Jedynie w zimę przy mocno ujemnych temp po odpaleniu zmiana z 1 na 2 bieg jest lekko ospała ale to wszystko.
Co do fachowców od skrzyni- to brak słów, albo wielka niechęć albo skrajna niewiedza.
Już wcześniej opisywałem że w ASO nie wiedzieli i myślę że teraz też nie wiedzą jak się do tego zabrać jeśli chodzi o diagnostykę skrzyni w temacie czy wszystko jest ok.
Nie wiedzą czy olej się wymienia a w innym dowiedziałem się że jeśli jest ok i nic się nie dzieje to zostawić i nie ruszać- ot polityka ASO.
Wolał bym zawczasu wiedzieć czy potrzebna jest interwencja czy tez nie, ale skoro tak podchodzą do tematu- to moje auto tam nie dojedzie na pewno.
Na chwilę obecną wszystko jest ok (aby nie wykrakać), [color=ff0000]****[/color] nic nie pokazuje, auto jedzie i zmienia biegi bez problemów.

Offline Jakub laskowiak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Babimost
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 16v automat
  • Zainteresowania: Straż pożarna
Odp: 2.0i 16V Automat - problemy ze skrzynią automatyczną??
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 31, 2018, 22:58:32 »
Też mam podobny problem ale nie mam pierwszego i drugiego biegu więc dołączam się do pytania
Jak doszedłeś do tego co się dzieje podziel się informacja

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 821
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; Xs. Picasso 1.6i SX '10 (na wylocie...); MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
Odp: 2.0i 16V Automat - problemy ze skrzynią automatyczną??
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 01, 2018, 23:21:43 »
Mam nadzieję że zauważyłeś że dopisałeś się do wątku w którym ostatni post był z 2012 roku (wykop sezonu ;-)
Myślę że lepiej jeśłi zadasz konkretne pytania w dziale citrotech, XP z automatami było relatywnie mało, a ta sama skrzynia była w innych modelach Citroena.
Jeśli nie masz dwóch biegów, to w zasadzie natychmiast powinieneś dać auto do jakiegoś warsztatu specjalizującego się w automatach, to raczej nie są rzeczy naprawialne w domu, tylko grubsza sprawa.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
jeszcze przez chwilę: Xsara Picasso 1.6i SX '10
dawniej: ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)