Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK III] Jaki olej napędowy lejecie do swoich nowych \  (Przeczytany 6522 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Kiałka

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Posiadany samochód: Citroen C5III Exclusive 2,0 HDI 2010
[MK III] Jaki olej napędowy lejecie do swoich nowych \
« dnia: Listopad 24, 2010, 21:44:38 »
Pytanie jak w temacie. Czy lejecie olej napędowy ON EKO czy też ON VERVA? Oczywiście pytanie dotyczy też innych rafinerii. Ja od samego zakupu samochodu leję tańsze paliwo. Nie odczuwam ( była jedna próba na droższym paliwie ) jakiegoś spadku mocy czy większego spalania. Może robię źle? Proszę forumowiczów o odpowiedź.
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2017, 22:55:30 wysłana przez Paweł Malinowski »

Offline Ireneusz Bartosik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: , 1996r.C5 II 1,6 HDI 2005r.BMW 525tds 97r.
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Kalisz
Re: MK III Jaki olej napędowy lejecie do swoich nowych " cytrynek "?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 24, 2010, 21:54:16 »
Ja tankuje w Carrefour duży przerób, paliwo z Orlenu, niska cena, małe ryzyko zatankowania syfu. W/g mnie te wszystkie Verwy Ultimeit itp. to zwykła ściema mająca na celu wyciągnięcie kasy z kieszeni klienta, jest to oczywiście moje zdanie. Pozdr. Irek.
była Xara, Ax, Peugeot 405, R-19 , Xantia 1,9td.i ze 20 Niemców, C5II 1,6hdi.BMW 525tds 97r.  :-)

Offline Maciej Haltof

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Lubliniec
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2HDI Bi, FAP OFF, EGR OFF
  • Miejscowość: Lubliniec
Re: MK III Jaki olej napędowy lejecie do swoich nowych " cytrynek "?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 24, 2010, 23:07:43 »
ON Eko, zwykła ropa i do przodu ;)
Usuwanie FAP, EGR (elektronicznie), Chiptuning, diagnostyka, sprawdzanie historii serwisowej po VIN. Info PW.

Jest C5 X7 2.2 HDI BiTurbo Exlusive Tourer '08, C5 2.2 HDI Aut. Exlusive Break '05, C5 2.2 HDI Exlusive Break '02.
Było 607 2.2 HDI '05, 406 SW 2.0 HDI '02, C5 2.0 HDI Break '04.

Offline Piotr Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2002r Kombi
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: MK III Jaki olej napędowy lejecie do swoich nowych " cytrynek "?
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 25, 2010, 10:11:16 »
również EKO ;)

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: MK III Jaki olej napędowy lejecie do swoich nowych " cytrynek "?
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 25, 2010, 14:31:00 »
Fakt, ze w MkI ale to chyba nie duza roznica jezeli chodzi o rope..
Leje zwykłą, ze względu na cenę i tego, że super osiągów nie potrzebuje, a różnicę między zwykła, a tą lepszą wolę wydać na zgrzewkę piwa ;) Oczywiście nie leję BIO, na tyle jeszcze kocham swój silnik..
Nie mniej przymierzam się do sprawdzenia vervy/ultimate w trasie niedługo, jeżeli ma takie cudowne działanie to przemyje przy okazji silnik.. Jak nie - trudno.

Ostatnio po zalaniu na Neste (gdzie indziej niz zawsze - w Łodzi przy 2 pasmowce, bodajze krajowa 1) autko jak by sie ciut lepiej zbieralo.. Lub to tylko moje wrazenie po pozbyciu sie 200kg ładunku..
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Lesław Frasik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III 2000 HDI 2012r.
  • Miejscowość: Kraków
Re: MK III Jaki olej napędowy lejecie do swoich nowych " cytrynek "?
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 25, 2010, 14:58:36 »
Przecieram oczy ze zdumienia. Kupić cytrynkę za ponad 100 baniek i zastanawiać się nad wlewaniem do baku syfu aby zaoszczędzić kilkanaście groszy na litrze !!!???
Osobiście szerokim łukiem omijam wszystko co ma w nazwie EKO albo jest reklamowane jako przyjazne środowisku. Zwykle taki towar jest tańszy ale znacznie gorszy. Z reguły oszczędności dla środowiska i użytkownika są żadne a nabijają kabzę producentom. Popatrzcie na na ekologiczny - miękki  lakier na swoich autach, poczytajcie o filtrach FAP-DPF, które niby redukują emisję sadz ale ich produkcja, dystrybucja, eksploatacja generuje znacznie większe szkody w środowisku.
Wracając do EKO oleju - ma on chyba podwyższoną zawartość biokomponentów a to nie służy nowoczesnym dieslom. Teraz używając go może nie zauważacie różnicy (najwyżej zwiększone zużycie paliwa lub spadek mocy) ale rachunek wyrównawczy część z użytkowników zapłaci w warsztacie - tyle, że później.
Poczytajcie u dołu artykułu:
http://egie.pl/konwersatorium/agroenergetyka/biodiesel-lac-czy-nie-lac

