Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK1] do kolegów z "automatami"  (Przeczytany 1927 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
[MK1] do kolegów z "automatami"
« dnia: Listopad 24, 2010, 13:39:56 »
Witajcie.

Jak w zimie eksploatujecie swoje skrzynie? Czekacie aż się nagrzeje? Ja zaobserwowałem u siebie na zimnym oleju, że nie działa tak jak np w lecie. Nie wiem jak to dokładnie opisać.

Offline Tomasz Stanek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 714
  • Skąd: Nottingham, UK
  • Posiadany samochód: Nissan Leaf 24KWh C4 Grand 2.0 HDI AM6
  • Miejscowość: Nottingham, UK
Re: [MK1] do kolegów z "automatami"
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 24, 2010, 15:03:50 »
Manualne skrzynie tez działają inaczej w zimie. Pewne jest, ze jak silnik i skrzynia są zimne to nie powinno się poddawać ich dużemu obciążeniu i wysokim obrotom. W automacie o tyle jest dobrze, ze automat ma wymiennik ciepła pomiędzy olejem skrzyni a cieczą chłodzącą, dzięki temu olej ma szanse szybciej złapać temperaturę. Generalnie skrzynia powinna wytrzymać zima, ale na pewno należy nie szaleć na zimnym silniku. W motocyklach np. jest tak, ze nawet latem nie powinno się ruszać jak silnik nie osiągnie temperatury roboczej, mam na myśli silniki wysokoobrotowe. Mnie tez czeka pierwsza zima na automacie, ale ja mam o tyle dobrze, ze przed wyjazdem zawsze z 15 min wcześniej mogę sobie auto odpalić i je lekko rozgrzać.
Bylo:
C4 2.0 HDI 16V
C3 1.4 HDI 8V
Renault 19 1.6i
C4 1.6 HDI SX [110]

Offline Sebastian Pierzgalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2HDi Exclusive 2002
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MK1] do kolegów z "automatami"
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 24, 2010, 16:26:28 »
A ja sądzę że nie ma to większego znaczenia ale należy pamiętać żeby sprawdzić czy olej posiada właściwą lepkość, dlatego że na zimnej skrzyni jest gęstszy niż na rozgrzanej, i dopóki pompa nie przeleje go przez układy to zawsze będzie szarpać. Ogólnie szarpie i na zimnym i na zbyt gorącym. Jak się przegrzeje to nawet jeszcze gorzej bo szarpie przy redukcji albo w ogóle się ślizga na tarczach sprzęgła lub nie ma dobrej kompresji ze względu na konsystencje. Tak więc lepiej niech sobie silnik popracuje z 3-4 minuty na jałówce zanim gdzieś pojedziecie.

Pozdrawiam

Offline Tomasz Stanek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 714
  • Skąd: Nottingham, UK
  • Posiadany samochód: Nissan Leaf 24KWh C4 Grand 2.0 HDI AM6
  • Miejscowość: Nottingham, UK
Re: [MK1] do kolegów z "automatami"
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 24, 2010, 16:46:56 »
Cytuj

Sebastian Pierzgalski napisał:
(...)ale należy pamiętać żeby sprawdzić czy olej posiada właściwą lepkość, (..)

Pozdrawiam


A jak to zrobić?
Bylo:
C4 2.0 HDI 16V
C3 1.4 HDI 8V
Renault 19 1.6i
C4 1.6 HDI SX [110]

Offline Krzysztof Pierzchawka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2004 r
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MK1] do kolegów z "automatami"
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 24, 2010, 19:00:42 »
Owszem jest pewna różnica w czułości działnia zmiany biegów bardziej "trzyma" się obrotów ,no i potrafi czasem szarpnąć jeżeli akurat zmniejsza się nacisk na pedał gazu.

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [MK1] do kolegów z "automatami"
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 24, 2010, 19:46:10 »
To jest już moje 3 auto na automatycznej skrzyni. Jedyne co zaobserwowałem przez te lata to fakt, że na zimnej skrzyni autko słabiej przyspiesza (nie mówie tu o katowaniu) ale czuć różnicę między zimną a nagrzaną skrzynią. Najważniejsze to trzymać się zasady nigdy w czasie jazdy nie wrzucać na N.
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline wojciech kaźmierczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: bytom
  • Posiadany samochód: c5 3.0 v6 01r+lpg
  • Miejscowość: bytom
Re: [MK1] do kolegów z "automatami"
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 24, 2010, 22:11:39 »
w instrukcji obslugi  pisze zeby po uruchomieniu nie rozgrzewac silnika na postoju
mialem mesia mam cytryne odczuwam wady i zalety zamiany :-)xantia2.0i r93 .2,0i 16v 99r.c5 3.0 v6 01r

