Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: ABS  (Przeczytany 1386 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jerzy Wiewiórowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Drawno
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2,0 CT Turbo 1998
  • Zainteresowania: speedway, wędkarstwo
  • Miejscowość: Drawno
ABS
« dnia: Styczeń 05, 2011, 15:46:49 »
W Xemie 2,0 CT Turbo podczas jazdy (nigdy po zapaleniu silnika) od czasu do czasu zapala mi się kontrolka ABS. Poproszę o kilka słów pomocy gdzie zajrzeć. Klocki hamulcowe są w dobrym stanie.
SKORPION

XeNeS

  • Gość
Re: ABS
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 05, 2011, 15:55:00 »
Ja bym zaczął od zapięcia się pod komputer i odczytania jakie błędy się zgromadziły w komputerze ABS'u.

Gdyby kontrolka zapalała ci się zaraz po odpaleniu, mógłby to być walnięty czujnik.

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: ABS
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 05, 2011, 17:51:13 »
Pewnie jakieś złącze nie kontaktuje.
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Marek Gienc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Re: ABS
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 06, 2011, 11:23:55 »
Cytuj

Jerzy Wiewiórowski napisał:
W Xemie 2,0 CT Turbo podczas jazdy (nigdy po zapaleniu silnika) od czasu do czasu zapala mi się kontrolka ABS. Poproszę o kilka słów pomocy gdzie zajrzeć. Klocki hamulcowe są w dobrym stanie.


1. Po kodach błędów sprawdź, który to czujnik.
2. Sprawdź kostki kabli idących do tego czujnika, ew. spryskaj styki dobrym preparatem do styków.
3. Sprawdź szczelinę między rdzeniem czujnika, a wieńcem zębatym - zbyt duża będzie powodować zbyt słabe impulsy podczas jazdy. Po przekręceniu kluczyka komputer ABSu sprawdza jedynie oporność czujnika, o jego impulsach dowiaduje się dopiero podczas jazdy. Właściwa szczelina to ok. 1 mm.

Pzd
MG
Jest XM, 2.1TD, US87, '96 automat exclusive - HA, klimatronik, tempomat, skóra - jest, co robić... :-)

Offline Jerzy Wiewiórowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Drawno
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2,0 CT Turbo 1998
  • Zainteresowania: speedway, wędkarstwo
  • Miejscowość: Drawno
Re: ABS
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 06, 2011, 15:36:00 »
Wszystkim, którzy mi próbowali pomóc serdeczne dzięki, już w sobotę wezmę się za ten ABS bo zaczyna mnie drażnić podczas jazdy.
SKORPION

Offline Artur Zamozny

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 902
  • Skąd: Herne DE
  • Posiadany samochód: XM 3.0V6-BX-C5mk1-C5mk1fl-C5x7-C6
  • Zainteresowania: TAK są
  • Miejscowość: Siewierz
Re: ABS
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 07, 2011, 16:59:48 »
Ja dodam ze swojej strony żebyś sprawdził bezpiecznik ABS pod pokrywą silnika przed filtrem powietrza.Lubi się przygrzać i wtedy są cuda z ABS.Przynajmniej mojego to często boli

Offline Marcin Borowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Renault Megane II 1.6 16v '06, Xsara Combi '01 2.0 HDi
  • Miejscowość: Łódź
Re: ABS
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 08, 2011, 13:11:45 »
Cytuj

Artur Zamozny napisał:
Ja dodam ze swojej strony żebyś sprawdził bezpiecznik ABS pod pokrywą silnika przed filtrem powietrza.Lubi się przygrzać i wtedy są cuda z ABS.Przynajmniej mojego to często boli



też czasami mam to u siebie. Podbnie było z nawiewem-przepięcie w wolne gniazdo pomogło na 2 dni-dalej sie upalało gniazdo. Zrobiłem bezp. na zewn. puszki i problem sie skonczył....
Był Xm '96 TCT HAII, Xantia Combi 2.0 '01 16v Exlusive

Offline Mateusz Marcinkowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 889
  • Skąd: Leszno
  • Posiadany samochód: citroen XM MKII 3.0 V6.24V -->Exclusive<-- 1994r motor ZPJ/4/Z (UKZ) LPG Landirenzo I
  • Zainteresowania: elektronika, informatyka, fotografia, bioinżynieria
  • Miejscowość: Leszno
Re: ABS
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 13, 2011, 09:24:44 »
ja bym obstawiał kable to tylnego prawego czujnika ja już 2 razy go przetarłem pokonując lodowe koleiny  i miałem bardzo podobne objawy
:evil::-)  :-) XM MKII[email protected] :-)  :-):evil:

Radio Code od 30zl Zapraszam FOTKI

Offline Artur Zamozny

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 902
  • Skąd: Herne DE
  • Posiadany samochód: XM 3.0V6-BX-C5mk1-C5mk1fl-C5x7-C6
  • Zainteresowania: TAK są
  • Miejscowość: Siewierz
Re: ABS
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 13, 2011, 17:56:02 »
Cytuj

Marcin Borowski napisał:
też czasami mam to u siebie. Podbnie było z nawiewem-przepięcie w wolne gniazdo pomogło na 2 dni-dalej sie upalało gniazdo. Zrobiłem bezp. na zewn. puszki i problem sie skonczył....


Od nawiewu także mam na zewnątrz puszki bezpieczników.W zeszłym roku się upiekła przekładka w inne gniazdo.Pozostaje także ten od ABS dać na zewnątrz

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: ABS
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 21, 2011, 00:49:26 »
Cytuj

Marek Gienc napisał:
Sprawdź szczelinę między rdzeniem czujnika, a wieńcem zębatym - zbyt duża będzie powodować zbyt słabe impulsy podczas jazdy. Właściwa szczelina to ok. 1 mm.


A dokładniej - 0,5mm  :D