Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Hydraulika nieodporna na mróz  (Przeczytany 5684 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Hydraulika nieodporna na mróz
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 17, 2010, 08:45:03 »
Cytuj

Wojciech Łapiński napisał:
Cytuj

Michal Pawlaczyk napisał:
Nieprawda. Hydraulika jest prosta.

Jak jesteś taki mądry to powiedz Tomkowi, co i dlaczego u niego nie działa!


Już pisałem. Post 4. Trochę się ogarnij. Dziękuję za komplement.

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Hydraulika nieodporna na mróz
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 17, 2010, 08:48:57 »
Cytuj

Tomasz Pawłowski napisał:

Tak na marginesie jeszcze jedna zagadka się znalazła. Autko się podniesie zgaszę silnik i idę po fajki, Wracam za 3 min Autko jeszcze wysoko więc odpalamy i jedziemy ....ale nie zawsze od razu. Przekręcam kluczyk i zanim odpali tył od razu w ciągu sek leży na glebie  ?????? Po odpaleniu szybko się podnosi. Tak jakby świadomie chciał pokazać się z klasą i startować z ziemi.

O matko alem się rozpisał, kto to będzie czytał przed świętami :)


To też nie jest zagadka. To sprawka HAII. Podczas przekręcenia kluczyka HAII robi test zawieszenia i otwiera elektrozawory BSZ dla wyrównania ciśnienia w sferach (pomiędzy BSZ a siłownikami) i bum auto na glebie. Pozdro

Offline Tomasz Pawłowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Pabianice
  • Posiadany samochód: XM mkII 3.0 V6 12V eksklusive 1996r Automat DIRAVI
  • Miejscowość: Pabianice
Re: Hydraulika nieodporna na mróz
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 17, 2010, 09:14:05 »
Czyli to zjawisko mam uważać za normalne??

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Hydraulika nieodporna na mróz
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 17, 2010, 09:58:15 »
Niestety nie. Coś się dzieje z tylnym blokiem HA. Może być pusta sfera lub za duże przecieki wewnętrzne.

Offline Tomasz Pawłowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Pabianice
  • Posiadany samochód: XM mkII 3.0 V6 12V eksklusive 1996r Automat DIRAVI
  • Miejscowość: Pabianice
Re: Hydraulika nieodporna na mróz
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 17, 2010, 15:22:31 »
No właśnie, ostatnio kupiłem nowy elektrozawór w serwisie a mechanik powiedział, że tutaj to nie wystarczy, że cały blok trzeba wymienić tylko ciężko kupić w znośnym stanie a w serwisie cena kosmos :(

Offline Tomasz Pawłowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Pabianice
  • Posiadany samochód: XM mkII 3.0 V6 12V eksklusive 1996r Automat DIRAVI
  • Miejscowość: Pabianice
Re: Hydraulika nieodporna na mróz
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 21, 2011, 22:26:24 »
Pompa lhm zregenerowana, konżektor sprawny, płyn lhm na wszelki wpadek też świeży. Czekam na mrozy i zobaczymy

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Hydraulika nieodporna na mróz
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 22, 2011, 10:55:49 »
Tomku wyciągnij bezpiecznik 34 (na zamkniętych drzwiach jak już elektrozawory skończą piszczeć), załóż na powrót tylnego elektrozawory wężyk , końcówkę wężyka wsadź w butelkę. Odpal auto i jeśli cieknie to już wiesz dlaczego auto leci na glebę przy odpaleniu jeśli zgasisz silnik i poczekasz kilkanaście minut. Włóż bezpiecznik (najlepiej na zamkniętych drzwiach) i sprawdź znowu czy cieknie. Jeśli cieknie to szukaj zaworu. Tak samo z przednim zrób dla pewności.
Wczoraj przedni podmieniałem na inną używę bo butelkę 0,5l napełnił w 13sek!

Offline Tomasz Pawłowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Pabianice
  • Posiadany samochód: XM mkII 3.0 V6 12V eksklusive 1996r Automat DIRAVI
  • Miejscowość: Pabianice
Re: Hydraulika nieodporna na mróz
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 30, 2011, 10:37:26 »
No właśnie na pewno tylny blok HA leży na 100%, ale jeden z kolegów zadeklarował się mi odsprzedać używkę, zobaczymy co będzie po wymianie.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Hydraulika nieodporna na mróz
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 30, 2011, 11:08:09 »
Niekoniecznie blok. Może sam elektrozawór tylko do wymiany jest.  Dystrybutor hamulcowy sprawdzałeś też ?