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: MK III Jaki olej napędowy lejecie do swoich nowych " cytrynek "?
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 25, 2010, 19:24:25 »
Co prawda mam najstarszą możliwą wersję, ale mam doświadczenia z zamiany paliw. Generalnie leję zwykły ON na Orlenie. W tym roku podczas wakacji w okolicy Kłodzka zatankowałem na Orlenie również zwykły ON i odczułem to tak jakby ktoś mi podczepił pod samochód 20 tonowy ciężar. Po prostu katastrofa. Silnik mimo to pracował dość równo. Po tym experymencie zalałem cały zbiornik Verwy a po Verwie wróciłem do zwykłego ON już na stacji, na której tankuję normalnie.
Na Verwie silnik zdecydowanie równiej pracuje, nie jest odczuwalne szarpanie nadwoziem na postoju na biegu jałowym np. na światłach. Prawdopodobnie jest również ciszej, ale mogło mi się zdawać. I to tyle różnic. Jeździłem i na trasie i po mieście, różnicy w zużyciu paliwa ani w mocy silnika nie odczułem, oczywiście po zatankowaniu normalnego paliwa a nie tego szwaksu spod Kłodzka. Nie traktuję mojego auta jak wyścigówki więc nic na ten temat nie mogę powiedzieć.
Pozdrawiam.

Offline Krzysztof Kiałka

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Posiadany samochód: Citroen C5III Exclusive 2,0 HDI 2010
Re: MK III Jaki olej napędowy lejecie do swoich nowych " cytrynek "?
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 25, 2010, 22:07:01 »
Wkleiłem tutaj fragment wypowiedzi pracownika stacji paliw na Orlenie. Ź ródło:              http://www.orlenowcy.pl/topics4/sprzedaz-paliw-verva-vt241.htm                " No raczej nie przesadzam  Z tą lepszością tego paliwa to jest tak, że zależy, na kogo trafisz. Jak trafisz na matoła, który łyknie cokolwiek mu powiesz, to wmówisz mu, że to paliwo jest lepsze, że jego samochód będzie palił o litr, a nawet dwa mniej, i mimo, że tak nie będzie, tak będzie mówił, bo Ty mu tak nagadałeś.
Uwierz mi, wiele razy się z tego śmiałem. Wmawiałem ludziom cuda nie widy, a ci potem jak jakieś młotki - powtarzali te głupoty wyssane z palca na potrzebę sprzedania paliwa.
Myślisz, że klienci sami się przekonali do tego paliwa, sprawdzili, że jest lepsze, mniej pali itp.? Nie, to są banialuki wmówione im przez obsługę stacji, którą Orlen zadręcza o jak najwyższą sprzedaż paliw Verva.
Ja spalanie tego paliwa sprawdzałem jakoś tam w miarę dokładnie, bo na tej samej trasie, przy zalewaniu pełnego baku 60l.
Na pocxzątku lałem vervę, i okazało się, że wmawiałem sobie, że jest lepsza  Tak samo, jak wmawiałem klientom, a oni potem to klepią dalej - i takie klepanie pewnie usłyszałeś.
Pomijając, że w vervie jest zwykły, może nieco nowszy dodatek dolany do zwykłego paliwa, to pali jej dużo więcej. Niestety, ale wyszło wtedy, że 95 palił mi średnio 7-8 (w trasie) do 9-10 (przy "depnięciu"), a vervy 12 standardowo. Podziękowałem na zawsze za to paliwo.

Jak rozmawiałem z kimś z głową na karku, z kimś, ko miał pojęcie o paliwach, ropie, oktanach itp., kto nie opowiadał bajek o wyższości vervy nad zwykłym paliwem, to wychodziło na to, że to po prostu marketing, fajna nazwa, wyższa cena i wyższe spalanie.
Reszta, to pic na wodę, fotomontaż dla zamydlenia ludziom oczu.
Jeśli komuś zależy na wyciskaniu ostatnich potów z silnika, to być może odczuje te dodatkowe oktany, które przyczyniają się do lepszego spalania tego paliwa.

Siarka? Też się z tego śmialiśmy, bo jak może w paliwie nie być czegoś, co było przed dolaniem dodatku?
Nie pamiętam, czy gdzieś o tym czytałem, czy jeden z dostawców o tym mówił - nie pamiętam, jak to fachowo było, ale cząstki siarki są w jakiś tam sposób rozbijane, jednak nadal są (jeśli źle coś ująłem, to sorry, ale nie pamiętam, jak to było z tą siarką, w każdym bądź razie o coś takiego chodziło).

