Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Pedał gazu (elektroniczny) "bierze" od połowy  (Przeczytany 840 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Gawłowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Świebodzice/k. Wałbrzycha
  • Posiadany samochód: Xsara II Coupe 2004` 2.0 HDi 66kW DW10TD
  • Miejscowość: Świebodzice/k. Wałbrzycha
Pedał gazu (elektroniczny) "bierze" od połowy
« dnia: Styczeń 02, 2011, 19:16:41 »
Witam.
Szukałem, ale nie znalazłem żadnego podobnego tematu.

A więc, mam problem z pedałem gazu - otóż "bierze" on mniej więcej od połowy - tzn. muszę wcisnąć pedał do połowy jego skoku i dopiero zaczynają mi wzrastać obroty.
Można z tym żyć, ale że nie jest to jedyne auto jakim jeżdżę - to dosyć mocno mnie to denerwuje po przesiadce do Xsarki. Dochodzi, też kwestia, że jak coś się psuje to pewnie prędzej czy później padnie - więc lepiej za wczasu zrobić i mieć spokój.

Pedał gazu jest elektroniczny ( pedał obudowany takim jakby plastikiem).

Teraz pytanie, co może być przyczyną.
Elektronika nie jest moją mocną stronę, ale z tego co udało mi się wyczytać w necie - to winny może być potencjometr - teraz pytanie gdzie on się znajduje i jak go sprawdzić.
Lub przepływomierz - pytanie jak go sprawdzić.

Istnieje też możliwość, żebym podjechał na kompa ( muszę parę rzeczy zrobić) więc przy okazji mogą posprawdzać - tylko czego szukać.

Offline Marek Gawłowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Świebodzice/k. Wałbrzycha
  • Posiadany samochód: Xsara II Coupe 2004` 2.0 HDi 66kW DW10TD
  • Miejscowość: Świebodzice/k. Wałbrzycha
Re: Pedał gazu (elektroniczny) "bierze" od połowy
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 31, 2011, 23:15:36 »
Dla potomnych:

Dzisiaj miałem chwile czasu to wymontowałem pedał z auta i rozebrałem.
Pedał gazu, zrobiony jest bardzo prosto. Większa jego część to plastikowe "żeberka", dopiero bezpośrednio przy ścianie grodziowej jest cały mechanizm.
A składa się on z czujnika i magnesu. Niestety pedał jest nierozbieralny ( przynajmniej ja nie znalazłem sposobu by go dalej rozebrać), a i i tak by to nic nie dało - nie znalazłem, żadnej możliwości regulacji. Przy naciśnięciu pedału, magnes zamontowany w specjalnym bolcu porusza się po lekkim łuku, wokół czujnika.
Myślę, że dobrą informacją jest to, że można montować do pedału ( miejsca, w którym naciskamy stopą) nakładki ozdobne - wystarczy przewiercić i przynitować lub na jakieś wkrętaki je zamontować, bo pod tym miejscem jest pusta przestrzeń. Piszę to, bo kilkukrotnie czytałem, że kupowane nakładki nie pasują właśnie na ten jeden pedał.

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Pedał gazu (elektroniczny) "bierze" od połowy
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 13, 2011, 14:58:19 »
Też mam ten problem z tym elektronicznym pedałem gazu. Nie sądziłem że to jest problem ale tez nie mam możliwości sprawdzenia z takim samym autkiem gdyż w okolicy takiego nie ma. Także dołączam sie do tematu bo np kłopotliwe jest dynamiczne ruszenie pomimo że opónienie wzrostu obrotów w stosunku do wcisniecia pedału nie jest duże.
Dołączam sie do tematu i licze że da sie to rozwiązać a nie jest to problem typu "ten typ tak ma"

Pozdrawiam

Offline Mariusz Łukiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 151
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 16V 80kW
  • Miejscowość: Szczecin
Re: Pedał gazu (elektroniczny) "bierze" od połowy
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 13, 2011, 21:29:52 »
Najszybciej mozna go sprawdzic multimetrem, np opornosc jezeli jest taka mozliwosc, albo podmienic. Sam pedał moze byc dobry ale sterownik tez ma tu duze znaczenie, tak bywa w szmelcwagenach passatach, wyglada to tak jakby samochod sie zastanawial czy przyspieszyc czy nie. Niestety w "domowych" warunkach to chyba jedyne mozliwosci diagnozy jakie mozna przeprowadzic.

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Pedał gazu (elektroniczny) "bierze" od połowy
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 14, 2011, 16:58:45 »
no niestey bede musiał to zgłosić prawdopodobnie do warsztatu.
Rozumiem że rozebranie i przeczyszczenie raczej nic nie da prawda?