Offline Tomasz Stanek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 714
  • Skąd: Nottingham, UK
  • Posiadany samochód: Nissan Leaf 24KWh C4 Grand 2.0 HDI AM6
  • Miejscowość: Nottingham, UK
Re: [MK1] do kolegów z "automatami"
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 25, 2010, 13:14:12 »
Cytuj

wojciech kaźmierczak napisał:
w instrukcji obslugi  pisze zeby po uruchomieniu nie rozgrzewac silnika na postoju


Ciekawe, muszę poszukać bo nie widziałem tego, poza tym tez nie wolno myc auta myjka ciśnieniową, a wiadomym jest ze na ręcznych myjniach tylko tak myją.
Ma ktoś jakieś informacje dlaczego nie wolno rozgrzewać silnika na postoju? Czym to grozi? jakie są powody?
Bylo:
C4 2.0 HDI 16V
C3 1.4 HDI 8V
Renault 19 1.6i
C4 1.6 HDI SX [110]

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [MK1] do kolegów z "automatami"
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 26, 2010, 22:52:59 »
Z tego co czytałem w gazecie motoryzacyjnej to chodzi o to że nieobciążony silnik dłużej  się nagrzewa i zimny olej nie zapewnia smarowania
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Marek_S

  • Gość
Re: [MK1] do kolegów z "automatami"
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 28, 2010, 12:46:47 »
następny idiotyzm pismaków o rozgrzewaniu .Moja skrzynia w mrozy jest mułowata przez chyba z 2-3 km potem juz normalnie chodzi .

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [MK1] do kolegów z "automatami"
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 28, 2010, 13:07:34 »
A kto nie "grzeje" na postoju. Mam wyjaz z podwórka letko po góre moge zapomnieć, że zaraz po odpaleniu auto ruszy stoje sobie z wciśnietym pedałem w deche a tu nawet obroty nie wzrastają( po włączeniu skrzyni na D). Ja jestem zdania, że to ekologicy i ekoloszki czy jak ich tam zwą wymyślają takie bzdety
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK1] do kolegów z "automatami"
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 15, 2010, 10:26:53 »
U mnie z kolei sytuacja wygląda tak:
zimny silnik - zimny olej. Ruszając i rozpędzając auto słychać, że silnik pracuje głośniej ( nie grzeje auta zanim ruszę ). Po puszczeniu pedału gazu obroty spadają,PRAWIE jakbym jechał "na luzie" ( ok. 1000-1200 ) nawet jak przed chwilą miałem 2200 i bieg się nie zmienił na wyższy.
Dopiero jak auto się rozgrzeje wszystko zaczyna chodzić jak należy...

U Was automat też się tak zachowuje czy tylko u mnie tak jest ?

Offline Dariusz Myszkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Skąd: Warta
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 III,163KM, eksclisive,2 HDI
  • Miejscowość: Warta
Re: [MK1] do kolegów z "automatami"
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 20, 2010, 14:57:35 »
Z kolei w mojej cytrynce, gdy zimna i chciałbym szybciej osiagnąc szybkosc 80/h, to skrzynia przełacza na awaryjny tryb.jesli rozgrzeje, ok 10 min. (zima czy lato nie ma znaczenia) to jest wszystko OK. wystarczy, ze spokojnie jade te 3-4 km i skrzynia pracuje normalnie.W ASO sprawdzali i nic nie znalezli, wszystkie czujniki sa ok. Po wyłaczeniu silnika i ponownym uruchomieniu juz jest wszystko w porzadku. dziwna sprawa ?
Fan Cyttryny

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [MK1] do kolegów z "automatami"
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 20, 2010, 15:07:49 »
Cytuj

Dariusz Myszkowski napisał:
Z kolei w mojej cytrynce

dziwna sprawa ?


Elektrozawory, typowa przypadłość AL4 - sprawa bogato opisywana na forum. Miałem identyczne objawy i wymiana 2 elektrozaworów rozwiązała problem.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK1] do kolegów z "automatami"
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 20, 2010, 15:11:42 »
Dokładnie tak jak pisze Andrzej. Niech sprawdzą Ci najpierw elektrozawory. Też miałem wymieniane bo skrzynia co jakiś czas w tryb awaryjny. Po wymianie, jak ręką odjął...