Wiesz chyba, jak łatwo ludziom coś wmówić, żeby potem sami to klepali, i byli tego pewni, prawda? Moją ściemą doprowadzałem do tego, że ludzie uznawali to paliwo za lepsze jeszcze przed przejechaniem się na nim, więc wyobraź sobie, co było później.
Każdy jeden, który się na takie rzeczy łapał, przyjeżdżał potem, i chwalił, jaka to różnica, jak się pięknie jeździl, jakie świetne jest spalanie, cisza, inna praca silnika, niższe obroty itp. itd.
Klienci, którzy nie byli podatni na wmawianie im głupot, przyjeżdżali później, i nie chcieli vervy. Mówili prosto: "To samo, tylko cena wyższa". Jednemu spaliło więcej, drugiemu to samo.

Na tym polega "zachwalanie" vervy przez klientów, i ich zadowolenie z tego paliwa.
Wmawiam im, że mają być zadowoleni, i będą. "

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: MK III Jaki olej napędowy lejecie do swoich nowych " cytrynek "?
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 25, 2010, 23:29:28 »
Kolego Lesławie - dwa małe sprostowania:

1. Auto za 100tys - to sie tyczy MkIII i to nowego, z salonu.. A tu o ile dobrze MkIII w tym watku ma jeden z wypowiadajacych sie.. w przypadku MkI mozesz mowic o max 20tys..

2. EKO - na Orlenie o ile sie orientuje masz 3 rodzaje ropy:
-BIO ON (czyli zwiekszona ilosc biokomponentow)
-EKO ON (normalna ropa, bez ulepszen i z min iloscia biokomponentow ustalona przez prawo - 3 czy 5% - nie pamietam)
-VERVA ON ("lepsza" ON, z dodatkami, cudami-niewidami).

Tak więc Orlenowskie EKO ON  = zwykłe ON.. A na te kilka procent biokomponentów wpływu nie mamy, chyba, że tak jak to było w wątku o laniu tylko biopaliwa, sprowadzilibyśmy sobie tankowie świeżutkiej ropy z zatoki meksykańskiej.. Ale na to nas chyba nie stać ;)
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: MK III Jaki olej napędowy lejecie do swoich nowych " cytrynek "?
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 25, 2010, 23:35:12 »
Być może jest to chwyt marketingowy - nie wiem. Równiejsza praca silnika i brak "wypadających zapłonów" na biegu jałowym jest faktem. Co do zużycia paliwa i mocy silnika już pisałem.
Pozdrawiam.

Offline Wojciech Dubiel

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 69
  • Skąd: Wieliczka
  • Posiadany samochód: C5 II 1,6 HDI
  • Miejscowość: Wieliczka
Re: MK III Jaki olej napędowy lejecie do swoich nowych " cytrynek "?
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 26, 2010, 13:50:41 »
Osobiście uważam, że nie warto oszczędzać na czymś co jest odpowiedzilne za kilka dużo droższych podzespołów samochodu.

Szczególnie znając zmanierowanie silników Hdi do jakości paliwa.
W naszym pięknym kraju paliwa są jakie są więc...

Ja stosuję tylko V-Power, Ultimate lub Gold, nie ze względu na to, że auto dotstaje 300 KM więcej i zamiast 200 jeżdzi 203 km/h, bo tak naprawdę w ogóle nie widziałem nigdy różnicy ani w mocy ani w prędkości.

Poprostu dla świętego spokoju, żeby za 70 - 80 kkm nie pluć sobie w brodę, że trzeba było bezsiarkowe lać, bo FAP padł, bo wtryskiwacze już marne itp.

Wybór należy do Ciebie!
obecnie C5 II 1,6 HDi, wcześniej X II 2,9 V6 :-)  kombi, początek  X I 2,0 8V

Offline Jacek Gałczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 559
  • Skąd: Suchedniów
  • Miejscowość: Suchedniów
Re: MK III Jaki olej napędowy lejecie do swoich nowych " cytrynek "?
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 26, 2010, 13:58:38 »
Już dawałem ten film, ale dam jeszcze raz: Link
Była - Xantia I 2.0 Turbo CT - Turboksiężna
Było - Saxo I 1.1 SX - Różowa Pantera

Offline Janusz Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDi 2001 exclusive, BVA
Re: MK III Jaki olej napędowy lejecie do swoich nowych " cytrynek "?
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 26, 2010, 14:03:19 »
Uszlachetniony ON zatankowałem tylko dwa razy. Raz orlenowską vervę, drugi raz super paliwo z shela. Za każdym razem dostawałem komunikaty APF lub "clean diesel filter". Teraz (tak jak każe instrukcja obsługi) tankuję tylko zwykły ON na markowych stacjach i nie mam żadnych problemów. Zwróćcie uwagę koledzy, ze manual użytkownika zabrania mieszania do paliwa dodatków uszlachetniających, a nie ma wątpliwości ze te superpaliwa to zwykły ON z fabrycznie dodanymi uszlachetniaczami.