Offline Marek Gawłowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Świebodzice/k. Wałbrzycha
  • Posiadany samochód: Xsara II Coupe 2004` 2.0 HDi 66kW DW10TD
  • Miejscowość: Świebodzice/k. Wałbrzycha
Re: Pedał gazu (elektroniczny) "bierze" od połowy
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 14, 2011, 23:51:48 »
Na 99% jest to wina EGR-u, potwierdziło mi to kilku mechaników. Sam nawet miałem odstawione auto na czyszczenie EGR, ale śruby mam strasznie zardzewiałe i się zaokrągliły (będę musiał w jakiś sposób je "zerwać"), a nie miałem czasu by auto stało za długo więc je zabrałem - w grę wchodziło ściąganie całego kolektora wydechowego, by się dostać do śrub i je rozwiercić.
Pedał jest elektroniczny, praktycznie składa się jedynie z czujnika położenia - a sygnał komputer widzi - sprawdzałem na kompie.

Darek niech Ci wyczyszczą EGR, jak masz śruby nie pordzewiałe i dadzą się odkręcić to jest roboty na max. 2h; na pewno nie zaszkodzi, a pomóc może.

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Pedał gazu (elektroniczny) "bierze" od połowy
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 19, 2011, 16:23:08 »
Dzieki za info mam jeszcze pytanko czy przy podjechaniu na kompa wywali błąd że z pedałem jest coś nie tak? Kontrolek żadnych w xsarze od tego nie ma wiec ciezko to zauważyć na konsoli.....

Offline Bogdan Gos

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 389
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara I 1.4 LPG 98r. break,fiat punto 1.7D 96r,opel astra g 2,0D
  • Zainteresowania: samochody,mechanika
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Pedał gazu (elektroniczny) "bierze" od połowy
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 20, 2011, 00:02:17 »
A tak z ciekawości zapytam zawór egr w benzynie????

p.s. znajomy ma ten sam problem co ty Darku,ten sam silnik, z tym ,że u niego  w pewnym momencie ,w ogóle zdechł ,[tylko wolne obroty]pomogło parę razy odpalic i zgasic silnik,po podpięciu pod komp  ,wywaliło 2 błędy -potencjometr przepustnicy i potencjometr w pedale ,rok temu, wymieniał cały pedał ,więc będzie patrzył dokładnie, kasę wziął niby za nowy ,poczekamy zobaczymy ,dam znac co dalej, po niedzieli, będę się widział ,ze znajomym.

Offline Bogdan Gos

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 389
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara I 1.4 LPG 98r. break,fiat punto 1.7D 96r,opel astra g 2,0D
  • Zainteresowania: samochody,mechanika
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Pedał gazu (elektroniczny) "bierze" od połowy
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 22, 2011, 19:32:10 »
A więc tak przeczyścił przepustnicę skasował błędy,[pedał okazał się sprawny] i kazał jeździć.

Offline Tomasz Miałowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Xsara 2 Kombi 90Hdi 2004
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Pedał gazu (elektroniczny) "bierze" od połowy
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 24, 2011, 18:43:29 »
Ja rowniez mam problem z tym, ze pedal przyspieszenia bierze od polowy, ale nie widze zadnego spadku mocy, wiekszego spalania, innego dymu z rury wydechowej, tylko ten pedal gazu bierze dopiero od polowy, nie chce wymieniac zaworu EGR, jednak zastanawiam sie o takim czyms jak zaslepienie go, czy takie cos jest bezpieczne?  i czy w ogole da efekt inny niz negatywny w silniku dw10td ?

Offline Marek Gawłowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Świebodzice/k. Wałbrzycha
  • Posiadany samochód: Xsara II Coupe 2004` 2.0 HDi 66kW DW10TD
  • Miejscowość: Świebodzice/k. Wałbrzycha
Re: Pedał gazu (elektroniczny) "bierze" od połowy
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 10, 2011, 13:04:06 »
Darek, błędu żadnego nie wywala, bo to nie wina pedału ( przynajmniej wg obecnej mojej wiedzy). Na tym kompie co ja miałem sprawdzane było pokazane procentowo jak pedał działa - tzn. na początku 0 a w miarę naciskania pedału procenty rosły ( hehe)
I dodatkowo pokazywało, że EGR jest non stop na 10% i nic się to wskazanie nie zmieniało ( a powinno). Więc na tej podstawie wnioskuje, że to EGR, w rozmowach z mechanikami, zostało to potwierdzone, ale niestety dalej nie miałem kiedy zając się EGR-em

Tomek nie ma spadku mocy - przynajmniej nie widzimy tego ( mechanicy twierdzą, ze po zaślepieniu EGR-u auto powinno być bardziej dynamiczne), tak zaślep EGR - powinno pomóc - jest o tym na forum, poszukaj.