Offline Tomasz Pawłowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Pabianice
  • Posiadany samochód: XM mkII 3.0 V6 12V eksklusive 1996r Automat DIRAVI
  • Miejscowość: Pabianice
Re: Hydraulika nieodporna na mróz
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 30, 2011, 11:35:15 »
Elektrozawór nówka z serwisu więc odpada, dystrybutor hamulcowy też wymieniony, przerobiony z bx. Płynu lhm nie ucieka ani grama więc o jakiś nieszczelnościach nie ma też mowy, piany w zbiorniczku tez nie ma. Mechanik twierdzi, że na 100% tylny blok. Problem jest właśnie z tyłem, szybko opada. Przód potrafi stać w górze kilka godzin. Tył pada po 10 min. Inny może tym by się nie przejmował, bo autko podnosi się szybko, szczegółlnie po regeneracji pompy ale ja jestem upierdliwy i lubię jak wszystko gra. Inaczej nie mogę spać po  nocach :), więc będę szukał aż znajdę :)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Hydraulika nieodporna na mróz
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 30, 2011, 12:24:36 »
A jak z komfortem auta ogólnie ?
Szukaj szukaj , ja swojego tez  cały czas doprowadzam do porządku po francuskiej policji, ale długa droga przede mną jak na razie ;)
Powodzenia

Offline Tomasz Pawłowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Pabianice
  • Posiadany samochód: XM mkII 3.0 V6 12V eksklusive 1996r Automat DIRAVI
  • Miejscowość: Pabianice
Re: Hydraulika nieodporna na mróz
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 30, 2011, 12:45:29 »
Komfort ok, na to nie mogę narzekać :) zresztą na prawdę robię co potrzeba, aż do przesady co mnie sporo kosztuje :) W zeszłym roku nie licząc spraw hydrauliki - remont aut skrzyni biegów, remont głowic (v6) wymiana poduszki itd. Chyba z 15 000 wydałem JAK NIE WIĘCEJ. A żona niedługo mnie z domu wymelduje za to :)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Hydraulika nieodporna na mróz
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 30, 2011, 13:01:05 »
Mam dokładnie tak samo jak Ty, niestety :) U mnie suma zbliża się do 30tyś - w tym koszt auta 6tyś , gaz 4tyś , rozrząd 2tyś, malowanie auta 2tyś i wszystkie naprawy, udogodnienia i pierdoły typu wycieraczki itp od września 2009 :) Póki nie ma rodziny mogę sobie na to pozwolić także wymieniam żeby mieć na przyszłość w miarę dobrym stanie hydrowozik :) Już z miesiąca na miesiąc coraz mniej idzie na naprawy także widać zmierzam w dobrym kierunku ;)
Pozdrawiam

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Hydraulika nieodporna na mróz
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 12, 2011, 20:00:11 »
Tomku jak mogę sprawdzić blok HA prostym sposobem? Dzisiaj sprawdziłem elektrozawory bo auto czasem miękkie a czasem twarde i przez 20km jazdy (swoją drogą da rade jechać tak żeby komputer nie utwardził ani razu zawieszenia przez np. 20km krętej drogi) elektozawory suche. W trybie hard też nie puszczają czyli są sprawne także nie rozumię dlaczego konżektor cyka mi co 12 sek i po zgaszeniu auta po ok 20 sek zawieszenie nie ma już ciśnienia odpowiedniego :/

Offline Michał Głodek

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 043
  • Skąd: Rzeszów / Kraków
  • Posiadany samochód: XM 2.9 BVA
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: Hydraulika nieodporna na mróz
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 15, 2011, 21:14:50 »
A czy jak dzisiaj po odpaleniu zginęło mi wspomaganie na parę minut to mam się już martwić czy jeszcze nie?

Do tej pory było super...
-XM 2.9 V6 BVA 1999
były:
-C5 1.6 HDi 2005
- C5 2.9 V6 BVA 2009
- C5 2.0 HPi 2001
- Berlingo 2.0 HDi 2003
- XM 2.0 TCT 1995 Miss you :(
- Xsara 1.9 TurboD 1998

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Hydraulika nieodporna na mróz
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 16, 2011, 08:16:35 »
Cytuj

Tomasz Pawłowski napisał:
Elektrozawór nówka z serwisu więc odpada, dystrybutor hamulcowy też wymieniony, przerobiony z bx. Płynu lhm nie ucieka ani grama więc o jakiś nieszczelnościach nie ma też mowy, piany w zbiorniczku tez nie ma. Mechanik twierdzi, że na 100% tylny blok. Problem jest właśnie z tyłem, szybko opada. Przód potrafi stać w górze kilka godzin. Tył pada po 10 min. Inny może tym by się nie przejmował, bo autko podnosi się szybko, szczegółlnie po regeneracji pompy ale ja jestem upierdliwy i lubię jak wszystko gra. Inaczej nie mogę spać po  nocach :), więc będę szukał aż znajdę :)

No widzicie, a niektórzy twierdzą że hydraulika jest taka prosta...
Tak, wystarczy tylko wszystko wymienić, he he
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Tomasz Pawłowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Pabianice
  • Posiadany samochód: XM mkII 3.0 V6 12V eksklusive 1996r Automat DIRAVI
  • Miejscowość: Pabianice
Re: Hydraulika nieodporna na mróz
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 26, 2011, 17:41:24 »
Cytuj

Michał Głodek napisał:
A czy jak dzisiaj po odpaleniu zginęło mi wspomaganie na parę minut to mam się już martwić czy jeszcze nie?

Do tej pory było super...


To już nie do mie, takie diagnozy robi mi mechanik i jak na razie trafia w 10 Wymieniem blok i nowy zawór i wygląda ok. Jeszcze gdzies łapie powietrze bo mam kombinowany przewód. kolanka itd