Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów  (Przeczytany 27444 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #75 dnia: Sierpień 16, 2010, 22:27:20 »
Cytuj

Dariusz Gołębiowski napisał:
Sprawdź EGR - objaw mulenia silnika,
Filtr paliwa, czy smok pompy nie jest zasyfiony lub może pompa padać, regulator na pompie - gaśnięcie silnika przy dużym obciążeniu (przyśpieszanie) - te elementy musisz sprawdzić.


EGR sprawdzany w kwietniu - usunięta nieszczelność
Filtr paliwa wymieniany w marcu i zaglądałem do niego w maju sprawdzić czy nie ma opiłków w środku gdyż myślałem, że pada mi pompa ale okazał się uszkodzony zawór ciśnienia paliwa - wymieniony

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #76 dnia: Sierpień 18, 2010, 19:17:32 »
Dzisiaj wymieniłem ze znajomym mechanikiem ponownie olej i okazało się, że jest ciemny tak jak by był przepalony ale po zapachu nie było czuć, że jest przepalony. Wcześniej wymieniał mi ktoś inny więc nie widziałem jak wygląda ten zlany ze skrzyni. Teraz chce zrobić płukanie skrzyni więc za kilka tygodni ponownie wymienię olej ze skrzyni i od razu z filtrem. Podczas wymiany na przelew po sprawdzeniu poziomu czy już jest ok jak troszkę zleliśmy to olej miał taki sam ciemny kolor. Czy ktoś może wie o co chodzi?

Offline Marcin Lenda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: citroen C5 2.0i 16v SX 2002r. kombi, automat, gaz BRC sequent 24
  • Zainteresowania: fotografia,akwarystyka
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #77 dnia: Sierpień 29, 2010, 12:27:23 »
Witam ponownie,
zgodnie z "obietnicą" zakończę mój wkład w temat.

Wczoraj odebrałem naprawione auto z Citroen-Musielak w Środzie Wlkp. Auto oprócz tego, że naprawione to jeszcze wypucowane . Na początek pojeździliśmy trochę, p. Katarzyna cierpliwie odpowiedziała na moje dyletanckie pytania. Dodatkowo jest 12 mies. gwarancji na naprawę z assistance.

Jeśli chodzi o samą naprawę, to akcja była dokładna, dociekliwa, długa, namiętna i międzynarodowa, ale zakończona sukcesem..
Testowanie różnych części i możliwych opcji bez wyjmowania skrzyni nie przyniosło rezultatu. Skrzynia została wyciągnięta i rozłożona i okazało się, że popalone są tarczki i hamulce, opiłki w oleju (nazwane ładnie "mielonką"..). Okazało się, że części z Francji jechały dłużej niż zakładano, czyli 2 tygodnie.

Wymienione zostały:3 tarcze AL4, łożysko kulkowe, podkładki, tłok, 3 tarcze BVA, tarcza hamulcowa, 2 elektrozawory, 8 uszczelek, chłodnica oleju, hamulec taśmowy, filtr oleju, w sumie poszło 9l oleju przekładniowego. Demontaż/montaż skrzyni - 7,10 godziny, wymiana części skrzyni biegów 2,90 godziny.

Dodatkowo, oprócz skrzyni, było robione/wymieniane: wymiana oleju siln., filtr oleju, filtr pow., świece, dolewka 2l LDS, uszczelniacz wału korb., uszczelniacz półosi x2, uszczelniacz wału korb., koło pasowe, mechanizm tylnej wycieraczki z ramieniem i pompką, wymiana płynu ham.
W sumie części i robocizna - 6200zł. (sama skrzynia wyniosła ok 5100 zł) Rabat na robociznę 167 zł.

Niezdecydowanym polecam oddanie tu auta z problemami ze skrzynią AL4 (i nie tylko), bo nikt tu nie robi kwadratowych oczu i nie odsyła do "warsztatu w szopie", tylko wszystko można zrobić, bez pośpiechu, z namysłem i co najważniejsze odpowiednią wiedzą, umiejętnościami i chęciami. Nie sądzę, żeby jakiekolwiek inne ASO citroena zrobiło taki remont skrzyni. Rozmawiałem tylko z 6-cioma ASO i wszędzie mnie "wyśmiali".