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: MK III Jaki olej napędowy lejecie do swoich nowych " cytrynek "?
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 26, 2010, 17:50:39 »
Fakt, że FAPa moja cytryna widziała jedynie na obrazkach, ale jedyna różnica odczuwalna przy jeździe była przy zalaniu ropy na zachodzie. Nawet niemiecka nie jest już aż tak dobra, różnica nie duża. Natomiast np. Luksemburska to po prostu poezja.. Jak na polskiej 190 to było maximum, tak na luksemburskiej, bardziej dociazony przy 190 mialem jeszcze pod podloga miejsce.. Znajomy jechal punto 1.9jtd wlasnie z Luksemburgu, tam licznik zamykal spokojnie, majac pod pedalem miejsce (ponad 240), a w polsce, po zalaniu u nas porzadnej ropy max 210.. Mowi samo za siebie

Chcecie porzadnej ropy? Sprowadzcie z zachodu ;)
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Jacek Obłękowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 440
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: C5 MK2 1,6HDI 2008r
  • Zainteresowania: MOTO
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: MK III Jaki olej napędowy lejecie do swoich nowych " cytrynek "?
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 26, 2010, 18:07:04 »
Do baku wlałem chyba tylko dwa razy paliwa poniżej 50litrów. Kto UMIE realnie obliczyć ile samochod pali ten wie ze ma to znaczenie. Za każdym razem po wlaniu "lepszej" ropy czy to Orlen czy Lotos - spalanie wzrastało - rozmawialem o tym przy okazji wizyty w serwisie. Stwierdzili że rzeczywiście tak jest.

Staram się tankować na nowych stacjach. Od niedawno otworzyli u mnie nowy Orlen. Nowe zbiorniki ;)

Starsi klubowicze wiedzą, iż kiedyś podczas gdy paliwo było było przelewane do zbiorników z cystern stacja była zamykana i 30 minut po przelaniu dopiero otwierana, by zanieczyszczenia zdąrzyły opaść na dno. Są stacje które mają po 50 lat i od lat nie były czyszczone - komentować nie trzeba...
:-) FAP & EGR FREE  :-)

Offline Łukasz Zarzec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Mk II
Re: MK III Jaki olej napędowy lejecie do swoich nowych " cytrynek "?
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 26, 2010, 19:29:12 »
Ostatnio zalałem kolejny pełny bak jakiegoś "super" paliwa z Shella i nie widzę większej różnicy. Może minimalnie mniejsze spalanie.

Co ciekawe niezależnie czy mam "super" paliwo, czy zwykłe, to rano przy odpalaniu komputer wywala komunikat "water presence in diesel fuel filter".

Pewnie to wina czujnika, co sądzicie?

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: MK III Jaki olej napędowy lejecie do swoich nowych " cytrynek "?
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 26, 2010, 21:18:30 »
Cytuj

Jacek Gałczyński napisał:
Już dawałem ten film, ale dam jeszcze raz: Link


Dzięki za link do filmiku. Myślę, że jest to chyba jedyny miarodajny test: hamownia. Wynika z niego również, że moje odczucie co do równiejszej pracy może nie być tylko odczuciem ale faktem. Nie zmienia to oczywiście tego, że i tak będę jeździł na zwykłym ON a uszlachetniony wleję gdy będę do tego zmuszony okolicznościami. W przypadku mojego auta wzrost mocy o 2 do 3 KM jest właściwie nieistotny.
No chyba, że będę miał okazję zatankować w Luksemburgu ;)
Pozdrawiam.

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: MK III Jaki olej napędowy lejecie do swoich nowych " cytrynek "?
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 27, 2010, 15:15:09 »
Łukasz - trzeba wylać wodę z filtra paliwa. W MKI był to walcowaty, w kształcie puszki, pojemnik z przodu silnika. odrkęcało się gdzieś zaworek i z filtra wyciekała woda pod samochód (warto było zdjąć osłonę pod silnikiem - po co po niej ma cieknąć). Jak wygląda w MkII dokładnie nie wiem.

p.s. Michale, w wakacje w Luksemburgu ropa była po 98 euro centów - aż się chciało zatankować do pustych butelek po wodzie mineralnej ;)
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)