(jako ciekawostka potwierdzająca czyjś temat dot. kickback'a- u mnie też przeszkadzał nieoryginalny gumowy dywanik. Trzeba go tak dociąć żeby pedał dotykał podłogi)
Pozdrawiam, Marcin

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #78 dnia: Sierpień 29, 2010, 12:55:08 »
Dzięki Marcin za tą relację, daje to jakieś pojęcie o kosztach. Widziałem Twoją cepiątkę na numerach GD na podnośniku jak byłem w Środzie w pewną sobotę :)
Poniosłeś koszt 1/3 wartości auta, ale prawdopodobnie innej drogi nie było.
Polecam Twoją wypowiedź pod rozwagę wszystkim, którzy jeżdżą z komunikatami od skrzyni tak długo, dopóki auto jeszcze "kula" się do przodu.
Rozważałeś może opcję kupienia używanej AL4 na rynku wtórnym i poddaniu jej demontażowi w celu weryfikacji przez zamontowaniem w aucie ?. Koszt skrzyni to 1500-2000 PLN.
Co do fachowości ASO Środa Wlkp, także w całej rozciągłości podzielam Twoją ocenę.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Marcin Lenda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: citroen C5 2.0i 16v SX 2002r. kombi, automat, gaz BRC sequent 24
  • Zainteresowania: fotografia,akwarystyka
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #79 dnia: Sierpień 29, 2010, 13:40:18 »
Smętny to był widok i serce mnie bolało po podróży na lawecie po dziurach... ;-)

Poniesienie kosztu 1/3 nie podlegało rozważaniu, bo auto miesiąc temu dostało nowy rozrząd z pompą, klocki, tarcze, zaciski, wahacze, opony, końcówki drążka i wcześniej środkowy i końcowy odcinek wydechu. Auto ma bezpiecznie posłużyć "do końca świata" całej rodzinie, więc nie oszczędzamy. Dwie ostatnie niewiadome to było zawieszenie i skrzynia biegów, w której chciałem sprawdzić olej po wakacjach... Co było dalej-wiadomo.. ;-)

Rozważałem opcję używanej skrzyni "przez sekundę" ale stwierdziłem, że jednak wolę doprowadzić tę do porządku. Jakoś bałem się kupowania używki..
Smętne u mnie jest to, że jak pokazał się błąd skrzyni, to już było "po zawodach". Niby od razu zacząłem "podróże" po różnych ASO, ale nie od razu trafiłem gdzie trzeba. Ale nawet gdybym trafił już na początku do Środy, to zysk byłby w postaci nie wydawania pieniędzy bez sensu w Lubinie i na lawetę z Bydgoszczy.  Wiem na pewno, że w życiu nie jeździłbym samochodem z błędem tak poważnego podzespołu.

Nie napisałem, że u mnie prawdopodobnym początkiem problemów mógł być brak wymiany oleju po 60 tys km.
Pozdrawiam, Marcin

Offline Patryk Baranowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Peugeot 207, Citroen C5 3.0 v6
  • Zainteresowania: muzyka elektroniczna
  • Miejscowość: Gdynia
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #80 dnia: Sierpień 29, 2010, 14:29:01 »
Witam

Utwierdzony ostatnim wpisem w tym topiku, postanowiłem wymienić olej w mojej 4HP20 przy przebiegu 64tyś/km. Problem z którym się borykam to twarda redukcja biegów 3-2,2-1. Problem dotyczy też biegu wstecznego, który załącza się głośnym stuknięciem każdorazowo.
Sytuacja twardej redukcji biegów ma miejsce na rozgrzanym oleju, co sugeruje obowiązkowe sprawdzenie regulatora obrotów wentylatora chłodnicy. Oczywiście sama wymiana oleju i oględziny jego stanu po wymianie odpowie na pytanie czy był już przepracowany.
Może ktoś z Kolegów z 3miasta może polecić odpowiedni do takiej wymiany oleju serwis. Oczywiście nie koniecznie ASO Citroena . Ja wszystkie naprawy wieloryba wykonuje w ASO 11.Orłowo. Sama wymiana z olejem 4l to koszt 520pln. Proszę o sugestie..

Offline Marcin Lenda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: citroen C5 2.0i 16v SX 2002r. kombi, automat, gaz BRC sequent 24
  • Zainteresowania: fotografia,akwarystyka
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #81 dnia: Sierpień 29, 2010, 15:55:25 »
Witam,
dotychczasowe różne zlecenia robiliśmy na ul.Jesiennej przy Matarni (http://www.citroen.gda.pl/ ). Wszystko było bez zarzutu i taniej niż w Postku. (rozrząd z pompą, tylne tarcze, klocki, zaciski i parę drobiazgów). Zawsze można zadzwonić, pogadać..
Pozdrawiam, Marcin

Offline arkadiusz świderski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Nadarzyn
  • Posiadany samochód: citroen c5 2.0 hdi
  • Miejscowość: Nadarzyn
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #82 dnia: Sierpień 31, 2010, 14:40:51 »
Witam wszystkich serdecznie.Niestety mam ten sam problem który był tutaj poruszany,gdy wstaje sobie rano do pracy i ujadę raptem 2 km. pojawia się ten sam problem...gdy skrzyna ma wrzucic czwarty bieg pojawia się komunikat o uszkodzeniu skrzyni i zapala się napis servis.Gdy zjadę ,zgaszę auto i z powrotem odpalę problem znika i mogę jechac chocby do samego Szczecina a mieszkam pod Warszawą.Mimo wszystko jestem przerażony sytuacją...czytałem Wasze wypowiedzi o skrzyniach i tak naprawdę nie wiem jaką ja mam,dodam że mam Citroena C5 2.0 hdi 2002rok produkcji, nie w kombi.Pozdrawiam,wystraszony Arek :-(

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #83 dnia: Sierpień 31, 2010, 17:27:41 »
Arek, masz taką skrzynię jak wszyscy w dwulitrówkach benzynowych i HDI w wersji C5 Mk1. Czyli skrzynia AL4 (oznaczenie PSA), znana także jako DP0 (oznaczenie Renault).
Nawiasem mówiąc, z konfiguratora na stronie Citroena, wynika, że nasza poczciwa AL4 jest stosowana w aktualnym modelu Citroena Mk3 z silnikiem 2.0 benzyna. Pomijam już fakt zalet i wad tej skrzyni, ale stosować archaiczną w sumie czterobiegówkę w nowy modelu klasy średniej wyższej to wstyd.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline arkadiusz świderski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Nadarzyn
  • Posiadany samochód: citroen c5 2.0 hdi
  • Miejscowość: Nadarzyn
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #84 dnia: Sierpień 31, 2010, 18:11:20 »
dziękuję Andrzeju za informację.Na temat zalet tej skrzyni to ja tu za wiele nie słyszałem natomiast o wadach czytam non stop,niestety...
Muszę coś zrobic ze swoim ale nie bardzo wiem jak się za to zabrac...już słyszałem o warsztatach które niezle naciągają klientów...

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #85 dnia: Wrzesień 01, 2010, 03:34:59 »
Ok, ja już znalazłem kogoś kto mi z diagnozował problem i po powrocie z urlopu odstawiam mu auto. Okazał się u mnie uszkodzony moduł sterowania. Koszt wymiany 1200PLN

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk1] problem z automatyczna skrzynia biegów
« Odpowiedź #86 dnia: Maj 17, 2011, 21:25:57 »
Pozwolę sobie podpiąć się pod temat, żeby nie zakładać nowego tematu. W sumie problemu ze swoją AL4 nie mam, ale... no właśnie - podczas testu programem na L pojawia mi się błąd U1209- "Defekt odległy, Usterka przemijająca. Dialog z Automatyczną Skrzynią Biegów. Wartość otrzymana jest nieprawidłowa."
Ot taki błąd który nic nie powoduje. Skrzynia chodzi tak jak zawsze, żaden komunikat typu AUT. GEARBOX FAULT nie pojawia się. Co skasuję ten błąd to następnym razem znowu się pojawia. I tak w koło.
Ktoś ma pomysł co to za błąd, czym jest spowodowany i jak ewentualnie go wyleczyć ?